Orbital RIP

21 posts, 2 pages, 4,324 views

Avatar
#1 • • Homegrove Guest
*clips*

ORBITAL are to play their last ever gig headlining the OTHER STAGE at this year's GLASTONBURY FESTIVAL.

After 15 years together, the dance duo - brothers Phil and Paul Hartnoll will call time on the outfit with a performance at their spiritual home on June 27. Orbital played memorable shows at the festival in 1994, 1995 and 2002.

Orbital, who will also play a show at London Brixton Academy on Friday June 25, releases their last ever LP, 'The Blue Album', on June 21.

Speaking on the band's official website loopz.co.uk, Paul Hartnoll said: "I think we feel that Orbital has run its course. We're both pursuing different avenues with our music. And we've been sat, as brothers, in the same room for 15 years now-and studios are always confined spaces-I think it's time for a change."

He added: "It's nice to know that we're finishing, it's not many bands that do that. They tend to just fade away. And it's nice to have our last gig at Glastonbury. It's gonna be a party set, a best of Orbital. We're not gonna sit there and try and promote the new album. I think if we're gonna do a last gig we should do distilled set of all the best stuff we've done. And that's what we're gonna do, play all the stuff that's stuck around for all this time because they are the favourite ones."

Oasis, Paul McCartney and Muse have been revealed as the headliners of this year's Glastonbury.

Other stars including Morrissey, PJ Harvey, Toots & the Maytals, James Brown, Kings Of Leon, Basement Jaxx, Elbow, The Chemical Brothers, Ms Dynamite, Black Rebel Motorcycle Club, Franz Ferdinand, The Rapture, The Libertines, Kraftwerk and The Vines are also rumoured to play


*clips*

:(
Avatar
#2 • • :t:c: : : Guest
Jaahas, noh kai sitä pitää sit lähtee :)

Edit:

"All tickets for Glastonbury have now sold out."

Eipäs lähdetäkään :(

Jos tulee jotain lipputrokareita vastaan ni hep!
Avatar
#3 • • djsakke Guest
Oon kyl odotellu tata jo vuosia, eihan ne aijat oo kahden ekan albarin jalkeen tehny ku satunnaisia yksittaisia hyvia biiseja (The Box ja sit siina kolmannella albarilla oli 1 hyva biisi). Toki tassa mielipiteessani on hieman fleimauksen makua mutta ei siita tarvitse taalla sotaa alottaa.
Avatar
#4 • • ipe Guest

Oon kyl odotellu tata jo vuosia, eihan ne aijat oo kahden ekan albarin jalkeen tehny ku satunnaisia yksittaisia hyvia biiseja (The Box ja sit siina kolmannella albarilla oli 1 hyva biisi). Toki tassa mielipiteessani on hieman fleimauksen makua mutta ei siita tarvitse taalla sotaa alottaa.



Samoilla linjoilla ollaan. Itse väittäisin että Orbitalin tuotanto on ollu loistavaa 4:n ensimmäisen varsinaisen albumin ajalta: I, II, Snivilisation, In Sides. Valitettavasti sen jälkeen 90% tuotoksista on ollu joko keskinkertaisia tai jopa huonoja. Joutavat puolestani Hartnollin veljekset eläkkeelle...

EDIT: Mun Orbital arvostus hävisi lopullisesti pari vuotta sitten kun tekivät oharit ja lähtivät äkillisesti jollekin säälittävälle usa:n promokiertueelle eivätkä tulleetkaan soittamaan DBTL:ään kuten oli tarkoitus.

:mad: :angry: :mad: :angry: PRKL!
Avatar
#5 • • osm Guest

Samoilla linjoilla ollaan. Itse väittäisin että Orbitalin tuotanto on ollu loistavaa 4:n ensimmäisen varsinaisen albumin ajalta: I, II, Snivilisation, In Sides. Valitettavasti sen jälkeen 90% tuotoksista on ollu joko keskinkertaisia tai jopa huonoja. Joutavat puolestani Hartnollin veljekset eläkkeelle...



Jepp, samoilla linjoilla täälläkin. :) In Sidesilla on vielä useampi hyvä biisi, etenkin The Box ja The girl with the sun in her head. Vituttaa vaan että jää nyt sitten Orbitalin live näkemättä...
Avatar
#6 • • dixoff Guest
Mun mielestä taas Orbitalin eka albumi ja sitten The Altogether ovat ne heikoimmat levyt, siinä välissä olevat taas ovatkin aivan loistavia, mitä nyt Snivilisationilla tuntuu olevan vähän enemmän täytebiisejä. Enivei loistava orkesteri, joka olisi ollut kiva nähdä vielä kerran livenä, mutta eipä sitten...
Avatar
#7 • • :t:c: : : Guest
Mua ei niinkään hämää yhtään vaikka osa tuotannosta pysyykin hyllyssä pölyttymässä, kovassa kierrossa on sellainen tietty kasa joka vaan toimii *aina*. Kuitenkin aikas harvinainen ilmiö musiikissa (ainakin mulle:).. Orbital on kuitenkin tehnyt sitä omaa saundiaan aina ja mahtuuhan sinne väkisinkin jotain tulkintoja mitkä ei sit putoo. Kuitenkin antaa arvoa koska ne on selkeesti veljesten omia visioita, ei voi mitään jos ei tajua taidetta :D

Miinusta ehkä vaan parin (oman) hittikaavan surkeista kopioinneista joihinkin rahaprojekteihin. Noh tarvii sitä saada limua jääkaappiin tietty ja musamaailman vedättelyissä yhdeksässä tapauksessa kymmenestä artistille jää sitä massii vähiten.

Plussaa ehkä sit maailman eniten rokanneista liveseteistä.. <3 <3 Tai sit se vaan johtuu siitä Halcyon-on-onista.

Vikaa albumia odotellessa...
Avatar
#8 • • bleeb Guest
Vituttaa vaan että jää nyt sitten Orbitalin live näkemättä...[/quote]

Onneksi tuli nähtyä Orbital Vanhalla 94 vuonna, oli loistava keikka :)
Harmi että Hartnollin veljekset lopettaa. Erittäin klassikkobiisejä tekivät kuten Chime, Belfast, Halcyon on+on jne. Ja Orbital tulee olemaan henkilökohtaisesti top 5 artisti kautta aikojen.
R.I.P
Avatar
#9 • • MikkiHiiri Guest
Ite en koskaan oikein kunnolla lämmenny koko bändille. Muutama erittäin hyvä hittibiisi (esim noi bleepin mainitsemat ja pari muuta)
ja loput ei saanu oikein syttymään. Livekeikat toki hienoa katseltavaa, äijät osas hommansa.
Avatar
#10 • • LyoN Guest
Oma henkilökohtainen Orbital suosikkini on "Lush 3-1". Hakkaa kaikki muut duon biisit kuusnolla, vaikkakin heidän tuotantoon on mahtunut paljon muitakin hyviä biisejä.

Joka tapauksessa, RIP.
Avatar
#11 • • drS Guest
myös minä olen sitä mieltä että oli jo aikakin. alkuaikojen jälkeen ei ko. pariskunnan tuotokset oo pahemmin napanneet, paitsi satunnaiset niistä tehdyt remixit.

livenä pojat kyllä rokkaa, ois ollu hieno päästä tsekkaan glastonburyyn.
Avatar
#12 • • panu Guest
mennäänkös jo sitten itse asiaan eli tuohon Blue Albumiin.
itse olen jo muutaman kuuntelukerran jälkeen hyvin positiivisesti yllättynyt.
ostin tuon aika hetken mielijohteesta kuultuani acid pantsin radiossa.
(tampereella tuo on jo ainakin myynnissä)
en ole itsekään bändiä paljoa jaksanut seurata snivilisationin jälkeen, mutta ei kaduta ostos tippaakaan.
kaikki kappaleet vähintään hyvää keskitasoa, acid pants on aivan tappaja ja etenkin viimeinen biisi (joku sunrise) on aika huikea, vanhaa kunnon 90-luvun alkupuolen progressiivista soundia. :hearts: :hearts:
jos olisin progeträäns dj, soittaisin tuon joka illan päätteeksi koko tulevan kesän ajan. loistava jäähyväiskappale, jos tähän kerran musiikinteko loppui.

jossain arvostelussa sanottiin että tämä oli ensimmäinen albumi uran alkuajoista lähtien, jonka he pystyivät tekemään vapautuneesti ilman levy-yhtiöiden paineita ja aikatauluja. johtuneeko sitten tästä laadun parantuminen, (jos ylläolevia kommentteja on uskominen,)
tai sitten täytyy kyllä hankkia myös nuo kaikki välissä olleet käsiin, jos ne ovat yhtä herkullisia.

=ei mikään maailmaa mullistava levy, mutta antaa mukavasti lohtua näinä nykytrancen saastuttamina vaikeina aikoina.
Avatar
#13 • • Benedix Guest
Ymmh! Sääli sinänsä, itse pidin vielä Snivilisation albumista... :cool:
vaikka sen jälkeen duo sortuikin siihen 'nojatuoliteknoon' tms.

... Mun Orbital arvostus hävisi lopullisesti pari vuotta sitten kun tekivät oharit ja lähtivät äkillisesti jollekin säälittävälle usa:n promokiertueelle eivätkä tulleetkaan soittamaan DBTL:ään kuten oli tarkoitus. :mad: :angry: :mad: :angry: PRKL!



Juu, muistan kyllä tämän tapauksen ja samoin mua sapetti melkoisesti
toi ns. ohari silloin. Mutta minkäs teet, kun tilanteessa on piskuinen jokifestari
jossain pohjoisessa vs ameriikan kiertue... :(
Avatar
#14 • • Villa Guest
Ite en oo noita vanhempia levyjä omista, joten en ala niitä kommentoimaan...mutta toi Insides on kyllä tullu kuunneltua monta tuhatta kertaa läpi ja on se kyllä hemmetin hieno albumi.. No parhaat biisit mitä oon kuullu Orbitalilta on kyllä The Box/Petrol/Halcyon On+On ja kyllä toi Chime toimii ihan retroiluna kans..Tulihan toi Altogether hankittua ja...no oli se Doctor? ihan hieno versio mun mielestä. Mutta hitto noita ei kyllä sit enää livenä näe...
R.I.P Orbital
Avatar
#15 • • ERROR Guest
Sad day on planet earth!

Orbitalin tuotanto oli minulle erittäin tärkeää, myös nämä huonot uudemmat.
Avatar
#16 • • :t:c: : : Guest
Blue toimii ihan just kuten Orbitalin pitäiski! <3
Avatar
#17 • • dixoff Guest
Joo muuten oikein mainio levy, mutta se vika biisi, jonka pitäisi kai olla joku teh hittibiisi, on kyllä aika kuraa. Muut laulut sitten määräävät senkin edestä. Joka tapauksessa paljon parempi kuin edellinen albumi.
Avatar
#18 • • :t:c: : : Guest

Joo muuten oikein mainio levy, mutta se vika biisi, jonka pitäisi kai olla joku teh hittibiisi, on kyllä aika kuraa. Muut laulut sitten määräävät senkin edestä. Joka tapauksessa paljon parempi kuin edellinen albumi.



Kyl acid pants on se teh hitti :D Ja testaapa edellistä albumia 5.1 versiona ni luulisin et rupee viimeistään toimiin ^_^ Jenkeissä siitä muuten näytti olevan kaupan kahden levyn versio, jossa toisella b-puolia ja jotain spesuja.

Mut joo vikan biisin tempo kyl yllätti, mut onhan se rakenteeltaan aika tommonen... hmmm... mielenkiintoinen (silti). Voksut tosin on kyl just niin Dead Can Dancee kun kai pitäiskin, eli sitä kautta 'annan anteeks' :D
Avatar
#19 • • dixoff Guest

Kyl acid pants on se teh hitti :D Ja testaapa edellistä albumia 5.1 versiona ni luulisin et rupee viimeistään toimiin ^_^



Joo Acid Pants on kyl hieno biisi kaikin puolin, ja on ikäänkuin viimeinen silaus Hyvälle Menolle(tm) joka alkaa jo ekasta biisistä. Ja juu, kyllä uskon että se edellinen kuulostaisi 5.1:na paremmalta, DVD on kyllä hyllyssä mutta kotiäänentoisto on toistaiseksi vain stereo. The Altogetherista vielä sen verran, että yleisesti kokonaisuutena se ei jaksa innostaa, mutta Doctor ja Shadows ovat kyllä niin kunkkuja raitoja että. Erityisesti harmittaa, että ei ehtinyt kuulla ensinmainittua livenä missään, ainakin jonkun netissä pyörineen mp3:n perusteella olisi varmasti ollut kokemisen arvoinen.


Mut joo vikan biisin tempo kyl yllätti, mut onhan se rakenteeltaan aika tommonen... hmmm... mielenkiintoinen (silti). Voksut tosin on kyl just niin Dead Can Dancee kun kai pitäiskin, eli sitä kautta 'annan anteeks' :D



Discogsissa joku luonnehti biisiä miltei uudeksi Halcyoniksi, mikä on kyllä (mielestäni) vittuilua Halcyonia kohtaan. Ei vaan putoo. (:
Avatar
#20 • • :t:c: : : Guest

Doctor ja Shadows ovat kyllä niin kunkkuja raitoja että. Erityisesti harmittaa, että ei ehtinyt kuulla ensinmainittua livenä missään, ainakin jonkun netissä pyörineen mp3:n perusteella olisi varmasti ollut kokemisen arvoinen.



Mut siis hetkonen! Mä ainakin muistan nähneeni sut sillon Roskildessa, kun Orbital siellä soitti. Doctor who tuli encorena, silloin ihan ekoja kertoja niiden setissä kuulemma.



Discogsissa joku luonnehti biisiä miltei uudeksi Halcyoniksi, mikä on kyllä (mielestäni) vittuilua Halcyonia kohtaan. Ei vaan putoo. (:



No toi on kyl aika härski vertaus :D Joo levyn heikoimpia biisejä sen on munkin mielestä, mutta erittäin tyypillinen Orbital 'settineljännesaloitusbiisi' :D