Plattarin virallinen kodin sisustustopic

769 posts, 39 pages, 223,818 views

#541 • • Remotion Guest
mulla ei ole kuin vähäisiä kokemuksian dekosta ja ainakin alku aikoina se oli kyllä ihan tuubaa mitä kirjoittelivat. Voi olla etä ovat parantaneet tasoa.

Itse olen lueskellut tuolta mainio.net:istä juttuja noin vuosi pari takaperin ja sielläkin osa on huttua mut hauskoja ideoita saattaa silti löytää.
#542 • • R24 Guest

Mitäs sisustuslehtiä jengi noin keskimäärin ostaa ja lukee?
ja satunnaisesti luettu:

Talo & Koti - vaikuttaa ihan jees, mutta vaivaa jossain määrin hieman läpi puskeva amatöörimäisyys. Keskittynyt enemmän rivi- & omakotitaloihin eli menee snadisti ohi kohderyhmästä.

Koti & Keittio - vaan kerran ostanut ja vähän selaillut. Vaikuttaa jotenkin "kansanomaisemmalta" kuin deko eli ei ihan yhtä trendikästä ja sliipaattua. Etuna näyttää olevan suuri määrä kuvia, mutta kääntöpuolena pienistä yksityiskohtakuvista ei saa kokonaiskuvaa. Lisäksi suurempi määrä kuvia näyttää hieman laskevan kuvien tasoa, mikä on mielestäni erittäin sääli, sillä kyseessä on kuitenkin sisustuslehti. Paljon pikkujuttuja ja käytännön ideoita, jotka oikeesti toimivat.

Talo & Koti on ainoa lehti mikä tulee ja koti & keittiötä tulee ostettua silloin tällöin. Oman talon ja ison pihan omistajina kuulutaan T&K kohderyhmään ja siinä on jotain ihan kiinostavia juttuja.

Trendikäs ja sliipattu kun ei kiinnosta vähääkään, niin joku deko menee täysin ohi. Meidän talo on 50-luvulta ja isoin duuni on ollut palauttaa taloa alkuperäiskuntoon 80-90-luvuilla tehtyjen remonttien jäljiltä. Kaikki muovimatot ja parketit on vaihdettu joko oikeaan puulattiaan tai laatoitukseen. Onneksi edelliset asukkaat oli säästäneet alkuperäiset keittiönkaapit työkalukaapeiksi. Niistä sai kunnostamalla rakennettua toiseen kerrokseen keittiön. Samoin toiseen keittiöön löytyi pari kaappia varastosta.

Kerrostalossa jos asuisi, niin sisustuskin olisi varmasti erilainen.
#543 • • root Guest
Luen Interniä vaikka en italiaa juuri osaa.

Muita alan lehtiä ei juuri tule luettua, lukuunottamatta pre 90-luvun Avotakkoja :)
#544 • • OSC8 Guest
Sisustajan Asuntoa luen mieluiten, Deko-lehti tosiaan hieman epätasaisempi laadultaan, mutta molemmissa kuvat & jutut enempi omaan makuun.

Koti & Keittiö -lehti tulee kotiin tilattuna, taisikohan tyttöystävä sen jonkun edukkaan tarjouksen myötä tilata, mutta nämä perinteiset lehdet ei kuitenkaan niinkään meikäläiseen iske (esim. avotakka jne). Mutta aina välillä sieltäkin jotain hauskaa bongailee.

Sitten joskus selailen näitä ulkomaisia lehtiä, mutta niissä monesti hämää se että $isu$tukset ovat joko niin luksusta että palaillaan tai että epäilyttää josko vastaavia tuotteita suomesta voi edes ostaa.
#545 • • vaavu Guest
http://www.helander.sci.fi/0602/PIC00008.JPG

Ostettiin Helanderin huutokaupasta kuvan rokokootuoli. Maksoi 90e, kun joku pentele meni vielä nostamaan meidän 70e huudosta kerran. Mutta jäi kuitenkin vielä juuri meidän oman hintamaksimin alle, ja ollaan tyytyväisiä että etsintä loppui vihdoin.

Seuraavaksi olisi ohjelmassa raiskata tuoli kultamaalilla ja valkoisella karvalla. :hah:
#546 • • Ryvon DJ Guest

Luen Interniä vaikka en italiaa juuri osaa.

Muita alan lehtiä ei juuri tule luettua, lukuunottamatta pre 90-luvun Avotakkoja :)

Onneksi sisustuslehdissä kuvat ovat se tärkein, ettei tarvii kieliä osata :cool: Italialaiset lehdet tosiaan meikäläisenkin makuun.

Musta tuntuu että pre-90 sisustuslehdet (ja lehdet ylipäätään) ovat parin vuoden päästä SE juttu, josta tyyliä haetaan :)
#547 • • Ana-- Guest
aahaha ihanasti blurrattu vaavun takamus tossa yhessä kuvassa <3
#548 • • OSC8 Guest
Mistä voisi löytää kohtuuhintaisen, mutta suht isokokoisen taulun olohuoneensa seinälle? En siis etsi välttämättä mitään oikeaa taidetta, ihan sellaiset painetut kuvatkin käy.

Esim. Ikeastahan saa niitä isoja tauluja (nykyinenkin on sieltä ostettu), mutta viimeksi ei oikein valikoima miellyttänyt.

Mut joo, vinkkejä pliide! :)

Tuli vaan ajankohtaiseksi kun vihdoin saatiin olohuoneen valaistus uusittua. Nyt on katossa kiskojärjestelmä, Bruckin mattaa VIA kiskoa Calo II valaisimilla, tosi siro kokonaisuus.

Kiva taulu saisi ainakin valon puolesta ansaitun huomionsa.
#550 • • Edited Båssanova Guest

Mistä voisi löytää kohtuuhintaisen, mutta suht isokokoisen taulun olohuoneensa seinälle? En siis etsi välttämättä mitään oikeaa taidetta, ihan sellaiset painetut kuvatkin käy.

Suosittelisin tekemään itse. Itselläni on tarkoitus tehdä vanerilevystä kaksi 80x200cm kokoista taulua makuu- ja olohuoneeseen. Kuvat ajattelin tulostaa kankaalle tai laminoidulle paperille kopiointifirmassa ja kiinnittää sitten levyihin. Kuvitukseksi olen ajatellut itse ottamiani valokuvia tai sitten jonkinlaista kuvakollaasia, en tiedä vielä. Ja pitää vielä ottaa selvää, mikä olisi kätevä kiinnitystapa, varmasti kehystysliikkeessä osataan auttaa.

ja pieni lisäys vielä: Omasta kokemuksesta pieni varoituksen sana. Jos meinaa liimata 80x200cm paperitulosteen vanerilevylle, kannattaa tehdä se huolella. Mulla meni sievoinen summa rahaa roskiin, kun tyrin liimausprosessin. Liikaa liimaa, paperi rypistyi jne. Noh, live and learn.
#551 • • Daniel Braun Guest
Paras keino on tehdä itse.
Mulla on olohuoneessa vain oma tekemiä tauluja.
Osa akvarellisöherryksiä, osa akryyliväreillä...
Yks kaikkea sekaisin (akryyli, akvarelli + sementti :D)

Taulun pohjan saa helposti tehtyä itse, puusta reunat ja pingottaa kankaan päälle.
Kartonki käy snadeihin tauluihin, semmoisiin jotka tulee niihin pieniin lasikehyksiin.
Ja tietyst valmiit pohjat, varsinkin jos maalaa öljy/akryyliväreillä.

Tyylinä itselläni on aina ollut enemmän "ei niin esittävä" :D
Eli sotkemista väreillä...

Nii joo.
Remontti on siinä vaiheessa että makkarissa 2 ½ seinää pitää tapetoida + yks maalata...
Se yksi maalattu seinä tulee olemaan mattapintaisella maalilla maalattu johon tulee samalla sävyllä mutta kiiltäväpintaisella kuvio.
Nii, ja tapettiakin tulee sivuseiniin toista ja ikkunan puoleiseen päätyseinään toista :)

Sit se olis siinä.
Tai no, eteisestä edelleen puuttuu jalkalistoja jne...
#552 • • ville Guest

24-05-2005 18:44

Tänään käväsin taas tsekkailemassa tota kämppää.
On se vaan niin mukavan kodikas.
Vanhan talon tunnelma, mutta silti modernin oloinen...

mites kauan meinaat vielä kuvia pantata =)

ota nyt edes muutama, on kiva sit myöhemmin kun on muistoja ...
#553 • • Daniel Braun Guest

24-05-2005 18:44

Tänään käväsin taas tsekkailemassa tota kämppää.
On se vaan niin mukavan kodikas.
Vanhan talon tunnelma, mutta silti modernin oloinen...

mites kauan meinaat vielä kuvia pantata =)

ota nyt edes muutama, on kiva sit myöhemmin kun on muistoja ...

:D
Ei nyt kiirettä pidetä :D

Kuitenkin tuosta päivämäärästä kesti jonkin aikaa ennenkuin pääsin muuttamaan...

Kuvia vois oikeesti laittaa jo esille.
Jos vaan kehtais.
Ei vaan keskeneräistä työtä viittis... :excellent:
#554 • • Juki54 Guest
Kamoon Daniel.

Vedät vaan sen jekkupullon alas ja laitat sitte ne kuvat :heart:
#555 • • Daniel Braun Guest

Kamoon Daniel.

Vedät vaan sen jekkupullon alas ja laitat sitte ne kuvat :heart:

Jeah \o/
#556 • • OSC8 Guest

Suosittelisin tekemään itse. Itselläni on tarkoitus tehdä vanerilevystä kaksi 80x200cm kokoista taulua makuu- ja olohuoneeseen. Kuvat ajattelin tulostaa kankaalle tai laminoidulle paperille kopiointifirmassa ja kiinnittää sitten levyihin.

Hyvä idea, noinhan se varmaan parhaiten meniskin :)

Mä vaan olen niin peukalo keskellä kämmentä, että hieman epäilen mikä lopputulos olisi.. Toi vaatis kuitenkin ehkä sen "taidesilmän" lisäks vähän kättentaitoa/nikkarointikykyjä, mitä mulla ei yksinkertaisesti ole tippaakaan ;)

.
#557 • • Lachesis Guest

jos nyt olisin kämppää ostamassa niin tämä olisi kova juttu:

http://www.sato.fi/fi/etsitko_kotia/kohteet/01_OA/OA_Helsingin_Tila/03_Loft/index.jsp

on oikeesti halpoja kun on hitaksia

Huuh, huonekorkeus 5 m. Tuostahan saisi todella yksilöllisen, noita parviratkaisujakin on useita erilaisia. Tosin rahaa saisi varata viel mm. keittiön hankintaan. Suomalaisittain aika uudentyylinen kaupunkiasumisen vaihtoehto, toivottavasti tuollaisia rakennetaan tulevaisuudessakin lisää.
#558 • • timppa^ Guest

jos nyt olisin kämppää ostamassa niin tämä olisi kova juttu:

http://www.sato.fi/fi/etsitko_kotia/kohteet/01_OA/OA_Helsingin_Tila/03_Loft/index.jsp

on oikeesti halpoja kun on hitaksia

Huuh, huonekorkeus 5 m. Tuostahan saisi todella yksilöllisen, noita parviratkaisujakin on useita erilaisia. Tosin rahaa saisi varata viel mm. keittiön hankintaan. Suomalaisittain aika uudentyylinen kaupunkiasumisen vaihtoehto, toivottavasti tuollaisia rakennetaan tulevaisuudessakin lisää.

Joo. Marssisin tältä istumalta pankkiin jossei noi ois arabiassa.
#559 • • ville Guest

Joo. Marssisin tältä istumalta pankkiin jossei noi ois arabiassa.

Niinpä ... oman jos myisi niin tollasen 68 neliöisen voisi ostaa ... mut arabianranta ei kyllä mestana oo kovin houkutteleva....

Mut ei sinällään, se 50 neliön pohjamalli ainakin on ihan pebasta, pituus ihan liikaa suhteessa leveyteen. Lisäksi ikkunoita näyttää olevan vain yhteen suuntaan ja siten makuuhuoneisiin yläkertaan ei saa ikkunaa (jos sellaisen haluaa tehdä).

Melkein veikkaan, et kyllä tollaisia tulee myös jatkossa, mutta jos ja kun ne ei ole hitasasuntoja niin hinnan saa kertoa 1.5:llä.

Mä veikkaan, et noi kaikki on varattu 1h aikana ja monet kämpistä vaihtaa omistajaa 6kk sisällä valmistumisesta. Noi on pomminvarma sijoitus, koska rakennetaan hitasasuntoina, mut ne saa myydä ilman hitassäädöksiä.
#560 • • txgov Guest

Suosittelisin tekemään itse. Itselläni on tarkoitus tehdä vanerilevystä kaksi 80x200cm kokoista taulua makuu- ja olohuoneeseen. Kuvat ajattelin tulostaa kankaalle tai laminoidulle paperille kopiointifirmassa ja kiinnittää sitten levyihin.

Hyvä idea, noinhan se varmaan parhaiten meniskin :)

Mä vaan olen niin peukalo keskellä kämmentä, että hieman epäilen mikä lopputulos olisi.. Toi vaatis kuitenkin ehkä sen "taidesilmän" lisäks vähän kättentaitoa/nikkarointikykyjä, mitä mulla ei yksinkertaisesti ole tippaakaan ;)

.

Vaneri on sitten elävämateriaali, joten vaarana tuossa on että jonkin ajan kuluttua levy on kiero ja varsinkin jos haluaa pitää levyn kohtuullisen ohuena ja kevyenä. Levyn voi kyllä jäykistää ruuvaamalla/naulaamalla tukilistat takapuolelle, mutta melkein suosittelisin ohutta MDF levyä,vaikka siihen saattaa olla vaikeampi kiinnittää mitään esim. niiteillä kuin puuhun.
Jos saa kuvan digiprinttinä kankaalle kannattaa harkita hakea taidekaupasta valmiita kehysrimoja sekä kiiloja, ja rakentaa kehys itse. Siinä säästää painossa. Tosin tuollainen 80x200 kehys vaatii jo sitten tukirimoja koska nuo perinteisesti mäntyiset kankaan kehysrimat vääntyy solmuun noin isoa kangasta pingotettaessa.
3M sprayliima on hyvää levynpintaan kiinnittämiseen,mitä nyt maksaa yli 20e kanisteri. Tekniikkaa se tosin vähän vaatii.

-T