muutama detroit henkinen raita

44 posts, 3 pages, 5,723 views

#21 • • hepu Guest
kiitokset kaikille tähänastisista kommenteista, mukava nähdä että biiseistä on tykätty :)
#22 • • Kalle Karvanen Guest
Ja edelleen lisää kommenttia:

Kehut:

- Soundillisesti hyviä, pientä miksaamista yms kikkailua vaatisi muutamat

- Biisit kuulostavat oikealla tavalla vanhoilta

- 707/727 samplejen käyttö <3

- Tekijän ikä, siis jumalauta..., jotkut eivät pysty yli kolmekymppisenäkään mihinkään mikä yltäisi edes lähelle tätä

Risut:

- Kuten Xybo sanoi niin jos unohtaa kenen tuotoksia nämä ovat niin suhtautuminen itse biiseihin hiukan muuttuu, eli joihinkin näistä kaipaisi hiukan lisää lihaa luun ympärille tai ei-niin-traditionaalista lähestymistapaa

- Hiukan liian hiljaisella nauhoitettu

Nyt muuten selvisi mulle kenen biisi soi vuonna 2001 Leenan hostaamassa Klubissa kun Leena hehkutti että tekijä on 11-vuotias. Tuo jäi vaivaamaan mua silloin aikoinaan ja unohdin tsekata soittolistat. Oli jo silloin ihan loistavaa soundia, kuten myös viime kerralla postaamasi biisit. Älä ihmeessä jätä musan tekemistä (tai siirry "huonoihin" genreihin :), koska skillsejä näyttää löytyvän.
#23 • • crash Guest
pidin kyllä erittäin kovasti kaikista neljästä raidasta. jatka ihmeessä musiikin parissa puuhastelua, sillä sen verran hyvää ajatusta näissä kappaleissa oli.

suosikkejani olivat sommarens bästa minne sekä lost in thoughts.
#24 • • Vieras Guest
Loistomeininki.
#25 • • Digital Beat Guest
hienoa matskua, pojalla on lahjoja :) Jatka samaan malliin ;)
#26 • • alke Guest
pakko vielä sanoa että noi biisit paranee vaan jokaisen kuuntelukerran jälkeen. käsittämättömän hyvää kamaa - isot kädet, propsit jne!
#27 • • 8PUS Guest
vastaanotin jonkin verran hypetystä,
joten pitipä kuunnella nämäkin sitten
ja sen verran voipi ehkä sanoa, että
biisien rakenteet on erittäin hyvin
hallussa, eikä soundeissakaan mitään
kummempaa vikaa ole.

sero mainitsi kaiuista, niitä olisi kiva
saada ja muutenkin vähän tuohon
dynamiikkaan panostusta. ja volaa
ylös.

mutta juu, tykkäsin, pysy tällä puolella,
ÄLÄ mene sinne juustokiksuun. laulan
vaikka mambaa ettet.

sommarens bästa minne ehkä ylsi
korkeimmalle mun asteikolla. kyllä
susta tulee vielä jotain ;)
#28 • • snt Guest
paranee vaan jokaisella kuuntelukerralla...

lost in thoughts mun suosikki
#29 • • introvert Guest
Noniin, laitanpa nyt tännekin pari sanaa näistä..

Itse olen seurannut tämän Haapaveden nuoren nousevan house/teknotuottajan tuotoksia jo jonkun aikaa. Aiemmasta democd:stä saundi on tuotannollisesti kehittynyt paljonkin. Sommarens bästa minne nousee ykköseksi noista raidoista. Kaikki ovat kyllä todella mainioita genressään ja näkemystä löytyy. Biisit ovat rakenteellisesti varsin tyylillä toteutettuja ja varsinkin loistava perkkariohjelmointi erottuu noista. Puutteet on täällä mainittukin. Tilaa siis enemmän ja kompuraa että saadaan dynamiikkaa.

On se vaan hienoa että jaksetaan vääntää tällaista jo tuon ikäisenä. Tässä on varmaan tuleva Jori Hulkkonen. :) Luulenpa ettei ole pelkoa siitä että Hepu siirtyisi juustolinjalle missään vaiheessa. :D

Mut eipä muuta kuin, Keep it up!
#30 • • sektori Guest
aika miellytttävää musiikkia kyllä, saundit välillä kaipais ehkä jotain viilausta, mutta ei ne oo pääasia.
hyvä hyvä. pyhäjokiseutu UG !
vai kuuluko haapavesi siihen?;)
#31 • • 8PUS Guest

vai kuuluko haapavesi siihen?;)

kuuluu kuuluu!
#32 • • master bator Guest
Rehellisesti sanottuna odotin ehkä hieman enemmän hypetyksen perusteella, mutta onhan tää vitusti parempaa ku esimerkiksi meikäläisen tuotanto:) Ja ikään nähden aivan loistavaa kyllä. Imo Sommarens bästa minne pesee kyllä nuo muut 6-0 ja voisin vannoa, että olen kuullut sen joskus aikaisemmin. Muille biiseille en oikein lämmennyt mutta sommarens bästa minne on kyl vitun hyvä. Tuosta iästä vielä sen verran, että mun pikkuveli on myös 89-ikäluokkaa ja se kuuntelee bass boomia ja evanescenceä... sekä suunnittelee mopon ostamista:)
#33 • • mauno Guest
Oho, oho! Kehitystähän on tapahtunut kovasti. Paljon parempia kuin aikaisemmat biisisi, joissa ei tuo melodiapuoli oikein toiminut. Näissä toimii paljon paremmin. Mukavia vanhankoulun tyyliin tehtyjä kipaleita. Lämmittää kyllä sydäntä että H-vedellä on vielä minun ikäluokankin poistumisen jälkeen noin hyvällä musiikkimaulla (ja musantekotaidolla :eek: ) varustettua nuorisoa. Jatka samaan tai parempaan malliin. Pyhäjokiseutu-UG-ylivoimaa! ;)
#34 • • spw1 Guest
Criticism:

Detroit sucks.
Respect to the people FROM Detroit who pioneered that sound but a lot of the new school politics of association
pretentious melodic crap sounds like goon circus music.
i.e. predictable formula and not very original.

The tempo is too fast better as a DJ tempo.
#35 • • jUSSi Guest

Detroit sucks.

"Well, it's a matter of opinion" said the dog while licking his balls.

Respect to the people FROM Detroit who pioneered that sound

to me the word detroit means a certain type of techno, mainly melodic and groovy techno with a touch of black soulmusic in it. It's not a location, it's a style.

but a lot of the new school politics of association

hmm, this would apply to rock music also so rock music must suck too? If a certain musical style does not please you and you have nothing constructive to say you might as well keep silent or you could have formulated that a little bit better eg. "not my cup of tea exactly; too much of those old detroit sounds and not enough innovative ideas to keep it fresh"

I myself love this stuff and have actually played this alongside UR and other D-classics and it blended in perfectly :)
#36 • • spw1 Guest

"Well, it's a matter of opinion" said the dog while licking his balls.

to me the word detroit means a certain type of techno, mainly melodic and groovy techno with a touch of black soulmusic in it. It's not a location, it's a style.

It's location.
That's why you worship it but never will earn the same respect even if your version is better than certain American artist.

hmm, this would apply to rock music also so rock music must suck too?

Rock is traditionalist vocal oriented music with a band who know how to actually play intruments.

If a certain musical style does not please you and you have nothing constructive to say you might as well keep silent or you could have formulated that a little bit better eg. "not my cup of tea exactly; too much of those old detroit sounds and not enough innovative ideas to keep it fresh"

I myself love this stuff and have actually played this alongside UR and other D-classics and it blended in perfectly :)

Look, DJing is fine but your never going to earn respect by creating Detroit techno.
Do something original where you can say this is the Finland sound.
#37 • • Jukka I Guest

So, in essence, are you suggesting that all Finnish producers should focus solely on e.g. Pan Sonic type minimalistic experimental techno, since that is perhaps the most unique "Finnish thing"?

IMHO this is quite a narrow view that I find hard to accept. If a person has something to contribute to a particular genre, be it Detroit-type techno or anything else, his/her physical location shouldn't matter one bit, as long as the music rocks.

What if the Finnish artist in question was to move to Detroit. Would that make the same music more acceptable?
#38 • • jUSSi Guest

It's location.

maybe to you, but not to me. I use the word detroit to describe a certain type of music, and as you must realize this is my opinion. You are of course allowed to disagree, but I must add that I am not the only one using the word "detroit" to specify a genre. Yes, it all started from Detroit but the "detroit" style does not stop on the Detroit boundaries.

That's why you worship it but never will earn the same respect even if your version is better than certain American artist.

erm, I like a certain type of music that I happen to call detroit. For example Fabrice Lig is very detroit, I would say purely detroit and he lives in Spain.

Do you automatically give respect to people from Detroit, despite the quality of the music they deliver? I do not. I've got crappy records made in Detroit and I got excellent records that sound like the best detroit records ever and they are not made in Detroit.

hmm, this would apply to rock music also so rock music must suck too?

Rock is traditionalist vocal oriented music with a band who know how to actually play intruments.

ie. very predictable and not very original ;) (which was my point)

Look, DJing is fine but your never going to earn respect by creating Detroit techno.

erm, but you can, among the people who happen to like detroit techno :)

as Jukka said this is a quite narrow appraoch. Novelty shouldn't be an intrinsic value (btw, is that correctly said?).
#39 • • alke Guest

It's location.

cmon stephen :)
you're saying that for instance aril brikha and fabrice lig haven't earned any respect from their peers, or have earned but shouldn't have because they're not from detroit? isn't that like saying derrick may betrayed detroit when he signed brikha for transmat?

granted that an "original" sound is always the best thing you can create and push your stuff forward, but the way i see it, is that people copy styles but are very strongly influenced by their native country which is brought forward in the stuff they create.

i think it's great that people make music, and even greater when these people can come up to par with the detroit folks. music shouldn't be restricted to it's location, nor to it's originators, but should let live free and flourish.
#40 • • Hexe Guest
Juu, imutin... Eipä paljon korjattavaa löydy, tai jotain mitä tekisi toisin...
Musatyyli ei ole mun lemppareita, mut eipä missään nimessä huonoa...
hyvät percussiot toimii kivasti, ja on muuten hyvin elävän kuuloinen, hyvin miksattu...