Öljyvärimaalaus koskesta...

26 posts, 2 pages, 4,820 views

Avatar
#1 • • Edited theblender Guest
tässä yksi oljyvärimaalauksistani, (koko n.110cm x 70cm)


koski.jpg


tekijät: P.Harinen/M.Elia

aikaa kulunut tohon tuhottomasti.... eli kerroksia on aika paljon... kommentteja saa laittaa!
Avatar
#2 • • vartio Guest
tuo kökkö digitaalinen versio ei anna tuosta mitään kuvaa,
jättää melko epämääräiseksi. yleisilme näin äkkiseltään
on parempaa kuin latomaalaus, mutta heikompaa kuin
matkat olympusvuorelta. ehkä se parempi kuvanlaatu
olisi se mistä voisi sanoa jo jotain?
Avatar
#3 • • theblender Guest

tuo kökkö digitaalinen versio ei anna tuosta mitään kuvaa,
jättää melko epämääräiseksi. yleisilme näin äkkiseltään
on parempaa kuin latomaalaus, mutta heikompaa kuin
matkat olympusvuorelta. ehkä se parempi kuvanlaatu
olisi se mistä voisi sanoa jo jotain?



juu voi olla... päivitän paremman version ilmeisesti viikonlopun aikana....
Avatar
#4 • • pie Guest
Sen mitä maalaustaiteesta ymmärrän niin hyvältä näyttää. Etenkin vasen puoli kosken alapuolelta ja oikea laita kosken yläpuolelta. Tuosta kuvan heikkoudesta johtuen en oikein voi sanoa mitään itse koskesta. Mutta erinomainen kuva jos pelkkä kotitaiteilija olet, ammattilaisilta voi edellyttää vielä parempaa :)

itse en osaisi koskaan maalata mitään noin hienoa.
Avatar
#5 • • theblender Guest
joo ihan amatööri olen, ainakin vielä.... ei oo mitää kursseja tullu käytyy ja noin vuosi tosiaan tullu maalattuun tauluja... ilmeisesti on ne ihan hyviä jo kun oon jo saanu useampia kappaleita myytyäkin kelpo hintaan... mut muuten oon aina jotain "taiteellista" värkännyt ja siitä on ollut apua... ensimmäiset 2kk meni vähä tekniikkaa harjotellessa..
Avatar
#6 • • Bio Guest
Kyllä mä voisin pitää tota seinällä.. :)
Avatar
#7 • • Laite Guest
Näin joskus telkkarista sellaisen ohjelman missä joku maalari opetti juuri tuollaisen taulun maalaamisen askel kerrallaan. Onkos tuttu ohjelma?

Maalaus on kyllä varmasti hieno harrastus, mieli tekisi kokeilla, mutta en tiedä yhtään mistä kannattaisi aloittaa.
Avatar
#8 • • Adam t Guest
Mä satuin katsomaan kanssa sen. Ihan loistava ohjelma, mutta taidan jättää pensselit silti rauhaan.
Avatar
#9 • • Hansu Guest
Tarkempi valokuva olis kyllä tosiaan paikallaan.
Harrastelijapohjalta sanon, että onhan toi nyt melkosen hieno ihan "vaan" amatöörin tekemäksi, ja varsinkin jos et ole edes kovin kauan maalaillut. Omasta kokemuksesta tiedän, että öljyvärimaalaus (tai vaikka akvarellimaalaus) ei ole helppoa, vaikka pää pursuaisi ideoita. Itse olen tullut siihen tulokseen, että jätän maalauksen (ainakin realistiseen jälkeen pyrkivän) muille ja keskityn siihen minkä oikeasti osaan eli pikkutarkkaan piirtämiseen.

Ei muuta kun jatka samaa rataa! Ja jos sulla on joitakin muitakin töitä kuvattuna, niin laitahan tänne jotta päästään ihastelemaan lisää.
Avatar
#10 • • H_Lecter Guest

Näin joskus telkkarista sellaisen ohjelman missä joku maalari opetti juuri tuollaisen taulun maalaamisen askel kerrallaan. Onkos tuttu ohjelma?



Ite satuin näkemään sen samaisen ohjelman, jossa se taiteilija maalasi metsän keskellä kulkevan puron/joen, tms? Aika järjettömän hyvännäkösen kuvan se maalas "tosta vain".

Mitä tän topicin kuvaan tulee, niin mun mielestä hieno. Onks toi kuva jostain oikeesta vai kuvitteellisesta ympäristöstä?
Avatar
#11 • • Quu Guest

Näin joskus telkkarista sellaisen ohjelman missä joku maalari opetti juuri tuollaisen taulun maalaamisen askel kerrallaan. Onkos tuttu ohjelma?



Ite satuin näkemään sen samaisen ohjelman, jossa se taiteilija maalasi metsän keskellä kulkevan puron/joen, tms? Aika järjettömän hyvännäkösen kuvan se maalas "tosta vain".



Se oli muuten ihan käsittämätön :eek:
Avatar
#12 • • theblender Guest


Mitä tän topicin kuvaan tulee, niin mun mielestä hieno. Onks toi kuva jostain oikeesta vai kuvitteellisesta ympäristöstä?



Kuvitteellinen ympäristö, en yleensä maalaa mallista... koska ei se ole enää niin "oma" kuin tälläinen... vähän sama kun ryöstäis valokuvan ja sanos et mä oon ottanu sen... mut eri asia sit jos tehhään ihan maisemasta tai omasta valokuvasta... tai muotokuva.. niissä tapauksis käytän tietty mallia...


kiitos kommenteista kaikille, ilmeisesti parempi resoluutioinen kuva tulee tänne aika paljon myöh. kun kuvittelin... mutta lisää kommenttia saa laittaa tähänkin, kyl siinä se sommitelma näkyy mutta ei ihan tarkimpia yksityiskohtia..
Avatar
#13 • • theblender Guest

Näin joskus telkkarista sellaisen ohjelman missä joku maalari opetti juuri tuollaisen taulun maalaamisen askel kerrallaan. Onkos tuttu ohjelma?

Maalaus on kyllä varmasti hieno harrastus, mieli tekisi kokeilla, mutta en tiedä yhtään mistä kannattaisi aloittaa.



Juuh, toi herrahan on Bob Ross,

tossa galleria:

http://paintwithfaye.com/gallery.html

joissakin töissä kieltämättä ottanu vaikutteita häneltä :)
Avatar
#14 • • Bobsony Guest
onkos tuolla ylhäällä järvi? jos on, niin sen rantaviiva voisi olla selkeämpi. aluksi hahmotin ylhäällä olevan vain paljon sumua. kuvassa on ehkä pientä runsaudenpulaa, tai tavallaan kaksi eri kuvaa, järvimaisema ja koski. napisisin vielä tuosta kosken yli kurkottavasta rangasta, se on vähän korni :) muuten ihan pätevä tekniikka. suosittelen maalaamaan myös mallista kaikenlaista, siinä oppii hyvin miltä tietyt asiat näyttävät, ja sitä voi soveltaa sitten kuvitteellisissa maalauksissa.
Avatar
#15 • • Digital Beat Guest
hyvä sommitelu ja värien käyttö mutta aihe tylsä, nuita tauluja myydään just marketin eessä viidellä kympillä.
Avatar
#16 • • theblender Guest

hyvä sommitelu ja värien käyttö mutta aihe tylsä, nuita tauluja myydään just marketin eessä viidellä kympillä.



hmm... koko varmaan vähä eri luokkaa...

viidellä kympillä ei saa mitään, tiedoksi vaan sulle... pelkät tommoset kehykset maksaa sen 110e tossa koossa ja aihepiiri nyt on aina makua-asia.. tykkään luonnosta, joten teen luonnosta töitä, teen tosin muutakin...

meneppä itseesi ja mieti toi lauseen rakenne uudestaan...
jos löydät tommosen taulun viiden kympin lappu vieres ni soita heti mulle nimittäin oon valmis ostaa sen :D

kuka idiootti myö viidellä kympillä taulun johon on kulunut about 150e tarvikkeisiin, tehnyt työtä vuoden aikana useina viikonloppuina, epäilen että ei kukaan..

itse en luovu tuosta vaikka maksaisit 30 kertaa ton viiskymppisen.. vaikka onkin amatöörin tekemä niin silti... on nimittäin paljon ihmisiä jotka maksavat maisema taulusta enemmän kuin kuvittelet... ja onneksi nimi ei aina ratkaise kaikissa tapauksissa...
Avatar
#17 • • theblender Guest

onkos tuolla ylhäällä järvi? jos on, niin sen rantaviiva voisi olla selkeämpi. aluksi hahmotin ylhäällä olevan vain paljon sumua. kuvassa on ehkä pientä runsaudenpulaa, tai tavallaan kaksi eri kuvaa, järvimaisema ja koski. napisisin vielä tuosta kosken yli kurkottavasta rangasta, se on vähän korni :) muuten ihan pätevä tekniikka. suosittelen maalaamaan myös mallista kaikenlaista, siinä oppii hyvin miltä tietyt asiat näyttävät, ja sitä voi soveltaa sitten kuvitteellisissa maalauksissa.



kyseessä on joen suvanto ja koski, eli ton sun "järves" yllä on viel toinen koski, tää paikka on olemassa, muutin vaan rakennetta siinä mielessä että koski on matalampi että kivet näkyvät, ja koska on aamu, suvantoon on jäänyt sumua, jonka takia rantaviivaa ei erota selvästi :)
Avatar
#18 • • H_Lecter Guest


Kuvitteellinen ympäristö




tää paikka on olemassa



Koita nyt jo päättää? :) Eli tämmönen paikka on olemassa, mutta maalasit sen rakenteellisesti vähän eri näköiseks?
Avatar
#19 • • theblender Guest


Kuvitteellinen ympäristö




tää paikka on olemassa



Koita nyt jo päättää? :) Eli tämmönen paikka on olemassa, mutta maalasit sen rakenteellisesti vähän eri näköiseks?



juuri niin.. paikka on siis päässä eli en oo piirtäny kuvasta... päähän paikka on tullut kuvasta, ja tottahan toki kuvastakin maalaan jos on itse ottama varta vasten tai ihan luonnossa suoraan aidosta mallista, nyt varmaan selvis... eli kuvitteellisella tarkotan omaa mielikuvitusta, jos teen maisema työn ni se pitää olla usein satumainen jopa... semmosia valokuvia ei oikee löydy paljoo... tossakin noiden metsien tilalla on ollut jotain "tylsempää" ja kosken luonne tosiaan muuttunu ratkaisevasti.
Avatar
#20 • • Tapsa Guest

..itse en luovu tuosta vaikka maksaisit 30 kertaa ton viiskymppisen..



Jukupliut sehä on kymppitonni ! !
Opetatko mua maalaan ?

(komia on)