Robert ei petä. :excellent:
608 posts, 31 pages, 206,433 views
Monica Ali: Brick Lane
Monica Ali: Brick Lane
Tää on hyvä. Luin joskus alkuvuodesta ja innostuin niin paljon, että etsiskelin netistä kaikenlaista tietoa Lontoon bangladeshilais- ja intialaissiirtolaisista, todellisesta Brick Lanesta yms. ja tilasin Amazonista Tarquin Hallin samaa aihetta käsittelevän kirjan "Salaam Brick Lane - A Year in the New East End" (ei oo vielä saapunut).
Jos Brown olisi kirjoittanut tavallisen tietokirjan aiheesta, ei se olisi saanut varmastikkaan näin suurta suosiota ja se olisi varmasti jäänyt melko vähälle julkisuudelle.
Oliko pakko lukee?
Valmiiksipureskeltu teksti oli vielä vedetty tehosekottimen läpi, jotta sen saa pillillä imee.
Ihan ok kirja, jos tykkää mm. Lustbaderista, mutta mikä ihme teki Dan Brownin keskinkertaisesta kirjoituksesta maailmanlaajuisen bestsellerin? Netistäkin löytyy kattavampaa infoa Da Vincistä, kuin mitä Brownilla on ollu materiaalina tohon kirjaan. Suuren suuri pettymys. Jos olisin ostanut ennakko-odotuksitta sen lentokentältä lentoa varten, olisin pitänyt huomattavasti enemmän.
Jared Diamond: Collapse - how socities choose to fail or survive. Todella mielenkiintoinen kirja yhteiskuntien tuhosta ja niihin johtaneista syistä, erityisesti ympäristötekijöistä. Tiesittekö, että Pääsiäissaarilla oli ennen Tyynenvaltameren upeimmat metsät. Mitä helvettiä on mahtanu ajatella se ihminen, joka on kaatanu saaren viimeisen puun?
En aio palata. Asun täällä pysyvästi. Täällä on kivampaa. Utopiassa käyn lomailemassa, mutta Taedium-planeetalla siis asun vakinaisesti.Jos joskus palaat takaisin Taedium- planeetalta, let me know. :)
Kui sä tollaast päättelit mun mielipiteestä MTV:n saastuttaman pop-yhteiskunnan ignoranteille, historiasta ja Euroopasta tietämättömille massahysteerisille pinnallisille lobotomian läpikäyneille suunnatusta kirjasta?Geez man, sulla on ongelmia itsetuntos kanssa!
Hä? Miten sä tän (ja ton edellisen lauseen, johon vastasin vitsillä) oikee revit tästä kirja-arvostelusta? Ei tajuu. Tietenkin mun mielipide on ainoa oikea absoluuttinen totuus, mutta siis miten mä edes esitin aikaisemmin, että oma mielipiteeni kirjasta olisi ollut se absoluuttinen totuus, vaikka se niin onkin?Ei sun tai mun näkemys ole oikea asioista, joita kelaillaan, enkä nyt viittaa mihinkään v*tun kirjaan!
Tutustun itseeni lähes päivittäin. Joskus jopa useamman kerran päivässä - jos paperirullaa riittää.Oletko koskaan ajatellut oikeasti tutustua itseesi ja elämääsi? ;)