Kyssäri aiheesta Vocal samplejen Copyrightit?!?

10 posts, 1 page, 1,707 views

Avatar
#1 • • sauce Guest
Elikkäs olen vuosien saatossa askarrellut paskarrellut aimo kasan kappaleita kovolle ja valitettavasti osassa käyttänyt vokaalisampleja joika ei ole muistaakseni erikseen ilmoitettu teosto-vapaiksi. (netistä olen kähjännyt, ihan laillisilta saiteilta, lähinnä yhden house levy-yhtiön.).

nyt haluaisin laittaa näitä (house) kappaleita tänne teidän "iloksenne", mutta haluaisinkin nyt tietää ottaako joku ihminen/instanssi siitä herneen nenuunsa. samplet on mulle toiminut lähinnä instrumentteina, tunnelman luojina, mutta sillä ei luultavasti ole väliä mitkä mun motiivit on.

eli saanks mä? vai tartteeks mun "piipittää" ne. pois en niitä enää saa.
Avatar
#2 • • JussiS Guest
No veikkaan että jos tänne postaat niitä (Demo Tracks-osastolle), niin kukaan ei tuu sulle valittamaan. Eri asia on sitten jos haluisit oikein virallisesti julkaista niitä.
Avatar
#3 • • osenoko Guest
Voithan kysäistä ko. saittien ylläpitäjiltä samplejen käyttöoikeuksista. Yleensä esim. sample-CD:illä on erikseen aina maininta siitä voiko sampleja käyttää suoraan ilman sen kummempia lupia.
Avatar
#4 • • sauce Guest
siitä kun nappasin samplet sattumalta wepistä on 2 tai kolme vuotta. en muista sivuston nimeä, siellä oli joku remix-kilpailu mihin ne antoi sample paketteja. ne kuulosti ihan hyviltä ja sieltä ne on sitten tippunut pikkuhiljaa kappaleisiin.

nopee haku googlella ei ainakaan löytänyt muutakun hataria viitteitä. ne sämplet on sellasia 70-lukulaisia tumman naisen jollotuksia. mikäs se klassikko oli takavuosina(90-luvun alku/puoliväli) jossa oli kys. om. tyyppisiä... hmmm... en mä muista.

jos varovaisesti laitan vaan vähän ja otan sit pois jos joku ei tykkää...
Avatar
#5 • • Laite Guest

No veikkaan että jos tänne postaat niitä (Demo Tracks-osastolle), niin kukaan ei tuu sulle valittamaan. Eri asia on sitten jos haluisit oikein virallisesti julkaista niitä.



Kyllä mä tuun heti valittamaan.

(no en oikeesti tuu)

eli pistä vaan ihmeessä niitä biisejä jakoon :)
Avatar
#6 • • sauce Guest



Kyllä mä tuun heti valittamaan.

(no en oikeesti tuu)

eli pistä vaan ihmeessä niitä biisejä jakoon :)



no hemmeti :panic:

vaiskaan joo, kun huomenna toivottavasti saan hiukan tillaa niin rupeen kiusaamaan immeisiä tekeleilläni...

siinäpä onkin sitten miettimistä että mistä sitä pakettia lähtee purkaa, oiskohan noita kipaleita tullut tehtyä tollaset 40-60 vuosien varrella... osa on tottakai ihan kauheeta paskaa, mutta osassa on ihan "hyviä juttuja". ainakin on kaverit kehunut...

tallessa on ainakin; hausee, teknoo, elektroo, synaheviä :scared: !!!(mun favourite, ajattelin osallistua bandstandiin, ku olis vaan rahaa nahkahousuihin ja kasvaisi viikset kunnolla :D ...) ja jotain transen tapaista. tainnut kokeilla joskus ambienttiakin ja hmmm... kaiken näköistä.

Saa esittää "toiveita" tyylistä". jonkin sortin electroa taitaa olla eniten(noista alatyyleistä enkä muutenkaan tiedä mistään mitään.)...
Avatar
#7 • • osenoko Guest

siellä oli joku remix-kilpailu mihin ne antoi sample paketteja.


No sit ne tuskin on vapaata kamaa, mut tokkopa kukaan kyselee ellet ala tahkoon massia biiseilläs :)

mikäs se klassikko oli takavuosina(90-luvun alku/puoliväli) jossa oli kys. om. tyyppisiä... hmmm... en mä muista.


Villi arvaus, mutta Loleatta Holloway : Love Sensation -> Black Box : Ride On Time?! :D Tuli vaan ekana mieleen :)
Avatar
#8 • • sauce Guest


Villi arvaus, mutta Loleatta Holloway : Love Sensation -> Black Box : Ride On Time?! :D Tuli vaan ekana mieleen :)



jätkä on kurko. just SE!!!
Avatar
#9 • • DeaconX Guest
No ne hoilautukset on niin loppuun käytettyjä että aika guru saat olla tehdäkses niillä jotain freshin kuuloista. Pätkiä noista lauluista on pyörinyt samplelevyilläkin, joten kantsii tutustua esim. Time+Spacen vanhempiin Zero-G sarjan levyihin. Pum.
Avatar
#10 • • sauce Guest

No ne hoilautukset on niin loppuun käytettyjä että aika guru saat olla tehdäkses niillä jotain freshin kuuloista. Pätkiä noista lauluista on pyörinyt samplelevyilläkin, joten kantsii tutustua esim. Time+Spacen vanhempiin Zero-G sarjan levyihin. Pum.



nojoo, totta. en tiedä mitään "uutta" mutta jotain:
http://www.platinum.ac/phpbb/viewtopic.php?t=12613