Otsan yläpuolinen karvoitus

24 posts, 2 pages, 4,077 views

Avatar
#1 • • Taedium Guest
Tuolla meni Other Chatissa huokailuks Tresin hiuksien perään.

Millanen karvoitus on teidän mielestä hyvä päässä?

Oma vastaukseni (kun ei nyt huokailla ku kaikki muutki huokailee) on, että lyhkänen. Sellanen pari-kolme senttiä pitkä takaa ja sivuilta, ja päältä snadisti saa olla pitkäsempi. Se on vaa kätee kivan tuntunen. Sekä itsellä, että kumppanilla.

(Ny o kasvant jotenkii kymmensenttiseks oma tukka, joten sitä tulee huomaamattaankin pyöriteltyy sormen ympäri. Pitänee leikata taas.)

Ja kokonaan kaljut tytöt on jotenki kivan näkösii. Varsinkin jos on voimakkaat kulmakarvat ja naiselliset kasvot. Mut kaljua ei oo kiva hiplaa. :( - Mut se kyl näyttää mageelta.

Jos tukka on pidempi, niin kullanruskea, tuuhea ja paksu, hieman kihartava tukka on kivannäkönen.
Avatar
#2 • • LindaGP Guest
Pitkät ja hyvinhoidetut riippumatta sukupuolesta, kiitos. Valitettavasti ei sovi kaikille. Värillä ei oo väliä.
Avatar
#3 • • Quu Guest
Hauskaa että tämmöinenkin topicci keksittiin tänään, sillä juuri eilen värjäsin mun 2cm pitkän letin kirkkaan punaiseksi.

Nyt olen viittä vailla valmis lähtemään Hallmarkkiin, Säteen bileisiin taikka Keravalle!
Avatar
#4 • • Tapi T Guest
Mulla on hoidetut, tumman ruskeat ja maltillisen pituiset. Sitte ne ollaan vedetty geelillä pystyyn, jotteivät roikkuisi otsalla.

Naisen hiuksillakaan ei ole väliä, kunhan ne ovat puhtaat, hoidetut ja pitkät - mielellään puoleen selkään ulottuvat.
Avatar
#5 • • Timmo Guest

Pitkät ja hyvinhoidetut riippumatta sukupuolesta, kiitos. Valitettavasti ei sovi kaikille. Värillä ei oo väliä.



mullet.jpg
Avatar
#6 • • ER Guest

Naisen hiuksillakaan ei ole väliä, kunhan ne ovat puhtaat, hoidetut ja pitkät - mielellään puoleen selkään ulottuvat.



Itse en erityisemmin preffaa naisten hiuksia jotka ulottuvat yli olkapään. Periaatteessa mitä lyhemmät sen paremmat. Väreistä luonnollinen punainen on eniten mieleeni. Tietty kaikki naiset hiuksistaan riippumatta ovat kuitenkin kauniita (huomatkaa poliittisen linjani pysyminen). Tietty jos leikkaisivat vähän hiuksia olisivat vielä kauniinpia.

Miesten pitkät hiukset voitaisiin kyllä unohtaa kokonaan. Ihme häröilyä.
Avatar
#7 • • LindaGP Guest

Pitkät ja hyvinhoidetut riippumatta sukupuolesta, kiitos. Valitettavasti ei sovi kaikille. Värillä ei oo väliä.



mullet.jpg



Höh. Ei noi oo hyvinhoidetut.
Avatar
#8 • • Timmo Guest
nehän on just pestyt!!! kiiltää vielä...
Avatar
#9 • • LindaGP Guest

nehän on just pestyt!!! kiiltää vielä...



Pesty ei tarkoita samaa kuin hyvinhoidettu.
Avatar
#10 • • Tres Guest
Mä värjäsin mun kulmakarvat just :scared:
Avatar
#11 • • Ana-- Guest
Mä kaljuunnun. Alan muistuttaa tota hymiötä isona: :)
Avatar
#12 • • Daniel Braun Guest
No, itse tykkään tällaisesta about vajaa 10cm pitkästä itse lyhennetystä & tasoitetusta pehkosta (2-3 vuotta oon itse leikelly hiukseni, parturissa en oo tänä aikana kertaakaan käyny...)
Tän pehkon voi "asetella" miten lystää.
Pystyyn, länään, jakaus keskelle taikka kilttinä poikana sivulle...
Avatar
#13 • • Taedium Guest

(2-3 vuotta oon itse leikelly hiukseni, parturissa en oo tänä aikana kertaakaan käyny...)

Mä oon elämässäni käyny varmaa kolme kertaa maksullisessa parturissa.

Joskus viistoistkesäsenä kävin pistää mun letin Kirk Hammett-muotoon... Ja oli tyylikäs. :rolleyes:

Viime kesänä kävin Saksassa, ja sanoin parturille, että "improvisoi".

Muuten en muista.

Ja ketkä muut on mun tukkaa leikannu ikinä on mun faija ku olin skidi, yks kaveri Tampereelta ja sen mutsi, kaverit uutena vuotena ennen inttiin menoa ku sammuin ja sit yksi duunikaveri halus harjotella tukanleikkuuta, ni mä lupauduin "uhriks".

Muuten oon itte leikelly. (Ja sen kyllä huomaa.)
Avatar
#14 • • Homegrove Guest
Allekirjoittaneen pää ajetaan vähintään kerran viikossa. Päädyin tähän kolmisen vuotta sitten kun hiusrajan nousu alkoi masentaa. Jos kerran kaljuunnutaan niin en ala sitä vuosia odottamaan.

Naisilla pitää olla pitkät hiukset. Hyvä esimerkki: http://img-2.irc-galleria.net/00/00/16/14/1068590.jpg

:)

Oman naisen hiukset ovat kyllä ehkä mun preferenssi, olkapäälle ulottuvat ja ovat punaiset. :hearts:
Avatar
#15 • • J Raninen Guest
Luonto huolehti, ettei mun pään päälle mitään pehkoja kasvateta. Nykyään ajan sitten reuna-alueetkin millinkoneella parin viikon välein. Ottaa päähän, kun teininä vielä oli päässä sellanen hirvenkarva, että parturissa joutuvat terottelemaan saksia kesken leikkauksen. Sillon tuli vielä pidettyä sellasta jenkkitukkaa, mikä oli ihan huippu.

Naisilla tykkään, että hiuksia on. Ponnari tai letit on henk koht suosikkeja, värillä ei väliä.
Avatar
#16 • • valo Guest
Olen varmaan jäävi sanomaan mitään naisten hiuksista, mutta miesten hiuksista...now we're talkin'!

Eli ei pitkiä hiuksia, kiitos!! Sellanen hiukan ylikasvanut "moppitukka" on vielä ihan söde mutta hevarihiukset...aargh!!! Voin AIVAN REHELLISESTI sanoa, että siinä vaiheessa ei oo mitään väliä miehen ruumiinrakenteella (oli miten "miehekäs" mies tahansa), totean nimittäin aina että jaahas, nainen :D Luonnolliseti siis näen henkilön tällöin takaapäin (jos nyt nussitaan pilkkua). Pitkät hiukset miehellä ei vain kerta kaikkiaan iske.

Mielellään hiuksissa saa olla joku (parturin leikkaama) malli, mutta kalju ja millin siili on ok sellaisenaan. Ylikasvanut entinen millin siili, eli niin sanottu simpanssitukka (valitettavasti en voi ottaa termistä kunniaa itselleni, mutta se on kyllä yliveto) kaipaa siis mielestäni muotoilua :winkwink:
Avatar
#17 • • ville Guest
Oon just kasvattamassa vähän pidempiä hiuksia ja nyt alan saavuttaa vähintellen haluamani pituuden. Seuraavaksi pitäisi vain löytää sopiva väri, kun nykyinen on hiukan liian tumma.

Nyt kun hiuksissa on hieman pituutta on taas tullut huomattua hoitoaineen tärkeys. Käytännössä nykyisin pitää laittaa hoitoainetta joka pesun jälkeen, jotta hiukset pysyvät edes jotenkin kunnossa. Lisäksi hiusmuotoiluaineiden laadukkuus paljastuu aika raadollisesti, sillä pidemmistä ja paksuista hiuksista ei tunnu saavan halpoja purkkitahnoja millään irti.

Nykyistä hiusmuotoa ennen pidin hiukset vuodesta 98-> lyhyinä ja värjäsin ne aina blondiksi (lukuunottamatta paria kk joillon päässä oli punainen väri). Nyt kun hiukset on taas tummat niin monet kysyvät milloin meinaan palata alkuperäiseen blondiin väriin :D (oikea hiusten värini on hyvin tumma)

Hiusten värjäilyn lisäksi blondina tuli värjättyä kulmakarvoja vaaleammiksi (vaalet hiukset ja tummat kulmakarvat oli liian suuri kontrasti) sekä partaa tasaisemman ruskeaksi. Nykyisin ei juuri tule värjättyä partaa mutta uuden hiusvärin myötä voi olla, että toimenpiteelle alkaa olla taas tarvetta. Kotoa itseasiassa löytyy jo ruskea värjäyspurkki ...

Olen myös huomannut, että hyvä parturi on lähes elintärkeä. Onneksi löysin jo muutama vuosi sitten tapiolan pepe åhmanilta käytännössä täydellistä jälkeä tekevän parturin. On varsin kiva mennä sinne, kun parturi tajuaa tosi nopeasti mitä haluat ja osaa tarvittaessa löytää myös uusia leikkauksia, jotka sopivat pään muotoon loistavasti.
Avatar
#18 • • ella Guest
naisten hiusten pituudella ei sinänsä ole mun mielestä väliä - kukin tyylillään.. tykkään usein kyllä vähän pidemmistä hiuksista paitsi kun ne käy liian pitkiksi, hapsuisiksi ja huonokuntoisiksi.. itselläni on suunnilleen hartioihin, todettu että se sopii mulle parhaiten

miehet sen sijaan.. itse en lämpene ihan lyhyeen.. enkä tosi pitkäänkään. pituutta pitää olla sen verran ettei koneella tarvitse ajaa. tämä tietysti karkea yleistys. kaljut on kyllä usein tyylikkäitä, mutta pelottavia. itse kun olen vaalea niin tykkään miehillä tummanruskeista hiuksista :heart:
Avatar
#19 • • vaavu Guest
Mun hiusmalli on vaihdellut aika radikaalisti pituuden suhteen. Värin suhteen valinta on ollut sikäli tylsä, että mulle on annettu albiinogeenit valmiina. Tällaisella pärställä (=vaaleat kulmakarvat ja silmäripset) varustetun ihmisen on vaikea olla tummaksi värjättynä. Monta kertaa elämässäni olen surrut sitä että olen syntynyt blondiksi, koska se rajoittaa niin paljon mahdollisuuksia värien suhteen ja tuottaa muutenkin aika kummallisen hiuslaadun.

Valtaosan elämästäni mulla on ollut pitkät hiukset. Tuollaiseen tukkamalliin kyllästyy kuitenkin todella nopeasti, koska se on ihan helvetin tylsä - sitä ei voi oikein laittaa mitenkään eri tavoin. Puolitoista vuotta sitten kypsähdin lopullisesti ja leikkautin itselleni ensin kerrostetun otsatukan. Pikku hiljaa kampaajakäyntien myötä tukka on lyhentynyt ja hakenut sopivaa muotoa. Nyt jäljellä päässä on enää lyhimmillään viitisen senttiä, niskassa vähän enemmän, otsatukalla varustettuna. Tähän tukkamalliin olen itse asiassa aika tyytyväinen.

Samalla musta on tullut kyllä ihme hiusfriikki. Sopivan tukkamallin löytäminen on ollut hidas prosessi, ja aina kommunikaatio mun ja kampaajan välillä ei ole toiminut ihan toivotulla tavalla. Pari kertaa kampaaja on onnistunut leikkaamaan mulle niin hirveän tukan että olen ollut pari viikkoa sen jälkeen todella vihainen. Hyvällä kampaajalla täytyy olla sen verran peli- ja tyylisilmää, että osaa nähdä ihmisestä minkälainen tyyli sopii, eikä leikkaa konservatiivista silloin kun asiakas toivoo radikaalia tukkaa tai toisinpäin.

Onneksi nyt olen löytänyt vihdoinkin täydellisen kampaajan: käyn samalla parturilla joka leikkaa Villenkin hiukset. Em. henkilö ymmärsi välittömästi mitä ajoin takaa ja osasi myös leikata siihen tyyliin sopivan tukan. Tuollaisesta kampaajasta kannattaa kyllä pitää kiinni.

Tukkamallin muuttumisen myötä olen myös ruvennut investoimaan enemmän muotoilu- ja hoitotuotteisiin. Itse asiassa viime vuoden aikana pistin useita satoja euroja pelkkiin muotoilutuotteisiin, shampoo- ja hoitoaineisiin. :rolleyes: Erityisesti Tigin hiustuotteisiin olen jäänyt ihan koukkuun, niihin yksinään olen pistänyt joku 300 euroa viime vuonna. :rolleyes: :rolleyes: Tosin nyt on ostelumaniaa pakkokin rajoittaa, koska kylppärin kaappiin ei enää mahdu lisää tavaraa.
Avatar
#20 • • Hansu Guest
Mulla on ollut pitkä tukka melkein niin kauan kuin jaksan muistaa. Aloin kasvattaa sitä ala-asteen ekalla luokalla ja oon nyt pitänyt sitä vyötärön tasolla. Pidempi olis jo epäkäytönnöllinen ja vähän turhan oudon näköinen. Joskus kesähelteessä oon vakavasti harkinnut hiusten leikkuuta, mutta en raaski luopua tästä "elämäntyöstäni", joka on olennainen osa persoonaani ja muodostunut jo lähes käsitteeksi ("tää sohva on taas täynnä Hannan hiuksia"). Shampoota ja hoitoainetta tähän pehkoon menee kyllä tuplasti enemmän kuin lyhyiksi kynityiltä kanssasisarilta.