Vieno avautumis-topic

26 posts, 2 pages, 4,354 views

Avatar
#21 • • Remotion Guest

BTW: kuinkakohan monta vuotta siitä on kun viimeksi olen ihan rehellistä, perinteistä makkaraa syönyt?


söin eilen mustaa makkaraa..


Valmistin eilen töissä sitä ihan rehellistä, perinteistä makkaraa. Kuten myös viitenä viime kesänä ja nyt tulevana. Ei paljon makkarat enää kiinnosta.



Pistäs vähän luetteloo millasta materiaalia niihin oikeen tungetaan. meneekö sinne jotain luujauhoa/nahkaa/suolia/jänteitä tms herkkua :scared:
Avatar
#22 • • JussiS Guest

Pistäs vähän luetteloo millasta materiaalia niihin oikeen tungetaan. meneekö sinne jotain luujauhoa/nahkaa/suolia/jänteitä tms herkkua :scared:


Siit myllystä menee kaikki täysperävaunurekkaa pienempi heittämällä läpi.
Avatar
#23 • • Edited hexasonik Guest

Siit myllystä menee kaikki täysperävaunurekkaa pienempi heittämällä läpi.



totta. olen ollut joskus hk-ruokatalolla (vantaa) yösiivoojana. moneen vuoteen ei makkara maistunut. nyt siitä alkaa olla niin pitkä aika, että olin päässyt unohtamaan makkaran arveluttavan alkuperän.
Caro²

Posts: 5,301

#24 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Ruokailujuttuun vielä lisättävää: Rangaistus oli minusta enemmän periaate-ratkaisu, kuin mikään muu. Epärehellistä toimintaa -> rangaistus (syy -> seuraus). ne jotka ovat muuten ilmoittaneet olevansa vegaaneja, heitä ei lasketa makkaralistaan, vaan heille on jotani kakkakuulia tarjolla.

Seuraava avautuminen:


Suursuosittu ammattimuusikoiden tapahtuma jota koko eurooppa seuraa vähintään silmä kovana! Tapahtuma missä laadukas musiikki kohtaa valistuneet katsojat! :angry:

Helvetin tulet suurenevat!

<disclaimer> Puhun nyt enemmän menneistä euroviisuista, uusia en edes vaivautunut seuraamaan </disclaimer>

Mutsi tuli juuri eräskin päivä hehkuttamaan kuinka hieno instituutio ko. euroviisut on. Mainittuani mitä mieltä olen euroviisuista, tulee kommenttia takaisin: "Täytyyhän sen olla hyvää, kun koko eurooppa seuraa!"..

Paska on hyvää, eihän miljoona kärpästä voi olla väärässä.

Katkerana suomalaisten "tuomareiden" aikaisempien vuosien toiminnasta ei voi muuta kuin osoittaa syvää halveksuntaa ko. neuroviisuja kohtaan. Poliittisempaa kilpailua musiikin varjolla ei ole maan päällä nähty. Äänet tuntui aikaisempina vuosina menevän naapurivalloille, ja suomellekin joku hiton säälipiste. On se ny jumalauta jos suomalaiset ei saa tehtyä kunnollista musiikkia, ni annetaan ny joku säälipiste. Eikö niillä ole pokkaa sanoa: "Teidän valitsijaraati on aivan perseestä! Tommosta paskaa kehtaatte vielä televisioon laittaa!"

Olikohan juuri Nightwish mikä hyllytettiin sen aavaa-aavaa -kappaleen sijalta eräisini euroviisuihin. Valitsijaraatina toimi joku hiivatin "ammattiosasto"..

Agh.. Sitten euroviisut, joiden pitäisi kaiketi jollakin tapaa edustaa kunkin maan kohdalla heidän omaa kulttuuriaan jollakin tapaa. Kaikkihan edustaa tasan yhtä kulttuuria (poikkeuksia ei lasketa), ja se on sitä helevetin "pop-kulttuuria". Sanaa pop, kun ei kehtaisi edes kulttuuri-sanan kanssa sotkea samaan lauseeseen.. Kuinka monta kertaa on nähty esimerkiksi ihan oikeasti taidolla tehdyn kappaleen häviävän kilpailu jollekin teennäiselle poppirenkutukselle.. Ei kovin montaa kertaa, ei semmoisia kappaleita jostain syystä euroviisuissa ole ollut...
Avatar
#25 • • Hansu Guest

Valmistin eilen töissä sitä ihan rehellistä, perinteistä makkaraa. Kuten myös viitenä viime kesänä ja nyt tulevana. Ei paljon makkarat enää kiinnosta.


Pistäs vähän luetteloo millasta materiaalia niihin oikeen tungetaan. meneekö sinne jotain luujauhoa/nahkaa/suolia/jänteitä tms herkkua :scared:


Rehellisesti sanottuna ei aavistustakaan (enkä varmaan edes saisi kertoa vaikka tietäisinkin), liukuhihnatyössä kun tehdään vaan se oma työvaihe, ts. ne on eri tyypit jotka tekee sen massan. Ja kyllähän niissä suolia on, kun nakit ja grillimakkarat tehdään luonnonsuoleen. Lenkissä puolestaan on keinosuoli. Eikös olekin mielenkiintoista ;)

olen ollut joskus hk-ruokatalolla (vantaa) yösiivoojana.


Siellähän minäkin, tosin siinä tuotantopuolella noin niin kun kauniisti sanottuna.
Avatar
#26 • • Hexe Guest

Rangaistus oli minusta enemmän periaate-ratkaisu, kuin mikään muu. Epärehellistä toimintaa -> rangaistus (syy -> seuraus). ...



Rangaistushan on aina periaate ratkaisu.
Puhun nyt yleisesti, enkä kouluruoasta...
Niin... kaikki ihmiset uskoo tuohon "silmä silmästä" periaatteeseen.
Rangaistus toimii mutta ei ennaltaehkäise, ehkä yhden rikkeen jälkeen joo, mut ei sitä ensimmäistä. Virheitä tapahtuu ja se on inhimillistä.
Noita rangaistustoimenpiteitä on ihmiskäytössä ollu jo vuosituhansia, mutta ei sitä täydellistä konstia ainakaan pikkupaheisiin ole löydetty, sillä jokainenhan niitä tekee.
Pitäisi alkaa miettiä jotain että ei tarvitsisi rankaista, sillä kukaan terve ihminenhän ei pidä ihmisten rankaisusta vaan pitäisi kehittää ihmisten omatuntoa tai jotain jotenkin...
Mut enpä sit tiedä...

Toi veneperunajuttu oli aika jännä, mutta ratkaisu jälleen yksinkertainen: Mitäs koulu antaa ihmisten itse ottaa ruokaa, antais itse annokset niin sais määrätä määrän... Oma vikahan tuo on että kaikille ei riitä...
Eri asia on taas kuinka tuohon ratkaisuun päästään...