Fnord & Monoder - Counting Numbers EP

63 posts, 4 pages, 9,128 views

Avatar
#21 • • Jukka I Guest

Yhteenveto: Hyvää soundia kyllä pääosin, mut biisejä vaivaa massameininki,
yhessäkään ei oo erottuvaa soundia, jotain killeri-ideaa tmv joka herättäis
mielenkiinnon ja pakottais kuuntelee muutenkin, jos on kaikki noi soundit
jo 500 kertaa kuullu eri järjestyksessä.



Nyt on ihan pakko kaivaa arkistoista eräs aiempi kommenttisi yhteen toiseen biisiin:

Sit vielä loppuun plattarin demosin yleisin ja turhin kommentti:
Täs ei ollu yhtään mitään uutta ja omaperäistä
(jota itse en kyllä haekaan, toisin kuin monet muut tän foorumin lukijoista)



Jos et normaalisti hae biiseistä omaperäisyyttä, niin miksi sen puute on kuitenkin tässä tapauksessa mielestäsi ongelma?

Ihan puhtaasta mielenkiinnosta tiedustelen, kaikella kunnioituksella musiikkimakuasi ja musiikillista osaamistasi kohtaan. :)
Avatar
#22 • • Roz Guest
Voi vattujen kevät. Tää on just tätä matskua mikä saa meikäläisen heittämään hanskat tiskiin kun ei itse osaa tehdä näin tykkiä tavaraa.

Haistakaa home, minä olen kateellinen! :crybaby:
Avatar
#23 • • MikkiHiiri Guest

Jos et normaalisti hae biiseistä omaperäisyyttä, niin miksi sen puute on kuitenkin tässä tapauksessa mielestäsi ongelma?

Ihan puhtaasta mielenkiinnosta tiedustelen, kaikella kunnioituksella musiikkimakuasi ja musiikillista osaamistasi kohtaan. :)



Heh. Sanotaan nyt vaikka näin, että lähdin hakemaan tällä kertaa jotain
uutta itelleni siksi, että oon lähes puhkikyllästynyt kaikkeen siihen
musaan mistä diggasin esim puol vuotta sitten. Noissa biiseissä oli samat
soundit mitä mulla on kovalevy pullollaan, joten en saanut haettua mitään
erilaista tällä kertaa.
Avatar
#24 • • Quu Guest
Kai nämä pusketaan ulos siinä oikeassa formaatissa vielä?
Avatar
#25 • • Laite Guest

Kai nämä pusketaan ulos siinä oikeassa formaatissa vielä?



Ai cd-r labelilla? Toivottavasti pojat saa sellasen jakelusopimuksen saksaan ettei tartte sit ees tulostaa kansia itse!
Avatar
#26 • • MikkiHiiri Guest

Ai cd-r labelilla? Toivottavasti pojat saa sellasen jakelusopimuksen saksaan ettei tartte sit ees tulostaa kansia itse!



Kannattas ens kerralla tarjota suoraan lafkoille. Se et biisit on netissä
jaossa jo ennen lafkojen mielipidettä ei ainakaan paranna mahiksia.
Avatar
#27 • • Laite Guest

Ai cd-r labelilla? Toivottavasti pojat saa sellasen jakelusopimuksen saksaan ettei tartte sit ees tulostaa kansia itse!



Kannattas ens kerralla tarjota suoraan lafkoille. Se et biisit on netissä
jaossa jo ennen lafkojen mielipidettä ei ainakaan paranna mahiksia.



sulla tais mennä toi sarkasmi pikkuisen ohi (ok, olis pitänyt laittaa se hymiö tonne perään, mutta tulkoon se sitten tähän: ;) )
http://www.platinum.ac/phpbb/viewtopic.php?t=11989
Avatar
#28 • • jUSSi Guest
kovaa shittiä. 12" tulee varmasti ostettua jos eteen osuu.

ei pahaa sanaa.
Avatar
#29 • • Edited phace Guest
ruskabeats potki munat kurkkuun :right:
toi chordi lähtee kyl niin maukkaasti
tossa kahen min. jälkeen et heikompia hirvittää.
bassolinjaki on erittäin toimiva ja omaperänen.

en jaksa noista kahesta muusta sen pidempää
tarinaa kertoa muutaku hyviä neki oli.
Avatar
#30 • • rjv Guest
On kyllä petollisen hyvää materiaalia.
Näitä varmasti tulee vielä fiilisteltyä pitkään.
Avatar
#31 • • Kalle Karvanen Guest

Kannattas ens kerralla tarjota suoraan lafkoille. Se et biisit on netissä jaossa jo ennen lafkojen mielipidettä ei ainakaan paranna mahiksia.



Mistä sä tai mä tiedetään sitä milloin nämä biisit on tehty ja mitä ne ovat käyneet läpi ennen kuin ovat tänne musiikkimaailman elitismikerhoon päätyneet? Tai no tavallaan mä tiedän :)


Kuten joskus tuli sanottua niin hyvää shittiä tosiaan. Tuotantopuoli on rautaisesti hanskassa ja muutenkin kaikki tuntuu olevan kohdallaan.

Harmi vain että nykyajan meininki elektronisen musiikin puolella on mitä on eikä lafkoilla ole kovinkaan suuria mahdollisuuksia julkaista mitään "ylimääräistä" mitä ei ole suunniteltu mukaan jotain 1-3 vuotta aiemmin. Vituttaa oikein, koska näiden paikka on tosiaan 12":lla.
Avatar
#32 • • bulk Guest
Jumalattoman hyvällä saundilla, ideapuoli vähän tällästä tasaisempaa, mutta tyyliin sopivaa.

Myönnettäköön, että Fnordin & kumpp tuotannosta olen kovasti kyllä muutenkin dikkaillut ja mielipide tämäntyyppisestä saundista on muuttunut positiiviseen suuntaan. Tai sitten mä kasvan vaan ulos trancesta.
Avatar
#33 • • Timmo Guest
omakustanne omakustanne omakustanne...ostajia löytyy varmasti. :)
Cutoff

Posts: 14

#34 • • Cutoff
no jopas nyt sentään. Sanoisinko , että tässähän on hittipotentiaalia. Soundi on iha 100% laatu ja biiseissä on sopivaa anthemia. Ootte aika sällejä joo. Saatte Seron laatu-sertifikaatin *läiskis*
Avatar
#35 • • crash Guest
kyllä tosiaan hemmetin hyviä kappaleita ja kaikkine elementteineen mielestäni ihan kelpo tasapainossa.

counting numbersin koukku (kaiketi) tuo yksinkertaisen kaunis melodia yhdistettynä nokkelaan, hienoon vokaaliin. kovasti tykkäsin. vääntöä ja sisältöä löytyy.

monday moods ei melankolisesta tunnelmastaan huolimatta säväyttänyt counting numbersin jälkeen samalla tavalla. erittäin kaunis tekele, mutta ei jaksanut kiinnostaa koko seitsemää minuuttia (ehkäpä minuutti pois).

ruskabeats kyllä nimensäkin mukaisesti on kaapannut sisälleen jotain suomalaista. äänimaisemat johdattavat kuuntelijaa mielestäni paremmin kuin monday moodsissa, joten tämä kyllä kesti kuuntelua ihan koko kestonsa ajan.

pitää nyt vielä katsoa miten useampi kuuntelukerta vaikuttaa tuohon arvioon...

kahilaisen vertaus dub tayloriin on kyllä ihan osuva, ainakin force tracksien vanhemman tuotannon osalta.
Avatar
#36 • • timppa^ Guest
Miksu kuule muistathan kertoa jos tätä tulleepi jonkinlainen painos vinyylinä pihalle, syöksyn taas kirkuen ostamaan. Kiitti moi. :heart:
Avatar
#37 • • jUSSi Guest
:heart:

Paranee kerta kerran jälkeen. Jos herroille sopii niin tästä varmaan voi polttaa itselleen soittoversion cd:lle?

On kyllä parasta mitä plattarilta on tullut imuteltua.
Avatar
#38 • • xybo Guest
Kuuntelin sitten toisen kerran nää. Mikä tuli mieleen oli että
matsku on varsin samanlaista kuin Ian Pooleyn vanhempi
matsku. Jos noihin lisäisi vielä Breakbiittiä ja kolkkia niin
olisi varsin samanlaista. Counting Numbersissa oleva vinkaseva
jutska varsinkin on Ian Pooleyllä ollu kovasti käytössä ja toimii
tässäkin.

-- xybo
Avatar
#39 • • Samus Aran Guest
Ihan hyvä paketti, EP:n nimiraidassa ehdottomasti eniten potentiaalia. Spiikit ja vocoderi toimii hyvin, kuten myös rakennetta kannattavat vingutukset. Vallitsevalle melodiakuviolle vois tehdä viel jotain, imo yksinkertaisuus ei toimi parhaalla mahdollisella tavalla, 05:07 kohdassa meinas loppuu usko kesken ;) Soundit on mun korvaan ja kuulokkeisiin erittäin jees. DJ näkökulmasta stringiä ja numeroiden laskemista vois lisätä ainakin minuutin verran tohon loppuun. Tälläisenäänkin tosi hyvä biisi, potentiaalia löytyy kyllä vielä parempaankin. Tästä kova remiksipaketti ulos, niin ostajia/diggailijoita löytyy varmasti :)

Ruskabeats ihan ok.

Monday Moods jätti kylmäks. Kelausnappi alkoi houkutella..

Numbersin takia saattais koko EP pujahtaa säkkiin. Kiittää ja kumartaa.
Avatar
#40 • • DeaconX Guest
Congrats vaan, hyvää kamaa ootte onnistunu vääntään.

Olen samaa mieltä edellisten puhujien kanssa, 12" formaatillehan tällänen pitää pistää ja vähän äkkiä! Ite en niin kovasti tällaista kuuntele, mut hei, "ei tarvi olla mikään v**un Gandalf että hobitin tunnistaa!"

Niin että laatuhan tästä paistaa läpi jo kauas. Eniten pidin tosta Counting Numbers -kipaleesta, Ruskabeats jäi myös mieleen. Monday Moods ei.