Mitä teet vappuna?

129 posts, 7 pages, 23,605 views

#101 • • Zapa Guest
popeda is töh pest! tänään aamulla kun heräsin, jostain kumman syystä aloin hoilaamaan sitä popedan kappaletta joka menee jotenkin näin:
...alla hyvä hepo ja huolet ei paina - duidada duida duida duida daida - olen matkalla mehikoon...

oon koko päivän miettinyt miten tuo piisi menee, en muista siitä enempää. kuka tietää miten menee ja mikä on biisin nimi? voittajalle tikkunekku.
#102 • • serotonot Guest
Vois varustautua jollain hyvällä syötävällä. Vaikkapa patonkia ja erilaisia juustoja. Ja muutenkin hyvää ruokaa ja hyvää seuraa. Tuskin jaksaa lähteä tuijottamaan sitä hulinaa suuremmin, mut saas nähä jos ihmiset psyykkaa lähtemään ni voin ehkä yhe limonaatin ois käydä jossai kulauttamas.
#103 • • poet Guest
simaa sipaisten Movementissa. :excellent:
#104 • • Jukka I Guest
Pysyn ihan vitun kaukana siitä infernaalisesta kaaoksesta, jota vapuksi kutsutaan ja josta jotkut ilmeisesti ihan oikeasti saavat jotain kiksejä.

Pakkokännääminen kalenterin saneleimina ajankohtina on perseestä. Mieluummin tekee sitä silloin kun aidosti siltä tuntuu.
#106 • • Individual Guest
Rellureiveihin käy tieni...
#107 • • drS Guest

hyvää seuraa.

sori mut... :sad:
#108 • • Karo Guest

Pysyn ihan vitun kaukana siitä infernaalisesta kaaoksesta, jota vapuksi kutsutaan ja josta jotkut ilmeisesti ihan oikeasti saavat jotain kiksejä.

Pakkokännääminen kalenterin saneleimina ajankohtina on perseestä. Mieluummin tekee sitä silloin kun aidosti siltä tuntuu.

Tälle voisi perustaa ihan oman topicin. En tiedä miksi, mutta mua *ärsyttää* ihan sairaasti nää pakkojuhlien vastustajat. Siinä on jotain omituista elitististä "minä olen parempi kuin nuo ördäävät juntit" -asennetta.

Minulle "infernaalinen kaaos" on yhtä kuin karnevaalit. Tällaisten tiettynä päivänä tai vuodenaikana tapahtuvien juhlien perinne on yhtä pitkä kuin ihmiskunnan historia. Niitä harrastetaan kaikkialla maailmassa ja kaikissa kulttuureissa. Karnevaalien idea on, että silloin normaalin elämän säännöt kääntyvät päälaelleen, ja ihmisillä on oikeus ja mahdollisuus toimia tavallisuudesta poikkeavasti. Usein karnevaaleissa piilee myös kapinan siemen. (Kannattaa lukea alan tieteellistä kirjallisuutta)

Mielestäni kaikki ns. pakkojuhlat ovat kivoja. Vappuna juhlin työväen perinnettä ja kevättä. Juhannuksena juhlin keskikesää (vuoden valoisin aika!), Uutena vuotena juhlin tietenkin uuden vuoden alkamista jne. Kaikki perusteltuja juhlan aiheita. Muutenkin on kivaa kun on tiettyjä perinteitä ja herkkuja (kuten jo edellä luettelin). Simaa ja tippaleipiäkin voisi ostaa. :excellent:

Lisäksi eihän juhlien tarvitse tarkoittaa juuri pakkokännäämistä. Vappua voi viettää esimerkiksi kutsumalla ystävät vappulounaalle, menemällä vappumarssille, käymällä piknikillä tai mitä tahansa. Viinaakin voi juoda ilman että se on ördäämistä.

Ja tuohon, että "mieluummin tekee sitä silloin kun aidosti siltä tuntuu". No, mun tekee mieli alkoholia joka viikonloppu, joten vappu ei tee poikkeusta. Ainoastaan on enemmän ihmisiä (myös tuttuja ja ystäviä) liikkeellä, joten ei tarvitse ryypätä yksin himassa tms.

Ainoa mikä vapussa *hieman* häiritsee on se, että kolmosen ratikka on niin täynnä...

:rolleyes:
#109 • • Timce Guest

Pakkokännääminen. Tää oli uus.

"Suomessa nautitaan väkijuomia pistooli ohimolla."

"Pakkokännäämisen käytääntöönpanija, A.L.K.O. pitää huolen siitä, että myös tänä vuonna suomalaiset pakotetaan vetämään turvat rullalle vastustuksesta huolimatta. Joka wappu, tuhannet suomalaiset pakkokuljetetaan A.L.K.O:n myymälöihin, sidotaan *pakko-tuoliin (tutunomaisempi nimitys:*Kääliö) ja juotetaan humalaan."

edit: turhat hymiöt pois.
#110 • • Jukka I Guest

En tiedä miksi, mutta mua *ärsyttää* ihan sairaasti nää pakkojuhlien vastustajat. Siinä on jotain omituista elitististä "minä olen parempi kuin nuo ördäävät juntit" -asennetta.

Tuosta taas huokuu niinikään omituista "jokaisen suomalaisen kansalaisvelvollisuus on vetää vappuna perskännit" -asennetta. Kaikki toisin valitsevat voidaan näppärästi leimata hienostelijoiksi ja taas saadaan oman porukan identiteettiä lujitettua tällaisen vastakkainasettelun kautta.

Mitä ihmeen elitismiä on siinä, ettei satu nauttimaan tilanteista, jossa ördääjiä, roskia ja kusilammikoita on ympärillä enemmän kuin laki sallii? Mielipiteen esittäminen lienee sallittua - elitismistä voidaan puhua vasta siinä vaiheessa kun aktiivisesti käydään haukkumaan niitä, jotka päättävät valita perinteisen tavan juhlia vappua.

Karnevaalien idea on, että silloin normaalin elämän säännöt kääntyvät päälaelleen, ja ihmisillä on oikeus ja mahdollisuus toimia tavallisuudesta poikkeavasti.

Tavallisuudesta poikkeavasti voi halutessaan toimia jokapäiväisessä elämässä, se on ihan omasta tahdosta ja omista arvostuksista kiinni. Ymmärrän toki, että karnevaalit tarjoavat monille ihmisille "mahdollisuuden" tehdä irtiottoja arjesta, mutta koska tämä mahdollisuus on mielestäni muutenkin koko ajan olemassa, niin itse en koe tarvitsevani tällaista ulkopuolelta tulevaa sysäystä.

Kokonaan toinen juttu on, kuinka "tavallisuudesta poikkeavaa" linjaa suomalaiset, aina yhtä kosteat juhlat todellisuudessa edustavat.

Vappuna juhlin työväen perinnettä ja kevättä. Juhannuksena juhlin keskikesää (vuoden valoisin aika!), Uutena vuotena juhlin tietenkin uuden vuoden alkamista jne. Kaikki perusteltuja juhlan aiheita.

Näinhän sen pitäisi ollakin, että juhlii asioita joilla itselle on merkitystä. Mutta kuinka moni vappujuhlija todella välittää työväenperinteestä? Juhlan kuin juhlan kannalta on huono juttu, jos alkuperäinen idea hukkuu ja juhlasta tulee pelkkä sessio, jolloin voi hyvällä omallatunnolla dokata, koska 1) silloin kuuluu tehdä niin, 2) kaikki muutkin tekevät niin ja 3) perinne velvoittaa eikä kyseessä oikeastaan ole oma valinta.
#111 • • Jukka I Guest

Pakkokännääminen. Tää oli uus.

"Suomessa nautitaan väkijuomia pistooli ohimolla."

"Pakkokännäämisen käytääntöönpanija, A.L.K.O. pitää huolen siitä, että myös tänä vuonna suomalaiset pakotetaan vetämään turvat rullalle vastustuksesta huolimatta. Joka wappu, tuhannet suomalaiset pakkokuljetetaan A.L.K.O:n myymälöihin, sidotaan *pakko-tuoliin (tutunomaisempi nimitys:*Kääliö) ja juotetaan humalaan."

Tsekkaa edellinen postaus. Siinä pitäisi olla käytetty riittävästi rautalankaa.
#112 • • osenoko Guest

Mutta kuinka moni vappujuhlija todella välittää työväenperinteestä? Juhlan kuin juhlan kannalta on huono juttu, jos alkuperäinen idea hukkuu ja juhlasta tulee pelkkä sessio, jolloin voi hyvällä omallatunnolla dokata, koska 1) silloin kuuluu tehdä niin, 2) kaikki muutkin tekevät niin ja 3) perinne velvoittaa eikä kyseessä oikeastaan ole oma valinta.

Vappuhan on ikivanha kesän alkamisen juhla, May Day. Itse juhlin sitä juurikin tuossa merkityksessä, onhan se mahtavaa kun kesä tulee! :hearts:

Enkä kyllä koe sitä minään pakkona, enemmän ahdistaa vaikkapa joulu kaikkine pakkorituaaleineen ja lahjavimmoineen. Vappu on vapaa juhla, silloin saa tehdä mitä haluaa, kukaan ei pakota vetämään ördäyskännejä. Itse aioin syödä ja juoda hyvin ja toivottaa kesän tervetulleeksi! Stressitöntä vappua kaikille! :happyroll:
#113 • • jorkki Guest
Pitää varmaan mennä kaverin möksälle soitteleen levyjä ja grillaileen.. ja voihan siinä tulla muutama olutkin otettua :scared:
#114 • • trakkerterrorist Guest
mahdollisesti:(
#115 • • Hansu Guest

Juhlan kuin juhlan kannalta on huono juttu, jos alkuperäinen idea hukkuu ja juhlasta tulee pelkkä sessio, jolloin voi hyvällä omallatunnolla dokata
...

Taiteiden yö...
#116 • • Hugo Guest

Juhlan kuin juhlan kannalta on huono juttu, jos alkuperäinen idea hukkuu ja juhlasta tulee pelkkä sessio, jolloin voi hyvällä omallatunnolla dokata
...

Taiteiden yö...

Joulu? Anyone...?
#117 • • Carlos B Guest

popeda is töh pest! tänään aamulla kun heräsin, jostain kumman syystä aloin hoilaamaan sitä popedan kappaletta joka menee jotenkin näin:
...alla hyvä hepo ja huolet ei paina - duidada duida duida duida daida - olen matkalla mehikoon...

oon koko päivän miettinyt miten tuo piisi menee, en muista siitä enempää. kuka tietää miten menee ja mikä on biisin nimi? voittajalle tikkunekku.

Nopealla googlauksella näyttää siltä että biisin nimi on Bandiittipolkka :)

Artist Name: Popeda
Song Name: Bandiittipolkka

Start Lyrics:
Kun ilta koitti mä nousin satulaan
en tänne ei jää en jäädä voi
niin tummana huanitan laulu soi
vielä eilen tiesin sormet tottelee
dollari nauraa ja peso hymyilee
kun korttihai pataässän hihastaan vetäisee

Laila la laila laila la la laila
alla hyvä hepo ja huolet ei paina
duidu du duidu duidu du du duidu
näin minä jodlaan matkalla Mehikoon

Mä pelasin yön ja aamuun suposin
lähitaistelun suoritin kanssa sheriffin
mut sheriffi tutustui saapaskukkulaan
taas tie on auki, mä valmis oon
kun matka ei lopu, se jatkukoon
yön ritari lentää kalliovuorten (kalliovuorten) taa

Laila la laila laila la la laila
alla hyvä hepo ja huolet ei paina
duidu du duidu duidu du du duidu
näin minä jodlaan matkalla Mehikoon

Mä siitä heräsin ja vaatteet keräsin
ja rouva oli very KOOL
Hän sanoi mulle Moi liikaa länttä ihannoit!
Lähde takas sinne Mehikoon
#118 • • Hempp@ Guest
Niin veemäinen kahden viikon metsäleiri takana että pakko tänään nollata taulu.
#119 • • Tapsa Guest
Simaa, ihan simona simaa !
#120 • • Timce Guest

Tsekkaa edellinen postaus. Siinä pitäisi olla käytetty riittävästi rautalankaa.

Kyllä mä snaijasin ekalla kerralla. Pakkokännääminen sanana vaan ei ehkä kuvaa tuota sun pointtias.

PS. Tämä nyt on multa aivan turhanpäiväistä napinaa, joten se siitä.