uusi demo [electronica] (download now! update 8/5/2004)

47 posts, 3 pages, 4,054 views

Avatar
#21 • • trusti Guest
toi alkuperäisen lo-fi versio on kyllä joku ihan muu kappale, ja aivan hirveä vielä kaiken lisäks... :)

itse asiaan, kuuntelin ton uuden version, ja se on kyllä parasta mitä sulta on täällä kuultu. huomattavaa parannusta saundien osalta, vaikka onhan ne vieläkin vähän köykäset... jos saisit vielä lisää munaa bassolinjaan ja rumpuihin, niin tää vois potkia ihan kivasti. itse biisi on rakenteeltaan aika kökkö, ei oikein kehity mihinkään suuntaan.. semmosta kikkailua vaan, kaipais jonkun kunnon kantavan pääteeman. mutta mutta.. tässä on jo potentiaalia :)
Avatar
#22 • • Digital Beat Guest

toi alkuperäisen lo-fi versio on kyllä joku ihan muu kappale, ja aivan hirveä vielä kaiken lisäks... :)

itse asiaan, kuuntelin ton uuden version, ja se on kyllä parasta mitä sulta on täällä kuultu. huomattavaa parannusta saundien osalta, vaikka onhan ne vieläkin vähän köykäset... jos saisit vielä lisää munaa bassolinjaan ja rumpuihin, niin tää vois potkia ihan kivasti. itse biisi on rakenteeltaan aika kökkö, ei oikein kehity mihinkään suuntaan.. semmosta kikkailua vaan, kaipais jonkun kunnon kantavan pääteeman. mutta mutta.. tässä on jo potentiaalia :)



Tuo bassolinja on kieltämättä vielä aika köpö. Sopiskohan paremmin joku bassokitara ennemmin ku reasonin subtractor...
myös soundia voipi toki parantaa, en oo vielä laittanu mitään kunnon master efektejä. Aattelin tehä lopullisen masteroinnin, johon isken ainaski Maxxbass plugarin ja reverbin ja EQ:lla koko soundin runko kohilleen.

Se oli itseasiassa alussa tarkotuskin, kikkailla noilla scratch sampleilla. Vaikka joku tuossa aiemmin ihmetteli biisin nimeä niin tällä kertaa se on kyllä aivan harkittu. Futurtablism on väännetty (yhdistetty) sanoista Future ja Turntablism. Tuo turntablism genrenä on juuri levyillä kikkailua.
Avatar
#23 • • Digital Beat Guest


Biisin nimi on yhtä kauhea kuin edellistenkin biisien nimet. Yrität jotenkin väkisin vääntää jotain tosi-mega-über-hienoja nimiä ja liiallisen yrittämisen tuloksena päädyt erittäin epä-katu-uskottaviin nimiin.



Tällä kertaa se on kyllä aivan harkittu. Futurtablism on väännetty (yhdistetty) sanoista Future ja Turntablism. Tuo turntablism genrenä on juuri levyillä kikkailua (scratch sämplet).
Avatar
#24 • • SnoXn Guest

Tällä kertaa se on kyllä aivan harkittu. Futurtablism on väännetty (yhdistetty) sanoista Future ja Turntablism. Tuo turntablism genrenä on juuri levyillä kikkailua (scratch sämplet).



:D
Avatar
#25 • • Digital Beat Guest

Tällä kertaa se on kyllä aivan harkittu. Futurtablism on väännetty (yhdistetty) sanoista Future ja Turntablism. Tuo turntablism genrenä on juuri levyillä kikkailua (scratch sämplet).



:D



höm. Torinossa tawataan :D
Cutoff

Posts: 14

#26 • • Cutoff
biisi soi isolla ja se on plussaa. Biitti on ihan toimiva. Soundit jopa paikoin hyviä. Raidan rakennus noiden scratchin varaan ei ehkä ole fiksu veto, koska skrätsien käyttö edellyttää oikeasti hyviä sampleja. Nämä ei ihan ehkä riitä siihen. Muut soundit ovat multimediamaisia, mutta ei huonoja. Ovat ehkä hieman "mauttomia". Kokonaisuudessaan kaikki elementit erottuvat toisistaan hyvin.

Biisiä vaivaa rakennepuutos. Vaikutelma on multimediamainen. Varsinainen pääelementti puuttuu sillä scratchit eivät riitä siihen rooliin (vrt. Uberzone - Kung-fu). Genreltään tää vois olla jotain breaks/bigbeat.

Lähtee muuten liikkeelle ihan kuin joku oikea nubreaks biisi.
Avatar
#27 • • Digital Beat Guest

biisi soi isolla ja se on plussaa. Biitti on ihan toimiva. Soundit jopa paikoin hyviä. Raidan rakennus noiden scratchin varaan ei ehkä ole fiksu veto, koska skrätsien käyttö edellyttää oikeasti hyviä sampleja. Nämä ei ihan ehkä riitä siihen. Muut soundit ovat multimediamaisia, mutta ei huonoja. Ovat ehkä hieman "mauttomia". Kokonaisuudessaan kaikki elementit erottuvat toisistaan hyvin.

Biisiä vaivaa rakennepuutos. Vaikutelma on multimediamainen. Varsinainen pääelementti puuttuu sillä scratchit eivät riitä siihen rooliin (vrt. Uberzone - Kung-fu). Genreltään tää vois olla jotain breaks/bigbeat.

Lähtee muuten liikkeelle ihan kuin joku oikea nubreaks biisi.



juu, käytin tosiaan noita Reasonin mukana tulevia scratch-sämplejä. Pitäs oikeastaan ettiä parempia sämplejä noihin skrätcheihin. Ehkäpä cubase VST:n kautta saan tuota soundia vielä paremmaksi, tämä on nyt suoraan vaan eksportattu Reasonista. Paljon kiitoksia rakentavista kommenteista. :) Tosiaan alussa on vähän jotain Nu Breaks atmosfääriä mutta siitä eteenpäin aika tasabreakkia. Ehkä noita rumpuja voisin varioida jotenkin myös vielä.
Avatar
#28 • • master bator Guest

Tällä kertaa se on kyllä aivan harkittu. Futurtablism on väännetty (yhdistetty) sanoista Future ja Turntablism. Tuo turntablism genrenä on juuri levyillä kikkailua (scratch sämplet).



Joo kyllä mä tajusin mistä se nimi tulee... Sehän siinä olikin just pointtina. Mun mielestä parhaat biisien nimet tulee jostain ihan arkisista asioista, ei niitä tarvitse tekemällä tehdä.

Ja selvennykseksi vielä (kun alke niin kovasti väitti mun palautetta fleimaamiseksi), en missään vaiheessa sanonut, että biisi on huono, ehdottomasti kuunneltavinta digital beattia tähän mennessä, mutta tuo nimi on mun mielestä vaan erittäin surkea (kuten aikaisemmatkin). Ja se genrejuttu oli tosiaan vain sen takia, kun herra Beat ei itse tunnu tietävän, mikä genre kuvaisi biisiään parhaiten. Tässä tapauksessa olisi mun mielestä parempi jättää genren määrittely muille...

Mutta plur vaan ja make war not love...
Avatar
#29 • • Digital Beat Guest

Tällä kertaa se on kyllä aivan harkittu. Futurtablism on väännetty (yhdistetty) sanoista Future ja Turntablism. Tuo turntablism genrenä on juuri levyillä kikkailua (scratch sämplet).



Joo kyllä mä tajusin mistä se nimi tulee... Sehän siinä olikin just pointtina. Mun mielestä parhaat biisien nimet tulee jostain ihan arkisista asioista, ei niitä tarvitse tekemällä tehdä.

Ja selvennykseksi vielä (kun alke niin kovasti väitti mun palautetta fleimaamiseksi), en missään vaiheessa sanonut, että biisi on huono, ehdottomasti kuunneltavinta digital beattia tähän mennessä, mutta tuo nimi on mun mielestä vaan erittäin surkea (kuten aikaisemmatkin). Ja se genrejuttu oli tosiaan vain sen takia, kun herra Beat ei itse tunnu tietävän, mikä genre kuvaisi biisiään parhaiten. Tässä tapauksessa olisi mun mielestä parempi jättää genren määrittely muille...

Mutta plur vaan ja make war not love...



no kyllä tämä menee varmasti nyt ihan makuasian piikkiin, turha enempätä väitellä tosta biisin nimestä.

Tuossa oot ihan oikeessa, joskus tosiaan on hankala löytää sopivaa genreä biisille. Oikeastaan näistä demotopikeista on itelle se hyöty että tuo genre selkiytyy paremmin ja ehkä se biisi paranee siinä matkan varrella kans. Kiitoksia sulle hyvistä pointeista ;) Kyllä voin toki jättää tarpeen tullen tuon genremäärittelyn muillekki eikai siinä...
Avatar
#30 • • Leaphion Guest

juu, käytin tosiaan noita Reasonin mukana tulevia scratch-sämplejä.



Tota. Ihan näin tuotannollisena vinkkinä, jätä ne valmiit skrätsisämplet
sinne arkistoihin kiltisti. Itse olen ainakin huomannut että parhaiten
homma onnistuu tekemällä ne itse. Skrätsit valmiina sampleina tuovat
biisiin sellaista tekemällä tehdyn makua, ja niistä huomaa heti etteivät
ne elä. Tai siis no, saahan ne ehkä elämään jotenkin, mut sit siinä tulee
olla mukana tosi kovaa ammattitaitoa.
Avatar
#31 • • rewind Guest
Joo, vähän samaa mieltä kuin valtaosa jo vastanneista. Biisissä on hyviä juttuja, mutta puutuminen alkaa noin parin minuutin jälkeen. Kappale ei kehity tarpeeksi missään vaiheessa. Taustamusafiilistelynä tosin toimii hyvin.
Avatar
#32 • • Digital Beat Guest

juu, käytin tosiaan noita Reasonin mukana tulevia scratch-sämplejä.



Tota. Ihan näin tuotannollisena vinkkinä, jätä ne valmiit skrätsisämplet
sinne arkistoihin kiltisti. Itse olen ainakin huomannut että parhaiten
homma onnistuu tekemällä ne itse. Skrätsit valmiina sampleina tuovat
biisiin sellaista tekemällä tehdyn makua, ja niistä huomaa heti etteivät
ne elä. Tai siis no, saahan ne ehkä elämään jotenkin, mut sit siinä tulee
olla mukana tosi kovaa ammattitaitoa.



toki tekisin mieluummin ite, mutta ei o levaria. Pitäsköhän ostaa huuto netistä 10 E ja siihen äänirasia. :excellent:

Tosi on että nuo on tosi kuivia nuo valmiit Reason tm äänet. Monet sämplet tai patchit on lähes surkeita, mutta pienen muokkauksen jälkeen ihan käyttökelposia.

Jos biisin päälle osais livenä heittää scrätchiä niin siitähän tulis jo vähän parempi. Noita muovisia Reason-scrätchsämplejä ei saa säätämällä paljon kummemmiksi ellei oo sitten ihan audioguru.


Joo, vähän samaa mieltä kuin valtaosa jo vastanneista. Biisissä on hyviä juttuja, mutta puutuminen alkaa noin parin minuutin jälkeen. Kappale ei kehity tarpeeksi missään vaiheessa. Taustamusafiilistelynä tosin toimii hyvin.



Tämä biisi perustuu noiden scrätchien käytölle, aloin kehittelemään melodiaa nyt vasta. Ei oikeastaan tällä hetkellä oo kamalasti päässä melodisia ideoita. Olkoon sitten semmosta multimediamusaa, voihan tätä jatkaa kun tulee uusia ideoita ja löytää paremmat sämplet.
Avatar
#33 • • rjv Guest
Oho, tähän on positiivinen yllätys. Tä jopa kuulostaa musiikilta ;)

Breaksiksi mäkin tämän biisin laskisin. Soundeissa on jopa pientä potentiaalia, mutta aika hengettömiä nekin ratkaisut on. Suurin ongelma kyllä on, että tässä biisissä ei oikein tapahdu mitään. Tää kuulostaa breaksibiisin introlta, mikä nyt sattuu kestämään melkein 6 minuuttia, missään vaiheessa ei oikein päästä vauhtiin.

Noi skrätsisamplet ei edes oikein kuulosta skrätsäilyltä, kannattaakin heittää ne hevon helvettiin, tai sitten raiskata ne niin että ne on mahdollisimman kaukana siitä mitä ne alunperin oli, jolloin ne saattaa tsägällä ruveta kuulostaa hyvältä :)
Avatar
#34 • • rewind Guest

Tämä biisi perustuu noiden scrätchien käytölle, aloin kehittelemään melodiaa nyt vasta. Ei oikeastaan tällä hetkellä oo kamalasti päässä melodisia ideoita. Olkoon sitten semmosta multimediamusaa, voihan tätä jatkaa kun tulee uusia ideoita ja löytää paremmat sämplet.



Sampleissa sekä ideassa ei sinänsä ole mitään vikaa, eikä biisiin kannata väkisin melodioita ruveta tunkemaan. Koska kappale nyt jo toimii suhteellisen hyvin, itse leikkaisin pituudesta reippaasti ja lähtisin kehittelemään koukkuja jäljelle jääneeseen pätkään.

Tämä siis jos haluat muuttaa biisin luonnetta. Kuten jo sanoin aikaisemmin, kappale toimii hyvin vaikkapa iltasurffailun taustalla.
Avatar
#35 • • Digital Beat Guest

Oho, tähän on positiivinen yllätys. Tä jopa kuulostaa musiikilta ;)

Breaksiksi mäkin tämän biisin laskisin. Soundeissa on jopa pientä potentiaalia, mutta aika hengettömiä nekin ratkaisut on. Suurin ongelma kyllä on, että tässä biisissä ei oikein tapahdu mitään. Tää kuulostaa breaksibiisin introlta, mikä nyt sattuu kestämään melkein 6 minuuttia, missään vaiheessa ei oikein päästä vauhtiin.

Noi skrätsisamplet ei edes oikein kuulosta skrätsäilyltä, kannattaakin heittää ne hevon helvettiin, tai sitten raiskata ne niin että ne on mahdollisimman kaukana siitä mitä ne alunperin oli, jolloin ne saattaa tsägällä ruveta kuulostaa hyvältä :)



juu, tosiaan breaksiahan tämä, laitoin breakbeat genreen kun tuolla sivulla ei ollu breaks-genreä. Adminille pitää ehottaa että lisää sinne breaks-genren ja sen alagenret myös. Tämä saattas mennä electronic breaks subgenreen.

Voisin kokeilla skrätch sämplejen "raiskaamista" tuolla scream 4:llä ,sillä saa hyviä säröjä ja lämpöä lissää.
Avatar
#36 • • Digital Beat Guest

Tämä biisi perustuu noiden scrätchien käytölle, aloin kehittelemään melodiaa nyt vasta. Ei oikeastaan tällä hetkellä oo kamalasti päässä melodisia ideoita. Olkoon sitten semmosta multimediamusaa, voihan tätä jatkaa kun tulee uusia ideoita ja löytää paremmat sämplet.



Sampleissa sekä ideassa ei sinänsä ole mitään vikaa, eikä biisiin kannata väkisin melodioita ruveta tunkemaan. Koska kappale nyt jo toimii suhteellisen hyvin, itse leikkaisin pituudesta reippaasti ja lähtisin kehittelemään koukkuja jäljelle jääneeseen pätkään.

Tämä siis jos haluat muuttaa biisin luonnetta. Kuten jo sanoin aikaisemmin, kappale toimii hyvin vaikkapa iltasurffailun taustalla.



Tässä joidenkin mielestä sämplet on huonoja ja toisten mielestä hyviä. Tekisin toki skrätch sämplet "tee se itse dj"-tyyliin jos mulla ois levari.

en muuta viittinyt nyt muutella kun vaan lisätä tuon matalan tb-basson.
Tosi on että biisi kannattaa tuottaa ottaen mukaan vain olennaisimmat asiat, tässä on varmaan nyt se ongelma että biisi on liian pitkäveteinen.

Ei oikeastaan uudelleensovitus muuta biisin luonnetta vaan se tiivistää olennaiset jutut. Pitää tsekata kun on enempi aikaa.
Avatar
#37 • • Secur Guest

mitä vaa teekki ni älä sekaannu rumpubassoon!!!!!!!



Onks kaikki ei-tasabiitti rumpubassoo? Ei tää biisi kyl mitää rumpubassoo oo nähnykää.
En kyl tykänny tästä :(
Liian puuduttava, lopussa jotain elävyyttä jo. Ja basaria lukuunottamatta aika ohkanen
soundimaailma mut hyvää yritystä havaittavissa.



ei kaikki tasabiitti ole rumpubassoo enemmänkin tarkoitin tuota digital beatin kommenttia että hän sanoi että tämä olisi.

ja digital beat en ole oikein selvillä tästä et eka sanot että tämä on db:tä sitten nu electroa :D ja tossa lopussa sanot että tämä on breakkiä :D

:heart:
Avatar
#38 • • Digital Beat Guest

mitä vaa teekki ni älä sekaannu rumpubassoon!!!!!!!



Onks kaikki ei-tasabiitti rumpubassoo? Ei tää biisi kyl mitää rumpubassoo oo nähnykää.
En kyl tykänny tästä :(
Liian puuduttava, lopussa jotain elävyyttä jo. Ja basaria lukuunottamatta aika ohkanen
soundimaailma mut hyvää yritystä havaittavissa.



ei kaikki tasabiitti ole rumpubassoo enemmänkin tarkoitin tuota digital beatin kommenttia että hän sanoi että tämä olisi.

ja digital beat en ole oikein selvillä tästä et eka sanot että tämä on db:tä sitten nu electroa :D ja tossa lopussa sanot että tämä on breakkiä :D

:heart:



tuo genren määrittely vaihtelee kyllä biisiä tehdessä. Päädyin kuitenkin electronic breaks genreen. En tarkota että tämä on nimenomaan jotain DrumNBassia, ei kyllä näillä soundeilla. Tosi on että DrumNBassia ole tämä nähnytkään.
Avatar
#39 • • Funkatronik Guest

Raidan rakennus noiden scratchin varaan ei ehkä ole fiksu veto, koska skrätsien käyttö edellyttää oikeasti hyviä sampleja.



Sanoisin kyllä enemmän että skrätsien käyttö biiseissä edellyttää lähinnä hyvää skrätsääjää. Samplet ovat aina vähän päälleliimatun kuuloisia...
Avatar
#40 • • Digital Beat Guest

Raidan rakennus noiden scratchin varaan ei ehkä ole fiksu veto, koska skrätsien käyttö edellyttää oikeasti hyviä sampleja.



Sanoisin kyllä enemmän että skrätsien käyttö biiseissä edellyttää lähinnä hyvää skrätsääjää. Samplet ovat aina vähän päälleliimatun kuuloisia...



mun mielestä konemusassa ei tarvi skrätsääjää välttämättä. Kyllä ohjelmoitu skrätch voipi kuulostaa myös hyvältä. Esim. Linkin Park - Session biisi ;) Voihan ne sämplet sovittaa hyvin biisiin ja miksata sinne sekaan enemmän niin ne eivät ehkä kuulosta päälleliimatuilta? :D