Mun mielestä turha on toista kadehtia, elää vaan omaa elämää. Vai onko se niin helppoa kun toisella on mersu ja itellä vaan lada tai mopo? Tai pelkkä polkupyörä ja asuu vuokralla. Toisella parempi työpaikka ja parempi palkka. Mielipiteitä?
89 posts, 5 pages, 18,836 views
Kenelle pitäisi olla kateellinen ja mistä? Sinulle kenties?
Tähän väliin mun varmaan tosin kannattaa tähdentää, ettei kateus mulle
tarkota sellasta negatiivista, tuhoavaa tunneta joka saa aikaan sen, että en
itse kykene nauttimaan niistä asioista mitä minulla on, niin kauan kun jol-
lakulla muulla on ehkä enemmän. Mutta tottakai sitä on kateellinen monille
ihmisille monista asioista. Ei se tee musta pahempaa ihmistä.
Kyllähän sitä tulee oltua kateellinen useistakin asioista, vähän samaan tyyliin kuin Ana/Shiner tuossa kertoili. Ei se, että jollakin on enemmän kuin itsellä, ole minulta pois, mutta saahan sitä ajatella, että "olisipa minullakin noin". Eli jos naapurilla on uusi auto, en mene puhkomaan renkaita vaan saatan ajatella et olis siistiä jos mullakin olisi uusi kiesi.
Miksi olisin kateellinen? Säälin niitä ihmisiä, jotka luulee et heitä kadehtitaan mahdollisen "menestyksen" takia.
Viimeisen kateudentunteet ovat juuri hiekkalaatikolta. Sen jälkeen ei ole tarvinnut alentua moiseen.
saahan sitä ajatella, että "olisipa minullakin noin".
Kyllähän mäkin nautin, kun tapsa veivaa lättyjä, mut vitun vaikeet mun on kade olla sille. En ainakaan himoitse uraa dekkien takana ja tuntemukset ovat siksikin myönteisiä. Jos joku ajaa ohi uudella bemarilla, ni sillä tuskin on yhtä hyvää makua talon sisustuksen suhteen tai musamaun suhteen, ni miksi vaivautua kadehtimaan? En haluis vaihtaa kuiteskaa omaa elämääni siihen.