Plattarin virallinen kodin sisustustopic

769 posts, 39 pages, 223,496 views

#722 • • ville Guest

Tässä on kuva työhuoneen toisesta seinästä.

On kyllä visuaalisesti miellyttävä, itselleni tulee mieleen kovasti Japani. Mikä onkaan tuo kukka tuossa maljakossa? Varmaankin joku orkidea? Kaunista on.

Muovinen sellainen joo, elävä olisi kiva, mutta vähäisen valon takia ei tossa tilassa onnistu :(

Eka kerta kun kuulen jonkun sanovan näin :D

No ei se ole kuin pari kuukautta evakkoa .... pieni ongelma verrattuna nykyiseen vessaan :angry:
#723 • • ville Guest

...
hifitaso
ja itse kuva:
http://www.villevaavu.org/temp/HifiTaso.jpg

Anteeksi kamalasti, mutta tulee tuosta viilusta elävästi mieleen 70-luvun kalusteet.. :scared:

en oo asiaa koskaan miettinyt tolta kannalta, mutta nyt kun sen totesit niin ehkä joo. Graafinen kuvio ja keskiruskea.

tosin mä kyllä väittäisin, että 70-luvulla oli enemmän pyöreitä muotoja, ei niinkään kulmikkaita. Joku paremmin tietävä voisi varmaan korjata :)
#724 • • Timce Guest

...
hifitaso
ja itse kuva:

Anteeksi kamalasti, mutta tulee tuosta viilusta elävästi mieleen 70-luvun kalusteet.. :scared:

Toinen anteeksipyyntö. Taitaa olla tuo vasemmanpuoleinen päätylevy vinossa verrattuna tuohon sokkelon reunaan. Oli pakko mainita, kun pikkutarkalle kaverille pisti silmään. ;)
Vähän hirvittää miten noi keittiön valkoiset kaapit kestää pienten ja ei enää niin pienten käsien näpistelyä. Toki ne uutena näyttää hyvältä, mutta tummentumat/pinttynyt lika kyllä näkyy ilkeän helposti.
#725 • • virtuaaliremontoija Guest
Tällä palstalla varmaan yhdistyy kiinnostus tekniikkaan ja sisustukseen, joten kysynpä seuraavaa: Onko nykyään (ja tulevaisuudessa kun se digi-tv-homma alkaa) tilanne edelleenkin se, että asunnossa pitää olla seinässä tv-pistoke kutakuinkin siellä missä televisiota katsellaan, tai sitten hervottomia paksuja antennijohtojatkojohtoja vedettynä, vai onko tähän kehitelty ratkaisuja? Eli mitä seurausvaikutuksia tv-tekniikan kehittymisellä on sisustukseen? Kuulemma digi-tv:tä voisi katsoa suoraan tietokoneeltakin, jolloin koko telkkaria ei edes tarvittaisi, mutta pitääkö silti olla pääsy johonkin antennipistokkeeseen?

Ajattelin vain, että jos edelleen toimitaan tuolla seinäpistokeperiaatteella, niin lattian ja jalkalistojen laiton yhteydessä voisi varmaankin jotenkin siististi lisätä tv-pistokkeita, vai? Asunnossa on tällä hetkellä 120 m2, ja vain yksi tv-pistoke asunnon aivan toisessa reunassa - juuri siellä, minne televisiohuone EI tule.
#726 • • ville Guest

Toinen anteeksipyyntö. Taitaa olla tuo vasemmanpuoleinen päätylevy vinossa verrattuna tuohon sokkelon reunaan. Oli pakko mainita, kun pikkutarkalle kaverille pisti silmään. ;)

En oo tota itse huomannut, nyt kun kuvaa katsoo niin ainakin tossa on selkeästi heittoa. Pitäisi säätää kohdalleen laatikon heloista, niissä on korkeus/sivusäädöt, että saa kohdalleen. Laatikon sivut ja tason reunat on kyllä suoria ....

Todennäköistä on, että tossa kuvassa laatikon takana kiskojen välissä on ollut piuhoja, jotka on estäneet laatikon loksahtamisen kunnolla paikoilleen. Tällöin laatikko jää helposti koholle tai esille.

Vähän hirvittää miten noi keittiön valkoiset kaapit kestää pienten ja ei enää niin pienten käsien näpistelyä. Toki ne uutena näyttää hyvältä, mutta tummentumat/pinttynyt lika kyllä näkyy ilkeän helposti.

Itseasiassa pelko on onneksi aika turha. Meillä oli aiemmassa asunnossa valkoiset keittiökaapit, mutta matat. Ne imi paskan itseensä kuin sienet ja pinttynyttä likaa sai hinkata irti hankausnesteellä. Asuttiin asunnossa pari vuotta ja sinä aikana saatiin pari tahraa, jotka ei poismuuttaessa lähteneet pois.

Nää nykyiset on korkeakiiltoiset ja kovan kalvopinnan ansiosta näihin ei paska tartu. Kaappien ovia me pyyhitään ehkä kerran kuussa, vaikka keittiö on kovassa käytössä. Ja tässä tapauksessa pyyhkiminen tarkoittaa sitä, että märällä rätillä pyyhäiseen tahran päältä. Kaappien ikä kohta kaksi vuotta, pysyviä tahroja ei ole ja kertaakaan en ole käyttänyt pesuainetta likaa pyyhkiessä :)

Yleisesti voisi todeta, että korkeakiiltoisen pinnan hoito on älyttömän paljon helpompaa kuin matan. Sen sijaan ongelmat tulee täysin muissa asioissa kuten kiiltopinnoitteen vauriossa. Jos ja kun pinnan rikkoo terävällä esinellä, vaurio näkyy helpommin kuin mattapinnassa. Toistaiseksi vaurioita ei vielä ole :)
#727 • • vaavu Guest

Itse asiassa varmaan lähempänä 50-60 -lukua. Ainakin kun katsoo kuvia ja leffoja noilta ajoilta, tollanen tietynlainen voimakasviiruinen viilu oli siihen aikaan tosi suosittua. Zebranoa se ei varmaan silloin ollut, mutta jotain muuta vastaavaa. Mä muistelisin, että mun isoisoisällä oli tolta aikakaudelta makeita viilutettuja huonekaluja, joissa oli juuri tollanen voimakas raidoitus.

Toki makuasia on, tykkääkö sellasesta vai ei. Vaikka kaikesta mä en tolta aikakaudelta tykkää, on paljon sieltä kuitenkin ideoita, joita voi nykyisiinkin huonekaluihin ottaa.

Kuten Ville tossa jo kirjoitteli, tollanen kalvotettu pinta imee yllättävän vähän paskaa itseensä. Melamiinipinnoitettu kaappi on rakenteeltaan sen verran huokoisempaa, että kun siihen jotain paskaa kaatuu, se rakenne imee sitä sen verran, että puhdistus on paljon vaikeampaa.

Noi kalvopinnoitetut ovet on olleet nyt puolitoista vuotta käytössä, vieläpä niin, että yläkaapeissa ei ole ollenkaan vetimiä. Sinä aikana kaappeja on klähmitty likaisilla käsillä lukemattomia kertoja. Yhtäkään tahraa ei ole vielä tullut, joka ei olisi lähtenyt pois rätillä ja vedellä. Kaikkein kovimpiin tahroihin pitää käyttää vähän puhdistusainetta ja vähän raaputusta, mutta kyllä nekin pois ovat lähteneet.
Ante

#728 • • Ante

...
hifitaso
ja itse kuva:

60-luvun molemmin puolin, esim. tsekatkaa vaikka Arne Vodderin huonekaluja:
http://www.klassik.dk/2/770/designet-opbevaringsrum-fra-klassikdk.html
http://www.retromoderndesign.com/cabinets/cabinets.html

Niin ja v&v:lle tätä keskustelua pitkään seuranneena; teillä on kyllä upea kämppä!

Itse tuumin että pitäisiköhän lohkaista ensikuun palkka ja ostaa Barcelona-tuoli. Tosin samalla kyllä pitäisi sitten hommata siihen sopiva asunto :)
#729 • • ville Guest

Itse tuumin että pitäisiköhän lohkaista ensikuun palkka ja ostaa Barcelona-tuoli. Tosin samalla kyllä pitäisi sitten hommata siihen sopiva asunto :)

Parempi aloittaa huonekalujen hankinta ennen uutta kämppää. Sitten kun on ostanut kämpän, ei kuitenkaan ole niin paljon rahaa panostaa huonekaluihin :)
#730 • • vaavu Guest

60-luvun molemmin puolin, esim. tsekatkaa vaikka Arne Vodderin huonekaluja:
http://www.klassik.dk/2/770/designet-opbevaringsrum-fra-klassikdk.html
http://www.retromoderndesign.com/cabinets/cabinets.html

Onpas upeita huonekaluja! :hearts: Tanskalaiset on kyllä osanneet ton viilun käsittelyn. Esim tämäkin senkki on oikea viilutuksen mestarinäyte:

http://www.retromoderndesign.com/cabinets/pages/35C.html

Ja muotokielensä puolesta menisi ihan täydellisesti nykypäivän moderniin sisustukseen.
#732 • • insertxox Guest

Ottakaapa tästä mallia!

http://mkv.pp.fi/poikamiesboxi/

Mitä vittua... :confused:
Toi keittiökuva kuvotti, siel oli aika vanha sokeripoxi. :laugh:
#733 • • Zapa Guest

Ottakaapa tästä mallia!

http://mkv.pp.fi/poikamiesboxi/

Kuka vittu on ottanut salaa kuvia mun kämpästä? Heti pois noi kuvat tai haastan teidät oikeuteen!
#734 • • ville Guest
No niin. Hiukan vajaa 2v sitten ostettiin asunto ja silloin jo asuntoesittelyssä meillä oli about visio siitä millainen kämpän pitäisi olla. Viimeviikolla saatiin hankittua vika ns pakko-ostos eli littunäyttö ikivanhan ja ruman eizon tilalle. Omalla tavallaan aika helpottava olo, kaikki olisi lopulta oman työn ja valintojen osalta valmista.

(tosin putkiremppa tulee ensi vuonna, mutta siihenkin on jo kaakelit valittu)

Finaalin kunniaksi otin kuvan työhuoneestajossa toi näyttö ja eteisestä johon hommattiin joku aika sitten uusi matto ja rahi, sekä laitettiin poronpää seinälle, joka toimii avain/laukkutelineenä :)

Näyttää siis siltä, että tämän topicin terrorisointi massiivisilla kuvamäärillä on vihdoin ja viimein päättymässä (pl vessa ja vaatehuone josta varmaan tulee vielä kuvat) :D
#735 • • tumpsi Guest

eteisestä johon hommattiin joku aika sitten uusi matto ja rahi, sekä laitettiin poronpää seinälle, joka toimii avain/laukkutelineenä :)

mistä toi kello on?
voisin haluta tollasen mun keittiön seinälle :)
Ante

#736 • • Ante

eteisestä johon hommattiin joku aika sitten uusi matto ja rahi, sekä laitettiin poronpää seinälle, joka toimii avain/laukkutelineenä :)

Onko toi rahi muuten alkuperäinen vai kopio?
#737 • • ville Guest

mistä toi kello on?
voisin haluta tollasen mun keittiön seinälle :)

Oma on tukholmasta liikkeestä nimeltä room, suomessa noita myy nykyisin kellopeli lifestyle clinic tai ainakin ne on hyvin samanlaisia :)
#738 • • ville Guest

Onko toi rahi muuten alkuperäinen vai kopio?

Ei oo alkuperäinen eli Knollin lisenssillä valmistama, se kuitenkin maksaa useamman tuhat euroa :(

Tämä kappale on ostettu stockalta ja laadun puolesta täytyy sanoa, että itse en tossa mitään huomauttamista löydä. Knollin tuotetta tosin en ole nähnyt livenä, luulisin kyllä, että alkuperäisessä olisi jotain eroa jos noita pääsisi vierekkäin ihmettelemään.
#739 • • _U Guest
Mä ostin tänään tykin ja uudet purjehduskengät, kun 100ft- alligaattoripaatti huutaa niitä. Astoniin piti vaihtaa öljyt ja huohotin, kun dvd-soitin hajos kuskinpuoleisesta päätuesta, mutta ei hätää. Fyrkkaa riittää aivan v*tusti, ja ostoksilla on aina mukava kehua! Materialismi on tosi jees ja tavarat kotona lisäävät mukavuutta! V*tuttaa vaan, ku tänne Lepuskiin ei saa piccoloo kantamaan tavaroita sisään ja ajamaan autoa halliin. Pitää itse säätää luusereiden hommat, s*atana.
#740 • • pie Guest
Ootkohan _U ymmärtänyt tämän keskustelun väärin? vai muutenvain jotain hampaan kolosiin jäänyt?