Varoitus: Kevät tulee!

139 posts, 7 pages, 18,141 views

#81 • • Daniel Braun Guest

Kylla, jUSSi, olen kanssasi samaa mielta...

kumpi vituttaa enemmän: paljain jaloin koiranpaskaan vai paljain jaloin lasisirpaleeseen?

Valitsisin ehdottomasti sen lasinsirpaleen...

Paskaan olis inhottava astua, riippuen tietysti sen koostumuksesta ja lämpötilasta.
Ja tietysti se haju.
Koiranpaskan haju kun ei tunnetusti irtoa mistään...
Viimeksi kyseisen luontokappaleen jätökseen astuttuani sain pestä kenkiäni viikon ennenkuin haju helpotti (edes vähän...)

Lasi olis paljon iisinpi juttu, sattuis kerran ja vähän verta ruiskahtais.
Mut silti, mieluummin lasinsiru kuin paska.
#82 • • A-E Guest

Kylla, jUSSi, olen kanssasi samaa mielta...

kumpi vituttaa enemmän: paljain jaloin koiranpaskaan vai paljain jaloin lasisirpaleeseen?

Valitsisin ehdottomasti sen lasinsirpaleen...

Paskaan olis inhottava astua, riippuen tietysti sen koostumuksesta ja lämpötilasta.
Ja tietysti se haju.
Viimeksi kyseisen luontokappaleen jätökseen astuttuani sain pestä kenkiäni viikon ennenkuin haju helpotti (edes vähän...)

Lasi olis paljon iisinpi juttu, sattuis kerran ja vähän verta ruiskahtais.
Mut silti, mieluummin lasinsiru kuin paska.

Molemmat kokeneena voin sanoa, että kyllä se lasinsiru jalkapohjassa vituttaa enemmän. Kengät voi pestä tai ostaa uudet, mutta lasinsiru jalkapohjassa pilaa monta päivää.
#83 • • jUSSi Guest

no oot kyllä astunut jonkun ihme mutanttikoiran paskaan :scared:
#84 • • Daniel Braun Guest

Molemmat kokeneena voin sanoa, että kyllä se lasinsiru jalkapohjassa vituttaa enemmän. Kengät voi pestä tai ostaa uudet, mutta lasinsiru jalkapohjassa pilaa monta päivää.

Mut kyse olikin paljanjaloin... ;)

Kyl silti se lasinsiru olis parempi, olkoot pari päivää vähän arka kosketukselle, mut silti.
En mä paljainjaloin haluais lämpöiseen läjään astua.
Ei kiitos sitä kokemusta minulle.

jUSSi-> En mä tiedä mikä kökkäre se oli, ehkä jonkun jalalla tapettavan rottakoiran...
Tiedätkö, sellainen tiivistetty kikkare?
Ihan riittävästi hais, sen verran että niitä popoja oli säilytettävä partsilla.
Paska haisee aina...
#85 • • Taedium Guest

Ai, no sit pahoinpitelynkaan ei pitais vituttaa ketaan, jos ketaan ei tapeta? Ruhjeet paranee.

Kyl mua vituttaa ihan kumpikin.

"paska maatuu, ei se vituta"
#86 • • Hempp@ Guest

Kyl silti se lasinsiru olis parempi, olkoot pari päivää vähän arka kosketukselle, mut silti.
En mä paljainjaloin haluais lämpöiseen läjään astua.
Ei kiitos sitä kokemusta minulle.

Viime kesänä taekwondo-harjootuksissa kävelin paljasjaloin sellaisen pienen lasinsirun päälle.

Ihmettelin vaan mikä nipistää jalassa mutta jatkoin treeniä loppuun asti.
Puolivälissä treeniä (yhden tunnin kuluttua) rupesi oudosti koskemaan jalkaan ja treenien loputtua oli jo jalkaan tulehdus iskenyt ja kaikkea kiwaa.

Lääkärille oli pakko mennä seuraavana päivänä kun sellainen outo musta viiru meni siitä haavasta.

Tulos: Kuukauden antibioottikuuri ja ei saanut mennä pomppimaan harjootuksiin.
#87 • • ville Guest
varma kevään merkki on pyörän kaivaminen kellarista ja huollon tekeminen

Onneksi omassa pyörässä riittää säätämistä pitkäksi aikaa, kelpaa sitten taas kruisailla kun kaikki on viimeisen päälle kuunnossa :)
#88 • • Remotion Guest

varma kevään merkki on pyörän kaivaminen kellarista ja huollon tekeminen

Onneksi omassa pyörässä riittää säätämistä pitkäksi aikaa, kelpaa sitten taas kruisailla kun kaikki on viimeisen päälle kuunnossa :)

Mua on ruvennut jo pitemmän päälle rassaamaan se että saa aina tarkistella kaikkia paineita sun muita ennen kuin pääsee ajamaan.
Ja noilla lukkokengillä rantautuminen on yleensä huonoidea paikassa kuin paikassa, huonolla fillarilla polkisin yhtä hyvin kaivariin heittelemään frisbeetä mut ei tarttis miettiä millon se 3000e filsu on hävinnyt selän takaa, mut onhan sillä sit kiva droppailla ym. kun tietää et se ei siitä oo moksiskaan...
#89 • • l'aubergine Guest

Taalla nakyy aika paljon eri lintuja. Vaikka ollaan maan paa kaupungissa. Silkki uikkuja on tosi paljon kanaaleissa, kun menee pikkusen keskustaa kauemmaksi.

En uskonut silmiani, mutta olin bussin ikkunasta nakevinani yksi paiva ihan kari metsonkin.

Nyt eletään just sitä aikaa vuodesta, jolloin ei tarvitse kuin vähän vilkuilla taivaalle ja sieltä voi löytää vaikka mitä. Eilen töistä tullessani Hakaniemen päällä skretsasi tuulihaukka ja melkein joka aamu voi Kalliossakin kuulla kiurun lirputtelua :)

Kevään varmoja merkkejä on myös sorasta puhdistetut jalkakäytävät. Kadulla käveleminen tuntuu taas hetken aikaa tosi omituiselta :scared:
#90 • • ville Guest

Mua on ruvennut jo pitemmän päälle rassaamaan se että saa aina tarkistella kaikkia paineita sun muita ennen kuin pääsee ajamaan.
Ja noilla lukkokengillä rantautuminen on yleensä huonoidea paikassa kuin paikassa, huonolla fillarilla polkisin yhtä hyvin kaivariin heittelemään frisbeetä mut ei tarttis miettiä millon se 3000e filsu on hävinnyt selän takaa, mut onhan sillä sit kiva droppailla ym. kun tietää et se ei siitä oo moksiskaan...

Äh ... ei mulla mitään lukkopolkimia ole sillä lukkokengät on niin rumia :D

Kyllä sen fillarin saa pysymään päivällä paikallaan, kun vaan ostaa sopivan lukon:

lukko.jpg

Yöllä on sitten eri juttu kun vorot voi olla liikenteessä vaikka millä laikalla ja tollasen kyllä saa sellaisella rikki kun tarpeeksi monta minuttia jyystää.
#91 • • Hexe Guest
Täällä Raumalla ainakin ekat rullaluistelijat ovat kaivaneet Kookakkosensa esille ja kaduilla näkyy... Vois itekkin tehä saman liikkeen kun läpötila ylittää kymmenen astetta... Tosin kaduilla hiekkaa ja soraa... ei hyvä...
#92 • • Remotion Guest

Äh ... ei mulla mitään lukkopolkimia ole sillä lukkokengät on niin rumia :D

Kyllä sen fillarin saa pysymään päivällä paikallaan, kun vaan ostaa sopivan lukon:

lukko.jpg

Yöllä on sitten eri juttu kun vorot voi olla liikenteessä vaikka millä laikalla ja tollasen kyllä saa sellaisella rikki kun tarpeeksi monta minuttia jyystää.

Sehän siinä sitten on että kuka maksaa sairaala laskun kun tuollainen napsahtaa selkään repussa jonkun hypyn jälkeen. :panic:

ps. osta ihmeessä kengät, on todella paljon superduper easympaa händlätä pyörää ja voimaa saa polkemiseen paljon enemmän kun jalalla voi pedaalia painamisen lisäksi nostaa. :)

Se vaan et kun on tollaset kalliit kiekot ja penkki jne jotka on pikakiinnityksillä niin harmittaa aika suunnattomasti jos ne menee, koska eihän tuo ketju estä sitä tai ilkivaltaa.
#93 • • ville Guest

Sehän siinä sitten on että kuka maksaa sairaala laskun kun tuollainen napsahtaa selkään repussa jonkun hypyn jälkeen. :panic:

Toi on mulla rungon ympärillä, joten ei tarvii kantaa selässä.

Tosin täytyy sanoa, että olen katsellut kryptoniten new york 3000 U-lukkoa, joka on about yhtä kovaa tekoa kuin toi. Sen saisi mukavasti kiinni satulatolppaan, eikä painaisi niin paljoa kuin oma lukko.

ps. osta ihmeessä kengät, on todella paljon superduper easympaa händlätä pyörää ja voimaa saa polkemiseen paljon enemmän kun jalalla voi pedaalia painamisen lisäksi nostaa. :)

Joo, saisihan sitä, mutta ei mulla sentään niin kiire ole ... tärkeintä on rento fiilis ja kesästä nauttiminen :)

Se vaan et kun on tollaset kalliit kiekot ja penkki jne jotka on pikakiinnityksillä niin harmittaa aika suunnattomasti jos ne menee, koska eihän tuo ketju estä sitä tai ilkivaltaa.

Kryptonitella on lukittava pikalinkkusarja johon kuuluu etu/taka/satulalinkku. Kun tämän lisäksi vielä laittaa satulan kiinni erikoisruuvilla ei fillaristä lähde käytännössä mitään kovin helposti irti.

Suurin pelko on ilkivalta, jota ei ole (onneksi) vielä tarvinnut kokea ...
#94 • • Quu Guest

Tosin täytyy sanoa, että olen katsellut kryptoniten new york 3000 U-lukkoa, joka on about yhtä kovaa tekoa kuin toi. Sen saisi mukavasti kiinni satulatolppaan, eikä painaisi niin paljoa kuin oma lukko.

Anna mulle auton tunkki ja muutama minuutti...

Lukot on rehellisiä varten. Jos pyörä lähtee, niin se lähtee. Useilla voroilla on vielä pyöräilykypärä päässä ja kuteet vimpan päälle. Näin saa rauhassa operoida julkisellakin paikalla.

Enemmän kannattaisi panostaa ergonomiseen lukkoon sekä suhteisiin vakuutusyhtiön kanssa.
#95 • • Jukka I Guest

Enemmän kannattaisi panostaa ergonomiseen lukkoon sekä suhteisiin vakuutusyhtiön kanssa.

Tai sitten ajelee pyörällä, joka on kaikin puolin kelvollinen muttei kuitenkaan niin state-of-the-art, että se on välittömästi jokaisen voron ykköskohde.
#96 • • Daniel Braun Guest
Nih, pyörä voi oikeesti olla suht hintavakin mut ulkonäkö ei saa olla liian silmiinpistävä.
Vähän niinku toi mun entinen Le ToyIII, hemmetti se keräs vähän liikaakin huomiota.
Ei vain positiivisessa mielessä vaan hyvinkin paljon negatiivista huomiota.
Piti kyllä tarkkaan miettiä sitä mihin sen jättää...

Mutta, niin...
Lukko kuin lukko, kyllä ne ammattivorot saavat kaiken auki/rikki.
Ja vaikka tossa edellä sanoin että saa olla kallis mutta ei liian huomiota herättävä...
Kyl ne oikeat pyörävorot tietävät mitä kannattaa viedä ja mitä ei.

Miksi muuten ne 5 Sarda/whatever merkkistä näennäisesti tyylikäsä täysjoustoa jäis siihen pyöräilytelineesseen ja se yks jäykkäperänen suht huomaamattoman näköinen "hifi" pyörä katoaa?

Taas yks kevään varma merkki:
Pyöräilijät liikenteen seassa ja pyöriä varastavat urpot...
Jos varkaan saa itse teosta kii, niin u-lukolla katutolppaan kii se pitää laittaa :D
#97 • • Bio Guest

Jos varkaan saa itse teosta kii, niin u-lukolla katutolppaan kii se pitää laittaa :D

meillä opetettiin intissä sitomaan kaveri puuhun kiinni omista jaloistaan, ns. "sissilukko".. sillä tavalla noi rosmot pitäis laittaa kiinni niihin katutolppiin ja kusta päälle, jos hätä yllättää.. :scared:
#98 • • Quu Guest

meillä opetettiin intissä sitomaan kaveri puuhun kiinni omista jaloistaan, ns. "sissilukko".. sillä tavalla noi rosmot pitäis laittaa kiinni niihin katutolppiin ja kusta päälle, jos hätä yllättää.. :scared:

Mä olen aina ihmetellyt, että onko tälläinen olemassa. Kerros miten se menee?
#99 • • Bio Guest

Mä olen aina ihmetellyt, että onko tälläinen olemassa. Kerros miten se menee?

tota joo..

eli ensin siinä laitetaan sidottava henkilö istumaan maahan ja "halaamaan" jaloilla katutolppaa tms. (tai puuhun, joka ei saa olla katutolppaa kauheasti paksumpi, riippuu jalkojen pituudesta). Sitten sidottavan jalat laitetaan tai väännetään sellaseen "lootus"-asentoon:

lotus_asento.jpg

tolleen kun tolla akalla on. Siitä ei sit pääse pois vaikka se näyttääkin helpolta, käsilläkin vaikka yrittää niin siinä on jalat niin tiukasti kiinni ja menee tiukemmin mitä enemmän rimpuilee.
Sillä tavalla pääsee pois, jos silppaa katutolpan ylös, mut aika vaikeet on.. puussa se on aika mahdotonta, kun puun kaarna aiheuttaa aikamoisen kitkan.

silloin kun mut laitettiin tohon, pelkkä se asento jo sattus jalkoihin, kun mun jalat ei oo kauheen notkeet..
#100 • • ville Guest

Anna mulle auton tunkki ja muutama minuutti...

No voin antaa aikaa niin paljon kuin haluat :)

Tuollaisen New York lukon lujuus on muistaakseni luokkaa 120 KN. Jykevän ketjun (joka myös itseltäni löytyy) lujuus on n 70 KN eli sitäkään ei millään perustunkilla rikota. Kyvemmät kaarilukot kestävät tästä murto-osan eli ne eivät oikeasti kestä ....

Heikon lenkki kunnollisessa lukossa on itse avainpesä ja senkin murtamiseen tarvitaan jokinmoinen pora/tiirikka eikä ole silloinkaan sanottu, että lukon saa auki.

Käytännössä vorot rikkovat kaarilukot itse kaaresta sillä se on nopeaa. Jos kaari on tarpeeksi kovaa materiaalia rikkominen vie aikaa niin pitkään ja aiheuttaa niin paljon melua (laikka) että sitä tuskin lähtee kukaan keskellä päivää pyöräilyshortseissa tekemään ...