Mielipiteitä

23 posts, 2 pages, 4,434 views

#1 • • Felis Guest
Opettaja käski kirjottamaan mielipideaineen ensi viikoksi. Multa loppu mielipiteet kesken; en ala argumentoimaan ennaltaehkäisevän sodan oikeutusta tms. kiinaksi, ja abortti ja eutanasiakin on jotenkin kuluneita.

Joten kertokaahan mielipiteitänne. Mä ainakin alan olla sitä mieltä, että olis pitäny lintsata nekin tunnit :mad:
#2 • • serotonot Guest
kirjoita siitä kuinka suomessa ei ole tasa-arvoa kun miehiä syrjitään mm. pakottamalla ne armeijaan ja lisäksi joihinkin virkoihin on naisilla sukupuolikiintiöt "jotta tasa-arvo toteutuisi".

Lisäksi mies joutuu käymään pienissä teknopileissä pakkasessa pissalla eikä saa muutamaa päivää kuukaudesta olla avoimesti kusipäinen, vain sen takia ettei silloinkaan tajunnut hankkiutua raskaaksi.
#3 • • drS Guest
Mun mielestä on turha lähtee ettiin mitään fiksua.
#4 • • dab Guest

kirjoita siitä kuinka suomessa ei ole tasa-arvoa kun miehiä syrjitään mm. pakottamalla ne armeijaan ja lisäksi joihinkin virkoihin on naisilla sukupuolikiintiöt "jotta tasa-arvo toteutuisi".

Toi muuten pistää välillä sapettamaan, kun sukupuolikiintiön avulla nainen, joka on oikeasti vähemmän pätevä johonkin työhön, saa paikan.

En tajuu.

Mutta kyllä se tasa-arvo muuten on ihan jees.
#5 • • serotonot Guest

Toi muuten pistää välillä sapettamaan, kun sukupuolikiintiön avulla nainen, joka on oikeasti vähemmän pätevä johonkin työhön, saa paikan.

En tajuu.

Mutta kyllä se tasa-arvo muuten on ihan jees.

Mikä ihmeen tasa-arvo? Eihän sellaista ole, jos tuollainen kiintiö on ainoastaan toiselle sukupuolelle. Sit viel pitäis saada samaa palkkaa vaikka päästään kiintiöillä sisään...
#6 • • Jukka I Guest

Mikä ihmeen tasa-arvo? Eihän sellaista ole, jos tuollainen kiintiö on ainoastaan toiselle sukupuolelle. Sit viel pitäis saada samaa palkkaa vaikka päästään kiintiöillä sisään...

Suomessa "tasa-arvo" on synonyymi naisen aseman parantamiselle, eikä suinkaan se laajempi käsite jossa otettaisiin kokonaisvaltaisesti huomioon molemmat sukupuolet.
#7 • • Tres Guest
jos mä olisin tossa tilanteessa niin kirjottasin
todennäkösesti joistain (hyvin vilpittömistä)
mielipiteistäni ehkäpä seuraavilla otsikoilla:
    ¤ Kommunismi, tulevaisuuden ideologia
    ¤ Sankarini Mao
    ¤ Vallankumous - ristiriitojen ratkaiseminen korkeammalla ymmärtämisen tasolla
    ¤ Dalai Lama: CIA:n marionetti

jne.
#8 • • khatt Guest
Analysoi, kuinka Orwellin 1984 toteutuu nykyajan kommunistisessa kiinassa.
Kirjoita, miksi Tiibet pitäisi vapauttaa.
Pohdi, miksi kiinalaisia on liikaa, miksi he kaikki näyttävät samalta ja miksi heidän kielessä on vain sanoja, kuten wang ja ping.
#9 • • Hugo Guest
Toi Tiibet-juttu vois olla hyvä
#10 • • Tres Guest
Tiibetin vapauttamisessa ei olis mitään
järkee ku CIA:n tukemat taantumukselliset
buddhistit dalai laman johdolla kuitenki
nollais heti kaiken sen hyvän mitä
Kiina ja kommunismi on siellä saanu
aikaan.

Mutta toisaalta, sanotaanhan jo pienessä
punaisessa kirjassakin että marxilaisina
totuus on aina puolellamme joten emme
pelkää kritiikkiä vaan suorastaan vaalimme
sitä
#11 • • sauce Guest
mielipiteitäni, 9.3.2004 kello 17.25:

- auringonpaiste on kivaa.
- koululta lainatut AKG:n K71 kuulokkeet on ihan paskat. puristaa. joten kaikki AKG:n kuulokkeet on paskoja.
- erillaisuus on rikkautta. mutta kaikkea ei pidä ymmärtää.
Ante

#12 • • Ante
Yksi hyvä aihe toki olisi ylistää Kiinan hyvin hallittua politiikka, joka ajaa maaseudun olojen kohentamista ja muuttoliikkeen hillitsemistä tai... öh, kyl mä ainakin haluan että Felis jatkaa elävänä Platinum+:n ylläpitoa eikä vain katoa jonnekin :|

Kirjoita vaikka siitä, kuinka kaikilla vois olla kivempaa jos ei kukaan riitelis kenenkään toisen kanssa, ja ruokaa riittäis, eikä siitä tarttis tapella, ja kuinka ihmiset vähän hymyilis vähän enemmän toisilleen ja pitäis hauskaa. Tämä on kyllä mun mielipide, mutta saa vapaasti käyttää.
#13 • • Ana-- Guest
Kirjoita siitä miten tekniikka, sen sijaan että se lähentäisi meitä,
loitontaa meitä toisistamme, sillä jokaisen uuden vimpaimen
tarkoituksena on eristää meidät muista ihmisistä. TJEU:
Ei tarvitse soittaa, voi tekstata. ei tarvitse mennä pankkiin,
voi hoitaa netin kautta. Ei tarvitse lähteä ravintolaan, deitti-
seuraa saa netistä. Ei tarvitse lähteä kahvilaan keskustelemaan,
ircissäkin voi mököttää hiljaa nurkassa, etc.. Kaikki tää romu
mun ja muun maailman välissä on tässä vaan siks, ettei mun tart-
tis tavata ketään enää ikinä. Piste. :)
#14 • • Hexe Guest

Kirjoita siitä miten tekniikka, sen sijaan että se lähentäisi meitä,
loitontaa meitä toisistamme, sillä jokaisen uuden vimpaimen
tarkoituksena on eristää meidät muista ihmisistä. TJEU:
Ei tarvitse soittaa, voi tekstata. ei tarvitse mennä pankkiin,
voi hoitaa netin kautta. Ei tarvitse lähteä ravintolaan, deitti-
seuraa saa netistä. Ei tarvitse lähteä kahvilaan keskustelemaan,
ircissäkin voi mököttää hiljaa nurkassa, etc.. Kaikki tää romu
mun ja muun maailman välissä on tässä vaan siks, ettei mun tart-
tis tavata ketään enää ikinä. Piste. :)

Jees!!! Siinä!!!
#15 • • Peter Skogberg Guest
Kirjoita siitä miten helvetin neroja Beatlesit ovat ja olivat...
#16 • • nvd Guest

Eiks ne yleensä oo molemmille? et 40% pitäis olla molemman sukupuolen edustajia ainaki joissain paikoissa.
#17 • • serotonot Guest

Eiks ne yleensä oo molemmille? et 40% pitäis olla molemman sukupuolen edustajia ainaki joissain paikoissa.

tarkoitat nyt varmaan eri oppilaitosten erilaisia opintolinjoja. Mä tarkoitan erilaisia valtion virkoja
#18 • • Taedium Guest

naisilla sukupuolikiintiöt "jotta tasa-arvo toteutuisi".

Joo, ma oon halunnu lentoemoks, mutta arvaa oonko paassy?
#19 • • serotonot Guest

naisilla sukupuolikiintiöt "jotta tasa-arvo toteutuisi".

Joo, ma oon halunnu lentoemoks, mutta arvaa oonko paassy?

kannattaa vaa tyytyy stuertin osaan :(
#20 • • nvd Guest

tarkoitat nyt varmaan eri oppilaitosten erilaisia opintolinjoja. Mä tarkoitan erilaisia valtion virkoja

No opintolinjoista en tiedä, mut mun käsittääkseni nimenomaan joissain valtion viroissa on tuo 40/40 (tai ainaki joissain viroissa jos ei valtion)