Seurapelit

62 posts, 4 pages, 23,208 views

Avatar
#1 • • Moraani Guest
Ollaan näin kevään mittaan innostuttu pelailemaan kaveriporukalla erilaisia seurapelejä.
Ykkösuosikkina on manhattan/koris silloin kun ilmat sallii ja frisbee, mutta viimeaikoina
on ollut melko tuulista. Jazzi on ollut kiva piriste kahvisessareissa mm. mbarissa. Lisäksi
monopoli on tullut mukaan kuvioihin.

Puhetta on ollut frisbeegolfin kokeilusta sekä petanquesta. Mitä pelejä te pelailette? Jos
vaikka sais hyviä vinkkejä uusista ajantappotavoista.
Avatar
#2 • • JussiS Guest
Trivial Pursuit! (Erityisesti sellanen vanha malli, josta ei pääse hyppiin nopeesti nappuloille).
Sit tietty Alias ja jatsi. Tikki :)
Avatar
#3 • • Homegrove Guest
Vihaan seurapelejä. :mad:

Yleensä homma menee niin että jossain hyvissä kotihipoissa missä on kerrankin jotain järkevää keskustelua ja mukavaa hengaus-seuraa joku saatana kaivaa jazzin tai vastaavan esiin. Seurapeleillä on suunnilleen sama vaikutus kotihippoihin kuin television avaamisella.

PERKELE! :angry:
Avatar
#4 • • JussiS Guest

Vihaan seurapelejä. :mad:


Oot vaan liian kilpailuhenkinen kestääkseks tappios kuin mies ;)
Avatar
#5 • • Daniel Braun Guest
Trivial tietyst on ihan huippu seurapeli, hyvässä porukassa tietenkin.
Alias kans toimii pienessä nousuhumalassa, paaaaljon mielikuvitusrikkaanpaa toimintaa kuin selvinpäin :)
Tietyst nää perus korttipelit toimii kans.
Tosin riittävän harvoin pelattuna.

Kesällä on aika påp extremeüberfrisbee skabailut Meripäivien aikana, hyvällä porukalla hyvässä nousuhumalassa Marineron (rip) läheisyydessä.
Säännöt: siinä ei ole sääntöjä...
No, ok, ehkä pienet mut helpot.

Sit tietyst erityyppiset rantalentopallo virittelyt jne on kans kesällä aikas kivoja...

Nih joo...
Löytyyhän meiltä Eye toy PS2 peli.
Siitä irtoaa seurapeliviihdettä useammallekin henkilölle :excellent:
Avatar
#6 • • Hansu Guest
Seurapelit rulaa!

Erityisesti Alias, jota _pieni_ nousuhumala mukavasti tukee. Myös Trivial on hyvä ajanviete. Meillä on ykköseksi noussut kuitenkin Timpuri, jossa kasataan tornia värikkäistä puupalikoista ja koetetaan saada se kohoamaan mahdollisimman korkeaksi. Juju on siinä, että tornista tulee aina vaan kiikkerämpi ja jännitys tiivistyy... Siskon kanssa pelailen myös usein seurapelejä, esim. Alfapetiä (sanaristikkopeli), vanhaa kunnon Afrikan tähteä, Pekingin mysteerejä (salapoliisipeli) ja isoja muistipelejä sekä joskus lapsena saatua Peukaloisen retkiä, joka käy kyllä hyvin aikuisillekin.

Ulkona parasta ajanvietettä grillailun lomassa ovat kroketti (mitä hankalampi ja pidempi rata, sen parempi) ja mölkky.
Avatar
#7 • • vaavu Guest
Meillä on aina harrastettu erityisesti mökillä korttipelejä. Kaikenlaisia pelejä on tullut kokeiltua, kuten raminaa, tikkiä ja vastaavia, mutta pisimpään suosiota on nauttinut peli nimeltä viisisataa.

Myös Trivial Pursuitin vaikeammat versiot ovat kivaa ajanvietettä. Itse olen aina pitänyt myös Aliaksesta, siinä tulee testattua hyvin sanavaraston laajuus ja synonyymien hallinta. Aliaksessa auttaa kyllä ihan hirveästi, mitä paremmin tuntee oman joukkueensa jäsenet.
Avatar
#8 • • serotonot Guest
Noi aiemmin mainitut Trivial Pursuit ja Alias on ihan loistavia. Noiden lisäksi mulla on lisätä Cranium, jonka sain joululahjaksi vanhemmiltani. Muistaakseni vuoden peli 2003.
Avatar
#9 • • Lachesis Guest
No etkoillahan parhaat seurapelit on tietenkin juomapelejä!
Avatar
#10 • • J-P Guest
hyvässä seurassa: scrabble
sanapelien mestari, aivojumppaa :)

"seurassa": rappakalja
pikku känässä aivan järjettömän huvittava selitys-/keksintäpeli
Avatar
#11 • • Laite Guest

Vihaan seurapelejä. :mad:

Yleensä homma menee niin että jossain hyvissä kotihipoissa missä on kerrankin jotain järkevää keskustelua ja mukavaa hengaus-seuraa joku saatana kaivaa jazzin tai vastaavan esiin. Seurapeleillä on suunnilleen sama vaikutus kotihippoihin kuin television avaamisella.

PERKELE! :angry:


Oon samaa mieltä kanssasi oi Rauman progejumalien kuningas :hearts:
Avatar
#12 • • osm Guest
Top 3:

Jenga
Scrabble
Fluxx

Kahta jälkimmäistä tuli tänäkin viikonloppuna pelattua mökillä. :)
Avatar
#13 • • mekaanikko Guest
Vähemmän tunnetuista peleistä yhden pelin kokemuksella oon diggaillut Fluxxista ja Living Dead Dollsista.

Todellisista klassikoista yksi on ylitse muiden, nimittäin backgammon. Ei kylläkään mikään varsinainen seurapeli kun on kahden pelaajan peli mutta "erät" ovat niin lyhyitä että tosta voi hyvin vääntää pientä tournamenttia jolloin isommankin porukan saa mukaan.
Avatar
#14 • • sixtus Guest
Kuningas Jazzi!

Kesä, olut, aurinko, ystävät, Jazzi... :)
Avatar
#15 • • phanatic Guest
Lapinjärvellä tuli pelattua sellasta taistelukorttipeliä, missä pienet tytöt tappeli verisesti (muistaakseni). Ei vaan hajuakaan sen nimestä. Todella hauska aluksi, mutta siihen kyllästyi kyllä totaalisesti jossain vaiheessa - kuten kaikkeen muuhunkin siellä.

Edit: eli Lunch Money oli sen pelin nimi.
http://www.atlas-games.com/lunchmoney/
Avatar
#16 • • akir0 Guest
Monopoli tietysti!
Avatar
#17 • • jUSSi Guest

mutta pisimpään suosiota on nauttinut peli nimeltä viisisataa.



oih :heart:

pelattiin paljon joskus nuorempana. Pisteet on pisimmässä pelissä venyneet reilusti yli 10 000 :excellent:

Sitä peliä tosin pelattiin jo useampi viikko ;)
Avatar
#18 • • Ana-- Guest
Burana 666, mitä en itse ole pelannut mutta vierestä seurannut. Aikamoista
menoa, säännöistä ei mitään hajua, mutta tyypillinen pelisessio loppuu
siihen, että ainakin osa pelaajista vuotaa verta :excellent:

Toinen hauska ja paljon sivistyneempi peli on Giljotiini, jota on ihan haus-
ka lätkiä. Toki myöskin trivial pursuit ja scrabble määräilee välillä.

Ja tietty airsoftaaminen! Se on kesällä hauskaa, jos porukka on tarpeeksi
rentona mukana. Alkoi menemään vaan vähän liian "Taktiset nylonit ja
kenttäradiot"-meiningiksi makuuni kun viimeksi harrastelin. Jos kavereilla
on SWAT-panssarit päällä niin, ettei osuma viiden metrin päästä tunnu,
ONKO KOKO HOMMASSA ENÄÄ MITÄÄN JÄRKEÄ? Oli pakko aina ampua
naamaan tai kivekseen :roll:
Avatar
#19 • • sauce Guest
seurapelit = mun tapauksessa lautapelit on isojees. harmillista on vaan että harvemmin kukaan jaksaa enää innostua.

erityisesti olen Monopolin SUURI ystävä, mutta kukaan ei jaksa sitä koskaan loppuun. harmillista.

yks mikä ei ehkä, tai noh, tavallaan on, oli/on toi MTG eli "money the gathering". En ole vuosiin hakannut enää, mutta ysärin puolvälissä meni kyllä rahat ja aika nörtteillessä. vois taas joskus. tai ei oikeastaan. meni maku. ainiin, siks mä annoin ne kortit pois...

jeps. mutta seuraavassa "+-" -lista:

+:
1. Monopoli,
2. trivial pursuit(paitsi urheilukysymykset on yök),
3. pokeri rahasta (siis sellasesta pikkurahasta)

-:
1. Alias ja muut näyttely/selityspelit,
2. Shakki (tyyyyyyyyyyylsäääääääää),
3. kaikki pelit joita joutuu pelaa "huonojen häviäjien" kanssa eli sellasten, jotka ottaa pelin liian tosissaan.

esim.
huono häviäjä
"OOOOOOLIIIIIII PAAAAAIITTSIIIOOOOO!

minä
älä nyt viitti. ei sillä niin väliä ole, kunhan potkitaan.

huono häviäjä
JUMALAUTA SE PALLO SIIHEN PILKULLE!!!

minä
no vieny sitten se siihen jos sulle tulee parempi mieli...

huono häviäjä
ÄLÄ RUPEE MULLE VITTUILEE!!!

jne. jne. ja valitettavasti joskus "hyväkin tyyppi" voi olla kilpaillessaan tollanen. sigh. mikä niitä vaivaa. ;)
Avatar
#20 • • Tapi T Guest
Perinteisistä lautapeleistä aivan ylivoimainen ykkönen on Monopoli. Kakkostilan jakavat Trivial Pursuit ja Alias.

Korttipeleistä paras on marjapussi.