Suomalaiset koneklassikot

81 posts, 5 pages, 11,741 views

Avatar
#1 • • miikkaL Guest
En löytänytkään tällaisesta aiheesta keskustelua..Tarkoitus on listata "klassikoita", ei siis jokaista suomessa duunattua biisiä.

Eli mitkä biisit ovat ehdottomia suomalaisen konemusiikin helmiä? Itse en ole perehtynyt juurikaan muuhun kuin trancepuoleen, joista pakko mainita ainakin kolmikko:

Slusnik Luna - Sun
Cosmicman - I Love You
Darude - Sandstorm


Myös Orkidea - Unity omannee klassikkostatuksen, vaikkei omia suosikkeja olekaan?

Muita kuin trancebiisejäkin saa mielellään listata, olisi varmaan aika tutustua muihinkin genreihin :)
Avatar
#2 • • Ezzy Guest
anjunabeats - volume 1 on omalla listalla kohtis korkealla :)
Avatar
#3 • • kievarih Guest
hahhaha

WALDO - FEEL SO GOOD


:D
Avatar
#4 • • Dr.Phibes Guest
Advanced Art - Scar

M. A. Numminen ja Sähkökvartetti: Kaukana väijyy ystäviä

Aavikon Kone & Moottori : IKBAL-Theme

ja Mono Junk EP:lt se yk supa hyvä ralli mut ku en muist nimee



siin mun listaa suamalaisist kone klassikois
Avatar
#5 • • :t:c: : : Guest
Heitetään ny ees yks mikä tos tuli ekana mieleen:

Lumi 002 - pHosphoric Lake EP vai mikäsenytolikaan :D

Sisältää mm. early suomitrancee! Ihan oma fave <3
Avatar
#6 • • JimmyD Guest
no koko jori hulkkosen tuotanto ainaski, sasse/freestyleman mitäs muita nyt keksis, jimi tenorin take - me baby on mulle iso klassikko ja muutenki äijän tuotanto, oikeestaan paikki sähkön ja puu:n tuotteet on klassikoita
Avatar
#7 • • A-E Guest
Vellu - Llama Style EP (Planet Rhythm)
Sävel - Zoids1/Plug & Play EP (Sävel)

Noi techno levyt tulee mulle näin heti mieleen.
Avatar
#8 • • djsakke Guest
zigma - androids do it with hydraulics
sit noi pulssin jutut on aika legendaarisia kans
oo sit se yks maksi mis oli se yks porinabiisi (evm nimee, on se tuol jossain tallessa.. en jaksa etsii)
dance nationin se ep mika julkastiin niis yksis uv-pileissa
sit se yks suomitekno-kokkari mis oli vaikka mita mm noise productionia ja nessia ja mita kaikkee. se on tuol jossain talles kans mut ei nyt muista nimee..
Avatar
#9 • • A-E Guest

zigma - androids do it with hydraulics
sit noi pulssin jutut on aika legendaarisia kans
oo sit se yks maksi mis oli se yks porinabiisi (evm nimee, on se tuol jossain tallessa.. en jaksa etsii)
dance nationin se ep mika julkastiin niis yksis uv-pileissa
sit se yks suomitekno-kokkari mis oli vaikka mita mm noise productionia ja nessia ja mita kaikkee. se on tuol jossain talles kans mut ei nyt muista nimee..



Mä olen kateellinen sun levy kokoelmalle.
Avatar
#10 • • djsakke Guest

Mä olen kateellinen sun levy kokoelmalle.


ei kandee olla. siel on kuitenki iha sairaasti levyi mist et diggaa. mut noi pulssit kyl olis kiva omistaa. harmittaa ku ne meni ihan kasista aikanaan eraasta tamperelaisesta levyliikkeesta.
Avatar
#11 • • Juho Kahilainen Guest
Huuh huuh. Mitäs tohon voi enää lisätä, kun todelliset klasarit putosi heti ekana tiskiin. ;)

Piruilu sikseen sittenkin. Nämä listat ovat aina subjektiivisia, eikä kenenkään lista ole toistaan parempi. Meikäläiselle ovat kolahtaneet seuraavat:

Ratsia: Lontoon Skidit (Johanna-kustannus 1981)
* Ratsia oli kotipaikkakuntani ylpeyden aihe aikanaan. Biisi oli/on totta paikallisille nuorille edelleenkin.

Pekka Pohjola: Harakka Bialoipokku (Love Records 1974)
* Pakko myöntää, että olen tutustunut Pohjolan tuotantoon vasta vanhemmalla iällä. Hienoja biisejä.

Jimi Tenor: Intervision (Warp 1996)
* Ostin albumin Puolasta ilmestymisviikolla. Toimii nimenomaan albumina erittäin hyvin, vaikka "Can't Stay With You Baby" ja "Sugardaddy" rokkaavat yksinäänkin.

Jori Hulkkonen: Selkäsaari Tracks (F-Communications 1996)
* Törmäsin levyyn vasta 1997. Onhan se myönnettävä, että lätty kolahti ja lujaa.

Nordic Soul System: Nordic Soul System (Sävel Records 1997)
* Pidän tästä enemmän kuin Sävel-001:stä. Jollain tavalla samalla rohkea ja sympaattinen levy.

Didier: My Oddity / Anda (Zen Garden 1998)
* En ole saanut tätä levyä käsiini. Pikkubroidiltani se löytyy, ja pakko tämä on itsekin jostain hankkia. Anda on loistava biisi.
Avatar
#12 • • Juho Kahilainen Guest


sit noi pulssin jutut on aika legendaarisia kans



Ai perhana. Ton olisin kyllä voinut myös laittaa. Kugelhahn ja Hyp olivat kovia lättyjä joskus... Tapani Ripatti hypetti Pulssia huolella radiossa. Vellun ja Niemisen Hyp-liven taisin nähdä 1996. Teki silloiseen teiniin lähtemättömän vaikutuksen.
Avatar
#13 • • espoo_rumpshaker Guest

zigma - androids do it with hydraulics



played that track at tresor 7-8 in the morning at the end of february, took the place apart! course I followed with a heaping helping of Pablo :)

I missed most of the Pulssis too, only got Impulssi 01, which I found on Fredrikinkatu some 200 meters away from the old Spinefarm, years ago :excellent:

more Finnish bangers:

lots and lots of Mika Vainio-related material:
Tekonivel - Sirkus - Puu 4
pretty much all Ø relaeses
all Pan Sonic releases
Avatar
#14 • • espoo_rumpshaker Guest



Nordic Soul System: Nordic Soul System (Sävel Records 1997)
* Pidän tästä enemmän kuin Sävel-001:stä. Jollain tavalla samalla rohkea ja sympaattinen levy.



hehe, the best sävel, I agree, naturally the one I don't own :D
Avatar
#15 • • djsakke Guest

zigma - androids do it with hydraulics


played that track at tresor 7-8 in the morning at the end of february, took the place apart! course I followed with a heaping helping of Pablo :)


haha, thats mad :D

I asked in other thread some time ago who did the zigma track - although, no-one knew - someone said it must have been some guys from Rauma, but nobody seems to know for sure. So anyone.. i'm still looking for an answer. feel free to pm me or reply here :) (ja sama suomeks, kaantakaa ite)
Avatar
#16 • • espoo_rumpshaker Guest
I asked jokke about that record once, if memory serves me right he said this was produced by two boys from pori - supposedly, they had released another record before the hydraulic one, which was a bigger hit at the time - my memory's patchy on this subject at best though...
Avatar
#17 • • dixoff Guest


dance nationin se ep mika julkastiin niis yksis uv-pileissa



Technoflight Ep :king:

On muuten ensimmäinen ostamani vinyyli. Tarttui mukaan Musiikki-Fazerilta Treella joskus kypsässä 15 vuoden iässä.
Avatar
#18 • • Sheng Guest
esbo electric - illstar, ja sit noita muitakin leon biisejä, tontunmäki ep jne.
omituisten otusten kerho - tao tao (hali-remix)
Avatar
#19 • • climate Guest
jimi tenor - take me baby

en vaan unohda sitä fiilistä mikä ton biisin aikana oli paasitornissa
Avatar
#20 • • Hexe Guest
Perussetti:

Slusnik Luna - Sun
Cosmicman - I Love U
JS 16 - Love Supreme