Re: RE: Music sharing is destroying the industry

48 posts, 3 pages, 6,996 views

Avatar
#1 • • :t:c: : : Guest
Tää on nyt kysymättä liikkeellä, mutta uskoisin että Chrisiä ei haittaa. Teksti on suoraan lainattu hänen postauksestaan toisaalla netissä.. Kun tietää kuinka hankalaa on saada biisejä julkaisuun, tää ei paljoa varmaankaan hyviä fiiliksiä irrota. Että näinkin voi käydä...

I just received this from a well-known label manager that has been asking me for a while for something to put out

Hi Chris, I like the track “Fugakyu” but there’s a big problem to take this track for *****. This is available on soulseek from a long time.
I prefer to listen and think about your future tracks and please don’t give the track to the people that put on internet your works.
I’m waiting for your new prods.



So to whomever ripped and released the promo CD that had "Please do not share" on the label: thank you. thank you for taking something that I spent countless hours and late nights working on and ruining my chances of getting it to a wider audience. Thank you for pissing all over my hard work and making it that much harder for those of us that really care about this music.

Avatar
#2 • • okiru Guest
Yksinkertaisesti: Erittäin perseestä! Ei voi ymmärtää. Aina kuin jotain annetaan luottamuksellisesti, sen tulisi pysyä sellaisena. Ei voi ymmärtää mitä tuolla saavuttaa, että ripataan ja laitetaan jakoon. Joku kenties osaisi tähänkin vastata?
Avatar
#3 • • kytkönen Guest
joo nota kusipäitä löytyy jotka jollain sairaalla tavalla pönkittää omaa egoaan rippaamalla muitten juttuja. kantsii tosissaan olla varovainen kenelle antaa hyvälaatusiia >160kbps täyspitkiä versioita biiseistään.
Avatar
#4 • • miikkaL Guest

joo nota kusipäitä löytyy jotka jollain sairaalla tavalla pönkittää omaa egoaan rippaamalla muitten juttuja. kantsii tosissaan olla varovainen kenelle antaa hyvälaatusiia >160kbps täyspitkiä versioita biiseistään.



Toi on totta, ja homma helpottuu kun on nimeä tms.. Mutta aloittelevan artistin on kuitenkin melkein pakko jakaa promoja pienemmillekin dj:lle, että saa soiton kautta nimeä ym. Helppoahan se on jos riittää, että polttaa yhden levyn armin van buurenille ja se soittaa sitä seteissään :) Itsekin oon joskus törmännyt siihen, että kun laittaa mp3sia jakoon dj:lle, niin ne jotenkin vaan päätyy sitten myös muualle nettiin.
Avatar
#5 • • tempest Guest
Jep, musta on tullu tässä viimeaikoina aikas piratismin vastainen ihminen :) Vaikken yleensä kauheen rajusti jaksa ottaa kantaa mihinkään asioihin... Mutta tää on kyl musta semmonen asia mille tarttis tehä jotain :( Meidänkin Dive Theme löytyny erään kusipään takia mm. tranceaddictista ja soulseekistä jo pitkän aikaa vaikka julkaisu tulee vasta vähän ajan päästä :(
Avatar
#6 • • Quu Guest
Joo kuulemma tätä samaa tapahtuu ihan kotimaassakin. Pitäkää huoli siitä kenelle sitä promocd:tä jakaa.
Avatar
#7 • • Adam t Guest

and ruining my chances of getting it to a wider audience



Eikös se nyt aika suurelle yleisölle mennyt? :D

No vakavasti puhuen moinen toiminta on kuin housuunsa kusisi, vähän aikaa on lämmintä sitten entistä kylmempi.
Avatar
#8 • • Leaphion Guest

No vakavasti puhuen moinen toiminta on kuin housuunsa kusisi, vähän aikaa on lämmintä sitten entistä kylmempi.



Ööö, toi meni hitusen ohi. Meinaatko sitä promon rippaamista nettiin
vai tota oman musiikin julkaisun haluamista?
Avatar
#9 • • timoteus Guest
Kurja juttu tosiaan :sad: ...siis myös suuremmassa mittakaavassa, ei ainoastaan tämän yhden tapauksen takia. Ja koska biisejä saa ripattua siis ihan seteistä, niin pitää olla myös varovainen noiden nauhotusten kanssa, jos julkaisematonta materiaalia soittelee...
Avatar
#10 • • da_chef Guest
Minä nyt en ymmärrä, jos se biisi on hyvä, miksei sitä saisi julkaistuksi?
Avatar
#11 • • :t:c: : : Guest

Minä nyt en ymmärrä, jos se biisi on hyvä, miksei sitä saisi julkaistuksi?



Jaa jos se on jo ennen julkaisua kokonaisuudessaan esim Soulseekistä ladattavissa?

Aika harva levy-yhtiö haluaa lähtee tuollaiseen. Viimeistään siinä vaiheessa kun ekat press releaset tulee soulseekin 'ikävä vaikutus' ponnahtaa esiin (kun nää muutamat kopiot leviääkin muutamalle kymmenelle jne jne). Tietty chris olis voinu tehdä snadisti erilaisen editin, mut tiedä sitten minkälaisia ongelmia tuolla labelilla on ollut jo entuudestaan SS:n kanssa.

Mut joo voihan sitä olla et joku label silti innostuis, mut onhan se nyt erittäin perseestä ihan yleensäkin. Jos jollekin jaetaan jotain matskuu, on vitun sääli jos sit seuraavana halutaan vaan oma perse podiumille ja treidataan ne jonnekin 'muuhun herkkuun' tms. Onhan se mainosta joo ja toimii pääosin vaan hyväks, mut sit jos käy näin niin johan vituttais. Varsinkin jos kyseessä on debytoiva artisti, ei tod oo helppoa saada yhtään biisiä julkaisuun asti.
Avatar
#12 • • Homegrove Guest
On noita silti julkaistukin, Luke Chablen Sealer's Cove piti tulla ulos Bedrockilla mutta vuoti ja Bedrock sanoi sopimuksen irti. Onneksi loistolle biisille löytyi kuitenkin koti Zero Tolerancella. Kaikesta tuosta hässäkästä johtuen sitä sitten jouduttiinkin odottamaan reilut kaks vuotta.

Toisaalta taas toinen Luke Chable juttu jäi virallisesti julkaisematta, nimittäin pojan remix Sashan Cloud Cuckoosta. Sasha oli jo tilannut uuden version kunnon soundeilla (LC oli alkuperäisen remixin tehnyt suoraan CD:ltä nostetuilla soundeilla) mutta sitten joku hyväkäs meni senkin SS:sään vuotamaan. On se nyt white labelilla sitten tullut jonkun piraatin toimesta (suoraan Soulseek ämpäristä prässättynä) mutta minua ainakin on jäänyt kaivertamaan mitä tuo proge-nero olisi saanut kunnon biisin osilla aikaiseksi... :confused:
Avatar
#14 • • Quu Guest

Onhan se trendikästä pistää kaikki paska piratismin syyksi.



No eikö se piratismi ole juuri se syy tässä keississä? :confused:
Avatar
#15 • • Samuli Guest
juuri tuon takia en hirveästi jakele biisejäni ulkopuolisille ennen julkaisua (harvoin myös julkaisun jo tultua...). viime perjantaina sain mailin eräältä brittiläiseltä lafkalta ja kyseli itselleen kopiota meidän tulevasta ovum-julkaisusta, oli kuullut unkarilaisen kaverinsa setissä.. voi vaan ihmetellä mistä helvetistä se on sen saanut. en usko että esim bbc1:n porukka rippailee samplereita...

paska juttu, toivottavasti chris saa biisit menemään jonnekin muualle.
:D

Posts: 3,707

#16 • • :D

No eikö se piratismi ole juuri se syy tässä keississä?


Tai ainakin olevinaan. Abosoluuttista totuuttahan tästäkään ei ole.
Näyttää vaan, että nykysin kaikki paskajutut mitä tapahtuu, syypääksi
väitetään piratismi / mp3:t. hrrh.

Mut joo. Aiheesta on sitäpaitsi jo topikki.
Avatar
#17 • • Edited :t:c: : : Guest

No eikö se piratismi ole juuri se syy tässä keississä?


Tai ainakin olevinaan. Abosoluuttista totuuttahan tästäkään ei ole.
Näyttää vaan, että nykysin kaikki paskajutut mitä tapahtuu, syypääksi
väitetään piratismi / mp3:t. hrrh.

Mut joo. Aiheesta on sitäpaitsi jo topikki.



Täh? Eihän sun pitäny käyttää huumeita :D

Mutsiis, ainoo asia hämärän peitossa on toi label, muuten on kyl aika 'kisu pöydällä'.. MP3:nen demosta löyty jo netistä nii levy-yhtiö ei halunnutkaan vaikka diggaili, how ikävä is that! :|
Avatar
#18 • • Laite Guest

No eikö se piratismi ole juuri se syy tässä keississä?


Tai ainakin olevinaan. Abosoluuttista totuuttahan tästäkään ei ole.
Näyttää vaan, että nykysin kaikki paskajutut mitä tapahtuu, syypääksi
väitetään piratismi / mp3:t. hrrh.


wareta nyt vaan ihan rauhassa siellä kotonas. vai alkoiko omatunto kolkuttamaan? ;)
:D

Posts: 3,707

#19 • • :D

vai alkoiko omatunto kolkuttamaan?


miksi alkais? :()

palatakseni vielä aiheeseen;
Kuis moni sitten imuroi tuon demo-biisin, masteroi ja kikkailee sen
kondikseen ja sitten painattaa vinyylille? ~:() Eikös tuo ole hieman
absurdia?

Kyseinen lafka tuskin olisi koskaan mitään cd-julkaisua tehnyt joten,
miten voi olla, että biisin julkaiseminen ei kannata. Painoksen määrä
olis sitten ehkä vaikka 5000 vinyylia, jotka sitten menis kaupaksi joka
tapauksessa (riippuu tietty kuinka paska biisi on kyseessä) .... no ellei
sitten joku kaiverra mp3:sta omaa levyä. No ehkä sitten FS:n myötä
vinyyli-dj:t warettavat _kaikki_ biisit mp3:na upfront promoina ja soittavat
niitä sitten. Yea!

Edelleen pidän kiinni siitä, että mp3:sta kärsii ehkä eniten sitten CD-
julkaisut. Dj:t kuitenkin suosii vinyylia, eikä hyväksy muita formaatteja.
Itsekään en pidä ns. waretettujen biisien soittamisesta, mutta ennen kun
löydän biisin jostain kaupasta, näen biisin soittamisen cdr:lta vähemmän
haitallisena. Esim. juurikin vanhempien biisien kanssa tahtoo olla näin. :(
Jokainen tietty näkee tämänkin asian omalta osaltaan itselleen edullisesta
näkövinkkelista.

muuten on kyl aika 'kisu pöydällä'.. MP3:nen demosta löyty jo netistä nii levy-yhtiö ei halunnutkaan vaikka diggaili



Mun mielestä tässä ei kyl mikään kisu ole pöydällä. Demolaadun matskua
on netti täys, mm. plattarinkin demo-osasto sisältää semmoisia biiseja,
jotka voisi ihan hyvin julkaista. Näkemykseni tästä asiasta on, ks. lafka ei
pitänyt artistin biisia sitten kuitenkaan niin hyvänä, että olis ottanut riskin
ja julkaissut sen.


Noh. Olenhan itsekin saannut nimeä maailmalla kun mp3-skenel joku
julkais mun remixin nimeltämainitsemattomasta biisista, joka sitten monen
mutkan kautta päätyi erään toisen nimeltämainitsemattoman artistin/djn
(joka kyllä on kärkinimiä) top10 listalle pitkästä aikaa.


Anteeksi nyt tästäkin sitten. Meen syömään lisää sieniä. :(
Avatar
#20 • • :t:c: : : Guest



Kuis moni sitten imuroi tuon demo-biisin, masteroi ja kikkailee sen
kondikseen ja sitten painattaa vinyylille? ~:() Eikös tuo ole hieman
absurdia?

muuten on kyl aika 'kisu pöydällä'.. MP3:nen demosta löyty jo netistä nii levy-yhtiö ei halunnutkaan vaikka diggaili



Mun mielestä tässä ei kyl mikään kisu ole pöydällä. Demolaadun matskua
on netti täys, mm. plattarinkin demo-osasto sisältää semmoisia biiseja,
jotka voisi ihan hyvin julkaista. Näkemykseni tästä asiasta on, ks. lafka ei
pitänyt artistin biisia sitten kuitenkaan niin hyvänä, että olis ottanut riskin
ja julkaissut sen.



Jäbä ei taida tuntee ton Micalin tuotoksia, ei se kuitenkaan enää mitään 'demomatskua' tee sanan varsinaisessa merkityksessä :) SS vaan jyllään ;D