Tacit & Blue - Stolen moments (kiksua)

8 posts, 1 page, 1,240 views

Avatar
#1 • • Edited kosmo Guest
Jep. Itkukiksun paluu! :excellent:

n. Vuoden vanha biisi tuli vihdoinkin uunista ulos.. meinasin ensin laittaa clipin valmiista versiosta kun sitä on kerta kyselty mutta sen sijaan tuli tehtyä nopsasti radio editti. Eiköhän tämä anna pientä osviittaa siitä kunnon versiostakin! :D

Sekvensseriin tuskin enää kosken mutta varsinkin masterointia/viimeistelyä koskevat ohjeistukset, kiitos.

Ja tuttuun tyyliin kaikki palaute tervetullutta.

edit: Linkki poistettu, biisi valmis. kiitos kaikille.


radio editin teko oli kyllä aivan käsittämätöntä kidutusta. Typistää 8 min biisi reilu kolmeksi. :crybaby:
Avatar
#2 • • pie Guest
En ole asiantuntija trancessa, mutta..

Hyvin tuotettua saundia, toki äärettömän tyypillistä sellaista ja ehkä liian "perustrancea", mutta silti hyvää. Tota pianomelodiaa diggaan edelleen, kuulostaa paremmalta mitä siinä edellisessä versiossa (hatarat muistikuvat, että vuosi sitten kuuntelin tästä pidemmän version) ja soundi on kyllä kehittynyt paljon siitä edellisestä versiosta.
Avatar
#3 • • onnela Guest
Hämärästi muistankin jonkun vanhan version tästä.
Näyttäis itse asiassa löytyvän vielä koneen kovalevyltäkin. :)

Kommenttia:

Bassosoundi ei ehkä oo ihan just mun makuun.
Radioeditiks tässä on ehkä turhan pitkä intro.
Suvanto tulee ihan mallikkaasti. Kehiin. Edelleen
tossa leadissa on mun mielestä turhan paljon resonanssia.
Sattuu kovalla voimakkuudella korviin. :D

Tän radioeditin rakennetta olis ehkä kannattanut miettiä
vähän uusiks koska näin lyhyenä kannattais mennä
tosi suoraan asiaan. Nyt tulee semmonen fiilis et biisi
loppuu ennen kuin ehti edes alkaa.

Jotain tästä kyllä puuttuu. En nyt osaa oikein eritellä että
mitä, mutta jotain kuitenkin.

Soundi on ainakin mun duunissa olevilla paskaluureilla
ihan kohdillaan. Ehkä pianosoundi on vähän terävä.
Taustapädit on kivan kuuloisia. Ei tässä mitään häiritsevää
ole kyllä - no ehkä vähän toi leadin resonanssi.
Toimivaa, hyvää perustrancea, mut se tajunnan
räjäyttävä juttu jää ehkä kuitenkin uupumaan.

Propsit kuiteskin. Kiva biisi. :)
Avatar
#4 • • sauce Guest
hmmm... kauhean hiljaa soi, lujempaa voisi pykätä ulos, masteroinnissa siis tehtävää...

juups, jotenkin musta on aina tuntunut että Robert Miles käytty pianoa ihan tarpeeksi Childrenissä. sen jälkeen kaikki on ollut turhaa. eli en pidä pianosta...

toi trancefiltterisahaarpeggio on kyllä moneenkertaan kuultu, jos siihen lisäisi jonkun kivan rinnakkasi äänen, sama melodia eri soittimella?

ja haitsut on aikas tylsät. polkee hiukan kipale paikoillaan... ja kovin lyhyt. olkoonkin radio editti.

vaan ei pidä lannistua, kyllä kuulee että homma on hallussa kun vaan löytyy se sun juttu.
Avatar
#5 • • jouni a Guest

Hämärästi muistankin jonkun vanhan version tästä.
Näyttäis itse asiassa löytyvän vielä koneen kovalevyltäkin. :)



Mullakin joku mielikuva vanhasta versioista...enemmän ton nimen perusteella...tai sit tulee assosiaatio johonkin muuhun...

...jokatapauksessa, mun mielestä mukavan lepponen kiksu-kipale

Jää vaan jotenkin kesken...ton lopun nousun jälkeen jää odottamaan jotain pidempää.

Toisaalta radio editit jää aina pahasti kesken :D
Avatar
#6 • • kosmo Guest
Vastailenpa pariin juttuun..

Tän editin rakenne ei oo kieltämättä loppuunasti ajateltu. Omasta mielestäni kuitenkin radioedit, olkoonkin sitten vähän juosten kustu, on mukavempaa kuunneltavaa kuin feidaava parinminuutin clippi. Siispä tämä ratkaisu. Valitettavasti elementtejä pitkästäversiosta joutui karsimaan pois aikalailla. :crybaby:

Hiljasella on, joten ei auta kun vääntää volyymia vähän normaalia kovemmalle. Tämä korjataan luonnollisesti..

Mitä tulee pianon käyttöön. Niin olen kyllä täysin eri mieltä Saucen kanssa siitä että R.Miles olisi sen loppuun käyttänyt.. "Hendrixi käytti sähkökitaran loppuun!" :laugh: .. makuasioita.

Pituus on aika radioedit ideaali, eli vaikka radioeditiksi tämä ei ole mitenkään häävi kasaelma (huomaatte varsinkin jos kuulette joskus pitkänversion) niin pituus on kyllä just se radioeditin vaatimusten mukainen reilu 3min.

Ja jos tulee fiilis että radioedit jää kesken just kun on pääsemässä fiilikseen niin silloin se on tehnyt tehtävänsä.. :excellent:

kiitokset palautteesta, pidän tän vielä hetken linjoilla. Masterointiin asti tms.
Avatar
#7 • • DeaconX Guest
Kosmo jätti kertomatta heti kärkeen että kyseessä on TÄYSIN masteroimaton versio... joka soi ihan helvetin hiljaisena.

Paas Timo tulemaan sitä levyä niin saat sen basarin... :excellent:
Avatar
#8 • • kosmo Guest

Kosmo jätti kertomatta heti kärkeen että kyseessä on TÄYSIN masteroimaton versio... joka soi ihan helvetin hiljaisena.

Paas Timo tulemaan sitä levyä niin saat sen basarin... :excellent:



no niinpä jätin.. Tää on TÄYSIN (totaalisen) masteroimaton versio. :D

...Ja tulossa on. :hearts: