Esim Islannissa missä maalämpöä riittää kulkee kaikki julkinen liikenne vedyllä..
Ja taisi olla Kairossakin vety bensaa halvempaa. Monissa köyhien maiden suurissa kaupungeissa on jo bensan korvanneet muut saasteettomat polttoaineet.
97 posts, 5 pages, 17,092 views
Esim Islannissa missä maalämpöä riittää kulkee kaikki julkinen liikenne vedyllä..
Monissa köyhien maiden suurissa kaupungeissa on jo bensan korvanneet muut saasteettomat polttoaineet.
Esim Islannissa missä maalämpöä riittää kulkee kaikki julkinen liikenne vedyllä..
Ja taisi olla Kairossakin vety bensaa halvempaa. Monissa köyhien maiden suurissa kaupungeissa on jo bensan korvanneet muut saasteettomat polttoaineet.
Maakaasu on nyt jo lopussa
Hillihän taas lisää kasvihuoneilmiötä,joten sen käyttöä ei voi lisätä.
Arinkoenergian rakentamiseen tarvitaan ölyä.
Vety ei ole enrgialähde.Sitä ei löydy noin vaan-sitä pitää valmistaa-yleensä fossiilisista polttoaineista.Ja nehän tässä onkin jo käyty läpi.Lisäksi sitä ei voi tehokkaasti varastoida. Suurin ongelma lienee kuitenkin ,että sen valmistaminen vie enemmän energiaa kuin mitä siitä saadaan.
Ydinvoima on helvetin kallista ja rakentamiseen tarvitaan myös suuria määriäa fossiilisiapolttoaineita ja ydinjäte on ongelma jo nyt(ja seuraavat parisataatuhattavuotta).
Nii-in. Traktoreissakin käytettävää huipputeknologiaa, joka on yhteensopiva esmes rypsiöljyn kanssa on täysin mahdotonta ja kannattamatonta hätätapauksessa ruveta kehittämään. Zetor on kumminkin niin montakymmentä vuotta tekniikastamme edellä... :rolleyes:Lopputulos näyttää olevan se että teollistunut "sivilisaatio" murenee.
Vedyn polttamisessa irtoaa paljon energiaa, jolla voidaan tehdä jotain hyödyllistä, mutta joka tapauksessa tämä polttamisella saatava energia on vähemmän kuin se energia, mitä vedyn erottamiseksi vedestä vaaditaan.
Vedyn polttamisessa irtoaa paljon energiaa, jolla voidaan tehdä jotain hyödyllistä, mutta joka tapauksessa tämä polttamisella saatava energia on vähemmän kuin se energia, mitä vedyn erottamiseksi vedestä vaaditaan.
Ok. Tulipa taas minun puhuttua läpiä päähäni.
Tarjosin linkkejä joita kukaan ei ole ilmeisesti viitsinyt vilkaistakkaan,vaan tarjoaa suoralta kädeltä "kyllä jotain ilmestyy" läppää.
Esim Islannissa missä maalämpöä riittää kulkee kaikki julkinen liikenne vedyllä..
Ja taisi olla Kairossakin vety bensaa halvempaa. Monissa köyhien maiden suurissa kaupungeissa on jo bensan korvanneet muut saasteettomat polttoaineet.
Juku. Halpa, saasteeton polttoaine! Kerro lisää!
Rico Tubbs: Kuten sanottu on fysiikan fakta,että vedyn tekemiseen polttoaineeksi kuluu enemmän energiaa kun siitä saadaan.Islannissa se ilmeisistä syistä on jossain määrin kannattavaa.
silti, vaihtoehtoisen (uusiutuvan) energialähteen löydyttyä, vety on erittäin hyvä ehdokas liikenteen polttoaineeksi sähkön ohella.
Öljyvarojen riittävyyttä parantanee lähivuosina vielä uusien varantojen löytyminen. Arviot varantojen maksimaalisen koon ajoittumisesta vaihtelevat. Varantohuippu saavutetaan Yhdysvaltain energiainformaatioviraston (EIA) mukaan vasta vuonna 2030, jos maailman vuotuinen öljyn tuotannon kasvu on keskimäärin kolme prosenttia. Riittävyyttä parantaa myös teknisen kehityksen lisäämä käytön tehokkuus. Kulutuksen kasvua hidastaa puolestaan lisääntynyt pyrkimys energian säästämiseen."
Kuten sanottu on fysiikan fakta,että vedyn tekemiseen polttoaineeksi kuluu enemmän energiaa kun siitä saadaan.Islannissa se ilmeisistä syistä on jossain määrin kannattavaa.
Tarjosin linkkejä joita kukaan ei ole ilmeisesti viitsinyt vilkaistakkaan,vaan tarjoaa suoralta kädeltä "kyllä jotain ilmestyy" läppää.
(lähde: mun mutsi)
Fissio ei ole vielä tänä päivänä toimivuusasteella, vaikka jotkut fyysikkohemmot ovat saaneet reaktorin pysymään stabiilina jo jonkun nanosekunnin ajan tms.
Korjatkaa jos olen väärässä. Dixoff varmasti osaa kertoa tyhjentävämmin. :)
jengi pistää sormet korviin ja hyökkää päälle -ottamatta edes asiasta selvää.
Mitä etlan läppään tulee niin se sisältää aika monta "jos" kohtaa (mm-energian säästö) ja on vanhempi kuin uppsalan tutkimus,joka on toistaiseksi luotettavin.
Mikäs ihmeen Tieteen Sanansaattaja olet kun moisia "fysiikan faktoja" ladot? Vetyä saa irroitettua vedestä sähköllä, ja vedystä taas saa fission avulla selkeästi enemmän energiaa irti kuin mitä tuohon irroitukseen vaadittiin. Lopputulos ei luonnollisesti ole vesi, vaan helium (muistaakseni). Fissio ei ole vielä tänä päivänä toimivuusasteella, vaikka jotkut fyysikkohemmot ovat saaneet reaktorin pysymään stabiilina jo jonkun nanosekunnin ajan tms. (lähde: mun mutsi)
Ja eikös ne ydinpommit perustu juurikin fissioon?
Fissioreaktorit ei kumminkaan välttämättä oikein istu autoon, joten homman voisi hoitaa vaikkapa ketjuna: vedyn irroittaminen vedestä sähköllä -> fissio, lisää sähköä -> lisää vedyn irroittamista vedestä -> välillä vetykanistereita bensiksille (tai vetiksille, jos nimi muuttuu ;)
Toisaalta taisi olla niin, että fissio tullaan ainakin ensialkuun hoitamaan eri aineksella kuin vety, mutta vastaavalla idealla kumminkin.
Korjatkaa jos olen väärässä. Dixoff varmasti osaa kertoa tyhjentävämmin. :)