Kiksua tuutin täydeltä

8 posts, 1 page, 1,277 views

Avatar
#1 • • Länä Guest
Tässä olis tämmönen pätkä perus kiksua jos joku viä jaksaa kuunnella :)

http://www.sci.fi/~kimmol/tompa/01-Poretabletti.mp3 (upee nimi)

En oo mikään asiantuntija, niin kaipaisinkin rakentavaa palautetta saundeista ja kaikesta mitä biisistä on sanottavaa. Miksauksesta ja viimeistelystä olen ehkä eniten ohjeita vailla.

Ja eikun kuunteleen! :excellent:
Avatar
#2 • • sauce Guest
ihan kiva tunnelma noin niinkun alussa, suht hyvää efektiä, mukavan oloinen saundi lähtee kiertämään...

ja bassoline, ihan ok, ja tosta kitarasta mä diggailen... onko se nyt jotain muotia? kun yks kaveri teki kanssa "hittipiisin" ulkomailla ja siinäkin näppäily skebaa...

ihan hyvässä balanssis sulla on saundit, en oo mikään pro, mutta kuunnellut iät ja ajat tällästä ja kyllä on laadukasta... toi myrsky on vaan aika käytetty, mutta...

3½minuutin jälkeen rupee kolisemaan jo ihan oikealla asenteella, jotenkin silti hieman tyhjä saudi, sais olla jotain enmmän... mitäköhän, paksumpi leadi? joku supersaha tohon lisäksi niin olisi hyvä.

melodia ei ole mikään wow-toimii-ja-tippa-tulee-silmään, mutta ei myöskään ärsytä yhtään. toimisi ehkä alku-illasta kun meno ei ole vielä katossa.

laadukas mielestäni, vähän mitäänsanomaton, mutta hyvää netti kolmannesta.
Avatar
#3 • • native Guest
joo, peruskauraa, lepposa meininki, muttei mitään mikä erottais joukosta.
en rupee pureutumaan yksityiskohtiin, vaan:

biisi kehittyi koko ajan, ja teemantapainen jäi puuttumaan. kuulostaa siltä, että oot saanut hyvän fiiliksen päälle ja jatkanut juttua vaan eteenpäin vähän varioiden ja kikkaillen. perusharmoniat on oikein kohdallaan, sointuarpeggiot alussa toimii, mut killeriteemaa tää kaipaa. mut sellanen sattuu tulemaan ehkä kerran vuodessa. toisilla useemmin, toisilla harvemmin, joillain ei koskaan. enivei, ikävä sanoo et "ihan kiva", mut sanon kuitenkin, ja tiedän että pystyt leipomaan biisin, jossa vähän rajotat kikkailua, teet selvän rakenteen ja tappoteeman.
Ante

Posts: 16

#4 • • Ante
Tosiaan, kuten mainittiin, hyvin kehittyy, mutta jokin ydinmelodia jää puuttumaan. Aavistus selkeyttä/yksinkertaisuutta peliin, tuntuu pakkautuvan vähän turhan paljon materiaalia tähän kahdeksaan minuuttiin. Kitara-soundi tippuu harvakseltaan, joten ehkä siitä voisi rakentaa hieman vahvemman, itsenäisenä toimivan. Näillä eväillä toistaiseksi imo sarjassa "13 tusinassa", vaikka soundeiltaan ja rakenteeltaan onkin hemmetin loistava.
Avatar
#5 • • Länä Guest
Juu, kyllähän tää tämmöstä tusinakamaa vähän tuppaa olemaan. Kiksua oon vaa aina tehny ja kuunnellu. Hyvä että on löytyny noin paljo kuitenkin hyvää tästä biisistä, innostaa tekeen entistä parempia biisejä. Paha on kyl mennä tekeen mitään hirveen mullistavia muutoksia ku on tullu kuunneltua omaa tekelettä vähän liikaa.. Ainakin seuraavaan biisiin vois huomioida, ettei sit tulis "kikkailtua" yhtä paljoo. En oo kyl mikään kikkailija mielestäni :D

Täytyy vaan mennä takas syntikan viereen ja vääntää biisiä, onkin yks idea just tuloillaan...

Olis kyl mukava saada vähän useempikin kommentti :excellent:
Avatar
#6 • • native Guest
aini alun haikoista piti vielä sanoo, et ne on superb. reverset toimii erittäin hyvin, voisit tota käyttää jossain biisin suvannossa uudestaan.

tässon oikeesti paljon hyvää, mutta melodia ja patternit on vähän tylsiä.
esim. tossa 3:25 alkavassa nostatuksessa, missä pitäis lähtee se biisin teema ja kylmiä väreitä aiheuttava riffi, ei värähdä mikään. soundi on tosi jees ja kaikki toimii teknisesti, mut fiilislataus on pieni. toi Am G F (oli siellä kai Em kans) ja niiden variointi, kyllähän siitä voi vieläkin vetää (ihme kyllä) kaikenlaista irti, mut ihan näin peruskama ei kyllä saa mun housuja putoomaan.

toteutuksesta kuitenki isot propsit.
Avatar
#7 • • Radi Guest
mun mielipide:


-oikein hyvä intro

-toi räjähdys sopii hyvin

-arpeggio on kanssa hyvä, soundi vois olla parempi

-kivasti lähtee bassolla

- hyvä komppi -rullaa

- toimii oikein hyvin 1:50

- se miten biisi muuttuu noin 2:00 , en tykkää, menee sekavaksi, liikaa soittimia, ja pari minuuttia rakennettu tunnelma rikkoontuu -ainakin mulla

- biisi pysyy muuten hyvin kasassa, mikä on kyllä tärkeää

- 4:00 kohdalla: mua jäi jotenkin häiritsemään se fiiliksen rikkoutuminen 2:00 kohdalla, en saa oikein kiinni enää biisistä

-hyvähän tää on; jos olisi mijoonasoundeilla tehty, voisi soida ties missä
Avatar
#8 • • a98 Guest
kyllä mä tykkäilen.. kitara kiksu on aina lähellä sydäntä :)
ja tuo sawlead kohtakin oli ihan jees.. ehkä basaria ja muuta biittiä enemmän pintaan, ehkä basari voisi olla muutenkin kovemalla tai parempi soundi.. mutta muuten hyvä! :)