Plattarin virallinen kodin sisustustopic

769 posts, 39 pages, 223,883 views

#561 • • grno Guest

OSC8 wrote:
Båssanova wrote:
Suosittelisin tekemään itse. Itselläni on tarkoitus tehdä vanerilevystä kaksi 80x200cm kokoista taulua makuu- ja olohuoneeseen. Kuvat ajattelin tulostaa kankaalle tai laminoidulle paperille kopiointifirmassa ja kiinnittää sitten levyihin.

Hyvä idea, noinhan se varmaan parhaiten meniskin :)

Mä vaan olen niin peukalo keskellä kämmentä, että hieman epäilen mikä lopputulos olisi.. Toi vaatis kuitenkin ehkä sen "taidesilmän" lisäks vähän kättentaitoa/nikkarointikykyjä, mitä mulla ei yksinkertaisesti ole tippaakaan ;)

.

Vaneri on sitten elävämateriaali, joten vaarana tuossa on että jonkin ajan kuluttua levy on kiero ja varsinkin jos haluaa pitää levyn kohtuullisen ohuena ja kevyenä. Levyn voi kyllä jäykistää ruuvaamalla/naulaamalla tukilistat takapuolelle, mutta melkein suosittelisin ohutta MDF levyä,vaikka siihen saattaa olla vaikeampi kiinnittää mitään esim. niiteillä kuin puuhun.
Jos saa kuvan digiprinttinä kankaalle kannattaa harkita hakea taidekaupasta valmiita kehysrimoja sekä kiiloja, ja rakentaa kehys itse. Siinä säästää painossa. Tosin tuollainen 80x200 kehys vaatii jo sitten tukirimoja koska nuo perinteisesti mäntyiset kankaan kehysrimat vääntyy solmuun noin isoa kangasta pingotettaessa.
3M sprayliima on hyvää levynpintaan kiinnittämiseen,mitä nyt maksaa yli 20e kanisteri. Tekniikkaa se tosin vähän vaatii.

vaneri ja mdf on aika painavaa. ja ohuella vaneri/mdf-levyllä on taipumus vääntyä. suosittelisin kapalevyä:

http://www.tut.fi/units/arc/amltech/verstas/kapa.htm

jos kuitenkin päätyy käyttämään esim. mdf-levyä niin kannattaa liimata myös taulun toiselle puolelle saman paksuista paperia kuin itse kuva. ehkäisee myös vääntymistä.
#562 • • Båssanova Guest

Vaneri on sitten elävämateriaali, joten vaarana tuossa on että jonkin ajan kuluttua levy on kiero ja varsinkin jos haluaa pitää levyn kohtuullisen ohuena ja kevyenä. Levyn voi kyllä jäykistää ruuvaamalla/naulaamalla tukilistat takapuolelle, mutta melkein suosittelisin ohutta MDF levyä,vaikka siihen saattaa olla vaikeampi kiinnittää mitään esim. niiteillä kuin puuhun.

Tuon elämisen olen kyllä huomioinut itsekin, tarkoitus olisi laittaa levyn taakse vahvistukseksi ja kiinnitystä helpottamaan puupalkit. En halua myöskään levyn/taulun olevan kiinni seinässä, puupalkkien avulla levyn saa mukavasti n.5cm irti seinästä ja saan kaivatun drop shadow -efektin luotua :hearts:
#563 • • Daniel Braun Guest
Nyt makkari tapetoitu kokonaan.
Enää puuttuu yhden seinän maalaus + kuviointi siitä...
Sekä tietyst jalkalistat...

Huomenna olis tarkoitus hakea rautakaupasta listoja jne ja rempata päivä kokonaan...
Tavoite siis huomenna saada koko juttu valmiiksi :)

Vihdoinkin :D

Kuvia ens viikolla, vihdoinkin :D
#564 • • Hansu Guest

Ei uskota ennen kuin nähdään ;)
#565 • • Daniel Braun Guest

Ei uskota ennen kuin nähdään ;)

Jotakin pientä on ainakin laitettava esille ;)
edit:
teaser ;)
Tossa hieman olohuoneen värimaailmaa + pääosassa mun mussukka Helmi :)
#568 • • root Guest

http://www.sato.fi/fi/etsitko_kotia/kohteet/01_OA/OA_Helsingin_Tila/04_Huoneistot_ja_hinnat/index.jsp

Menivätpä nopeasti.

Saas nähdä moni kämppä tulee myyntiin välittömästi valmistumisen/remppaamisen jälkeen. Koska noissa ei oo hitaksen myyntisääntöjä, asunnon saanti tässä vaiheessa tarkoittanee pikavoittoa, jonka suuruus suurimmissa asunnoissa reilusti yli 100ke ...

Ainoa huono puoli noissa on mesta. Arabianranta ei oikein innosta ...

Jep, epäilemättä. Arabianranta ei todella ole se ykkösvaihtoehto, mutta vannoutuneena (melkein) töölöläisenä voisin silti kuvitella muuttavani sinne.

Aika näyttää miten tarjouksen kävi :cool:
#569 • • ville Guest

Aika näyttää miten tarjouksen kävi :cool:

Melkein veikkaisin, että jos täyttää hintaa ei laittanut niin asuntoa tuskin saa... noi kun oli niin naurettavan halpoja niin täyden hinnan maksaminen oli/olisi kaikin puolin järkevää.

Saas nähdä kauan menee että lofteja tulee lisää. Noiden varausnopeus osoitti sen, että vastaavia voidaan rakentaan kymmenen kertaa tuo määrä ja siltikin riittää ostajia :)

edit: peukut pystyyn et onnaa :)

mitäs muuten lähdit varaamaan? Me jo vähän aikaa mietitiin että oltaisiin myyty nykyinen ja otettu sellainen 68 neliöinen. Ilmansuunta oli itä, mut ikkuna tajuttoman suuri ja kämpän mittasuhteet kohdallaan. Niiden pienempien suunta on parempi ja parveke jees, mut mittasuhteet on vähän hassut.

ps kai teet (jos siis onnaa) sellaiset rappuset jotka on kiinni vaan seinästä :)
#570 • • root Guest
No itse asiassa kyse oli varauksesta ihan listahintaan.

68-neliöinen myös ensimmäisenä toivelistalla lähtien 5.krs alaspäin.

Sormet hieman hikoilivat, sillä SATO ilmoitti, että vasta klo 9.00 jälkeen lähetetyt varaukset huomioitaisiin. Siinä sitten GMT:n virallisia sivuja väijyessä tuli lähetettyä varaus ysi reikä reikä.

Toistaiseksi tullut vasta vahvistus meilin saapumisesta perille.

Itse asiassa äiti tuota on ostamassa. Tietoliikkenneyhteydet eivät vain futaa ainaa täysin Emiraateista, joten toimin tässä valtuutettuna.

Kämppä oln kyllä tarkoitus ideoida ja sisustaa yhteistuumin.
#571 • • ville Guest
tänään olikin hesarissa, että tuhannet ihmiset noita kämppiä varasivat eli suosittuja olivat.

naapuriin on nyt tulossa toinen samanlainen talo ja varmasti rakennusyhtiöt suunnittelevat muitakin lofteja ympäri pääkaupunkiseutua. Alkavat vihdoin tajuta, että nuoret ei välttämättä kaipaa saunaa, valmista pohjaratkaisua, bulkkikeittiöitä ja tammiparkettia, vaan jotain yksilöllisempää :)
#572 • • root Guest
Juu, en yhtään ihmettele niiden suosiota. Äiti on unelmoinut suomalaisesta loftista jo pitkään. Belgiassa asuikin sellaisessa.

Lienevät Suomen rakennusmääräykset ja asemakaavat syynä jotka ehkäisevät vanhojen varastojen muuntamista asumiskäyttöön à la NYC.

Itseäni ei voisi uusissa asunnoissa vähempää kiinnostaa saunat tai suhteettoman kookkaat keittiöt.

No mikäs tässä odotellessa rakennuttajien heräämistä.
#573 • • ville Guest
root, saitko asunnon varattua?

netistä oon lukenut tarinoita, että posti lähenyt 09.00 mutta siltikään ei saanut asuntoa ... vähän haiskahtaa siltä, että osa asunnoista on kähmitty päältä ...

toivottavasti teillä onnasi :)
#574 • • root Guest

root, saitko asunnon varattua?

netistä oon lukenut tarinoita, että posti lähenyt 09.00 mutta siltikään ei saanut asuntoa ... vähän haiskahtaa siltä, että osa asunnoista on kähmitty päältä ...

toivottavasti teillä onnasi :)

No ei :crybaby:

Onneksi ei ole mikään kiire hankkia uutta asuntoa. Toi vaan olisi ollut tosi kiva.
#576 • • Edited Tapsa Guest
Tässä pari remonttikuvaa!

Vaatehuoneen purkua
vaatehuoneen_purku.JPG

Vaatehuoneen purkua 2
vaatehuoneen_purku_2.JPG

Eteisen ja keittiön välinen seinä (purku alkamassa)
eteinen-k_purku_alkaa.JPG

Keittiöstä sisältä (ennen)
ehja_keittio.JPG

Asuinhuoneesta keittiön seinään
ehja_keittio_toiselta_puolelta.JPG

Asuinhuoneesta keittiöön (ennen)
o-k_ehja.JPG

Asuinhuoneesta keittiöön (tarjoiluluukku hahmottuu)
o-k_purkua2.JPG

Keittiö auki (mutta vielä vaiheessa)
keittio_auki.JPG

Vaiheessa siis ollaan, mutta kyllä tämä tästä!
:)

Lisää taas jossain vaiheessa.
#577 • • *angelikA reD* Guest
mä voin tulla tapsa jeesiin sit kunhan hieman helpottaa nää kiireet! :D
#578 • • Tapsa Guest
:D
#579 • • sauce Guest

:D

hei miks jätitte ton seinän tohon? vituttaa vaan ku mulla täällä Ullanlinnan asunnossa on tollanen vitun tyhmä väliseinä keittokomeron ja huoneen välissä ja se nyt vaan ahsastaa tätä 27neliöistä koloa entisestään. Puhumattakaan tosta pianosta... Tai parvekeremontista jonka pöly saa mun limakalvot verelle. Piti kuulemma valmistua viikolla 8... paskanmarjat. näyttää hiukan siltä että kukaan ei tee töitä, lähinnä vaan muutama jamppa haahuilee pihalla.
#580 • • Tapsa Guest

hei miks jätitte ton seinän tohon?

Moikka :)

Jätettiin se siihen, koska siihen saa sit tason ja pistorasioita kans!