Tai oikeestaan kysymys on tietokoneen 2+1 kaiutin hässäkästä jossa subbari on aktiivinen. Kun koneen sammuttaa poksahtaa aikas kovaa..
Jonkinlaisella kondensaattori jutullahan se onnistuu, mutta onko parempaa tietoa?
14 posts, 1 page, 5,868 views
mulla poksahtaa myös silloin kun laitan keittiön halogeenirivistön päälle/pois :crybaby:
mulla poksahtaa myös silloin kun laitan keittiön halogeenirivistön päälle/pois :crybaby:
Tohon auttaa verkkosuodatus (verkkosuodatin), jos kyse siis on kaiuttimesta, eikä susta itsestäs.
Verkkosuodatin on sellainen (yleensä) iso värkki, joka toimii alipäästösuotimena laitteen ja sähköverkon välillä ja siivoaa terävät transientit pois, mutta päästää 50Hz laitteeseen. Hintakirjo laaja, mulla on onneks UPSissa verkkosuodatus, jonka läpi kaikki mun äänentoistolaitteet saa virtansa.
jahas jahas täytyy miettiä jos halvalla sais jostain. ei se mua niin paljoa häiritse, tuskinpa tosta poksahtelusta skobeille vaaraa on?
jahas jahas täytyy miettiä jos halvalla sais jostain. ei se mua niin paljoa häiritse, tuskinpa tosta poksahtelusta skobeille vaaraa on?
Ei o vaaraa skobeille.
Riippuu vähän poksahtelun kovuudesta, normaalisti ei pitäisi olla mitään haittaa, mutta jos sattuu nupit olemaan ihan kaakossa ku poksahtaa, niin voi diskantit palaa.
bulk; jep, mulla mikseri toimii etuvahvarina eikä sen säädöt tunnu vaikuttavan poksahteluun. Kuumottavaa on tietysti se, että päätevahvarista ei sitten tiedä millaisen jännitteen se antaa ulos kun noi virtapiikit voi varmaan vaihdella jonkun verran(?) :confused:
Niin tuo napsahdus tulee mulla vain silloin kun sammuttaa koneen ja pääte on päällä. Tiedän kyllä oikean sammutus järjestyksen, mutta ajattelin jos tässä tapauksessa pääte voisi olla jatkuvasti päälä. On nimittäin hieman hankalassa paikassa kytkin. Subbarihan oli aktiivinen ja siitä sitten on lähdöt satelliiteille.