No jos pääohjelma sitä tukee niin mikä se pointti siinä on jos eivät pääohjelman plugit ym. sitä tue?
No sitä minä juuri tässä yritän selvittää. Olisi hyvä kuulla jotain faktaa asiasta.
Ainakin timeworksin reverbx-plugari valmistajan mukaan tukee multiprosessointia ja pitäisi olla yksi ensimmäisistä, joka sitä tukee. Eli jos sen perusteella päättelee, niin jokaisen pluginin pitäisi erikseen tukea multiprosessointia, jotta siitä olisi hyötyä. Vai meneekö homma kuitenkin siten, että cubase jakelee resursseja plugareille, jolloin kumpaakin prosessoria käytetään järkevästi?
Tokihan cubase itsekin käyttää paljon cpu:ta, jos audioraitoja on paljon ja käyttää niiden efektoinnissa cubasen omia tilpehöörejä. Ja menee siihen miksaukseenkin ja efektien routtauksiin tehoa, eli asio-enginen pyörittämiseen. Ainakin Hyperthreadingiä käyttäessä mm. cubasen grafiikat säikeistetään toisen "virtuaalisen" prosessorin laskettavaksi, kun suurinta vääntöä tarvittavat hommat jää "ykkös"-prosessorin hoideltavaksi. Näin steinbergin mukaan.