laite - everybody (vocoderhässäkkäelektromenoa)

22 posts, 2 pages, 3,527 views

Avatar
#1 • • Edited Laite Guest
Tulipa väännettyä elektroa pitkästä aikaa. edellisestä elektrorallista onkin aikaa jo öööö... kauan :)

http://users.utu.fi/~telain/laite_-_everybody3.mp3
(edit: 3. versio lisätty, alapäitä säädetty pikkuisen ja vocoderin soundia myöskin,soundia kuntoon muutenkin jne jne)

Alkaa hahmottumaan pikkuhiljaa toi kokonaissoundi, nyt siis kolmas versio jaossa.
Avatar
#2 • • timppa^ Guest
Ihan hauskaa naksutusta. En mä oikein osaa sanoa mitään hirveän rakentavaa ku tulee niin niukasti elektroa kuunneltua.
Cutoff

Posts: 14

#3 • • Cutoff
Laite osaa tehdä elektroa (pitikö tääki teille tulla Muhokselta asti kertoon!).
Soundit on kunnossa ja biisi toimii. Vokoderiin vähän lisää tunnetta. tulee mieleen MC Arvi Lind muuten! :mad:
Enkai mä ny osaa mitään pahaa tästä sanoa.
Avatar
#4 • • plink Guest
basson delayt on vähän liian esiintunkevat siten että vähän puurouttaa soundia. mutta muuten mun mielestä ihan levyvalmista kamaa. voxit ovat vitun härskit aka vitun hyvät. :) hyvin tasapainoinen ja hyvä biisi, kuuntelee useammin kuin kerran pari! :)
Avatar
#5 • • Adam t Guest
Rumpusoundit on kohdillaan. Basso kaipaisi enemmän "käskyä", vocoderit hukkuu jotenkin taustalle. Vajaan minuttin kohdilla tuleva ääni kaipais kyllä enempi efektiä tai reippaasti detunea minun makuuni.
Lisää ruuvausta, niin hyvä biisi on jälleen kerran tulossa.
Avatar
#6 • • Laite Guest
jesjes, säädin alapäitä vähän ja muutakin pientä tuli säädettyä samalla. myös vocoder pääsi hieman käsittelyyn.
http://users.utu.fi/~telain/laite_-_everybody2.mp3
tuosta toi uus versio, tai sitten ensimmäisestä postauksesta.
Avatar
#7 • • borg nagar Guest
Perusmeininkiä. 808 ja perusbasso eivät miellytä kuivuudessaan. Muuten kyllä toimii saundeiltaan ja dynamiikaltaan hyvin. Omaperäisyyttä biisissä ei ole lainkaan. Sitä vaadittaisiin, että jaksaisin kuunnella. Popahtava vokoderi on enneminkin jostakin poppibiisistä (kuten myös kamalat lyriikat, vaikka taitaa olla harvinaista, että niitä kuunnellaan/kuullaan). Biisissä ei tapahdu mitään ja melodiat on kuultu ennenkin. Näillä ruuvaustaidoilla odottaisin sisällyksekkäämpää meininkiä.

-Borg Nagar
Avatar
#8 • • Edited phace Guest
toimi kyllä hyvin.
voksut sopi loppuelopuks helvetin
hyvin tohon kierolla tavallaan.
leadisoundit kuulosti just siltä miltä ne
hyvässä elektrossa kuulostaa ja komppi
potki taustalla rautaseen tahtiin :)
niinku dachef tokas tuolla et elektro on
kiimasta musiikkia ja sitähän tää oli
:happyroll:
ehkä jotain efektikikkailua ja hitusen
enemmän variaatiota rakenteeseen kaipais
maybe.
hyvä tää oli, mut parempiaki sulta kuullu ;)
Avatar
#9 • • sektori Guest
nuo vokodeeri timbraalit on kyllä vähä turhan juustoiset.
arlan 5% edam juustoiset vielä. vähä liian varman päälle pelaa tää biisi muutenki, jotain raskasta palanpainiketta kaipais tuon juuston kans.
:)
Avatar
#10 • • Laite Guest

jotain raskasta palanpainiketta kaipais tuon juuston kans.
:)



Juo kaljaa ;)
Kiitoksia kaikille kommenteista, rakentava kritiikki toimii aina hienosti!
Ehkä ens kerralla sitten vähemmän juustoa ;)
Avatar
#11 • • Digital Beat Guest
kyllähän tää ihan elektrosta menee :) Hyvä basso. Tuo snare kaipais vähän delaytä tai kaikua. Hyvät vocoder vokaalit. Arvosana 8/10 :)
Avatar
#12 • • Homegrove Guest

Ihan hauskaa naksutusta. En mä oikein osaa sanoa mitään hirveän rakentavaa ku tulee niin niukasti elektroa kuunneltua.



Samat sanat. :)
Avatar
#13 • • Laite Guest
http://users.utu.fi/~telain/laite_-_everybody3.mp3
Teinpäs vielä yhden version tuosta, soundia muokattu hieman, snare sai pikkuisen reverbiä ja sellasta joo.

Tän jälkeen tää saakin hautua sitten hieman pidempään kovalevyllä ennen uudelleenkäsittelyä.

edit: niinjoo, nyt on 192kbit/s mp3 jaossa, eli kokoakin on pikkuisen enemmän kuin edellisillä versioilla.
Avatar
#14 • • dab Guest
Tämä menee nyt kyllä selän raaputtamiseksi, mutta minkäs sille voi kun vaan iskee.

Alku vähän epäilytti, mutta 1½ minuutin kohdilla lähti sen verran mukavasti käyntiin että kyllähän tämä biisistä käy. Kuten phace sanoi, ihan kiva mutta olen kuullut sinulta parempaakin tavaraa.
Avatar
#15 • • marli Guest
Varsin hyvää ja toimivaa peruselektroa. Eipä oikein mitään vikaa löydy, mutta "sejokin"-knobia voisi vähän ruuvata isommalle... Vokaaleista en tällä kertaa niin pitänyt, niistä tuli mieleen Daft Punkin uudempi (huono) tuotanto.

Btw, Laitteen signaturen elukka heilu melkein samaan tahtiin biisin kanssa, siitä propsit :)
Avatar
#16 • • Zeraf Guest
Juuh, ihan toimivaa ainesta onpi tämä. Kyllä tää rokkaa enempi kun moni muu elektrotekele, ei nyt IHAN tusina kamaa mun mielestä...paitsi ehkä soundiensa puolesta. Munakas vocoderi levottoman säksätyksen kera=toimii. Rakenne kans kohallaan, eli eipä ole sellaista puutetta että jaksaisi alkaa narisemaan...biisissä naristaan jo tarpeeksi.
Avatar
#17 • • Roz Guest
Voksut on minun korvaani vähän nössön kuuloiset :) Joskin tuo vocodersoundi sinällään on oikein hieno. Mutta muuten kyllä ihan hyvä biisi noin yleissoundiltaan ja -fiilikseltään. Sovituskin oli ihan peruskauraa, eli ei siitä valittamista löydy. Soundeihin en sen syvemmin puutu kun kaiuttimet on sitä luokkaa että... köh köh...

Näin elektroon vähemmän tutustuneena sanon että aika jees. Ei räjäyttänyt tajuntaa mutta kuitenkin.
Avatar
#18 • • sauce Guest
tykkään. mutta ei tullut mitään sellaista hallelujaa efektiä. voco on kiva. pikkaisen vaihtelua kaipas ehkä koko rakenne... nyt aika lailla a->b->a->b... joku sellanen breakdowni enne viimeistä kolmatta? pelkkä vocoder, sitä kieputtelisi ympäriinsä, vähän murskaisi bitratee ja sellasta. 8+/10 jumps and out.
Avatar
#19 • • Laite Guest

tykkään. mutta ei tullut mitään sellaista hallelujaa efektiä. voco on kiva. pikkaisen vaihtelua kaipas ehkä koko rakenne... nyt aika lailla a->b->a->b... joku sellanen breakdowni enne viimeistä kolmatta? pelkkä vocoder, sitä kieputtelisi ympäriinsä, vähän murskaisi bitratee ja sellasta. 8+/10 jumps and out.



Jepjep, tuollaisia juttuja on tullut itsekin mietittyä. Voi olla, että vocoder menee vähemmän juustoiseksi lopullisesssa versiossa. En kyllä tiedä vielä, juustoiset basic vokaalit on tarkoituksella sovitettu juustoiseen melodiaan.

Katsellaan mitä tuosta vielä tulee, otan tuon työn alle taas kunhan koulujutut hieman helpottavat.
Avatar
#20 • • sauce Guest

tykkään. mutta ei tullut mitään sellaista hallelujaa efektiä. voco on kiva. pikkaisen vaihtelua kaipas ehkä koko rakenne... nyt aika lailla a->b->a->b... joku sellanen breakdowni enne viimeistä kolmatta? pelkkä vocoder, sitä kieputtelisi ympäriinsä, vähän murskaisi bitratee ja sellasta. 8+/10 jumps and out.



Jepjep, tuollaisia juttuja on tullut itsekin mietittyä. Voi olla, että vocoder menee vähemmän juustoiseksi lopullisesssa versiossa. En kyllä tiedä vielä, juustoiset basic vokaalit on tarkoituksella sovitettu juustoiseen melodiaan.

Katsellaan mitä tuosta vielä tulee, otan tuon työn alle taas kunhan koulujutut hieman helpottavat.



mielenkiinnolla odottelen. ja mitä tulee tohon juustoon niin ei se ainakaan mua haittaa eikä ole koskaan haitannut. tykkään erityisesti oltermannista ja aurajuustosta. erikoisempiin ei näin opiskelijana ole varaa. ehkä sitten kun olen rikas ja kuuluisa(juujuu...).

puolivakavissaan; mikä on että asiat tarttis tehdä aina niin vitun erikoisesti tai taiteellisesti. musta monesti juusto on synonyymi viihdyttävälle taiteenmuodolle, ja to be honest, mä olen siinä iässä etten halua vaivata päätäni enää millään turhalla vaan kuluttaa ja nauttia juuston monista eri nyansseista ja aromeista.

musta vaan snarerollit, vocoderit, supertrancesahat yms. on kivoja. oikein annosteltuna, ei aina välttämättä tuplajuustona, mä olen valmis nousemaan barrikadeille juuston puolesta. siinä viikonlopun tilitys/mielenhäiriö. olkaa hyvät.