Olen pelannut yhtä FF:ää PSX:llä, tarkoituksena oli tykittää se läpi, mutta en kertakaikkiaan jaksanut kun piti tuijottaa tuntikaupalla rumalla polygonigraffalla tehtyjä keskusteluita - ja ehkä ärsyttävin piirre oli ne tyhjästä silmille hyppivät, yleensä täysin merkityksettömät taistelukohtaukset joita ei niitäkään voinut skipata.
Hienompaa on siis (vrt. Grandia tm mainitsemasi) katsoa palikkaukkojen seisovan paikallaan, kun keskustelua käydään tekstilaatikossa? No, makunsa kullakin ;) Sitäpaitsi FF:t käynnistyvät hitaasti, ja jos ei jaksa pelata muutamaa tuntia pidempään, ei voi sanoa omaavansa kokemusta ko peleistä.
Useassa japsiropessa taistelut tulevat tyhjästä. Muutamissa FF:ssä on myös itemsejä, joilla satunnaiset taistelut voi poistaa.
Unohtamatta tietenkään sitä päällimmäisenä fiiliksentuhoajana olevaa fiilistä että tässä ollaan nyt omista teoista ja päätöksistä riippumatta koko ajan matkalla vain sitä seuraavaa, hienosti rendattua välianimaatiota kohden.
Odotatko, että pelien tapahtumat generoituvat jotenkin satunnaisesti? Enpä keksi montaa sellaista peliä. Joku nethack taitaa olla ainoa, mutta sehän on enemmän taulukkolaskentaa kuin peli.
Missä peleissä saat tuon fiiliksen, että saat itse päättää pelin tapahtumista? Suosittelen urheilupeleihin siirtymistä.
Not true. En pidä FF -tyyppisistä interaktiivisita elokuvista. :)
Argh, kyse on genrelle ominaisesta piirteestä. Juoni on usein lineaarinen. Tällä ei ole mitään tekemistä "interaktiivisen elokuvan" kanssa. Jos haluat sellaisen kokea, niitä myyvät mm
video.seksi.net :right:
Tuo onkin toinen asia mikä mättää PS2:lla, mielestäni uusien pelien hinnat ovat aivan järjettömiä esimerkiksi PC-peleihin verrattuna. Sen takia ostankin pelejä erittäin harvoin ja nekin harvat ostokset varmistan moneen kertaan lukemalla kaikki käsiin löytyvät arvostelut yms. kommentit.
Ei nyt erityisesti PS2:lla. Sama homma vaivaa kaikkia konsoleita. Siksipä pelejä kannattaakin ostaa alesta, käytettyinä ym.