Angst.

50 posts, 3 pages, 9,573 views

Avatar
#41 • • Tapi T Guest
Omien kokemuksieni perusteella olen kyllä selkeästi sitä mieltä, että jos töihin meneminen tuntuu kaikin puolin vastenmieliseltä, niin kannattaa suosiolla lähteä kävelemään ja etsiä uusi työpaikka. Töiden tekeminen ei niin siisti juttu ole, että niiden vuoksi kannattaisi turhaan kärvistellä ja taistella mielenterveytensä menettämistä vastaan.

Mä olin tuossa viime syksynä jonkin aikaa postinjakaja ja kyllä vitutti!! Joka aamu ylös puoli viisi ja bussilla duuniin tekemään tylsää rutiinityötä, jonka oppi täydellisesti parissa päivässä. Parin viikon jälkeen lopetin suosiolla ja etsin itselleni uuden työpaikan. Nykyinenkään työpaikka ei tosin mikään erityisen hohdokas ole, mutta tämän sentään kestää.

Tähän loppuun on vielä pakko avautua sen verran, että kyllä vituttaa noi Elisan yt-kuviot. Niiden vuoksi minäkin sain lähteä kävelemään ja menetin aivan loistavan työn.
Avatar
#42 • • Daniel Braun Guest


Mä oon mieluummin nakkikiskalla duunissa ku työttömänä.


Mä taas mieluummin näen nälkää ja elän rahattomana kuin menisin jollekkin nakkikioskille duuniin...
Kuten tossa Tapikin sanoi, miksi hitossa täytyis jaksaa tehdä töitä jotka enemmälti aiheuttaa suuren vitutuksen jne...?

Joku saattaa tässävälissä ajatella että miksi en jatka rafladj:n töitä...?
Olenhan sitä tehnyt jo monia vuosia ja elättänyt itseni.
Vuokran olen saanut maksettua ja pöytään muutakin kuin hapankorppua...
Miksi sitten en enää tätä jaksa?
No siksi että henkisesti tulin siihen pisteeseen että en enää jaksanut hetkeäkään.
Olin myöskin fyysisesti niin rikki yötyön aiheuttamaa stressiä ja univelkaa.
Siksi en enää jaksa jatkaa...
Mieluummin etsin itselleni uuden työn kuin ajan itseni totaaliseen työvitutukseen/-uupumiseen tällä duunilla.
Avatar
#43 • • serotonot Guest


Mä oon mieluummin nakkikiskalla duunissa ku työttömänä.


Mä taas mieluummin näen nälkää ja elän rahattomana kuin menisin jollekkin nakkikioskille duuniin...
Kuten tossa Tapikin sanoi, miksi hitossa täytyis jaksaa tehdä töitä jotka enemmälti aiheuttaa suuren vitutuksen jne...?

Joku saattaa tässävälissä ajatella että miksi en jatka rafladj:n töitä...?
Olenhan sitä tehnyt jo monia vuosia ja elättänyt itseni.
Vuokran olen saanut maksettua ja pöytään muutakin kuin hapankorppua...
Miksi sitten en enää tätä jaksa?
No siksi että henkisesti tulin siihen pisteeseen että en enää jaksanut hetkeäkään.
Olin myöskin fyysisesti niin rikki yötyön aiheuttamaa stressiä ja univelkaa.
Siksi en enää jaksa jatkaa...
Mieluummin etsin itselleni uuden työn kuin ajan itseni totaaliseen työvitutukseen/-uupumiseen tällä duunilla.



No ton rafladj-läpän ymmärrän ku siinä on aika tehokkaasti (ilmeisesti?) viikonloput kiinni ja se voi pitemmän päälle olla aika nuivaa. Mut mulla on kyllä sama, että mieluummin oon siellä grillillä töissä kuin makaan työttömänä. Miksikö? Siksi että se on yhteiskunnan ja sitä kautta myös minun etu. Sitä paitsi työ on vain työtä. Sitä tehdään, sitten päästään töistä ja tehdään niitä asioita mitä halutaan. No big deal
Avatar
#44 • • Tapi T Guest

Sitä paitsi työ on vain työtä. Sitä tehdään, sitten päästään töistä ja tehdään niitä asioita mitä halutaan. No big deal

Mulle työ ei todellakaan ole mikään käytännön välttämättömyys, vaan sillä on myös syvempikin merkitys. Työ on parhaassa tapauksessa eräänlainen harrastus - pelkkä palkka ei riitä, vaan mun mielestä työstä on saatava myös hyvät kiksit.
Avatar
#45 • • JussiS Guest

Mä taas mieluummin näen nälkää ja elän rahattomana kuin menisin jollekkin nakkikioskille duuniin...
Kuten tossa Tapikin sanoi, miksi hitossa täytyis jaksaa tehdä töitä jotka enemmälti aiheuttaa suuren vitutuksen jne...?


Oletan ettei sulla oo koulutusta mihinkään, eli mikset menis johonkin kouluun? Valittamalla asia ei varmaankaan parane, ja muutenkin saamattomat ihmiset jotka vaan odottaa et niille tuodaan kaikki kultavadilla on ärsyttäviä.

Tapi tuskin tarkotti tolla, että on parempi makaa kotona kun tehdä tylsää työtä. Veikkaan, että pointtina oli se, että työn voi vaihtaa aina mielekkäämpään jos vaan onnistuu.

Sorry, mut multa ei heru yhtä ainutta säälipistettä. Tee jotain asialle, tai lakkaa valittamasta siitä.
Avatar
#46 • • Taedium Guest

Mulle työ ei todellakaan ole mikään käytännön välttämättömyys, vaan sillä on myös syvempikin merkitys.

Nii... Luolamiehillä oli oikee asenne - jos et metsästä, et myöskään syö.

Jos sulla ei ole työtä, niin sitten sä menet sinne nakkikiskalle myymään känniläisille perjantaina kolmen aikaa kaks nakkii sinapilla ja heti maanantaina lyöt internetkahvilassa CV:n joka ikiseen sun alan duunimestaan. Ja sit taas illaks nakkikiskalle. Kukaan ei kiellä hakemasta toista työtä samalla ku itte on hanttihommissa.

Luuleksä että mä menin vartijaksi sen takia että mä diggaan bostailla?
Luuleksä että mä en hakenu muuta duunia ku mä olin liukuhihnalla duunissa?

Ne oli duuneja, joita tehtiin se aika kunnes löytää oikean työpaikan. Jos mä oisin vartijanakin pysyny kuukauttakin kauemmin, mä oisin joutunu pieksee itteni, mutta mä oon mielummin se pamppu vyöllä muutaman kuukauden, ku edes kehtaisin ilmoittaa olevani työtön.

Ihan vaan vinkkinä: Hanttihommaan ei tarvii panostaa koko elämäänsä. Sieltäkin saa irtisanoa itsensä jos parempi paikka löytyy.

Suomessa lellitään työttömiä ihan liikaa ku asennekkin on tommonen.

Ja sit kuulee sitä, että yks ei halua vahingoittaa lastaan ja se saa siitä miinuksia työkkäriltä... Phuuh...
Avatar
#47 • • Daniel Braun Guest

Oletan ettei sulla oo koulutusta mihinkään, eli mikset menis johonkin kouluun? Valittamalla asia ei varmaankaan parane, ja muutenkin saamattomat ihmiset jotka vaan odottaa et niille tuodaan kaikki kultavadilla on ärsyttäviä.

Tapi tuskin tarkotti tolla, että on parempi makaa kotona kun tehdä tylsää työtä. Veikkaan, että pointtina oli se, että työn voi vaihtaa aina mielekkäämpään jos vaan onnistuu.

Sorry, mut multa ei heru yhtä ainutta säälipistettä. Tee jotain asialle, tai lakkaa valittamasta siitä.



Siinähän se just on. Kaupan- ja hallinnonalan koulutus periaatteessa löytyy...
Paria tehtävää lukuunottamatta (siis pättötyö + parin vuoden työssäoppimisportfoliot) paperit olis sieltä kädessä. Samoin YO todistus...
Kevään aikana ne suoritan loppuun...
Viides vuosi 4v koulua menossa :D
Joten, kouluun en ainakaan tältäistumalta voi lähteä.

Parempi makailla kotona?
Kuka niin on väittänyt?
Ei mua todellakaan innosta makailla kotona kaiketpäivät!
Työtä ihan mieluusti teen...
Kunhan se vain on jokseenkin mielekästä duunia eikä mitään paskaa mikä aiheuttaa vain suuremman vitutuksen kuin mitä tällähetkellä on ton nykyisen duunin kanssa.

Olen kyllä Tapin kanssa täysin samaa mieltä siitä että duunin on oltava myöskin mielekästä, ei se pelkkä raha ratkaise...
Miksi muka olisin jaksanut kaikki nämä vuodet soittaa rafladj:nä lähes naurettavalla palkalla?
Siksi että se on harrastus+intohimo yhdistettynä rahansaantiin.
Mutta, aikansa kutakin...
Jos vietän 3-5 iltaa jossakin yhden ja saman paikan dj kopissa soitellen niitä samoja poppihittejä päivästä toiseen niin tuleehan siinä väistämättä jossakinvaiheessa lopullinen vitutus vastaan...

Enkä minä mitään säälipisteitä odotakkaan.
En todellakaan.
Ja vielä vähemmän sinulta, jolta tuskin koskaan olen saanut minkäänlaista positiivista vastausta mihinkään sanomisiini ;)
Mutta, eip siitä tälläerää...
Purin vain vitutustani ja ahdistustani.
Piste.
Avatar
#48 • • LindaGP Guest

[Suomessa lellitään työttömiä ihan liikaa ku asennekkin on tommonen.

Ja sit kuulee sitä, että yks ei halua vahingoittaa lastaan ja se saa siitä miinuksia työkkäriltä... Phuuh...



Jep. Näin on. Sain 4 kk karenssin. Lautakunta perusteli sen seuraavasti (vapaasti käännettynä suomeksi): "Hakijalle ei ole oikeutta työttömyyskorvauksiin, koska on ilman pätevää syytä itse irtisanoutunut vakituisesta työpaikasta."

Tämä ilmeisesti 'ei-pätevä' syyni oli se, että en halunut raskaana tehdä töitä jatkuvassa tupakansavussa. Lain mukaan raskaana olevalle työntekijälle pitää järjestää savuton työtila tai muita työtehtäviä savuttomassa tilassa. Työnantajallani ei ollut siihen halukkuutta (muuttaa työtilaani, hotellin respaa, joka lain mukaan muutenkin pitää olla savuton, savuttomaksi), eikä myöskään mahdollisuutta (muita työtehtäviä ei ollut tarjota). Normaalisti vastaavassa tilanteessa voi jäädä sairaslomalle, koska työympäristö on sikiön terveydelle haitallinen, mutta minut taas olisi irtisanottu koeajan turvin (ei tarvita mitään varsinaista syytä irtisanomiseen), jos olisin jäänyt 7 kk sairaslomalle ja sen jälkeen mammalomalle. Eli katsoin parhaaksi irtisanoutua itse ja tällä tavalla säästää sekä työpaikkani että valtion rahoja, olenhan reilu työntekijä. Tästä minua rankaistaan 4 kk karenssilla. Siinähän maksan asuntolainaa ja autoa ja yritän siinä sivussa syödäkin 0e kuussa.

Tästä, jos mistään, tulee angstia.
Avatar
#49 • • JussiS Guest

Parempi makailla kotona?
Kuka niin on väittänyt?
Ei mua todellakaan innosta makailla kotona kaiketpäivät!
Työtä ihan mieluusti teen...
Kunhan se vain on jokseenkin mielekästä duunia eikä mitään paskaa mikä aiheuttaa vain suuremman vitutuksen kuin mitä tällähetkellä on ton nykyisen duunin kanssa.


IMO jos ei hanki koulutusta, ni ei voi mitään huippuhommia odottaakaan. Jos kerran koulunsa suorittaneet ihmisetkin joutuu vääntään noita samoja paskahommia mitkä sulle ei kelpaa, ni miks sun pitäis sit saada jotain erityisen hienoo? Kun kerran sulla on hyvä rafla-dj:n homma, ni miks luopua siitä? Varsinkin jos saat koulusi loppuun tän kevään aikana. Kyllä yhden kevään seisoo vaikka tulisilla hiilillä jos niikseen tulee. Sitten kun valmistut koulustasi, voit odottaa ihan rauhassa koulustustasi vastaavaa työtä, ennen ei ole varaa kitsastella.

Enkä minä mitään säälipisteitä odotakkaan.
En todellakaan.
Ja vielä vähemmän sinulta, jolta tuskin koskaan olen saanut minkäänlaista positiivista vastausta mihinkään sanomisiini ;)
Mutta, eip siitä tälläerää...
Purin vain vitutustani ja ahdistustani.
Piste.


En tätä nyt tarkoittanut minkäälaisena henkilökohtaisena vittuiluna, vaan ilmaisin vaan suuren kyllästymiseni ihmisiin, jotka eivät tee mitään saadakseen työtä / koulutusta, vaan makaavat kotona valittamassa, vaikka resursseja olisi parempaankin. Oletan että olet niin fiksu kaveri, että saat kuitenkin jonkunlaisen koulutuksen itsellesi aikaiseksi, mikset siis tässä välissä, kun muutenkin lopetat työsi?

Piisout.
Avatar
#50 • • Roz Guest
Olen >500 euroa velkaa, ensi kuussa tulee pirun isoja laskuja (yht 300e), rahaa on sen verran mitä sivari nyt tienaa.. Mutta silti ei vituta eikä ahdista. Itseasiassa on oikein hyvä olo, parempi kuin pitkään aikaan!