En nyt noin sanoisi.Just näin.
Häh? eli mä en voi sanoo 'just näin' :confused:
Eikun se ei sanois "Just näin".
67 posts, 4 pages, 8,604 views
En nyt noin sanoisi.Just näin.
Häh? eli mä en voi sanoo 'just näin' :confused:
Ammattikuskin pitäisi ymmärtää,
millon tie on liukas ja milloin ei.
Alla faktavaahtoa pahimpiin rane&lihis-liekkeihin.
---clip----
Yli- insinööri Petteri Katajisto liikenne- ja
viestintäministeriöstä, Markku Maukonen ja Tuomo Heinonen Suomen Kuorma-autoliitosta et al, 2002
Kun omaiset päästetään ääneen
niin teksti on tollasta, ja onhan niillä
siihen oikeus, mut noin journalismin
kannalta siis kyseenalaista et koko läppä
ylipäätään on lehdessä, toimittajan
duuni olis karsia tollaset tekstistä pois. :scared:
Olisiko se rekka lähtenyt näpeistä jos kuski olisi ajanut
vaikka 10-15 km/h hitaammin?
Olisiko se rekka lähtenyt näpeistä jos kuski olisi ajanut
vaikka 10-15 km/h hitaammin?
Onnettomuus olisi voinut jäädä tapahtumatta jos rekka olisi voinut kiihdyttää nopeutta tuon verran tai enemmänkin. Mutta kun rajoitin hakkaa 89km/h ja moottori jarruttaa, jarruja taas ei voi jäällä käyttää koska ne lukkiutuisivat äkkiä, puskee se ~20 tonnin vaunu nuppia ja siinä se sitten olikin.
Jos kuskilla olisi ollut mahdollisuus painaa kaasua siten ettei rajoitin olisi lyönyt päälle, perävaunu ei _välttämättä_ olisi lähtenyt liirtoon.
..Onnettomuus olisi voinut jäädä tapahtumatta jos rekka olisi voinut kiihdyttää nopeutta tuon verran tai enemmänkin..
...
Ja sit vielä nää jutut maanantain iltapäivälehdistä; ihmiset näytelleet kansainvälisiä sormimerkkejä muille Transpointin kuskeille ja rekkakuskeille yleensä. Voi tsiisus että voi olla idiootteja ihmisiä :angry:
Ja Analle vielä, että ihan hyviä ja järkeviä pointteja, mutta ei yhden ihmisen harteille voi silti kuitenkaan kaataa yli kahdenkymmenen ihmisen kuolemaa, varsinkaan kun teko ei ollut tahallinen eikä nykyisten tietojen valossa ollut havaittavissa törkeää piittaamattomuutta kenenkään taholta.
Joo, noi olikin retorisia kysymyksiä :roll: Eiks rekoissa muuten oo nykyään
ABS-jarrut? Taisiis, eiks oo ollu aika pitkään ennenku ne tuli ees henkilöau-
toihin?
Joku mietti televisiossa miksei raskaita kuljetuksia siirretä Suomessa junien ja laivojen kuljettavaksi, kuten muualla. ( Noh, toi laivakuvio nyt ei täällä oikein toimis...)
Oliskohan mahdollista kuljettaa nykyistä enemmän junilla tavaraa kuin rekoilla. :confused:
Tietenkin se lisäis sitten junien määrää=> tasoristeysonnettomuudet.
Ei taida toimia tää laiva-junakuvio Suomessa...
Joku mietti televisiossa miksei raskaita kuljetuksia siirretä Suomessa junien ja laivojen kuljettavaksi, kuten muualla. ( Noh, toi laivakuvio nyt ei täällä oikein toimis...)
Oliskohan mahdollista kuljettaa nykyistä enemmän junilla tavaraa kuin rekoilla. :confused:
Tietenkin se lisäis sitten junien määrää=> tasoristeysonnettomuudet.
Ei taida toimia tää laiva-junakuvio Suomessa...
Eiköhän tuo maantiekuljetus ole kaikkein kustannustehokkainta ja nopeinta suomessa. Junarata vie kuitenkin vain osan matkaa ja kuorman siirtely on kallista. Raha on se joka tässäkin ratkaisee.
Joku rekkakuski ainakin Hesarissa sanoi, että todella liukkaalla kelillä riittää, kun nostaa hieman jalkaa kaasulta niin jo liu'utaan. Sitten vielä pimeä ja kapea tie niin en ihmettele jos onnettomuuksia sattuu.
Aivan. Lisäksi 89km/h nopeudessa kiinni leikkaava nopeusrajoitin ehkäisee tehokkaasti perävaunun linkkuuntumisen suoristavan kaasun käytön. Ole siinä sitten pää kylmänä kun 20 tonnin perävaunu puskee poikittain rekan persettä samalla kun moottori jarruttaa väkisin.
Minäkään en ymmärtänyt tämän tarkoitusta.Vaikka poliisi julkistikin tuon nimilistan turmassa menehtyneistä niin mä en oikein hyväksy sitä, että niitä näytetään isolla fontilla tv:n pääuutisissa.
Onhan itse kukin varmasti autoa ajaessaan aina välillä ajatuksisaan tai muuten toimii riskialttiisti. Se on vaan inhimillistä. Inhimillistä ei sen sijaan ole syntipukkien etsiminen tällaisessa tilanteessa.
Onhan itse kukin varmasti autoa ajaessaan aina välillä ajatuksisaan tai muuten toimii riskialttiisti. Se on vaan inhimillistä. Inhimillistä ei sen sijaan ole syntipukkien etsiminen tällaisessa tilanteessa.
Syntipukkien etsiminen se vasta inhimillistä onkin. Jos joku asia vituttaa, surettaa tai harmittaa, niin on vaan inhimillistä yrittää sysätä sitä jonkun muun huoleksi.
edit: enkä nyt tarkoita että se joka "sysää" asioita muiden päälle välttämättä sitten itse lakkaisi ajattelemasta niitä, voi olla myös sekin että yhdessä jaetut huolet ovat kevyempiä kantaa