26 posts, 2 pages, 4,107 views
Mulla on ollu käsitys, että Flat Earth Society (is meeting here to day singing happy little lies...) olis perustanu hommansa siihen, että maapallo on litteä, mutta toimii sittemmin kuten Suomessa toimii Skepsis. En ole lukenut FESistä niin paljon, jotta tietäisin. Mutua.Tämän viikon paras salaliittoteoria, maapallo on oikeasti litteä. :hah:
Mulla on ollu käsitys, että Flat Earth Society (is meeting here to day singing happy little lies...) olis perustanu hommansa siihen, että maapallo on litteä, mutta toimii sittemmin kuten Suomessa toimii Skepsis. En ole lukenut FESistä niin paljon, jotta tietäisin. Mutua.Tämän viikon paras salaliittoteoria, maapallo on oikeasti litteä. :hah:
Siis se Skepsis perustuu juuri teorioiden mahdollisimman objektiiviseen tieteelliseen tarkkailuun, jonka jälkeen voidaan päätellä onko teoria faktaa vai huuhaata.En ole asiasta ihan varma, mutta eikö skepsiksen toiminta perustu juuri tuollaisten "huuhaa" väitteiden kritisoimiseen ja todistamamiseen ne epätodeksi.
Siis se Skepsis perustuu juuri teorioiden mahdollisimman objektiiviseen tieteelliseen tarkkailuun, jonka jälkeen voidaan päätellä onko teoria faktaa vai huuhaata.En ole asiasta ihan varma, mutta eikö skepsiksen toiminta perustu juuri tuollaisten "huuhaa" väitteiden kritisoimiseen ja todistamamiseen ne epätodeksi.
En tunne FESin politiikkaa, mutta minulla on ollut uskomus, että se on alkanut siitä väitteestä, että maapallo olisi litteä, mutta aikojen saatossa se on jäänyt taka-alalle ja pääpaino olisi juurikin jyvien eroittaminen akanoista tieteellisiä faktoja tarkastellessa.
Elikkä juurikin sitä mitä Skepsiskin tekee.
Mikäli FES on kuitenkin vain yritys osoittaa, että teknologia on pahasta ja elämme pannukakulla ja niinpäin pois, niin olen ollut uskomuksessani väärässä. Ei vain sinällään liippaa kaukaa, vaikka FES yrittäisikin todistaa nykytiedettä huuhaaksi, mutta silloin tarkoitusperä ei olisi sama kuin Skepsiksen.
Onko toi linkki noiden oikeet sivut? Olen koittanu etsiä ja olen tuolle törmännyt joskus, mutta en vain saata uskoa, että nuo ovat heidän oikeat sivut.