Divx/DVD-soittimet

29 posts, 2 pages, 5,754 views

Avatar
#21 • • diezel Guest
Yamadalta näköjään on tullut DVX-6600, jonka pitäisi olla parannettu versio DVX-6000:sta.

http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/72800
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/72222

Mutta ilmeisesti noita soittimia tulee "jonkun verran" tänä vuonna jo markkinoille, että varmaan parempaakin on tulossa. Ilmeisesti Yamadalla tulee jotain tahtia uutta firmistä eli pikku bugeihin voi jopa odottaa korjauksia.

Ja vielä parempaaa :
http://www.sigmadesigns.com/news/press_releases/040107.htm
Avatar
#22 • • ville Guest
Mulla on kotona yksi ylimääräinen DVX-6600 tehtaan paketissa. Avattu kerran ja kokeiltu, että toimii.

Takuuta 6kk.

Itse en tee tuolla mitään, joten jos jotakuta kiinnostaa niin tarjoa jotain privaviestissä.
Avatar
#23 • • ville Guest

tuskinpa noissa yhdistelmähärveleissä on mitään
laadukkaita piirejä hoitamassa kuvan ulostusta.



Niinpä ...

Itselläni on tällähetkellä käytössä viisi vuotta vanha DVD soitin, joka aikoinaan maksoi reilusti toista tonnia (euroissa). Olen vertaillut laitetta todella moniin nykyisiin n. 500e soittimiin ja joka kerta joutuu toteamaan, että oman soittimen RGB on nykyisiä keskiluokka DVD -soittimia parempi (vaikka uusissa soittimissa on progressivinen signaali).

Omasta mielestä on todella kummallista, että jotkut ostavat DVD soittimen pelkeästään speksien perusteella (=tää soitin soittaa ERF, YGB, EWK, KTEW ja tietysti tässä on RJGIT, ETJS, ETHT) ja sitten vasta kotona ensimmäistä kertaa kokeillaan itse soitinta ja huomataankin, että kuvanlaatu ei ole paras mahdollinen ... mutta onpahan se kiva katsoa kohinaista kuvaa ja väreileviä rajoja kun vaan tietää että soitin on h4xx0r malli, joka paistaa vaikka leivän ...


enkä myöskään pidä kookasta näkymää
läheskään yhtä tärkeänä mitä kunnon ääntä.
(17" monitorilla pärjää aivan hyvin järkevällä
katseluetäisyydellä.)



No huh ... vaikka miten läheltä katsoisi 17" monttua niin ei siitä elämystä saa kun tykkiin vertaa ...

Ylipäätään on kyllä aika vaikea sanoa, milloin kotiteatterissa kannattaa alkaa äänen sijasta panostamaan itse kuvaan (=tykkiin). Omasta mielestäni raja menee jossakin 2.5 ke tietämillä eli tämän jälkeen kannattaa suosiolla ostaa jokin entrylevel tykki ja käyttää loput rahat ääneen.


Itse en ole kovin paljoa jaksanut perehtyä DivX tauhkaan, sillä suurin osa DVD levyistäkin on niin paskalaatuista, että kyrpä nousee otsaan. Varmasti on olemassa myös hyvälaatuisia DivX pätkiä, mutta niiden löytäminen/etsiminen on sellainen vaiva, että sillä aikaa kun yrittää metsästää hyvälaatuista kopiota (jossa tietysti aito DD tai DTS ääni) on käynyt jo ostamassa itse leffan + katsonut sen.
Avatar
#24 • • miikkaL Guest


Itse en ole kovin paljoa jaksanut perehtyä DivX tauhkaan, sillä suurin osa DVD levyistäkin on niin paskalaatuista, että kyrpä nousee otsaan. Varmasti on olemassa myös hyvälaatuisia DivX pätkiä, mutta niiden löytäminen/etsiminen on sellainen vaiva, että sillä aikaa kun yrittää metsästää hyvälaatuista kopiota (jossa tietysti aito DD tai DTS ääni) on käynyt jo ostamassa itse leffan + katsonut sen.



Ja sitten kun lopettaa turhan brassailun laadulla, oman kotiteatterin upeudella ja komeudella, voi keskittyä itse elokuvaan, esim juoneen jne. Katsot ilmeisesti jotain Jurassic Parkeja, näin olen ainakin jutuistasi päätellyt..?

Disclaimeria en jaksa kirjoitella, joten laitetaan nyt sitten pakollinen ;) -hymiö tähän.
Avatar
#25 • • ville Guest


Ja sitten kun lopettaa turhan brassailun laadulla, oman kotiteatterin upeudella ja komeudella, voi keskittyä itse elokuvaan, esim juoneen jne. Katsot ilmeisesti jotain Jurassic Parkeja, näin olen ainakin jutuistasi päätellyt..?




Niin ...

Jokuhan voisi jopa luulla, että me ollaan vaavun kanssa ostettu kotiteatteri vain sen takia, että se näyttää kivalta ja maksaa paljon.

Ja teatteriahan ei toki osteta sen takia, että sattuu elokuvista pitämään eikä missään nimessä sen takia, että itse elokuvakokemus olisi mahdollisimman hyvä.

Itseasiassa onhan ihan naurettavaa mennä katsomaan elokuvia elokuvatettariin, kun niitä voisi katsoa 17" ruudulta kotoa ja sen upeista kaiuttimista.

ps jos sua oikesti kiinnostaa niin voit käydä katsomassa mitä mun ja vaavun dvd valikoima pitää sisällään viimeiksi ostamasi DVD topicista. Tulet varmaan huomaamaan, että jurapuistoa sieltä ei löydy ja muutenkin painotus on aivan muualla kuin suurimmissa toimintaleffoissa.

Disclaimeria en jaksa kirjoitella, joten laitetaan nyt sitten pakollinen ;) hymiö tähän.
Avatar
#26 • • diezel Guest

Mulla on kotona yksi ylimääräinen DVX-6600 tehtaan paketissa. Avattu kerran ja kokeiltu, että toimii.

Takuuta 6kk.

Itse en tee tuolla mitään, joten jos jotakuta kiinnostaa niin tarjoa jotain privaviestissä.



Kuin niitä noin nurkissa löytyy ?? ;)

MItä speksien perusteella ostamiseen tulee. niin osaltaan olen itse huomannut siirtyneeni speksien perässä juoksijaksi. Ei niin etteikö kuvan/äänenlaadulla mitään väliä olisi, mutta mitä sillä high end cd pyöritin/da-muunnin-yhdistelmällä oikeasti tekee jos on mp3:sia esim. paljon cd:llä.

Ja esim. olisi mukava vetää aivan kaikki signaalit digitaalsiina niin voisi jakaa vaikka miljoonaan laitteeseen (tälläkin hetkellä digiboksin scart jouduttu jakamaan 3:lle), ja tähän ei taida esim. 10 vuotta vanha vaikka laadukaskin vahvistin pystyä (no eipä taida nykyisetkään, mutta kait ihan lähitulevaisuudessa, ja sitten ne kuvan digilähdöt kanssa boksiin)

Ja kyllähän tuo Sigman EM8620L-piiri voisi ihan oikeasti jotain uutta tuoda verrattuna DVD-soittimeen jos noita WMVHD-leffoja oikeasti alkaisi tulemaankin edes jonkun verran, luulisi tykinkin tykkäävän isommasta resosta ? :) Ja noin muuten tietty tietokone hoitaa divx:ien pyörittämisen aika hyvin, mutta olisihan erillinen soitin käyttömukavuudeltaan aika kiva, ainakin työttöystävälle ;) Eri asia sitten viittiikö rahaa pistää kuitenkaan siihen.
Avatar
#27 • • ville Guest


Kuin niitä noin nurkissa löytyy ?? ;)



Sanotaan niin, että sponsorilahjoja :)

Näytti maksavat verkkokauppa.com:ssa 149e, joten alle tämän myyn varmasti. Saa tarjota :)


Mitä speksien perusteella ostamiseen tulee. niin osaltaan olen itse huomannut siirtyneeni speksien perässä juoksijaksi. Ei niin etteikö kuvan/äänenlaadulla mitään väliä olisi, mutta mitä sillä high end cd pyöritin/da-muunnin-yhdistelmällä oikeasti tekee jos on mp3:sia esim. paljon cd:llä.




Joo, onhan tämä totta ...

Hifistelylle (=perfektionismille) on oma paikkansa ja tosiaan laitteet kannattaa yleensä ostaa sen mukaan millainen on alkuperäinen lähde: Jos kuvamateriaali on pääosin netistä imettyä divx materiaalia ja näyttölaitteena on vanhahko töllö, niin en varmaan itsekään jaksaisi nähdä sitä vaivaa, että tutkisin onko kuva laadukkaampi suojatulla SVHS piuhalla ....

Alkuperäinen tarkoitus lähinnä oli sanoa, että laitteet kannattaisi aina valita silmälläpitäen koko kokonaisuutta ja mahdollisuuksien mukaan laitteita kannattaisi testata. Monille saattaa oikeasti olla yllätys, että DVD -soittimien kuvanlaaduissa on eroja vaikka se oma töllö ei mikään superhyperhifi olekaan.

Paras laite on aina se joka toimii ja johon on tyytyväinen, mutta jos laite sattuu samalla antamaan hintaluokkansa parasta kuvasignaalia, niin tuskin se ketään haittaa :)
Avatar
#28 • • sonni Guest

No huh ... vaikka miten läheltä katsoisi 17" monttua niin ei siitä elämystä saa kun tykkiin vertaa ...


sori kärjistys, mutta paraneeko plattarilukuelämys
mitä isommat fontit on kyseessä? löytyykö einareiden
teksteistä enemmän syvyyttä? erottaako rivienväliset
läpät paremmin?

ei tietenkään jättikuvaa olla vertaamassakaan
17"-putkeen. oma rauha ja kunnon ääni korvaa ison
näkymän milloin vain. molempi parempi tietysti.
Avatar
#29 • • diezel Guest

Näytti maksavat verkkokauppa.com:ssa 149e, joten alle tämän myyn varmasti. Saa tarjota :)



Indesolissa 129eur ;)

Hifistelylle (=perfektionismille) on oma paikkansa ja tosiaan laitteet kannattaa yleensä ostaa sen mukaan millainen on alkuperäinen lähde: Jos kuvamateriaali on pääosin netistä imettyä divx materiaalia ja näyttölaitteena on vanhahko töllö, niin en varmaan itsekään jaksaisi nähdä sitä vaivaa, että tutkisin onko kuva laadukkaampi suojatulla SVHS piuhalla ....



Lähinnä omalla kohdalla divx-soitin voisi toimia kakkos dvd-soittimena, eli rahojen salliessa ostaisin itse kunnon dvd-soittimen ykköseksi ja kakkoseksi tuollaisen monitoimihärpäkkeen. Kumminkaan huonoimpia elokuvia ei viitsi ostaa dvd:nä, mutta ehkä joskus äärimmäisessä tylsyydessä voisi huvittaa katsoa.

Paras laite on aina se joka toimii ja johon on tyytyväinen, mutta jos laite sattuu samalla antamaan hintaluokkansa parasta kuvasignaalia, niin tuskin se ketään haittaa :)



Tyhmäähän se on ostaa vain sillä perusteella mikä on halvin varsinkaan kun muutamalla kympillä ehkä saisi paljon laadukkaampaa kamaa (esim. jotkut halpis-dvd soittimet vs. merkkituotteiden karvalakkimallit). Mutta suurin osalle tällä ei ilmeisesti juurikaan ole väliä kun tuskin marketeissa näitä malleja koristeena pidetään.