JussiS vs Miikka Leinonen - Essence (trance)

26 posts, 2 pages, 4,832 views

Avatar
#1 • • Edited JussiS Guest
Hiukan pätkitty previkka mun ja Miikkan biisistä. Tällä kertaa tuotanto on Leinosen käsialaa, ja mä oon ns. "taustalla" :)

http://ota.tr.spt.fi/~jsoro/essence_preview.mp3

Alusta ja lopusta pätkitty, mutta jos joku haluaa koko version soittoon, niin kyselyä multa :)
Avatar
#2 • • Homegrove Guest
Soundit oli vallan kohdallaan ja tykkäsin biiteistä. Mitään ns omaa juttua tai ideaa tässä ei kyllä ollut. DJ-toolina vois toimia trance-setissä.

Mutta ekana juttuna vallan mainio.
Avatar
#3 • • akir0 Guest
Rakenne ihan kohdillaan, bassarissa vois olla mun mielestäni enemmän massiivisuutta, nyt se on vähä tommonen kolahdus, eikä tue murinaa, eikä melodiaa.

Leijunnan jälkeen vois toivoa vähän jotain speciaalimpaa, nyt loppupuoli jää vähä vaisuksi.

Kyl tätä vois hyvin tanssata :)
Avatar
#4 • • Hexe Guest
OK! Zussiransee!
Alku ehkä hiukan junnaa, pistäisin vaikka pientä haitsua...
Ottaisin tosin heti pois noi "snare-fillit"... Ei vält. tilallekaan vaadi mitään.
Ehkä joitain täydentäviä yksityiskohtia kuten jotain esim. naputuksia taustalle hiljaselle. Taustalta tosin erottui jo valmiiksi hyviä "täydennyksiä"...
Ei mitenkään huonoja ideoita!(biisis meinaan)
Avatar
#5 • • Tres Guest
ihan kiva tämmönen töttöröö töttöröö nostatusbiisi,
hyvä draivi ja rakenne tosiaan ihan kohdallaan,
jos kohta myös se lopullinen koukku tästä puuttuu.

Komppiosastolla ei tapahtunu mitään sellasta
mikä kannattais mainita erikseen, tollasta
perus pumptsikläpsiä joka ehkä ajaa
tällasessa matskussa asiansa mut ei anna aihetta
hurraahuutoihin.

Mut soundit kuulostaa todella huonoilta ja ohkasen
digitaalisilta, taitaa olla reasonin helmasyntejä. Missä
esim. basso?
Avatar
#6 • • FoFlow Guest

Tässä olis meikän eka alusta loppuun saakka tehty tuotos, eli menetän tässä neitsyyteni tälle alueelle.

PS. Olkaa helliä :)



Hyvä että nuo kaksi tulivat esille. Jos olis vuos 1994 niin tää olis kovaa kamaa. Tulee aivan 10v takaset vibat tästä. Mutta ny on 2004 ja tää on... erhm... wanha ja täten elähtänyt ja huono.

Ekaks tekeleeks tää ei tosiaankaan oo paha. Mutta ihan "pikkasen" on vielä hommia että vois sanoo kuunneltavaks :scared:

Onkos tässä käytetty basarina sitä Beltram bassrumpua, kovasti kuulostaa siltä. Mun mielestä liian "treble" eli siinä ei ole tarpeeks ulottuvuutta alas. Sen tosin voi kompensoida jossain määrin esim alas menevällä beisilinjalla, mutta tässä sitä ei tapahdu Haitsu on ponnettoman onneton.

Menokohdissa soundit osin puuroutuu, EQta pitäs käyttää rankemmalla kädellä. Toi Urban Cookie Collective (vai mikä se ny oli) synä on kiva. Siin puolenvälin jälkeen on ihan kivaa menoa, retrofiilistä.

Mitäs muuta... Vaikea kekata lisempää kivaa. Biisi oli ekatekele, joten siinä mielessä oot onnistunu mun mielestä oikein hyvin, paljon paremmin kuin itse joskus aikoinaan. Mutta... Ei tätä kuunnella jaksa. Liika tylsä, tukkoset ja ponnetomat soundit.
Avatar
#7 • • JussiS Guest

Onkos tässä käytetty basarina sitä Beltram bassrumpua, kovasti kuulostaa siltä. Mun mielestä liian "treble" eli siinä ei ole tarpeeks ulottuvuutta alas. Sen tosin voi kompensoida jossain määrin esim alas menevällä beisilinjalla, mutta tässä sitä ei tapahdu Haitsu on ponnettoman onneton.



Ok, tarvii säätää noita vielä siis paljon. Basarina on Deepskyn joku kickki.

Menokohdissa soundit osin puuroutuu, EQta pitäs käyttää rankemmalla kädellä. Toi Urban Cookie Collective (vai mikä se ny oli) synä on kiva. Siin puolenvälin jälkeen on ihan kivaa menoa, retrofiilistä.



Koska oon masteroinnissa uskomattoman n00b, niin heitäks jotain esimerkkejä miten noita kannattais equttaa? Soundit sinällään on Reasonin helmasynti, keskiääntä tulee, mut bassot ja haitsut puuroutuu. Yritän tota vielä säätää Cubasella paremmaks.
Avatar
#8 • • Daniel Braun Guest
Tres:in tapaan ihmettelen tota: Missä on basso? :confused:
Keskiääntä ja yläpäätä löytyy, mutta basso on kadoksissa...

Soundit aikas presetti soundeja, tai anakin siltä noi kuullostaa.
Ei sinänsä mitään erityisen huonoja, mutta aika tavallisia soundeja...

Basari vaihtoon, tollasenaan ärsyttävä napsunta vain...
Se "muna" puttuu siitä ihan kokonaan.
Toinen mitä muuttaisin on noi hemmetin snarefilit.
Snaresoundi ei oikein istu tohon muuhun soundimaailmaan.
Jotenkin vain päälleliimatun oloinen.
Soundi siitäkin vaihtoon.
+ tietyst se liikakäyttö ;)

Toi breikki about puolessavälissä oli ihan jees.
Tosin sit kun toi "tii-tii-ti-ti-tidi" liidimelodia ja sen kökö soundi tulivat mukaan... :(
Päälleliimatun oloinen sekin on, ei toimi kokonaisuudessa kovinkaan hyvin.

Ei paha ensimmäiseksi tekeleeksi (tai siis varmaankin ensimmäisestä julkisuuteen tuupatusta tekeleestä on kyse?)
Ei oikein mitään uutta juttua tms tässä ole, mutta ihan jees ekaksi kipaleeksi.

Ei todellakaan mun makua tää edusta, mutta arvostelinpa huvikseni.
Pari kolme kertaa kuunteli läpi, mutta ei sen enempää jaksanut.

BTW: tää ei ole vittuilua tms mut jos tää olis Digital Beatin tekele, olis tää jo saanut kaikilta lynkkaustuomion...
Ante

Posts: 16

#9 • • Ante
Aika avoimin mielin yritin kuunnella soundeista välittämättä, mutta ne nyt valitettavasti kuulostavat aika ponnettomilta. Basarin ja snaren muovisuus häiritsee oikeastaan aika paljon.

Itse kappaleesta minä en neljännelläkään kuuntelulla saanut oikein mitään irti - aavistuksen verran hh:lle maistui paikkapaikoin. Tuollainen kahden sävelkorkeuden vuorottelu, ensin korkealla, sitten matalalla, sitten korkealla, sitten matalalla, sitten... alkaa vain snadisti puuduttamaan.

Älä nyt lannistu, mutta nyt menee kouluarvosanalla 6+. Ihan siksi kun en löytänyt oikein mitään pureskeltavaa tai tunteita liikauttavaa.
Radarski

Posts: 182

#10 • • Radarski
Noni eilen tää tuli sit kuuneltua.
Tuli hiukan mieleen muutamakin biisi tästä: Ferry Corstenin - Punk, Coast 2 Coast - Searching (Coast 2 Coast Remix) ja Kernkraft 400 - Zombie Nation mikä on hyvä asia.

Bassorumpu oli mielestäni aika ikävän kuulonen. Alapään äänet biisistä uupuu, kuten tossa muutama onkin jo todennut. Tota keskellä olevaa jurnutusta voisi vähän levitellä sivuille.

Jotain lisä juttuja pitäisi tohon biisiin vielä keksiä. Nyt tuo kuulostaa vähän yksitoikkoiselta. En tiiä sopisko tonne taustalle sitten joku pitkä bassomurina tai syna, mut sitä voi kokeilla.
Avatar
#11 • • DeaconX Guest
Eka biisi, annetaan siis anteeksi.

Urban Cookie Collective - The Key : The Secret
(Dj Professor mix'94) sopis biisin nimeks paremmin, geddit?

Parhaat jutut : laskukohdan oldskool-looppi ja 303 muuten vaan
Paskimmat jutut : heikohko idea (piiip pi-piip, piip piip), tylsät rummut

Vaikuttava tämä toisaalta on jos kyseessä tosiaan sun eka tuotos.
Varmasti vuoden, parin kehityksen tuloksena on varsin messevää matskua. Niin että tsemiä.
Avatar
#12 • • Jukka I Guest
Nostalgiapläjäyksenä ihan kiva, mutta jos tän päivän trancestandardeilla arvostellaan niin onhan tämä aika, tuotanoin, ontto. Soundeissa ei ole sitä energiaa ja massiivisuutta johon tänä päivänä on tottunut, eikä rumpuosastokaan erityisemmin potki persettä. Puutteet soundirintamalla vois antaa tiettyyn pisteeseen saakka anteeks, jos ideapuoli toimisi. Rakenteesta kuitenkin tulee liikaa mieleen omien träkkeriaikojen "soundi päälle soundi pois" -tyyppiset ratkaisut, ja sävelkorkeuden vaihtelut ovat se viimeinen niitti. Tavaraa lisää, sweeppejä, ambienssia, efektejä, tunnelmaa. Elementit kyllä toimii keskenään. Parasta antia tässä on tuo möyrivä oldskool-sahaliidi/basso taustalla.
Avatar
#13 • • Aurinkovuo Guest
Yhdyn aika moneen edelliseen. Soundit pitäis ennenkaikkea saada lihotuskuurille (helpommin sanottu kuin tehty), nyt ei mun mittari oikein värähdä mihinkään suuntaan.

Mut ruokahaluahan massakuurille tuntuu olevan, jos tää kerran on neitsyttuotos.
Avatar
#14 • • JussiS Guest

Urban Cookie Collective - The Key : The Secret
(Dj Professor mix'94) sopis biisin nimeks paremmin, geddit?


En kyl ainakaan tunnusta kuulleeni tollasta, mitäilmeisimmin tää siis rippaa pahastikin tota? :)
Avatar
#15 • • Saint Guest
Sori vaan Jussi nyt jo etukäteeen.. oli pakko kuunnella tää sun eka tekele!

Siis biisin rakenne oli kohdillaan, mutta kaikki muu oli sit ihan kauheeta!
Basari saundi on jotenkin aika lattee. Toi stringi systeemi oli kyl ihan hirvee (siis se joku päämelodiasysteemi tai voiko sitä melodiaksi kutsua).

Tähän vois laittaa vielä semmoset vokaalit päälle, et "Blow My Whistle" :D
Menestys olis taattu!

Emmä tajuu... mut tää oli kauheeta "tranceksi". Odotin jotain aivan muunlaista kiksutusta!
Avatar
#16 • • DeaconX Guest

Urban Cookie Collective - The Key : The Secret
(Dj Professor mix'94) sopis biisin nimeks paremmin, geddit?


En kyl ainakaan tunnusta kuulleeni tollasta, mitäilmeisimmin tää siis rippaa pahastikin tota? :)



Ei rippaa, ei tollasta oo, mutta biisi toi mieleen UCC:n kipaleen ja Dj Professorin sen aikaiset remixit (jotka oli muuten aika hyviä.)

Eli tää olis voinu vaikka olla se... jos käyttää mielikuvitusta.
Tättärää, aurinko paistaa ja terassilllleeeee (sori purkaus, nyt tuli vaan sellaset kicksit) :happyroll:
Avatar
#17 • • A-E Guest
Not my cup of tea! Tää kuullosti ihan joltain ysäri europop jumputukselta ja toi basari oli aivan hirvee.
Avatar
#18 • • JussiS Guest
Uusittu versio löytyy ekasta postauksesta. Palaute on enemmän kuin tervetullutta :)
Avatar
#19 • • trusti Guest
soundit oli "hiukan" parantanu siitä ekasta versiosta, joka oli suoraan sanottuna digitalbeatmainen... olin jopa tunnistavinaani sen alkuperäisen version tästä uudesta :) jos laittaisit sen alkuperäisenkin jakoon, ois hauska vertailla "ennen" ja "jälkeen" :) itse biisistä: sen mitä mä ymmärrän nykytrancesta (eli hyvin vähän) niin kuulosti kyllä ihan hyvälle, ei ollut ees ällöimelää mitä kixulla on joskus (yleensä) tapana olla :)

edit: typot
Avatar
#20 • • JussiS Guest

jos laittaisit sen alkuperäisenkin jakoon, ois hauska vertailla "ennen" ja "jälkeen" :)


Ei taida tulla enää jakoon :)