MIDI-kaapelin maksimipituus

5 posts, 1 page, 1,860 views

Avatar
#1 • • kara Guest
Moep!

Onko kellään teoriaa tahi kokemusta siitä, kuinka pitkä MIDI-kaapeli
voi olla ilman että signaaliin tulee häiriöitä?

Hommasin käytetyn Promix 01:n. Haikailen mahdollisuudesta jättää toosa
pääteräkin päälle ja hoitaa miksaus läppärin ja MIDIn avulla.
Tarvittava softakin on jo, ja tuntuu pelaavan mainiosti. Ei tarttis
kaukokaapelia ollenkaan. =)

-å.k.
Avatar
#2 • • OSC8 Guest

Onko kellään teoriaa tahi kokemusta siitä, kuinka pitkä MIDI-kaapeli
voi olla ilman että signaaliin tulee häiriöitä?



Enpä tiedä, mutta mun teoria on että pitkä.. :)

Kaupasta saa niitä valmiina useiden metrien pituisina, studiolla on joskus piuhat kiertänyt huoneen seinälistaa pitkin toisesta päästä toiseen päähän eikä mitään hämminkiä ollut, et..

Vai jäiskö se pääteräkki nyt tosiaan jonnekkin kymmenien metrien päähän sit vai mitä? :)
Avatar
#3 • • kara Guest
Hip!


Enpä tiedä, mutta mun teoria on että pitkä.. :)

Kaupasta saa niitä valmiina useiden metrien pituisina, studiolla on joskus piuhat kiertänyt huoneen seinälistaa pitkin toisesta päästä toiseen päähän eikä mitään hämminkiä ollut, et..

Vai jäiskö se pääteräkki nyt tosiaan jonnekkin kymmenien metrien päähän sit vai mitä? :)



Joku 10 metriä on aika minimi. Pitäis kuitenkin päästä pääteräkin luota - yleensä siis lavan etureunasta - hyvän matkaa lattian puolelle. Eikä kuitenkaan mielellään ihan kaiutinläjän eteen.

Thomannilla näyttää olevan 10-metrisiä, ja Mikseri.netistä kuului että jonkinlainen suositus on enintään 15 metriä. 10 riittänee useimpiin tilanteisiin. Isot keikat hoidetaan kuitenkin perinteisesti analogitiskillä ja kaukokaapelilla. =)

-å.k.
Avatar
#4 • • gerry Guest

Hip!


Enpä tiedä, mutta mun teoria on että pitkä.. :)

Kaupasta saa niitä valmiina useiden metrien pituisina, studiolla on joskus piuhat kiertänyt huoneen seinälistaa pitkin toisesta päästä toiseen päähän eikä mitään hämminkiä ollut, et..

Vai jäiskö se pääteräkki nyt tosiaan jonnekkin kymmenien metrien päähän sit vai mitä? :)



Joku 10 metriä on aika minimi. Pitäis kuitenkin päästä pääteräkin luota - yleensä siis lavan etureunasta - hyvän matkaa lattian puolelle. Eikä kuitenkaan mielellään ihan kaiutinläjän eteen.

Thomannilla näyttää olevan 10-metrisiä, ja Mikseri.netistä kuului että jonkinlainen suositus on enintään 15 metriä. 10 riittänee useimpiin tilanteisiin. Isot keikat hoidetaan kuitenkin perinteisesti analogitiskillä ja kaukokaapelilla. =)

-å.k.



Hmmph... Mielenkiintoinen live setuppi sulla ku näköjään räkkisynat/ym ovat kaukana jossakin...?

Yleensä audiota routataan kymmeniä ja kymmeniä metrejä mut midiä harvemmin.... Ja se 15m alkaa olemaan maximi. Kuten sulle mikseriinkin vastasin midivirta on heikko ja alkaa kärsimään häiriöitä sekä myös latenssi kasvaa matkan myöten. Ei kauheasti mut kuitenkin.
Avatar
#5 • • kara Guest


Hmmph... Mielenkiintoinen live setuppi sulla ku näköjään räkkisynat/ym ovat kaukana jossakin...?



No eiku tässä on nyt kyse ihan PA-miksailusta, ei mun omasta livesetistä. :) Etsin siis konstia jolla voin hoitaa esmes bändimiksaukset läppärillä MIDI:n läpi. Itse asiassa kaikki muu on jo kohdallaan, tuo MIDI-kaapelin pituuskysymys oli vielä auki. Sekin näyttää selvinneen: 10 metriä ei pitäisi olla ongelma MIDI-signaalille, ja se piisaa myös mulle. :)

-å.k.