Tempo

1 post, 1 page, 969 views

Avatar
#1 • • Tempo Guest
tempo1.jpg

Historia:

Aloitin musiikinteon 1991. Silloin alla oli Amiga 500 ja 4-kanavainen protracker. Tällä kokoonpanolla jatkettiin vuoteen 96 asti, kunnes wanhan raudan voitti PuuCee. Heti alusta alkaen musanteko lähti demoscenepohjalta ja 95 vuodesta lähtien tuli kierreltyä eri Assemblyt, Abductionit ja Juhlat, joissa osallistuin musakompoihin Amiga ja PuuCeepuolella. Lisäksi SW-peleihin, demoihin ja introihin tuli tehtyä musiikkia. PuuCeepuolella aivan ensimmäinen biisi "Takapihan Ravet" sai musakompossa 4. sijan Rovaniemen Abuctioneilla vuonna 95, mutta lopullinen Amigan jättö tuli, kun PuuCeelle ilmestyi FastTracker 2. FT2:lla tuli jatkettua samalla linjalla aina vuoteen 2001 asti (kuitenkin 2002 tuli vielä osallistuttua chiptune musakompoon: BigChipCompo #3. Ehkä vielä joskus taas chiptuneillaan).

Nykyisyys:

Roland MC-505 tuli elämääni 99. Siitä otti alkunsa uusi aika. Aikanaan tuli mukaan Reason ja nykyinen kokoonpano sisältääkin Reason 2.5:n ja MC-505:n. Rolandin kanssa käytän myös CuBase SX:ää. Samplet käsittelen mm. CoolEdit pro 2:lla, sekä muilla tarkoitukseen sopivilla ohjelmilla. Muut soundit tulee Rolandista ja Reasonin syntikoista. Tätä kaikkea pyörittää AMD 1,2 GHz 512 Mb muistilla, SoundBlaster Audigy 2 Platinum ja naapureita kovin häiritsevä äänentoisto.

Tyyli:

Musatyyli on monipuolinen, joista miltei jokaisesta on kappale kuunneltavana. Pääasiassa Drum&Bass, tasabiitti ja kokeellinen vääntö. Jokaisesta tyylilajista löytyy pääseinäänmättöä, tanssilattiatamppausta ja chillailua. Rajanvedon musatyylien välillä saa jokainen itse tehdä. Tarkoitus on tehdä musaa, mistä minä pidän. Kivahan se on, jos se miellyttää muitakin.

Pyrin välttämään musiikissani kliinisen kuuloista soundia, kun Amigistin 8-bittinen korva on tottunut tuohon kellaripaukkeeseen. Ääni pidetään tottakai puhtaana ja hyvälaatuisena, mutta käytän hyvin paljon erilaisia säröjä joissain paikoin rikkomaan muuten niin puhdasta äänimaailmaa. Lisäksi _teen_ musiikkini itse, eli en käytä looppeja, tai jos käytän, niin en niiden alkuperäisessä muodossaan. Nykyajan ohjelmilla musaa voi "tehdä" nappia painamalla, minä väännän sitä rautalangasta.

Julkaisuja:

- D-Mo (1998) - 40 kpl:n omakustanne. Loppuunmyyty.
- DEMO 2003 - Sisältää 2002 lopun biisejä. Jos et vielä omista omaa kappaletta, niin tule nykäisemään hihasta tai hommaa rupuiset mp3-versiot jostain.

Muuta:

- Chillout (playback)-keikka Murmanskissa 2002. Itse en ollut paikalla, joten tein 45 min live-keikan MC-505:lla levylle, jonka kaveri soitti jollain H2O-klubilla.
- Live @ Marttiinin Konepaja, Rovaniemi. 2000 kesä-heinäkuun vaihteessa.
- Kotibilekeikkoja 1999-2001.

Biisejä:

TÄÄLTÄ