Napster on laillinen?

18 posts, 1 page, 2,489 views

Avatar
#1 • • louis Guest
Kuulin juttua että oikeudessa on todistettu Napsteri lailliseksi. Olenko erehtynyt vai onko tosiaan näin?

Tarkistin asiaa ja juttu on vain hollannissa. :( Onkohan mitään vastaavaa muualla?
Avatar
#3 • • NS Guest
Soulseek www.slsknet.org on keskittynyt elektroniseen musiikkiin ja nykyään paljoon muuhunkin. Ja laillinenkin kunhan kopioit vain omaan käyttöön.
Avatar
#4 • • MikkiHiiri Guest

Soulseek www.slsknet.org on keskittynyt elektroniseen musiikkiin ja nykyään paljoon muuhunkin. Ja laillinenkin kunhan kopioit vain omaan käyttöön.



.. ja poistat kopioimas tiedostot 24h sisällä koneelta.
Sharen määrästä päätellen porukoilla on delete nappula rikki tai roskakori
poistettu käytöstä :D
Avatar
#5 • • Adam t Guest

.. ja poistat kopioimas tiedostot 24h sisällä koneelta.
Sharen määrästä päätellen porukoilla on delete nappula rikki tai roskakori
poistettu käytöstä :D



Mihis tämä aikaraja perustuu? Eikös Suomessa ole laillista noita ottaa omaan käyttöön? Jakaminen on sen sijaan laitonta. Korjatkaa jos ja kun olen väärässä.
Avatar
#6 • • J-P Guest

Eikös Suomessa ole laillista noita ottaa omaan käyttöön?


mun muistaakseni asia menee niin, että alkuperäisestä cd:stä voi ottaa "varmuuskopioita" omaan (ja läheisten) käyttöön. netti-imutukset (ja plattarin miksaukset ;) on laittomia.
ja eikös tostakin oo jo oma topikki (ainakin juttua ollut paljon).

tjooh.

ihan hyvä että napster on mennyt "kaupalliseksi", toivottavasti edistää musiikin nettimyyntiä. Tai siis, että ihmiset maksaisivat musiikistaan, eivätkä vaan warettaisi sitä 40gt musakansioonsa...
Avatar
#7 • • NS Guest

ihan hyvä että napster on mennyt "kaupalliseksi", toivottavasti edistää musiikin nettimyyntiä.



Hassua että labelit eivät myy esimerkiksi vanhoja deletoituja julkaisujaan nettisivuillaan. Luulisi että olisi melkein ilmaista rahaa. Itse olisin heti tukemassa jos äänenlaatu olisi tarpeeksi hyvä koska en ole dj vaan ainoastaan kuunteluaddikti. Nyt täytyy turvautua Soulseekkiin vanhojen biisien saamiseksi.
Avatar
#8 • • xybo Guest

ihan hyvä että napster on mennyt "kaupalliseksi", toivottavasti edistää musiikin nettimyyntiä.



Hassua että labelit eivät myy esimerkiksi vanhoja deletoituja julkaisujaan nettisivuillaan. Luulisi että olisi melkein ilmaista rahaa. Itse olisin heti tukemassa jos äänenlaatu olisi tarpeeksi hyvä koska en ole dj vaan ainoastaan kuunteluaddikti. Nyt täytyy turvautua Soulseekkiin vanhojen biisien saamiseksi.



Ongelmaksi tulee distribuutio diilit. Jos on sovittu aikoinaan,
että jotain matskua esim levitetään vain jollain tavalla niin
sitten onkin hankalmpaa saada oikeuksia tehdä se muuten.
Puhumattakaan teostoista ja muista turhista järjestöistä,
jotka varmaan keksii jotain valittamista. ;)

Ihan siis vaan veikkaus. En tiiä miten todellisuudessa.

-- xybo
Avatar
#9 • • Mikko Guest

Hassua että labelit eivät myy esimerkiksi vanhoja deletoituja julkaisujaan nettisivuillaan. Luulisi että olisi melkein ilmaista rahaa. Itse olisin heti tukemassa jos äänenlaatu olisi tarpeeksi hyvä koska en ole dj vaan ainoastaan kuunteluaddikti. Nyt täytyy turvautua Soulseekkiin vanhojen biisien saamiseksi.



mulla ei oo mitään käsitystä minkä genren miehiä sä oot, mutta levymerkeistä ainakin lost language, hoooj choons, yoshitoshi, yo, shinichi ja stereo on jo pistäny back cataloguensa jakoon digitaalisessa muodossa. hintaa biisille tulee noin euron verran, joten musta ihan kohtuullista. ja tässä kevään aikana tulee nettiin lukuisia portaaleja lisää, joista downloadaaminen pientä korvausta vastaan onnistuu.
Avatar
#10 • • Carlos B Guest
Ja Warp Recordskin on pistänyt matskut linjoille. Toi kauppa näyttää erinomaiselta (myy mp3-muodossa, saa esikuunnella koko biisiä, eikä hinnatkaan ole hirveitä).
Avatar
#11 • • akir0 Guest


mun muistaakseni asia menee niin, että alkuperäisestä cd:stä voi ottaa "varmuuskopioita" omaan (ja läheisten) käyttöön. netti-imutukset (ja plattarin miksaukset ;) on laittomia.
ja eikös tostakin oo jo oma topikki (ainakin juttua ollut paljon).


On ollut juttua muuallakin, mutta korjataan nyt kuitenkin. Eli netistä saa musiikkia ja elokuvia imuttaa niin paljon kuin kaista antaa myöden, mutta jakaminen on laitonta. Asian tekee "ongelmalliseksi" se, että p2p-softat laittavat yleensä kaiken imutetun heti jakoon, eli silloin ollaan taas lain väärällä puolella
Avatar
#12 • • NS Guest

Hassua että labelit eivät myy esimerkiksi vanhoja deletoituja julkaisujaan nettisivuillaan. Luulisi että olisi melkein ilmaista rahaa. Itse olisin heti tukemassa jos äänenlaatu olisi tarpeeksi hyvä koska en ole dj vaan ainoastaan kuunteluaddikti. Nyt täytyy turvautua Soulseekkiin vanhojen biisien saamiseksi.



mulla ei oo mitään käsitystä minkä genren miehiä sä oot, mutta levymerkeistä ainakin lost language, hoooj choons, yoshitoshi, yo, shinichi ja stereo on jo pistäny back cataloguensa jakoon digitaalisessa muodossa. hintaa biisille tulee noin euron verran, joten musta ihan kohtuullista. ja tässä kevään aikana tulee nettiin lukuisia portaaleja lisää, joista downloadaaminen pientä korvausta vastaan onnistuu.



No just olin lähettämässä cd tilausta Hoojille. Kiitti tiedosta, pitää harkita tuotakin vaihtoehtoa.
Avatar
#13 • • Digital Beat Guest
no kyllähän se jo hyvän aikaa on ollu laillinen ja maksullinen ;)
Avatar
#14 • • NS Guest
Hoojin digitaalisessa muodossa myymät biisit on näköjään WMA muodossa eli niistä en maksaisi. Vaihtoehdot pitäisi olla wav tai todella hyvälaatuinen mp3 tai ogg. Nyt kun porukoilla alkaa olla Final Scratcheja ja nopeita nettiyhteyksiä waveille olisi varmaan enemmän kysyntää.
Avatar
#15 • • JussiS Guest

Hoojin digitaalisessa muodossa myymät biisit on näköjään WMA muodossa eli niistä en maksaisi. Vaihtoehdot pitäisi olla wav tai todella hyvälaatuinen mp3 tai ogg. Nyt kun porukoilla alkaa olla Final Scratcheja ja nopeita nettiyhteyksiä waveille olisi varmaan enemmän kysyntää.


Noi Hoojin downloadsien laadut vaihtelee aika huimasti, osassa biiseistä kuuluu selvä flange-efekti, kun taas osa on lähes cd-tasoisia. Tosin equttamalla saa kaikista ihan soittokelpoisia.
Avatar
#16 • • Digital Beat Guest

Hoojin digitaalisessa muodossa myymät biisit on näköjään WMA muodossa eli niistä en maksaisi. Vaihtoehdot pitäisi olla wav tai todella hyvälaatuinen mp3 tai ogg. Nyt kun porukoilla alkaa olla Final Scratcheja ja nopeita nettiyhteyksiä waveille olisi varmaan enemmän kysyntää.


Noi Hoojin downloadsien laadut vaihtelee aika huimasti, osassa biiseistä kuuluu selvä flange-efekti, kun taas osa on lähes cd-tasoisia. Tosin equttamalla saa kaikista ihan soittokelpoisia.



tuolla Weedsharella on käytössä tuo WMA ja voitte vaikka alkaa ite Weedshare tuottajiksi.

http://www.weedshare.com/
Avatar
#17 • • louis Guest
:crybaby: :scared:

Näitä vanhoja tulee joskus tongittua :(
Avatar
#18 • • JussiS Guest

:crybaby: :scared:

Näitä vanhoja tulee joskus tongittua :(


En kyl ymmärrä et mikä into sulla on kaivaa kaikki vanhat perustamas topikit ylös? Eikös tääkin ollu ns. "loppuunkäsitelty", eli sait vastauksen kysymykseesi?

Boardin sääntöjä vois lukee ja miettii vähän yleistäkin netikettiä.