Plattarin virallinen kodin sisustustopic

769 posts, 39 pages, 223,899 views

#82 • • m_a Guest
ei linkissä mitään vikaa ole, serveristä en mene takuuseen.. ongelma korjataan
#83 • • Hansu Guest

Meidän olohuone näyttää tältä http://www.edu.stadia.fi/~0301913/main.html
Tärkein tossa on toi parveke ja sen takana merinäköala, must on tullu ihan näköalafriikki, enkä vois ajatella et asuisin jossain naapureiden silmien alla.

Missäpäin Hesaa (?) on noin upeat näköalat?

Nimimerkki "ikkunasta näkyy kuusi, mänty ja lähiöbaarin hehkuvat valot"
#84 • • m_a Guest
Hernesaaressa. Alueelle rakennetaan isolla rahalla Eiranranta just tohon eteen. Harmi sinänsä, meri hävii - onneks näkymä Eiraan säilyy. Mut kun palvelut lisääntyvät,spora alkaa tulla ihan tohon viereen ja joku ihme merivesiallaskin on tulossa, niin kyllä mä nettoan tässä.. viimeistään myyntihetkellä
#85 • • Salla Guest
Edellinen (opiskelijaperhe)asunto oli sisustuksellisesti hirveä ellen sanoisi mahdoton, jonka päähuolen aihe oli järkyttävän laajat valkoiset seinät ja tupakeittiö. Sinne ei ikinä viittiny edes kelata mitää sisustuksellisia juttuja just niinku Vaavu sanoi, että tietää lähtevänsä sieltä piakkoin pois joten why bother.
Nyt kun muutettiin viime vuoden puolella, jotenkin selkeästi kummallakin tuli hinku sisustaa ja päämielikuvaksi muodostu lämpimyys, lämpimät värit ja kodikkuus. En tunne oloani kotoisaksi niin sanotuiden trendi (ikea tyyppinen) tyyppisten huonekalujen keskellä. Suurin toive olisi saada korvattua kaikki tämän hetkiset pyökkivarusteet tummalla puulla (hmmm oiskohan mahonki). Ovat mokomat niin kalliita ettei tällä hetkellä ole mielekästä uhrata kyseisiä summia kun ihan riittävän nätit on nykyisetkin kalusteet.
Seinille halutaan kaiken näköistä kivaa puu "krääsää" :) Ehdottomasti halusin sellasen "hippi liinan" ( 2m x 2,5 m) seinän koristeeksi ja sellanen ostettiin. haluun myös sellasia afrikkalaisen näköisiä puunaamioita ripustella seinille, muutenkin puiset koriste-esineet on kivoja ja niitä tullaan ostamaan lisää. Muutenkin itse tykkään kun on pieniä kivoja yksityiskohtia esim olohuoneen pöydällä ja hyllyllä kauniita kynttilänjalkakoristeita tai koristeltuja lasinalusia.
Lähinnä omaa mielikuvaa kauniista kodista vois luonnehtia sanalla Indiska, ihana kauppa, aina jotain kivaa löytyy kotiin kun sinne menee.
Kun talossa asuu kaksi kissaa, haluamamme huonekasviviritelmät ovat hiukan mahdottomia (poikia kiinnostaa kaikki vihreä. vaikka ei olisikaan myrkyllinen niin syötyä ne tulisi kuitenkin), samoin sisustuksessakin pitää ottaa huomioon se, että kissat juoksee joka tapauksessa ympäri kämppää hurjaa rallia, mielellään mikään ei saisi mennä rikki.
olohuoneen värit ovat verhoissa, seinäkankaassa, matossa ja sohvissa eri tyylistä punaista, mutta ei ristiriidassa keskenään.

Makuuhuoneessa keskiönä on sänky. Sen viereisillä sivuilla on hyllyt ihan vaan tavaroiden säilytystä varten. ja toisella sivulla lisäksi tietokone. Sininen väri kuuluu makkariin.
Keittiö joka on kooltaan iso on myös tehty kotoisaksi. Keittiönkaapit ym ovat kauniin pehmeän ruskean sävyisiä, samoin juuri ostettu keittiön pöytä ja tuolit. Kankaissa on eri punaisen ja vihreän sävyjä. kodikkuus sielläkin pääosassa.
#86 • • sixtus Guest

Indiska, ihana kauppa

:D Heh joo, toi on hauska putiikki. Ruotsissa suunniteltuja ja Intiassa valmistettuja tuotteita joita on kiva sitten markkinoida Intialaisina.. :angry:
#87 • • Remotion Guest

Indiska, ihana kauppa

:D Heh joo, toi on hauska putiikki. Ruotsissa suunniteltuja ja Intiassa valmistettuja tuotteita joita on kiva sitten markkinoida Intialaisina.. :angry:

IMO ihan hirveetä kuraa. En dyykkaa ruokaani, joten miksi ostaisin bazaarista tunkiolta poimittua rihkamaa?

Kiitos ja anteeksi :angry: :right:

ei herneitä :)
#88 • • Salla Guest
juu miljoona hernettä tietty... :p
Ja tuohon kommenttiin intialaisuudesta... intialaisuus ei ole mikään tyylisuunta johon pyrin, näin ollen sama se missä tuotteet on tehty, kuka suunnitellut ja mitä ne on olevinaan jos miellyttävät mun silmää :)
#89 • • bulk Guest
Hmm, en tiedä voiko jo puhua varsinaisesta "sisustamisesta", mutta tältä näyttää kotimme liian pieni olohuone, jossa kyllä viihdyn oikein hyvin:

Olohuone1.jpg

Olohuone2.jpg

Olohuone4.jpg

Kun kahden ihmisen tavarat yhdisti yhteen asuntoon, tuli tavaraa melkein liiankin kanssa. Tuntuu siltä, että tavaraa riittäisi tuplasti isompaankin asumukseen.
#90 • • Hansu Guest

Kun kahden ihmisen tavarat yhdisti yhteen asuntoon, tuli tavaraa melkein liiankin kanssa. Tuntuu siltä, että tavaraa riittäisi tuplasti isompaankin asumukseen.

Älä muuta viserrä... Me oltiin molemmat asuttu yksikseen jo aika kauan ennen yhteen muuttamista, joten kaikki tarpeellinen tavara oli hankittu. Niinpä meillä olikin sitten esim. 2 x tv ja videot, 2 x mikrouuni, 2 x sohva, 2 x sänky, 2 x kirjahyllyt, 2 x kirjoituspöydät, 2 x tietokone, 2 x keittiötarvikkeet, ... Osa saatiin onneksi vietyä kotiin / mökille. Pikkusisko oli myös innoissaan, kun sai uuden leveämmän sängyn ja oman telkkarin & videot :)

Mikäs punakukkainen kasvi toi muuten on tossa keskimmäisessä kuvassa valkoisen pöydän päällä kastelukannun vieressä? Kivan näkönen.
#91 • • Edited anna S. Guest
Artek ja aalto :cool:
#93 • • vaavu Guest

Artek ja Aalto :heart:
rahi ,
paimiolainen sekä kasa hyllyjä

On kyllä tosi tutun näköistä tavaraa. Mun vanhemmilla on kotona aika paljon noita artekin tavaroita, esimerkiksi noita raheja, hyllyjä, ruokatuoleja, nojatuoleja ja pöytiä.

Jännä sinänsä, että noita huonekaluja ei oikein osaa katsoa minään design-esineinä kun niitten alla on möyrinyt penskana.
#94 • • daffy Guest
Mun sisustusmaku on melko "skandinaavista", eli minimalismia ja selkeälinjaisia huonekaluja suosivaa. Japani rox. :D Huonekaluhankinnat ovat lähinnä suuntautuneet suuren ruotsalaisketjun puolelle opiskelijabudjetista johtuen :sad:, osa lahjoituksia siskolta jne.

Sisustus on vielä vähän vaiheessa (kuten aina), mutta pari huonolaatuista kamerakännykuvaa silti, terv. nimim. tarviin digikameran:
02291957.jpg02291958.jpg02292006.jpg

Suosikkihuonekalu: 180cm leveä sänky! Siinäpä on mukava makoilla.. usein aamuluentojen läpikin :hah:
#95 • • willer Guest
mahtaakohan olla tietoa olisiko jollain saitilla kuvia asunnoista ja sisustuksista. En tarkoita nyt mitään kalustefirmojen mallikoteja, vaan oikeitten ihmisten asuntoja, ja mielellään tyylikkäitä sellaisia. Googlettamalla löytyy vain ärsyttäviä "jenkki" koteja.
Laitoin oman asuntoni sisustuksen juuri päivitykseen. Suurinpiirtein on selvillä jo mitä juttuja tänne aion hankkia, mutta mieluusti katselisin muitakin vaihtoehtoja, tiedä vaikka saisi jotain ideoita.
#96 • • peepe Guest
Tässä vaiheessa sisustaminen tapahtuu kyllä kovin pienellä budjetilla. Itse pidän sekä yksinkertaisemmasta tyylistä, että värikkäämmästä. Omassa kaksiossani makuuhuone on sisustettu mustalla, valkoisella ja punaisella. Keittö ja olohuone taas on värikkäämpi.

Mitään selkeetä linjaa mulla ei ole, enkä ikinä haluaisi kotia, joka on kuin suoraan sisutuslehden sivulta. Mielestäni kaikista tärkein seikka sisutamisessa on se, että kodista löytyy asukkaiden omaa persoonallisuutta. Toisena tulee tietenkin se, että kaikki tavallaan sulautuu yhteen ja sopii keskenään.

Itse en halua täyttää huoneita monilla eri huonekaluilla ja muulla sälällä. Tärkeetä on tietty väjyys. Samoin mulle tärkitä ovat kasvit ja taulut. Ehdottomasti sitten joskus kun on varaa, mulla on paljon eri taiteilijoiden teoksia. Se onkin ainoa asia mitä haluaisin runsaasti asuntooni. Tällä hetkellä löytyy vain kaksi alkuperäisteosta, loput on julisteita kehyksillä. Ja todellakin, vaikken hirmuinen viherpeukalo olekaan, niin asunto ilman yhtään kasvia on kyllä aika ankea.
#97 • • ville Guest
Nyt kun pääsee remontoimaan on tosi jees kun saa itse päättää kaiken lattiasta kattoon :)

Tavoitteena olisi tumma lattia koko kämppään, muualla parketti, keittiössä laatta. Keittiön kaapit täysvalkoiset ja kiiltävät, koneet valkoisia ja työtaso tummaa kiveä. Keittiössä ajateltiin kaappien väliin jotain kivaa voimakasta värisävyä ja sen päälle lasilevyä.

Seinien väreistä ei oo vielä tietoa, mutta jollekin seinälle olohuoneessa tulee varmaan laitettua väriä vähän enemmän.

Itse huonekaluja tulee varmaan ostuttua hyvin maltillisesti, sillä meillä on kohtuuhyvin tavaraa jo nyt.
#98 • • LindaGP Guest
Meidän Jippe päätti tänään, että nyt vaihtuu keittiössä matto. Kaatoi sitten mustaviinimarjamehut poikamme sylin kautta vaalealle bukleematolle. Poika ei silmääkään räpäyttänyt, ihmeissään vain läpsi märkää pöytää... Matto meni kylppäriin, saatiin se ihan puhtaaksi nestemäisellä pyykinpesuaineella ja tiskiharjalla. Sitten jatkettiin syömistä, Vaavun reseptillä balsamiomenaista kanapastaa (oli muuten tosihyvää).

Meillä on yläkerrassa toinen pääty ihan alkutekijöissä. Siitä on pitänyt rakennusvaiheessa tulla semmoinen iso katettu parveke, mutta silloinen omistaja olikin muuttanut mieltään, ja pääty lyöty umpeen. Nyt meillä on siis umpinainen lämpöeristämätön huone, jolla ei vielä ole mitään käyttöä. Olen haaveillut, että siitä tulisi meille makuuhuone sitten kun muksu(t?) on tarpeeksi iso(ja) voidakseen nukkua omineen alakerrassa.

Me ollaan vaan niin saamattomia molemmat, että ei siitä huoneesta varmaan tule pariin vuoteen valmista. Vieläkään ei ole kuin yksi taulu koko huushollin seinällä, vaikka ollaan asuttu tässä jo kohta 10kk. No, voi lohduttautua sillä, että meillä on ollut muuta ajateltavaa, kuin taulut... Mutta olisihan se ihan kiva saada taulut seinille jossain vaiheessa. Turhaan ne kerää pölyä makkarin oven takana.

Edit: siis eihän mulla taaskaan ollut mitään asiaa... voi huoh.
#99 • • laura Guest
isokuva.jpg

lempihuonekaluni, yrjö kukkapuron karuselli parin kymmenen vuoden takaa.
odotan isän perintöä, jotta saan koko satsin noita.
#100 • • miikkaL Guest
Löytyykö netistä jostain sisustukseen tarkoitettuja ns. värikarttoja, mistä voisi mallailla päävärien mukaan tehostevärejä?