Armeija

141 posts, 8 pages, 30,169 views

blade

#21 • • blade Otus.

yana4000:
---
blade:
Riihimäki, 1vk, 3j. VM. 6kk. Oli ihan ok, aika meni yllättävän nopeasti. *joo*

---

viestimiehet nykyään vain 6kk? meille perusteltiin viestimiehen 11kk palvelusta ”erityistaidoilla” joita ei pienemmässä ajassa opi (yea rite)

niin joo. 2/95 viestissä riihimäellä. verkonhallitsija-au.

[muokattu 26.6.2003 13:15]

Yeh 6kk, kyllä ne jotain puhu et saattaa joskus nousta 9kk. Kyllä meilla noin 80% oppi kaiken mitä piti.. porukka oli valittu tietotekniikka, yms. koulun käyneiltä, jokunen oli aivan eri alalta ja huomasi että ei niitä kiinostanu (kiinostiko muitakaan) eikä ollut hajuakaan esim. pc käytöstä.. tuolla kun läppäreillä hoidettiin noita hommia.. alvissa siis.

--
Energy.

bonfire

#22 • • bonfire
ASENTOOO.....

Upinniemi + Kotka/Kuusisen sotilassatama I/02, laivasto, kessu

voiko kesä aikaa enää paremmin viettää kuin merellä tehden juurikaan mitään *heiii*

hyvät jäi muistot.... intti frendeistä puhumattakaan, mahtavia tyyppejä

*hymähtää* kun muistelee sitä kaikkea säätöä!

LEPOO.....
skywalker

#23 • • skywalker mr.miyagi
Itse palvelin kokelaana 12kk vekarajärvellä 2/01,kuljetuskomppaniassa.
ihan mukavasti se aika siellä armeijassa vierähti,vaikka en olekaan mikään sotahullu. Se ei todellakaan oo mikään paha mesta,armeijasta tekee pahan mestan vaa oma asenne:ottaa rennosti vaa koko homman ni siellä pärjää vallan mainiosti.*joo*

--
you don`t know the power of the dark side

mniittymaki

#24 • • mniittymaki
1PsJK (ent. 1JK) / KymJP / KarPri - Vekaranjärvi II/02

Pääsin pois tossa about 3kk sitten, ja näin jälkeenpäin voi
kyl hehkuttaa et oli kivaa. Loistava tupa, ja muutenkin hauskaa
jengiä ja muutenkin mielenkiintosta & hyödyllistä toimintaa.

Jälkeen päin on jopa kaipaillut esim. paskanjauhamis sessioita
just ennen nukkumaan menoa yms.

.m

ainii, kannattaa muuten tsekata www.inttikaverit.com
hallucinogen

#25 • • hallucinogen Edain
Oonko mä ainoo jonka mielestä omassa tuvassa oli pelkkiä mulkkuja? *nauru*
Meillä oli jotain turkulaisia ja sitten tosta porin ja pirkanmaan alueelta ja moni ei ollu ees käyny stadissa ja dissas ihan kybällä, myös kaikkea muuta mitä eivät ymmärtäneet, huoltojoukkueen tupa oli ihan jees, paria hmmm patasukeltajaa lukuunottamatta *nauru*

--
pikku-*possu*

Blues

#26 • • Blues Koning van Afrika
Kyllä niitä mätiä omenia oli varmaan monellakin..niitä ei vain välttämättä halua muistaa.
Meillä oli tuvassa yksi heppu jota koko spol-joukkue inhosi. Sen ääni ja jutut olivat kauheita ja se oikeastaan omasta syystään joutui vihan kohteeksi. Oli sitä hauska sivusta katsella kun sen punkka räjähti joka päivä ja välillä löytyi lakanat toisesta kerroksesta *nauru*

--
Pictures

Party moeilik en het n oulike lewe

hallucinogen

#27 • • hallucinogen Edain

Blues:
Kyllä niitä mätiä omenia oli varmaan monellakin..niitä ei vain välttämättä halua muistaa.
Meillä oli tuvassa yksi heppu jota koko spol-joukkue inhosi. Sen ääni ja jutut olivat kauheita ja se oikeastaan omasta syystään joutui vihan kohteeksi. Oli sitä hauska sivusta katsella kun sen punkka räjähti joka päivä ja välillä löytyi lakanat toisesta kerroksesta *nauru*

Mä en koskaan ymmärtänyt miten jotkut jakso olla tuollakin niin pentuja et punkkaa piri räjäytellä tai tehä muuta jäynää mikä toisesta tuskin oli hauskaa, ja meillä oli tuvassa niinkun tällasia 24-25v sällejä jotka harrasteli tota, ei niinkun menny jakeluun miten ne jakso joitakin härnää mut ihan sama tuo, ohi on eikä tarvi niitäkään enään nähdä *nauru*

--
pikku-*possu*

RhonaN

#28 • • RhonaN Lapa
-02 tammi-heinäkuu Spol ja TiedK PorPr säkylä. aika monta aamua tiedustelujoukkueessa korpsanttina. Kyllähän se vitutti välillä, mut toi oli iha hyvä nakkii siin mielessä et aika juoksi ku oltii melkee kokoajan mettässä melkee 3kk putkee joka viikko *iloinen* Iha ok aikoja noi, mut ei hetkeekää oo kaduttanu, että en menny aukkii. 180aamua tota leikkiä riitti kyl mulle.

Noista tupakavereista sen verran et ku o pieni määrä (meitä oli vaa joukkue) ni siin tulee alussa aika hyvä yhteishenki, mut sit ku oppii tuntee ni huomaa et ei haluu olla missää tekemisissä eräiden kanssa. mutta kuten niiiiiin usein kolikolla o 2 puolta, tuli sieltä hyviäki kavereita *joo*

--
Pitää tanssii lujempaa et saadaa muut kiinni!

Claquesous

#29 • • Claquesous viidettä kolonnaa
mä olin vekaranjärvel korohoros hajoomas ja TODELLAKI vaa 6kk! roval ampumaleiril ei nukuttu 2vkoon ku 2-3h per yö... leirin lopus aivotoiminta oli zero*joo*mä olin siis tulijoukkuees ja mun henk.koht. ase o 120mm kranaatinheiti*poks*olin meiä heittime panostaja/ammusmies/lataaja (meil oli vähä miespulaa)

intist ei oikeestaa jääny sillee frendei muit ku yx sälli jonka kaa käyää välil dogaamas jne. mut ei meil sillee ollu kovi mahtava yhteishenki ku ketää ei ollu hakenu sinne vap.eht. vaa kaikki oli vaa nakitettu sinne...

no mut onnex ohi on*iloinen* res.jääk.saap.erä heinä-01

ai nii vekarajärve krhk oli siis rangastuskomppania eli siel oli tosi monel vaik mitä kivaa rekisteris... törkeetä pahoinpitelyy jne. yx ed.mainitu omaava sano mulle yhel leiril et vetää mua daijuu ku näkee... no kyrpä mikä kyrpä

[muokattu 22.7.2003 22:16]

--
32. of December

Jammailija

#30 • • Jammailija d a n c e m a c h i n e s
Panssarintorjunta alikersantti II/98.
Intti oli perseestä. Kusetin ylempiäni kuinka vaa kerkesin, että pääsisin vapaille ja tyttökaverin kainaloon..Noooo, jäin kyl sit kiinnikin muutaman kerran*blush*, vaan oli se sen arvoista*nauru*.

En tykänny mun alikessukavereista, mut jääkäreiden kanssa oli kivaa. Tykkäsin siitä, että kohtelin heitä kuin ihmisiä, kavereita, mut pystyin silti napakasti opettamaan heille tarvittavat asiat, jotta he pärjäisivät. Siel sit tajusinkin, että haluan opettajaksi. Eli kyl se intti oli mulle aika käänteentekevää aikaa kuitenkin*hymy*.

--
Näkemys yksilöstä oli se, että tällä ei ole pysyvää minää ja se kaipaa jonkinlaista pysyvää onnea, turvaa ja vakautta ja on alituisesti tarkoituksettoman toimelias...

Epailija

#31 • • Epailija Physicist, 2nd class.
Näin rannikkojääkärialikessuna saapumiserää II/00 pitää sanoa, että aikamoiseksi tissiposkimeiningiksi on tuo asepalvelus mennyt. Mun mielestäni pieni määrä simputusta, huutamista ja psyykkistä kaltoinkohtelua _kuuluu_ armeijaan - paino tietenkin sanoille ”pieni määrä”. Ei semmoinen henkilö, joka alkaa vetistellä punkan räjäyttämisestä tai muusta pienestä näennäisen turhasta nillityksestä, minun mielestäni ole tositilanteessa yhtään mihinkään. Miten psyyke voisi kestää suuria paineita, jos pienen painostuksen alla murtuu? Itse johtaminen on toki syytä hoitaa asiallisesti, alaisiaan kuunnellen, esimerkkiä näyttäen ja ilman turhaa sähellystä. Voin sanoa, että oma alokasaikani olisi ollut huomattavasti tylsempää ilman kyykyttämistä, huutamista jne. ja jopa puhdasta alijohtajiin kohdistunutta pelkoa. Kaikesta kuitenkin selvisi suuremmin hajoilematta, kun ei otti simputuksen huumorilla tai ainakin ”ei niin tosissaan tai henkilökohtaisesti”.

Noh. Ehkä annan väärän kuvan itsestäni. En todellakaan ollut mikään alaisille karjuva mini-Hitler, vaan juuri semmoinen pieni gonahtanut alikki, jolle riitti, että asiat sujuvat - ja jos eivät sujuneet, niin joku muu sai hoitaa huutamisen. *vink* Olen silti ihan tyytyväinen siihen, että minun alikeistani löytyi niitä kusipäitä, jotka osasivat valaa herran pelkoa meihin alokkaisiin. *g*

Mitään pahaa ei inttiajasta oikein ole sanottavana, vaikka olisinkin halunnut tarkka-ampujaksi, enkä alijohtajaksi. Alikkitoverit olivat pääasiallisesti mukavia tyyppejä, mutta alokkaita ei syystä ja toisesta ollut. Meitä oli sitten parinkymmenen alikin ja muutaman upseerioppilaan joukko, jotka viettivät puoli vuotta maalijoukkueena ja saamassa kaikkea mahdollista lisäkoulutusta. Loppujen lopuksi meno oli aika lungia ja porukan takia ihan hauskaakin.

Intin jälkeen eksyin muutaman muun Dragsvikilaisen kanssa viiden viikon reserviajan jälkeen vapaaehtoisiin kertausharjoituksiin Tukholman saaristoon ruotsalaisten rannikkojääkäritoverien kanssa (miten niin pitkä virke? *vink*) ja se olikin sitten menomatkaa lukuunottamatta kaikista inttikokemuksista mukavin. Jonkun mielestä voisi olla paradoksaalista, että tämmöinen ei-laisinkaan-nationalistinen ja gonahtanut reserviläinen voisi pitää moista reissua miellyttävänä, mutta niin se vain on. Inttiin liittyvissä asioissa oma suhtautuminen on se, mikä vaikuttaa eniten. Kaiken sen paskan kestää, kunhan siihen osaa suhtautua oikein.

Nyt on punainen lanka kadonnut kokonaan ja leffakin alkanut telkusta. Näihin tunnelmiin on hyvä lopettaa.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

ravec

#32 • • ravec
2 kertaa peruskoulutus jakso Kuorevedellä Hallissa, Ilmavoimien Teknillinen koulu.
Polvi meni kaksi kertaa huonoon kuntoon. -96 ja -99.

Ekalla kerralla se korjattiin tähystämällä.
Tokalla kerralla armeija kielsi vastuunsa.

Lähdin meneen ja menin sivariin.

[sinänsä harmi]
koska pienestä pitäen ollut auktoriteetti hullu.
harrastanut aseita ja muita armeija statukseen liittyviä juttuja.

No näin sivarina ei saa edes ampua aseella ampumaradalla.
Ainoastaa suljetulla omalla alueella.

How Nice sanoi koira.
isfnbojbbssn

#33 • • isfnbojbbssn sdonvoinv
itse kävin sivarin. ei kiinnosta pahemmin leikkiä sotaa metsässä, eikä muutenkaan huvita opetella murhaamaan ihmisiä. sivari oli ihan jees, vaikka mun paikka olikin aika rasittava... ja palvelusaika liian pitkä.

eikä sitten mitään ´armeija vs sivari´-faittia... pliis? *plur*

--
dasinoaisnvs

hallucinogen

#34 • • hallucinogen Edain
Mä en ainakaan oppinu tappamaan, ampumataitotestissä osuin 15 kudista 2kertaa tauluun *nauru*

--
pikku-*possu*

#35 • • Jamoz Guest
2/00 kaipr krhk.
Ja paskaltahan se 6kk silloin tuntui, mut jälkeenpäin kun kelaa niin hyvä et tuli käytyä loppuun asti. En kadu.
Näkipähän ainakin ihmisiä laidasta laitaan.
isfnbojbbssn

#36 • • isfnbojbbssn sdonvoinv

Jamoz:
Näkipähän ainakin ihmisiä laidasta laitaan.

sivarin koulutusjaksollakin näki monenlaista pikku vipeltäjää...

ei ne super-hipit ja muut hörhöt kaikkein friikeimpiä olleet, vaan ne tyypit jotka oli jostain syystä potkittu intistä ja joutuneet vasten tahtoaan sivariin... sit myös ne jotkut 27v vanhukset, jotka on vuosikausia hakeneet lykkäystä oli oma lukunsa.

noi tyypit oli yleensä aika katkeria ja anti-sosiaalisia... *justjoo*

[muokattu 14.8.2003 13:55]

--
dasinoaisnvs

Tyly

#37 • • Tyly
Mun mielestä toi intin touhu oli kyllä suuri pettymys... Aikoinaan lähdin sinne tammikuussa suurella haasteella olla paras kaekessa ja aattelin että sillä voisi saavuttaa siellä jotain suurta. Ja paskat. En oo saanut mitään erikoiskoulutusta ja istuin vain päivät pitkät kattomassa leffoja TV-tuvassa. Oli kuule tosi siistii... Ja sekin kävi vituttaa että alussa painotettiin että kaikella erikoiskoulutuksella mitä oot jo siviilissä ehtinyt hankkia niin on hyötyä että pääset taitojesi vastaaviin tehtäviin, ja paskat taas. *dissaa* Ei voi päästää mua esikuntaan vahingossakaan että heillä on tarpeeksi miehiä Kuljussa... *dissaa*

Oli kyllä tosi pettymyt ja sen takii halusinkin sieltä 6kk pois. Hyviä puolia tietenkin oli ettei ollut kineksiä kun neljä kpl ja niistäkin jostain sain kuntsarin *hymy*

*iloinen*

--
Iloinen vesilintu

#38 • • Relic Guest
imho intissä oli ihan leppoisaa ja kivaa.. tottakai sitä paskaa tuli päälle välillä ja vitutuskäyrä kävi jossain otsonikerroksen tasolla mutta kaiken kaikkiaan ihan ok. Loppuaika oli tosin vain istumista ja ihmettelemistä kun uudet mortit tuli eikä vanhoille gonille enää koulutusaikaa ollut...

Erikoiskoulutusta tuli ja senpä takia se olikin mielenkiintoista.
#39 • • Odk Guest
HelItR I/03 tykimiehenä olin ja sirkustahan toi oli. P-kaudella oli paras tupa mitä pysty kuvittelemaan mutta E- ja J-kaudella sellasia pellejä tupa pullollaan notta huhhuh, osa meistä ”muutti” naapuritupiin. Mutta oli se kokemus ja ikävä yllättää välillä jo nyt vaikka sieltä just pääsinkin ...
terrae

#40 • • terrae
Meinasin mennä armeijaan lukion jälkeen -99. Halusin tietää omat rajani.

Armeija kuitenkin syystä tai toisesta jäi. Nykyään ei enään haittaa vaikka jäiki. On jo ihan muut tulevaisuuden suunnitelmat / haaveet.