Yhteishaku, eli mihin ja mitä lähdet opiskelemaan?

41 posts, 3 pages, 6,334 views

Avatar
#1 • • A-E Guest
En löytänyt tällästä topicca täältä, joten päätin aloittaa sellaisen.

Olen itse juuri siinä elämän tilanteessa, että on löydettävä uusi opiskelu paikka ensi syksyksi ja siksi minua kiinnostaakin ovatko muut täällä mahdollisesti pyrkimässä johonkin ammatikorkeakouluun, korkeakouluun tai yliopistoon.

Itse olen hakenut ammattikorkeakouluista Laureaan, Haaga Instituuttiin, Heliaan ja Evtekkiin opiskelemaan liiketaloutta.
Avatar
#2 • • Jedi_Knight Guest
Hain ja pääsin viime syksyksi ammattikorkeeseen liiketalouden yksikköön unelma koulutusohjelmaan, mut duunin takia siirsin opintojen alkua vuodella.. No eikös sit ensi syksyks oo koulutusohjelmat laitettu uuteen uskoon, eikä ainuttakaan sopivaa suuntautumisvaihtoehtoa..

Pistin uuden haun tekniikan puolelle, eli pitäköön tradenomin paperinsa.. Musta tulee isona inssi :crybaby:

Vai tietääkö joku, voiko koulutusalaa vaihtaa saman kaupungin sisällä ihan noin vaan ilman yhteishaun pakkoa??? Tietävät, antakaa apunne..
Avatar
#3 • • JussiS Guest

Vai tietääkö joku, voiko koulutusalaa vaihtaa saman kaupungin sisällä ihan noin vaan ilman yhteishaun pakkoa??? Tietävät, antakaa apunne..


Pitäis pystyä, jos siirtyy saman ammattikorkean sisällä. Myös eri ammattikorkeasta pitäisi ainakin jotenkin pystyä siirtymään toiseen. Ainakin muutama kaveri vaihtoi koulua puolessavälissä. Kannattaa kysyä koulusta tota juttua.
Avatar
#4 • • Jedi_Knight Guest

Kannattaa kysyä koulusta tota juttua.



Kiitti, pistän postia eteenpäin..
Avatar
#5 • • drS Guest
treen yliopistoon homonistiksi pyritään taas, saa nähä miten käy :confused:
Avatar
#6 • • serotonot Guest
Tampereen taiteen ja viestinnän oppilaitos - Äänitekniikka
Teatterikorkeakoulu - Äänisuunnittelu

Jos vaan sais haettua, vittu :(
Avatar
#7 • • Faini Guest
Tulkaa kaikki Helsingin Tekniikan Alan oppilaitokseen, ääni-linjalle :)
Avatar
#8 • • Leaphion Guest

Jos vaan sais haettua, vittu :(



Mikä estää?

Tampereen taiteen ja viestinnän oppilaitos - Äänitekniikka



Tota, tonne ajattelin itekkin tossa vuoden päästä hakea. Onks kuinka
vaikee päästä?
Cutoff

Posts: 14

#9 • • Cutoff
Jyväskylän ja turun yliopistoon musiikkitiedettä. Toivottavasti onnistuu. Muuten vitutus on aika suuri. Sit kans ehkä amk hauissa TTVO:lle, mut ei tiedä jaksaako hakee.
Avatar
#10 • • tumpsi Guest
Haen todnäk. tammikuussa Turggusen Ammattikorkeeseen.
Nyt siis armeniassa heinäq_hun asti, ½vuotta lomaa/duunia.
Tai vuosi, en osaa vielä sanoo.
Josko musta tulis isona [artenomi]taideseppä...
(oon siis levyseppähitsaaja so far, enkä todellakaan aio
jäädä sellaseks ;))
Avatar
#11 • • D.Dekker Guest
Paperit oon laittanu seuraaviin paikkoihin:

Helsingin kauppakorkeakoulu

Helsingin Yliopisto -> Valtiotieteellinen -> Kansantaloustiede

Helsingin yliopisto -> Maatalousmetsätieteellinen -> Kuluttajaekonomia/Metsäekonomia ja markkinointi

Yhteushaussa heliaan ym liiketalouden koulutusohjelmiin

Noista oon tosissaan pyrkimässä HKKKhon ja noi muut vaan on varalla ku niissä on samoja pääsykoekirjoja yms.
Avatar
#12 • • varolevy Guest
dr dekker kiva urakka sulla tulossa tuon Hkkk:n kanssa. Itse olen noita samoja kirjoja pänttäämässä tosin silmissä kiinteleekin Tampereen paikka.
Paperit vielä varmuuden vuoksi laitettu menemään Tampereeen ammattikorkeakoulun liiketalouden linjalle sekä sähköinsinööri linjalle.
Avatar
#13 • • D.Dekker Guest
Onhan siinä urakkaa mutta luen jo toista kevättä noita samoja kirjoja niin on paljon luottavaisempi olo nyt =) Motivaatiostahan se pitkälti kiinni, ja sitä kyllä löytyy nyt!

Tsemiä sulleki urakan kannssa =)
Avatar
#14 • • Yallu Guest
Mä en oikeen tienny mitä oisin vastannu tohon polliin, haen ammattikorkeeseen ja yliopistoon.. :confused:
Avatar
#15 • • Bio Guest
Päätin sit kuitenkin hakee yliopistoon biologian puolelle. Ihan vaan varasuunnitelmaks..
Radarski

Posts: 182

#16 • • Radarski
Pääsin viime vuonna Lappeenrannan tekniseen yliopistoon opiskelemaan
tietotekniikkaa. Onkohan siellä joku platinumlaisista opiskelemassa?
Tänä vuonna olisi tarkotus alottaa opiskelut.

Mun mielestä tästä kyllä oli jo yksi topic.
Avatar
#17 • • Funkatronik Guest
Yhteishaussa hain Haaga-AMK:uun restonomilinjalle, Stadiaan jollekin vastaavalle ja sitten jonnekin journalismijuttuun jonnekin.

Vielä pitäisi yliopistoon hakea lukemaan klassillista filologiaa sekä Englannin kieltä ja -kirjallisuutta.

Toivottavasti pääsenkin jonnekin.
Avatar
#18 • • mark hamilton Guest
Pistin hakemuksen ensisyksyn Audiovisualiseen Viestintään iltalinjalle Tamperelle. Mahtaa tulla kivaa jos pääsen kun joudun käymään kahta koulua yhtäaikaa.

Mun tavoite on tämä:
Automaatiotekniikan Perustutkinto (Nokian ammattiopisto)
Paperiteollisuuden Perustutkinto (Valkeakosken ammattiopisto)
Audiovisuaalinen Viestinnän Ammattitutkinto (Tampereen Aikuiskoulutuskeskus)
Tietojenkäsittelyn Perustutkinto, datanomi (Ikaalisten kauppaoppilaitos)
Tietojenkäsittelyn Ammattitutkinto, Java- ja verkko-ohjelmointi (Tampereen Aikuiskoulutuskeskus)
Tietojenkäsittelyn Ammattikorkeakoulututkinto, tradenomi (Tampereen ammattikorkeakoulu)

Tämän hetkiset pisteet perustutkinnon opintosuoritusotteen keskiarvosta AMK:h on 43 pisteestä 50 pisteestä. Paljonkohan sinne tarvii pisteitä, että pääsee?
Avatar
#19 • • serotonot Guest

Jos vaan sais haettua, vittu :(



Mikä estää?


Ei mikään estänytkään. Paperit on sisällä ja tuloksia ennakkotehtävistä odotellaan.


Tampereen taiteen ja viestinnän oppilaitos - Äänitekniikka



Tota, tonne ajattelin itekkin tossa vuoden päästä hakea. Onks kuinka
vaikee päästä?


Viime vuonna oli reilut 300 hakijaa joista 30 pääsi pääsykokeisiin ja 13 sisään. En ole tarkkaillut onko se normaalia paljon vaikeampi vai helpompi.
Avatar
#20 • • elok Guest


Ei mikään estänytkään. Paperit on sisällä ja tuloksia ennakkotehtävistä odotellaan.



Jäbä sai siis ne tehtävät ajoissa palautettua. Hienoa!

Meitsikin sai lähetettyä sen hakemuksen sinne Fysioterapiaan, Stadiaan. Nyt vaan venaillaan josko ne ottais mut edes ensin pääsykokeisiin...