huu.. *krhm* anteeksi, kuumehoureet.

13 posts, 1 page, 2,988 views

#1 • • KarriN Guest
iski se flunssa sitten tännekin.

moni on varmasti kovassa kuumeessa kokenut jos jonkinlaisia houreita ja valveunia. kertokaapa "parhaita"? :panic:

itse olin eräs yö useampi vuosi sitten varmasti 40+ asteen kuumeessa. tämä oli niitä aikoja, kun TV2 esitti Babylon 5:ta, ja olinkin tsekannut seniltaisen jakson. B5:ta ennen TV:ssä näytettiin jälkimmäinen osa jostain tv-leffasta, taisi olla Odysseus tjsp. mytologia-aiheista fantasiajuttua siis.

TV:n katselun jälkeen, mentyäni nukkumaan, aloin nähdä valveunta, joka alkoi noista antiikin Kreikan ajoista ja päättyi jotakuinkin näkemässäni B5-jaksossa esitettyyn avaruustaisteluun B5:n kohtalosta. näiden pisteiden välillä olin läsnä monissa historiallisissa tapahtumissa, osa todellisia (joku toisen maailmansodan taistelu tjsp), osa esim. juuri scifileffoista ja -sarjoista näkemääni. olin unessa siis jonkinlainen kuolematon ja ikääntymätön, mutta muuten "tavallinen" jäbä, jolla oli jonkinlainen pieni osa monessa sen kuvitellun maailman historiaa muokanneissa tapahtumissa.

monta kertaa unen aikana avasin silmäni palatakseni omaan pimeään huoneeseeni ja todetakseni jotakuinkin, että "hitto, onpa korkealentost shittii". ja sillä sekunnilla kun pistin silmät kiinni, uni jatkui siitä, mihin se oli jäänyt. muutaman kerran kävin myös juomassa vettä, koska kuumeen johdosta hikoilin aika reilusti. vaikka moinen uni oli vähintäänkin mielenkiintionen, toivoin kyllä useaan otteeseen olevani oikeassa unessa hämmentävän unihorrostelun sijaan. aamulla siis väsytti.

-K
#2 • • timppa^ Guest
Joskus 6-vuotiaana sairastin tulirokkoa, kuumetta oli 41 ja tiesin seuraavana päivänä olevani menossa lääkäriin ja labraan verikokeisiin. Mulla oli tuolloin aivan hysteerinen neulakammo ja olin koko yön hourinut ja huutanut jotain mikä liittyi jotenkin verinäyteneulaan. "PISTÄ SE NEULA POIS ÄITI APUA"
#3 • • Ana-- Guest
mä flippailin kerran sellasta tosi ahdistavaa uni/valve-rajamaastoa, missä
itse makoilin sängyssäni puolitietoisena ja mun perhe voivotteli sängyn
ympärillä sitä, miten mä olin tullut hulluksi enkä enää tajunnut mistään
mitään. Koko siinä houreessa oli sellanen tummanvihree/musta sävy-
maailmaa, ja jossain välissä luulin jopa olevain jonkin avaruusaluksen
kyydissä.

Enkä ollut edes kuumeessa :panic:
#4 • • Hansu Guest
En tarvii kuumetta sekoillakseni. (Kuulemma) hourailen nukkuessani säännöllisesti muutenkin...
#5 • • Daniel Braun Guest
Mä tossa viime pe-le yön jälkeen heräsin aamulla oksennustautiin ja perinteisesti pukkasi sitten illalla semmoinen 39+risat kuume...
Yöllä sitten näin unta...

Näin unessani sen kuumeen, se oli semmoisissa saippuakuplan näköisissä sisällä.
Vaikka niitä yritti rikkoa parantamismielessä, että sen kuumeen sais katoamaan, ei se onnistunut.
Uneeni sekoittui illalla näkemäni elokuva jostakin 1930-1940 luvun poliisi tms jutusta jossa jotakin ydinkoe + murha juttua selvitettiin...
Uneeni pomppasi elokuvasta mukaan ajalle perinteiset lierihatut jne härpättimet.
Jotkut tyypit ampuili unessa semmoisilla vanhanmallisilla konekivääreillä, sellaisilla joissa on ne pyöreät lipaskehät.
Sellaset Al Capone tyyliset, tiedättehän...
No, ei niitä kuplia vieläkään saatu rikki.
Ei niin millään...
Ja tästä syystä kuume vain jatkui.

Heräsin yön aikana varmaan tunnin välein havaitakseni sen että ei se kuume ole mihinkään kadonnut.
Join useasti lasin vettä ja jatkoin unta siitä mihin se oli jäänyt.
#6 • • KarriN Guest

Jotkut tyypit ampuili unessa semmoisilla vanhanmallisilla konekivääreillä, sellaisilla joissa on ne pyöreät lipaskehät.

Thompson-konepistooleita. Myös 2. maailmansodasta tutuksi tulleita, tosin silloin jo ihan suoralla lippaalla rumpulippaan sijaan. ^____^
#7 • • Daniel Braun Guest

Thompson-konepistooleita. Myös 2. maailmansodasta tutuksi tulleita, tosin silloin jo ihan suoralla lippaalla rumpulippaan sijaan. ^____^

Tuttu myös Korkkareista!
:D
#8 • • mark hamilton Guest
Mulla onkin kuumetta 50 astetta.
#9 • • Daniel Braun Guest

Jaa, millä asteikolla mitattuna?

Mulla taas on pieni poika sängyn alla ;)
Sen konekiväärin vieressä...
#10 • • mark hamilton Guest

Jaa, millä asteikolla mitattuna?

Mulla taas on pieni poika sängyn alla ;)
Sen konekiväärin vieressä...

vaarinheitseinä
#11 • • vaavu Guest
Tämä ei ollut edes kuumehoureissa, mutta ihan tarpeeksi hirveä uni kuitenkin. Näin viime yönä taas unta siitä, että Ville kuoli.

Olin jättänyt Villen mökillä saunalle vähäksi aikaa yksin, ja kun tulin takaisin, sitä ei enää näkynyt missään. Lopulta Ville löytyi rantavedestä puoliksi hiekkaan hautautuneena, ja kun se vedettiin rantaan, Ville oli ihan sininen eikä hengittänyt enää ollenkaan. Muistan kuinka huusin hysteerisenä Villen nimeä koko ajan.

Inhottavinta oli, että toi uni oli hyvin todentuntuinen ja realistinen. Oli pakko herättää itsensä siitä unesta, kun se oli niin kauheaa. Onneksi ensimmäinen asia jonka herätessään näki oli Ville nukkumassa. :sad:
#12 • • LindaGP Guest

Onneksi ensimmäinen asia jonka herätessään näki oli Ville nukkumassa. :sad:

Ja eikä ollu sininen ja hengitti ihan ok?

Mulla on kuumeessa semmosia unia, että joku yrittää ajaa mun yli autolla tai rekalla.
#13 • • Revelation Guest
Paras kuumehoure"uni" on kyllä se missä koko huone missä olin koostui palikoista joita sitten yritin koko yön ajan siirrellä oikeisiin paikkoihin ajatuksen voimalla, aina jäi jokin kohta ärsyttävästi tyhjäksi tai jotenkin muuten ärsyttämään enkä saanut rauhaa koko yön aikana, siihen liittyi ilmeisesti mielestäni jotain hyvinkin syvällistä tarkoitusta kun ei voinut vain normaalisti nukkua. Sitten aamulla kun heräsi, meinasin vähän aikaa vielä jatkaa sitä tietoisesti, ehdin jo ajatella "hetkinen, entäs jos tuon pistäis... mitä helv... öh, hämärä yö, onpas kuumeinen olo..."... ja sitten vaan kotiin potemaan loppuviikoksi, kipeänä on joskus kiva olla.