Tästä tulikin mieleeni tämän topikin aihe. Mitä mieltä olette: Pitäisikö Hennes&Mauritzin ym. suurten vaateketjujen muuttaa lapsille suunnattuja vaatteitaan lapsellisemmiksi vai pitääkö lastenkin saada pukeutua juuri niin hemaisevasti kuin "ne coolit tädit viimeisimmässä Hennesin kuvastossa, iiik!"?
Entä kuinka paljon yleensä ottaen kiinnitätte itse huomiota pukeutumiseenne? Selaatteko sormet syyhyten viimeisimpiä muotiraamattuja? Tappeletteko verissäpäin alennuslaarin pohjalle unohtuneista sukista? Meneekö murto-osa palkasta /opintotuesta / sossun rahoista / pappa betalar -rahoista vaatteisiin? Kuinka usein ylipäänsä ostatte uusia vaatteita? Kumpi painaa vaakakupissa enemmän, laatu vai hintalappu? Entä viestittekö arkipukeutumisellanne esim. elämänkatsomustanne?
Itse ostan varsin harvoin uusia vaatteita enkä juurikaan seuraa muotimaailmaa. Alennusmyynneissä tulee kyllä joskus käytyä katsomassa josko löytyisi jotakin mielenkiintoista. Olen myös useasti säästänyt jotakin "isompaa" ostettavaa (esim. talvitakki) joulun jälkeisiin alehysterioihin. Olen kotoisin pienehköltä paikkakunnalta, jossa oli enemmänkin sääntö kuin poikkeus lähteä kauppareissulle tuulipuvussa, enkä ole luopunut siitä tavasta täällä Itä-Helsingissäkään (sen verran snobin vikaa taitaa kyllä löytyä etten lähtisi ihan ydinkeskustaan verkkareissa). En pyri yleensä viestimään pukeutumisellani mitään ihmeempää, nuorempana tosin (ja toisinaan vieläkin) harrastin intohimoisesti "tiedostavia" T-paitoja. Nykyisin olen yrittänyt panostaa enemmän laatuun, köyhän kun ei tunnetusti kannata huonoa ostaa.