M. Night Shyamalanin uus raina The Village

31 posts, 2 pages, 4,434 views

Avatar
#1 • • Homegrove Guest
Leffan kotisivu

Näyttää trailereiden sun muun perusteella aika saatanan lupaavalta. :D

Olen äijän leffojen suuri fani ja olenkin innolla jo odotellut Signsille jatkoa (se oli PAHA kun sen näki ekaa kertaa, en oo koskaan hyppinyt niin).
Avatar
#2 • • Bio Guest
Jännältä näyttää..

ei toi Sings niin kauhee ollu ku kuudes aisti, se vast oli aivan kamala :panic:

juu, aion mennä kattoo vaiks yöunet menee :scared:
Avatar
#3 • • drS Guest
joo täytyy tsekata vaikka signs hienoinen pettymys olikin, lähinnä loppuratkaisun 'tylsyyden' takia.

ei noi shyamalanamanilanin leffat hirveen pelottavia loppupeleissä oo, mut tunnelma on käsinkosketeltava :excellent:
Avatar
#4 • • okiru Guest
Kyllä tämä pitää mennä katsomaan leffaa. Jo pelkkä trailer sai varpailleen. Hui!
Avatar
#5 • • miikkaL Guest
Kuka mikä M. Night Shyamalan :scared: Ikinä kuullutkaan :confused:
Avatar
#7 • • climate Guest

ei toi Sings niin kauhee ollu ku kuudes aisti, se vast oli aivan kamala



Mä olin nähnyt kuudennen aistin ensin ja vasta sitten Signsin... oli aika pettymys kyllä se Signs :(
Avatar
#8 • • miikkaL Guest

Kuka mikä M. Night Shyamalan :scared: Ikinä kuullutkaan :confused:



faktaa: http://imdb.com/name/nm0796117/



Ai tämä :) En ole nähnyt yhtään hänen leffaa, vaikka näistä olen kyllä tietysti kuullut.. Tuntuu vain että tuollaisia "scifistisiä", mystisiä draamaleffoja on tullut 2000-luvun taitteessa ihan liikaa..
Avatar
#9 • • Bio Guest

ei toi Sings niin kauhee ollu ku kuudes aisti, se vast oli aivan kamala



Mä olin nähnyt kuudennen aistin ensin ja vasta sitten Signsin... oli aika pettymys kyllä se Signs :(



joo, sama mulla.. molemmat katoin leffas ja sings'ssa oli tosiaan tylsä loppu kuten drS sanoi.. mut ei se mikään huono silti ollut
Avatar
#10 • • HardS Guest
6th sense <3
Unbreakable <3

menee parhaiden leffojen joukkoon.

signs oli huono. ja tuo traileri ei saanut minussa ainakaan mitään mielenkiintoa hereille. jotain höpö höpöö :D
Avatar
#11 • • Felis Guest

joo täytyy tsekata vaikka signs hienoinen pettymys olikin, lähinnä loppuratkaisun 'tylsyyden' takia.

ei noi shyamalanamanilanin leffat hirveen pelottavia loppupeleissä oo, mut tunnelma on käsinkosketeltava :excellent:


Joo Signs oli vähän tylsä, mutta silti mulla hiippaili alieneita pihalla seuraavat kaks viikkoa :panic: Täytyy kai toi silti kattoa...
Avatar
#12 • • k1mm0 Guest
mun mielestä signs oli ainakin ihan ankee ja tylsä.
mel gibson ehkä vaikutti aika paljon asiaan...

myöskään kuudes aisti ei kauheesti vakuuttanut,
vaikka siinä olikin aika pelottavia ne kummitukset.
siitä vain heti arvasi, että bruce on itekin kuollut (jne).

mut kyllä village lupaavalta kuitenkin vaikuttaa...

ps. m. night shyamalan on loistava nimi :excellent:
Avatar
#13 • • hiski Guest
Kävin tsekkaa Villagen espoocinessä viime pe ja oli aikamoinen pettymys. Syynä voi toki olla erittäin korkeat odotukset ja espooncinen muun tarjonnan loistavuus. Ihan jees leffa, mutta ei muuta ja ihan jees ei riitä, kun odotukset korkealla. En viitsi spoilaa mitään, mutta sanon vain, että aineksia huomattavasti parempaan filmiin olisi ollut.

Summasummarum ihan katsottava, mutta nothin' special.. Täytyy koittaa ehkä joskus uusiks - mutta ei kyllä hetkeen.

ps. Toivottavasti tylsästä ja ennalta-arvattavasta ei tule tämänkin ohjaajan tavaramerkki.

*valivalinyyhnyyh* ;)
Ante

Posts: 16

#14 • • Ante
Tämä oli just hyvä, sopivasti pohdiskeluja herättävä ja ihan riittävän jännittävä. Kelasin ensin, että a) kyläläiset ovat osa jotain omituista koetta, b) kuolleita tai c) heijastuksia jostain muusta. Leffakaverini muuten sanoi, että nimi Walker ei taida olla ihan sattumaa, koska samainen W. on erään toisen johtajamiehen nimessä.
Avatar
#15 • • DeaconX Guest
Kuudes Aisti : 8+ / 10
Unbreakable : 8+ / 10
Signs : 6- / 10
The Village : 4 / 10

Halusin pitää The Village -elokuvasta, ja menin katsomaan sen leffaan, kuten Signsinkin, joka oli TODELLA pliisu puolestavälistä eteenpäin. Varsinkin kun vertaa miehen 2 ekaan leffaan.

The Village on miehen huonoin leffa toistaiseksi. En halua paljastaa liikaa, joten sanon vain, että leffa on kasattu yhden ihan hyvän idean ympärille.
Tämä paljastuu Shyamalanille tavanomaisesti vipalla kelalla.

Valitettavasti 'yllätys' ei ole oikein mikään yllätys, kuka tahansa katsoja saattaa arvata kupletin juonen jo puoli tuntia ennen loppua. Draama, joka on kyhätty leffan ytimen ympärille toimii vain ajoittain, ja silloinkin vain pirun hyvien näyttelijöiden takia. Muutama HIENO kohtaus ja alkupuolen tunnelma (joka katoaa ennen puoltaväliä) pelastaa elokuvan täydelliseltä floppaukselta.

Megakriitikot ylistävät tätä neroudessaan jo siinä nähtävän nyky-yhteiskuntakritiikin takia. Totuus on kuitenkin se, että leffa on puuduttavan tylsä, ja tuntuu pidennetyltä Outer Limits-jaksolta (tuotantoarvot nyt tosin on eri planeetalta kuin tv-sarjoissa, duh.)

Halusin pitää leffasta. Nyt toivon että Shyamalan tekee seuraavaksi taas HYVÄN elokuvan. Tämä kun vaikutti välillä 50's - 60's horrorkunnianosoitukselta. Eikä ollut mitenkään päin omaperäinenkään.
Avatar
#16 • • Hempp@ Guest
Omasta mielestäni Signs oli oikein hyvä, pidin enemmän siitä kuin Kuudes aisti-elokuvasta.

Harvemmin uhvomiehien invaasiota ollaan ihan näin kuvattu, piilossa kellarissa.

Independecendedncedcncnenedendencended Day sisälsi vain lähinnä jenkkien pupellusta ja hirrrveitä räjähdyksiä.
Joo, olihan ne räjähdykset hienoja, ei siinä mitään.
Avatar
#17 • • Remotion Guest
oliko ehkä hiukan pitkäveteinen. :confused: NO OLI TOD! Tosin sillon sydän jyskytti kun se örkkimörkki jahtas sitä sokeeta akkaa isellä pöpelikössä.. :panic:
Avatar
#18 • • rewind Guest
Ihan katsottava pätkä, vaikka itse olisinkin viisaana ohjaajanerona tehnyt muutaman asian toisin. Pari hyvää säikyttelykohtaa toimivat ainakin minun kohdallani ja tuo Remotionin mainitsema metsäpakoilu oli nautittavan piinaava.
Cutoff

Posts: 14

#19 • • Cutoff
*SPOILERITA*

Mun mielestä ton ohjaajan leffat on paikoin jopa amatöörimäisiä juonen osalta. Signs ois voinu olla ihan hullun hyvä, mut metsään meni. Alku oli hyvä, mutta lopussa nauro 90's seikkailupelimeiningille kun jo alussa ymmärsi vesi-elementin olevan loppuratkaisun kannalta tärkeä.
Unbreakablen loppu oli kans ihan naurettavan huono. Sen ei kai pitänyt olla komedia?
Kuudes aisti ei lähtenyt käyntiin missään vaiheessa...tosin siinä loppu oli ihan ok.
Village vaikuttaa toiselta signsiltä.
Avatar
#20 • • :t:c: : : Guest
Voi roska mitä paskaa :p

Selkeästi Hollywoodin testiscreeningien tms uhri, sillä tuntui et joka puolelta oli nipsailtu kohtauksia pois et saadaan vähemmän diipiks ja lyhyemmäks ja äh ja voih! Jos jätetään juoni katsojan 'oivallettavaksi', pitäisi sen olla edes vähän nerokkaampi, nyt ei edes tuntunut et oltaisiin 1800-luvulla (Amish anyone?). Vittumaisen mitäänsanomaton raina meikäläisen makuun.