kuinkas ystävämme USA reagoisi kun ei olisikaan enää maailmanpoliisi?
entä ne miljoonat ja taas miljoonat maakeskeiset hihhulit joiden maailmankuva romahtaisi?
olisiko missään enää mitään järkeä?
51 posts, 3 pages, 7,421 views
Jos Marsissa on joskus ollut jotain elävää, on se ollut aika pientä ja kehittymätöntä.
Mitäs sitten? Ei siellä niitä kanavia ole, vaikka kuinka sillä kaukoputkellasi tiirailet.
Ja jotku miljoonia vuosia vanhat hiilivety-yhdisteet ei nyt niin hirveesti USA:n asemaa horjuuttaisi.
Ja jos jossain muualla on elämää, niin mitä sitten?
Avaruus on melko iso.
Olemme reippaat 100-vuotta lähettäneet radioaaltoja avaruuteen, joten mikäli joku siellä olisi meistä tietoinen, ei ne voi kovin pitkällä olla.
Jos siellä olisi ollut jotain, olisi se näkynyt tänne. Ellei siellä ole/ole ollut sitten jotain elämää syvällä maakuoren alla. - Tuskin.sanot sinä. enkä minä varsinaisesti väittää vastaan. mutta mistä sitä tietää. en ainakaan mä tiedä. mistä siis SINÄ tiedät. ettet vain salailisi jotain.
Siihen viittasinkin. Ja sen takia siellä on niitä ex-joenuomia, joita luultiin kanaviksi ja siitä on kuviteltu, että siellä on ollut älyllistä elämää ja siitä taas on johdettu pelko "marssilaisia" kohtaan.en mä väitä että siellä on ollut kanavia, mutta NASA väittää että se on ollut veden vallassa.
Blah, vaikka olisi - siis en missään nimessä väitä, ettei muualla olisi elämää. En myöskään väitä, ettei jumalaa ole. Kumpaakaan en vain pysty todistamaan olemassaolevaksi. Mahdollisuus on auki kumpaankin suuntaan. Todennäköisyys, että meidän lähiavaruudesta, johon ne meidän radioaallot on kantautunut, on melkoisen pieni. Todennäköisyyslaskennallahan tuohon saisi arvauksen. Matemaatikkoja täällä?et ilmeisesti itse usko että elämä on esim. jumalan kätten töitä, eikä sitä ole muualla.
Eiköhän ääretön oo aika iso, oli katsoja kuka tahansa.totta. joskin riippuu luultavasti katsojasta.
Siihen viittasinkin. Ja sen takia siellä on niitä ex-joenuomia, joita luultiin kanaviksi ja siitä on kuviteltu, että siellä on ollut älyllistä elämää ja siitä taas on johdettu pelko "marssilaisia" kohtaan.
Eiköhän ääretön oo aika iso, oli katsoja kuka tahansa.
Mulla on hyllyssä tällainen: http://www.aip.org/pt/vol-53/iss-9/p62.html
Suosittelen lukemaan, sisältää hyvää pohdintaa erilaisten elämänmuotojen esiintymisestä muualla kuin Maassa. Kirjoittajien johtopäätös on, että elämää voi löytyä hyvinkin karuilta kivenmurikoilta, mutta monimutkaiset elämänmuodot ovatkin sitten aivan eri juttu.
Tai vaihtoehtoisesti jos vaikkapa Marsiin halutaan, niin joko rakentaa se raketti avaruuteen ja härvelit sinne kiertoradalle, mutta tietty sitä vois lykätä koneistusta kuuhun, rakentaa sinne pieni tehdas, valmistaa raketti ja tuupata se menemään sieltä. Kato siel ois helpompi rakentaa, eikä gravitaatiokaan ole kuin kuudesosa. Maan ilmakehästähän poispääsy se eniten gasoo vie.Vielä kun olisi enemmän focusta kiertoradan hyöyntämiseen kehitystyössä. Nollagravi/ilma ympäristössä tutkimustyö saa pientä buustia ja se kehittäisi varmasti myös tota pidempää avaruusmatkailua hyvään suuntaan.
auringon otollinen vaikutusaluehan laajenee, ja
yhtälailla luonnollisesti pienenee sitämukaa.
tosin... voihan siellä pinnan alla olla vaikka millä
mitalla dune-henkisiä hiekkamatoja... tai jotain.
Tai vaihtoehtoisesti jos vaikkapa Marsiin halutaan, niin joko rakentaa se raketti avaruuteen ja härvelit sinne kiertoradalle, mutta tietty sitä vois lykätä koneistusta kuuhun, rakentaa sinne pieni tehdas, valmistaa raketti ja tuupata se menemään sieltä. Kato siel ois helpompi rakentaa, eikä gravitaatiokaan ole kuin kuudesosa. Maan ilmakehästähän poispääsy se eniten gasoo vie.
No mä aattelin sillee, että josko sieltä kuusta jotain löytyis, mitä voi käyttää hyväkseen. Louhia sieltä, tehdä tehdas ja näin päin pois.IMO kovin paljoa hankalammin asiaa ei voitaisi toteuttaa.