uus biisi Digital Beatilta (retro electro)

7 posts, 1 page, 1,286 views

Cutoff

Posts: 14

#2 • • Cutoff
Biitti liian isolla. Ei tämä elektroa oikeen oo...vaikka bassolinjasta tuleekin mieleen Op:l Bastards. 2:13 toimiva kohta. Biisinä tää on turhan sekava. Soundeiltaan tunkkainen. Aina on kuitenkin kiva kuulla c64 sampleja.
Kuulostaa tracker kamalta. Itse en ole yhtäkään biisiä trackerilla tehnyt, joten nostalgiapisteitä ei tipu.
Avatar
#3 • • Digital Beat Guest

Biitti liian isolla. Ei tämä elektroa oikeen oo...vaikka bassolinjasta tuleekin mieleen Op:l Bastards. 2:13 toimiva kohta. Biisinä tää on turhan sekava. Soundeiltaan tunkkainen. Aina on kuitenkin kiva kuulla c64 sampleja.
Kuulostaa tracker kamalta. Itse en ole yhtäkään biisiä trackerilla tehnyt, joten nostalgiapisteitä ei tipu.



kiitos palautteesta, jospa oot kuunnellu vanhoja c64 pelejä tai Atarin soundeja demoissa niin kässäät soundimaailman. Tyylihän on oldskool demomusaa. Voin kertoa että tässä ei oo yhtään valmista c64 samplea käytetty vaan oon tehny kaikki Reason 2.5:lla Malström ja Subtractor syntikoilla. Oon omasta mielestä onnistunu hyvin kun kerran luulit c64 sämpleiksi. Tuo bassolinja on semmonen vanhan träkkeribasson kuulonen ihan tarkotuksella, ei muutaku saha-aaltoa ja phase ja frequency modulointia subtractorilla.
Soundit tunkkaisia? tuo taustarumpu on särötetty, jos nyt sitä tarkotit.
Biitti liian isolla? Makuasia, tykkään ite ainaki kun on iskevä isobiitti :)

Oot ite varmaan uudempaa koulukuntaa mielipiteistä päätellen. Träkkeri on kyllä kokeilemisen arvoinen. ;)
Avatar
#4 • • J-P Guest
kun luin etukäteen, mitä tän biisin pitäis edustaa, niin kyllähän ton demoiluksi tunnistaa, tuli jostain syystä california games mieleen, siitä tietenkin plussaa :)

yleisesti ottaen häiritsi biisin lofi/hifi -suhde. tee joko tai. eli ei räkäisiä sampleja ja sit hifi riisönbiitti päälle (tai toisinpäin). yritä saada enempi 80-luvun (c-64) saundia ja vois olla hyvä biisi.
Avatar
#5 • • djsakke Guest
Joo oon kyl samaa mielta tasta ku djp, chippitunet on chippituneja eika sotketa sita soundimaailmaa muuhun, tai mieleen tulee Instant Remedy, eli porukka joka on tehny karseita eurohumppaversioita klassisista pelimusiikeista.

biisista itsestaan, miksaus oli pielessa. rummut soi kyl selkeasti, kuten se stringiosuuskin mut osa chippimelodioista oli kyl ihan liian hiljaa. jos ei ajattele ed. main. pikkufiitsoja nii kylhan taa ihan meneva oli, tosin puolenvalin jalkeen vahan tylsahko.
Avatar
#6 • • Kalle Karvanen Guest
Nuo kuuslankulta kuulostavat soundit ovat kyllä parasta tässä. Miksaus on hiukan haussa. Biittipuolesta en tykkää yhtään, siitä puuttuu mun mielestäni kaikki ns. muna. Voisi toimia sellaisena groovaavana slovarina juuri tyyliin Opel Bastards, jos jättää muutaman elementin pois ja keskittyy jäljelle jääviin. Rakenteeseen voisi ehkä myös hakea hiukan jotain vaihtelua, koska tuon tiputuskohdan (2:13) jälkeen odottaa jotain uutta eikä sitä mitä on jo kuunnellut kaksi minuuttia, eli hieman vaihtelua.

Muuten ihan ok. Työstämisellä tästä voisi saada jopa aika pelottavan tunnelmallisen raidan.
Avatar
#7 • • Digital Beat Guest
kiitos monipuolisista ja mieltä avartavista kommenteista. :)