Sorrow (progetrancea)

28 posts, 2 pages, 4,806 views

Avatar
#1 • • MikkiHiiri Guest
Tuli tehtyä ajankuluksi tommonen rauhallinen progressiivinen trance.
Tietystä syystä toi on vaan 5min clippi, laatu 160kbit. Biisi on osin
vaiheessa vielä. Mut palautetta otetaan mielellään vastaan :)

Lataa tästä...
Avatar
#2 • • Tres Guest
Ei ihan mun suosikkimatskuu tämmönen,
mut vokaalit ku tuli kehiin ni hyvinhän
tää skulas.

Basso-osastoo leikkasin ja keskitaajuuksii
korostin kuunnellessa, meinas tipahtaa taulut
seiniltä vaik kuuntelin aika hiljasella.
Bassosektori ei oo siis ihan kohdallaan,
tolleen näppituntumalta <60Hz bassosoundii
vois IMHO vaimentaa 1,5dB, eikä tukevuus
merkittävästi kärsis.
Avatar
#3 • • MikkiHiiri Guest

Bassosektori ei oo siis ihan kohdallaan,
tolleen näppituntumalta <60Hz bassosoundii
vois IMHO vaimentaa 1,5dB, eikä tukevuus
merkittävästi kärsis.



Let the Juno be with you :D

Tosiaan, mulla oliki sitä varte aiemmi tossa perässä eq mut oli näköjää
bypassilla. Hyvä että huomautit. Ja kiitos palautteesta!
Avatar
#4 • • Belfunk Guest
Ihan kivasti rullaavaa kamaa... kyllä mä tätä mieluummin kuuntelen kun noita sun kiksumpia biisejä. Anyway, alussa otti kanssa ittellä korvaan noi bassot, niissä on ilmeisesti pientä fiksaamisen varaa. Vokaalit toi oman pienen lisän tohon biisin... siitä 3.42 kohdalla alkavasta efektiäänestä en oo tosin niin varma... jotain muuta koukkua vois ehkä kehittää siihen loppuun. Selvää potentiaalia tässä biisissä kuitenkin on... :cool:
Avatar
#5 • • Jukka I Guest
Yhdyn edellisiin eli alapää kaipaa tosiaan siivoamista ja efektisoundi vaihtoon. Muuten todella hyvän kuuloista, trancen kulta-ajat mieleen tuovaa matskua. Voittaa IMHO sun kiksumman tuotannon 5-0.. :)

Onks tossa basslinessa Junon oma chorus käytössä kun kuulostaa niin muhkealta? Jos on niin oot kuitenkin ilmeisesti miksausvaiheessa monottanu alimmat taajuudet?
Avatar
#6 • • MikkiHiiri Guest

Onks tossa basslinessa Junon oma chorus käytössä kun kuulostaa niin muhkealta? Jos on niin oot kuitenkin ilmeisesti miksausvaiheessa monottanu alimmat taajuudet?



Joo Juno-106:n Chorus II siinä levittää soundia. En itseasiassa oo
monottanu soundia, toi koko roska tulee suoraan sekvensseristä ja
osittain hardwaresta ilman jälkieditointia. Tossa on pari bassosoundia
päällekäin, toinen on monona. Ne on kuitenkin sijoiteltu eri oktaaveille.
Mietiskelin jos tossa leikkais matalia pois ja korostais pikkasen yläbassoja
bassosoundeista, niin tasapaino menis enemmän kohdilleen.
Bassorummussa on kuitenkin aikas paljon jo yläosastoo. Vois samalla
vetästä Junonkin alaosaston monoks.
Kiitos jälleen palautteista!
Avatar
#7 • • Zeraf Guest
Kyllä tää on niinku aika kova! Veikkaan että tää olis helposti Orkidean levylaukussa sit kun tää on valmis. Toimii oikeesti. Vokaalit kruunaa kaiken.
Avatar
#8 • • kosmo Guest
Tasoista mainittiin jo eli siihen en puutu enempää.. hmm, Bassline. Juno on aina :hearts: mut linen kulku jäi jotenki ärsyttämään, jos ei väsyttäis näin perhanan paljon niin osaisin ehkä sanoa mikä siinä pisti korvaan. Vokaalit on ihan loistavat.. sopii buenosti. Padi on paksu ja muutenki tässä kakussa on sopivan paljon täytettä = Toimii. :cool:
Avatar
#9 • • introvert Guest
Juu, kyllä nyt jää kiksuilut toiseksi :D

Loistopätkä, vaikka hieman turhan minimalistinen rumpuosasto vähän häiritseekin. Äänimaisema hieno ja Junobasso kiva. Tarpeeksi tavaraa, mut se turhan kuiva efekti joka pukkaa loppupuolella vähän häiritsi kyllä. Jeps, mut toivottavasti tämä päätyy levylle asti. :)
Avatar
#10 • • :t:c: : : Guest
+Lempee fiilis pysy kautta linjan
+Bassline (saundi ja soinnut)
+Ne WOW tyyppiset saundijutut

-Rumpusaundit laittasin vaihtoon (kaikki muut paitsi kick, noi perus OH/CH/CP etc jutut menee tänä päivänä ehkä siihen 'easy way out' osastoon)
-Ei oikein päässyt ikinä alkaan, kuulosti trancebiisin ekalta kolmelta minsalta :)

Sen verran kyl, et tranceahan tämä oli :] myös hollantiasteikolla :D Mut jotain siitä puuttu mielestäni, ainakin sitä progressioo haki (genremääritelmän takia kai sit) ja vähän toisenlaista saundien asettelua.
Avatar
#11 • • DeaconX Guest
Laadukas tuotanto, ehkä hiukka köyhä sävellyspuolelta.

Way Out West-henkinen soundimaailma plussaa
Vokaalikellunta kans plussaa

Puuduttava toisto miinusta

Juno jyrää.
Avatar
#12 • • Roz Guest
Ihan mukava raita. Kohtuullisen valmista tavaraahan tämä kuulostaisi olevan näin köyhemmällä äänentoistolla kuunneltuna. Biisin perusteet ainakin on aika hyvässä kondiksessa IMO.

Enpä tuosta progetrancesta yleensä enemmin välitä mutta tämä meni kyllä ihan kivasti kuuntelumatskusta!
Avatar
#13 • • Jukka I Guest
Pakko hehkuttaa vielä vähän lisää. Oon nyt useamman kerran tän kuunnellut ja uppoaa aina vaan paremmin. Tänään pyöriny toi bassline päässä koko päivän. :mad: Huomenna varmaan noi vokaalintyngät... Addiktoivaa tavaraa.
Avatar
#14 • • e-cho Guest
Nyt helvetillisen päissään toimii vihdoin vitun hyvin ja tulee olo, että remixaus tästä olisi enemmän, kuin mieluinen projekti. Ovatko vokaalit orginaalit l. tätä biisiä varten varta vasten tehdyt/lauletut?
Avatar
#15 • • MikkiHiiri Guest

Nyt helvetillisen päissään toimii



Haha!
Tähän perään ei sitten hävetä tunnustaa että puolet ideoista on keksitty
matkalla kävellessä baarista kotiin :D

Ovatko vokaalit orginaalit l. tätä biisiä varten varta vasten tehdyt/lauletut?



Voksut on sämplecd:stä ja pätkitty parista pitemmästä voksupätkästä
aika randomilla :)

Jos remixaus kiinnostaa niin kyllähän mä remixkitin voin duunii heti kun
se on mahdollista.

Edelleen kiitos palautteista ja positiivinen ylläri saada palautetta myös
henkilöiltä, joilta sitä ei aiemmin ole saanut. :)
Avatar
#16 • • Salza Guest
Useamman kerran jo soinut tämä. Hieno leijaileva soundimaailma. Mukavia pieniä teemoja ja voksupätkät kivoja. Juno-fanina sanoisin, että bassline tuntuu toimivan. Myös kokonaisuutena toimiva paketti.

Asioita, joissa mielestäni olisi parannettavaa: Bassojen stereokuva on liian leveä ja taso liian kova. Rumpuosasto kuulostaa alkuun halvalta grooveboksilta mutta loppua kohden ei enää häiritse, kun tavaraa tulee tarpeeksi. Soundi on aika perus-tukkoinen. Ehkä tässä vaikuttaa se, että olisin odottanut cm:ltä totuttuun tyyliin vähän erottelevampaa tavaraa. Tuplabasari varsinkin alussa on perin ärsyttävä.

Ihan sorrow fiilikset tästä jäi. Olen aina tykännyt herran tuotoksista ja tämäkin oli eri tyylisenä kiva ylläri.
Avatar
#17 • • Daniel Braun Guest
En nyt ole mikään trancen/progetrancen suurin ystävä, mutta kyllähän tää oli :hearts: :hearts:
CM:ltä hieman "oudompaa" tavaraa, verraten siis edellisiin tuotoksiin.

Alku tossa klipissä kuullosti hieman, noh mitenköhän sen sanois, tönköltä.
Rummut olivat kuivat kuin kuiva voin vain olla.
Basari ei toimi mun makuun juuri lainkaan.
Jotenkin liian kumiseva ja kuolleen kuuloinen.

Basso toimii, yllätys yllätys, tollanen Juno basso on lähes aina hyvä...
Padit ja voksut kivoja.
Noi voksut jotenkin toi tohon sen "the jutun" joka puuttu.
Rakenteessa ei tän klipin perusteella ollut mitään vikaa, tällaisenaan toimi hemmetin hyvin.
Mukavan leijailevaa tavaraa.
Tykkäsin kyllä...
Avatar
#18 • • FoFlow Guest
Sen kummemmin kommentoimatta viimeistelyyn, kun muut on sen jo hoitanu ja tää kun on täysin viimeistelemätön niin hieman vaikutteita;

- Alun riffistä, joka kantaa läpi biisin (onks toi ny sit sample vaiko eikö) tuli suoraan mieleen Atlantic Ocean; Waterfall. Soundaa samalle, samaa sointukulkua. Ihan ku olis siitä samplatty alku, vähän säröä ja efxiä...
- Miks noin lerpsu basari? (joo... viimeistelemätöntä vielä)
- Jalat kyllä hyvin liikkumaan tän tahdis
- Mun mielestä toi viuh vauh efekti (vähän ennen 4min) ei oikein toimi.
- Misä tauko? Basari jyskyttää läpi koko biisin. Joku kiva atmosfaarikohtaus olis ollu kiva ylläri. Kuuluuko tää jatkuvamittainen jyskytys ilman sen kummempia rakenteellisia kikkailuja Progeen? Ka ku mä en tiä...

Kiksumiehelle vähän liian puuduttava biisi, mutta ei liian. Kyllä täs jalat alko vispaa. Alapään puuroisuus vaan haittaa vähän nautintoa... Kyl tää mp3 soittimeen menee, täytyy vaan toivoo ettei kuulottimet hajoo kun surujunobassot alkaa raastaa :D
Avatar
#19 • • MikkiHiiri Guest
Rumpuosastosta vähän: oon hakenu oldskoolsoundia jostain
vuosilta 91-94 biittiin (disco'70s rumpuja, 909, kilinääkolinaa, pari
garagehouselooppia taustalla blahblah), joten en ala niitä enää muuttelee.

Foflow: Mun mielestä tohon soundin yleiskuvaan sopi parhaiten just toi
aneeminen 909-BD, siks semmonen valinta. :)

Kiitos palautteista!
Ante

Posts: 16

#20 • • Ante


- Misä tauko?



Tauko tulee (ainakin ennenvanhaan) siitä kun levy pysäytetään hetkeksi ja laitetaan väliin jotain muuta soimaan, sitten vähän ajan päästä jatketaan tuon edellisen levyn soittamista.

Joo... oli pakko :)