Rivitanssi

45 posts, 3 pages, 8,103 views

Avatar
#1 • • Uinajainen Guest
Miks kaikki joraa vaan ku oltais jossain armeijassa? Itse tykkään jorailla vähän joka suuntaan ja olenkin useasti saanut suuppa iivil ai:ta siitä että joraan "väärinpäin" ja saatan jopa katsoa jotain ihmistä, jopa silmiin!? Miks en sais, miks katot pahasti jos satun hymyillen kattomaan silmiin??
Toki varmaan suuresti johtuu siitä että pa on suunnattu miten on, mutta mites 4+ piste pa? Jos valaistus ja decot sijoitettaisiin eri tavalla niin vaikuttaisiko se teidän tanssiin. Miksei sillon kukaan joraa miten sattuu, kai saa kieppua ja groovata kunhan ei häiritse muita...

Tuo on vaan jotenkin niin ihme settiä.

Mikä teitä kaikkia vaivaa?

T: Väärin jorailijoitten liitto
Avatar
#2 • • JsL Guest

miks katot pahasti jos satun hymyillen kattomaan silmiin??



En katso pahasti, mutta menen ihan lukkoon. Olen ujo enkä osaa tanssia, joten ahdistaa jos katsellaan. :panic:
Avatar
#3 • • Ezzy Guest
"sekaisin" joratessa tulee räkälä-fiilis, samansuuntaisesti joratessa tulee joukkohysteria ja yhteenkuuluvaisuuden tunne.

näin siis itselläni. Keep your eyes on the prize ;)
Avatar
#4 • • Tres Guest

Toki varmaan suuresti johtuu siitä että pa on suunnattu miten on, mutta mites 4+ piste pa? Jos valaistus ja decot sijoitettaisiin eri tavalla niin vaikuttaisiko se teidän tanssiin. Miksei sillon kukaan joraa miten sattuu, kai saa kieppua ja groovata kunhan ei häiritse muita...

Tuo on vaan jotenkin niin ihme settiä.

Mikä teitä kaikkia vaivaa?

T: Väärin jorailijoitten liitto



Tätä on mietitty vuodesta kivi, ja ainakin
oma hypoteesini on, että lähinnä kyse on
dj:n sijainnista. Tämä on todennettavissa
sellaisissa tiloissa, joissa PA, valot ja dj ovat eri
suunnissa mutta ihmiset tanssivat silti kohti
dj:tä. Katsokaa ihmisten spontaania rintamasuuntaa
vaikkapa Kermassa, jossa ihmiset ovat
puolikaarena (eli eivät suorana rintamana!)
kohti dj:tä, joka siis on puolikaaren sisällä.

Samoin bileissä, joissa ihmiset pystyvät tanssimaan
eri puolilla dj-standia - tai jopa vapaasti sen ympärillä -
taipumuksena on tanssia siltikin rintamasuunta
dj:tä kohti. Miksikö? Jaa-a :confused: Yhtä
hyvin voisi kai kysyä että mitä eroa on jukeboxilla
ja dj:llä, tai miksi ihmisiä ylipäätään kiinnostaa
etukäteen tietää kuka dj jossain bileissä soittaa ;)
Avatar
#5 • • dab Guest

Miks en sais, miks katot pahasti jos satun hymyillen kattomaan silmiin??



En kato pahasti, mä hymyilen takasin. :happyroll:
Avatar
#6 • • Remotion Guest
Ainakin isommissa bileissä on kiva että jos osumia tulee niin ne tulee korkeintaan takaraivoon kuin että tulis naamaan... Ihmettelen kyllä välillä et miks pitää olla niin tarkasti naamat tiettyyn suuntaan... Kai se menee silleen et kaikki reunoilla olijat tuijottaa mielummin salin keskelle päin porukkaa ja dj:tä kuin seläntakana olevia seiniä ja sitten kun siihen tulee enemmän porukkaa niin niitä rupee ahdistaa kun ne joutuu katseiden kohteeksi ja on kivempi kun katseet osuu selkä puolelle ja voi itse seurata dj:n performanssia. Uskoisin että tässä on joku samanlainen juttu kuin bussissa tai junassa, istutko mielummin toisen selän takana kuin kasvokkain...
Avatar
#7 • • osm Guest

Mikä teitä kaikkia vaivaa?



Hmpf no siis tämähän on hieno suomalainen perinne, ei sitä saa mennä rikkomaan!

Mun suosikkibileet on sellaset missä ollaan mustassa huoneessa missä välkkyy yks iso strobo lempeästi basson tahdissa ja kaikki joraa samaan tahtiin tosi minimalistista biittiä. Ja tietysti rivissä. :)
Avatar
#8 • • Taedium Guest

Miks kaikki joraa vaan ku oltais jossain armeijassa?

Miks ihmisii kiinnostaa muiden jorailut?
Avatar
#9 • • Tapi T Guest

Miks ihmisii kiinnostaa muiden jorailut?


Tätä mäki ihmettelen.
Avatar
#10 • • serotonot Guest

Miks ihmisii kiinnostaa muiden jorailut?


Tätä mäki ihmettelen.



ku ei omat riitä
Avatar
#11 • • Funkatronik Guest
DJ varmaankin koetaan musiikin esittäjäksi. Samalla lailla rock-konserteissa yleisö on kääntyneenä esiintymislavalle päin. En minä näe siinä mitään ihmeelllistä ongelmaa, kivempaahan se on niitä pyöriviä levyjä katsella kuin vaikka Kerman takaseinää tai lattialla olevia lasinsiruja.
Avatar
#13 • • Juha Vilkamo Guest

Hmpf no siis tämähän on hieno suomalainen perinne, ei sitä saa mennä rikkomaan!



Nii-in! :)

Miks kaikki joraa vaan ku oltais jossain armeijassa? Itse tykkään jorailla vähän joka suuntaan ja olenkin useasti saanut suuppa iivil ai:ta siitä että joraan "väärinpäin" ja saatan jopa katsoa jotain ihmistä, jopa silmiin!? Miks en sais, miks katot pahasti jos satun hymyillen kattomaan silmiin??



Miksi käden ravistelua pidetään tervehtimisenä? Miksi isossa hississä toisilleen tuntemattomat ihmiset jakautuvat tasaisesti eikä mene aivan tappituntumalle katsoen toisiaan suoraan silmiin?

Tavoissamme silmiin katsahtaminen ja hymy on pirteä tervehdys (tai junttibaarissa seksiehdotus), mutta jos vaikka hymyilet ja tuijotat tuntematonta silmiin pidemmän tovin, niin en välttis ihmettele reaktiota. :)
Avatar
#14 • • Uinajainen Guest
Joo, siis kyse ei oo siitä että kyyläisin tunti tolkulla jotain. Vaan yleensä kun jorailen oon itekkin silmät kii tai en kattele tahallaan muita ihmisiä, mut jos avaan silmät ja joku sattuukin just kattoo ni pitää kai vaan perinteisesti irvistää.

Toisesta topicista lainattua. "Lisää savua, lisää stroboo."

Miks sitä dj:tä pitää tuijottaa, ei meikä ainakaan tykkää jos kaikki kattoo. Kuumottavaa, eihän kukaan ees nää mitä se siellä tekee. Ellei sitten takana seiso. Psy bileissä yleensä on niiin paljon decoo lavalla että on mahdotonta vedota siihen että meikä kattoo mitä tiskijukka duunailee.

Kunhan pohdiskelen...

"Miks kiinnostaa muitten jorailut?"

Ei mua kiinnosta muitten jorailut, vissiin kaikki on luullu että kattelen vaan tanssivia ihmisiä. Pointti oli nimenomaan se että miks rivissä miksei rastissa? Voitais samantien tehä aina koreografiat valmiiks jonnekkin sivuille ni vois sit kaikki jorailla ku MTV:n rnb videossa konsanaan. *hop keinuti*

Ehkä scratchäily on sellasta mitä mennään eritoten kattomaan mut eipä paljon Pentti Perustransen keikalla yleensä paljoo visuaalista mannaa nää...
Avatar
#15 • • Taedium Guest

Pointti oli nimenomaan se että miks rivissä miksei rastissa?

Ootko katsonut Antzin viimeaikoina?

Mulle on aivan sama miten jengi tanssii. Ehkäpä se menee siksi niin, että DJ on se jota tullaan kattomaan, ainakin itse jos soittaisin, niin kyllä vähän olisin hämilläni jos kaikki olis selkä minuun päin. Ja kun lattia täyttyy ihmisistä, on suotavaa, että ei seisota toisen varpailla / tappituntumalla, mutta tietenkin aika tiiviisti pitää olla.

Otappa pyöreitä palikoita ja sijoittele ne neliskulmaiseen laatikkoon. Miten asetellen niitä menee eniten sinne laatikkoon? Ristiin rastiin? Heittämällä sisään?
Avatar
#16 • • JussiS Guest
Riveissä tanssiminen vie huomattavasti vähemmän tilaa kun baarista tuttu "ringissä käsilaukut keskellä" -tyyli. Sinänsä mulle ihan sama miten tanssii, mut ensialkuun oli hiukkasen kuumottavaa soittaa kun kaikki kattoo. Kaikkeen tottuu.
Avatar
#17 • • yana Guest
.pläh
Avatar
#18 • • *Linda* Guest

DJ varmaankin koetaan musiikin esittäjäksi. Samalla lailla rock-konserteissa yleisö on kääntyneenä esiintymislavalle päin. En minä näe siinä mitään ihmeelllistä ongelmaa, kivempaahan se on niitä pyöriviä levyjä katsella kuin vaikka Kerman takaseinää tai lattialla olevia lasinsiruja.



tämä on ehdottomasti se syy! dj on esiintyvä taiteilija ja hänen esiintymistä "kunnioitetaan" tanssilattialla kasvot hänen suuntaan. ainakin itseäni hiukan ahdistaa mestat, joissa jengi tanssii esim. pienissä ympyröissä...
Avatar
#19 • • Remotion Guest
mä ainakin tanssin samaan suuntaan ni voi hiplata edessä tanssivan tytön peräpukamia :mad: