JONOTTAMINEN

48 posts, 3 pages, 5,362 views

Avatar
#1 • • Tonyw Guest
Viime aikoina Bileystävät ovat kritisoineet jonottamista todella vahvasti :angry: Ajattelin tehdä topiikin, jossa voi asiallisesti keskustella jonottamiseen liittyvistä kokemuksista/parannusehdotuksista...


Aihehan on tällä hetkellä palavaa tavaraa viimeaikaisten tapahtumien johdosta.

Itseltäni löytyy läjä negatiivisia kokemuksia jonottamisesta mm. uutenavuotena reilun tunnin jonotus -20 asteen pakkasessa sekä viimekesäisen Sundance festivaalin toisena päivänä myös tunnin "jonotus" ihmisröykkiön puristuksissa ja vietävänä. Tossa vain muutamia mainitakseni.


Hyvän asian puolesta... :)
Avatar
#2 • • akir0 Guest
Pahin jonotus (yhdistettynä massiiviseen pettymykseen) 2000-luvulta on kyllä allekirjoittaneella tuo Tropicin taannoinen "kylpylä"bile.

Virhehän siellä johtui yksinkertaisesti siitä, että pienennetyssä tilassa ei ollut riittävästi tilaa kaikille, joten osa ihmisistä jäi kokonaan ulkopuolelle.
Avatar
#3 • • Remotion Guest
Pahin oli puoli tuntia viivästynyt Club Labyrinth joskus 2001 Nosturissa kun olin jonossa n. 5. ihmisenä kun saimme kuulla että ovet aukeekin vasta puolen tunnin päästä. Eihän siin muuten mitään mut mulla oli ohuenohut T-paita vaan päällä kun olin ajatellut jättää takin autoon n. 500m päähän ja mennä samantien sisään. Pakkastakaan ei ollut kuin joku 16 astetta! :panic:
Avatar
#4 • • drS Guest
pisimmät jonotukset oon tainnu kokea legendaarisella tullikamarin pakkiksella, mutta niihin ei kyllä liittynyt mitään negatiivistä :) ohkasissa vaatteissa seisominen pakkasessa monen muun kanssa nostatti kummasti vaan fiiliksiä, varsinkin kun sisältä alkoi kuulumaan tunkkainen bassojyske... kun lopulta pääsi sisään, sitä arvosti vielä enemmän jonottamisen jälkeen :excellent:
Avatar
#5 • • osm Guest
Pahimmat mitä tulee mieleen:

- Royal Cotton Clubin Unity, oiskohan ollu ekaa kertaa siellä kun jonotettiin tunnin verran kunnon pakkasessa ja takki oli ohut eikä tietenkään sen allakaan ollu riittävästi vaatetta.

- Entropy 10v. Vajaa 2h jonotusta mun kohdalla.

Onhan noita isoja jonoja muissakin bileissä ollut mutta ne on sitten joko olleet kesällä (jolloin jonotus ei ihan niin paljon haittaa, etenkin jos on kylmää siideriä eväänä), tai sitten oon jonon nähdessäni jättänyt bileet väliin.
Avatar
#6 • • Edited ville Guest
Pahimmat:

L2000: Pakkasta ulkona ja jonoa lähes 1.5 tuntia. Sen jälkeen sisälle, jossa jonotettiin turvatarkastukseen yli kolme varttia

Hype: Sisällä 15 ihmistä ja ulkona 1.5h jono. Pahimpia tapahtumia monet screenit ja varsinkin screenin synttärit.

Ihana ursulan viinituvassa: Ihanmeno oli jo silloin ihanamenoa (tm); poken tutut pääsee koska vaan, muut hyvällä tuurilla

Vanhan tapahtumat: Hytkyt ja Laserpointit, sekä jonoa kolmensepänpatsaalle

---

Jotenkin tuntuu siltä, että nykyinen bilelama on totuttanut ihmiset siihen että jonoa ei paljoa ole ja sitten kun sitä on niin siitä kyllä osataan valittaa ....
Avatar
#7 • • Tapi T Guest

Pahimmat:
L2000: Pakkasta ulkona ja jonoa lähes 1.5 tuntia. Sen jälkeen sisälle, jossa jonotettiin turvatarkastukseen yli kolme tuntia


Mäkin jonotin ulkona n. 100m jonossa about 1,5h, mutta miten ihmeessä sulla meni tarkastuksissa 3h?
:eek:
Mulle jonottaminen ei edes ole mikään kovin paha juttu, mutta kun huomaa mistä jono kovin usein johtuu (=poket jäätyvät narikassa), niin se pistää kyllä vihaksi. Esim. viime syksyiset jonot Screeniin Kaivolle olivat täysin käsittämättömiä; narikassa oli neljä ihmistä ja pahimmillaan parin sadan ihmisen saaminen sisälle kesti lähes tunnin!! Noin yleisesti voi sanoa, että järjestelyiden heikkoudesta johtuvat jonotukset pistävät vihaksi.

Koska itselläni on aika paljon kokemusta narikassa olemisesta, niin tässä muutama vinkki asiakkaalle:

1. Riisu päällysvaatteesi valmiiksi.
2. Varaa tasaraha.
3. Jätä villapaidat yms. suosiolla narikkaan - bileissä tulee kylmä kovin harvoin.
4. Säilytä kaikkia irtotavaroita suljetuissa taskuissa. Ylimääräiset paidat tms. eivät katoa, kun sullot ne takkisi hihaan.
5. Kun olet saanut narikkalapun, älä jää jumittamaan ja tukkimaan kulkureittejä.
6. Tarvitsetko todella bileisiin mukaan reppuja, kasseja yms. ylimääräistä?
7. Ravintola vastaa ainoastaan päällysvaatteittesi säilytyksestä - ei ole ravintolan syy, mikäli esim. kännykkä katoaa taskusta.
8. Kun bileet loppuvat, niin siirry heti ulos odottamaan ystäviäsi.
Avatar
#8 • • ER Guest
Saahan sitä jonottaa johonkin teinihelvettiin/juottolaankin huonolla säkällä tunteja. Ja pääsylippu voi olla käytännössä ihan samaa luokkaa. Kuitenkin jonotitpa minne tahansa jos jonon ohi pippailee porukkaa sisälle niin se jos mikä rassaa. Toisaalta jos sisältä pitäisi päästä esim. pankkiautomaatille tai jonnekkin syömään niin on kurja kohtalo joutua jonon perälle. Järjestysmies voi huonolla toiminnallaan helposti pilata koko illan tällaisissa tilanteissa. Ja yleensä myös pilaa.
Avatar
#9 • • OCS Guest
Mulla ei ole kauheasti kokemusta jonottamisesta. Pisimpään olen varmaan jotain 20 minsaa odotellut. Olen vaan ilmeisesti onnistunut välttämään pitkät jonot :) Ainoa asia mikä tuossa vituttaa on just ne ihmiset ketkä kävelee jonon ohi. Tekisi mieli niitata niitä oikein olan takaa. Ehkä joku kerta vielä napsahtaa päässä 8|
Avatar
#10 • • ville Guest

Pahimmat:
L2000: Pakkasta ulkona ja jonoa lähes 1.5 tuntia. Sen jälkeen sisälle, jossa jonotettiin turvatarkastukseen yli kolme tuntia


Mäkin jonotin ulkona n. 100m jonossa about 1,5h, mutta miten ihmeessä sulla meni tarkastuksissa 3h?
:eek:



Typoja :)

alunperin piti olla kolme varttia =)
Avatar
#11 • • Edited hiski Guest

Pahimmat:

L2000: Pakkasta ulkona ja jonoa lähes 1.5 tuntia. Sen jälkeen sisälle, jossa jonotettiin turvatarkastukseen yli kolme varttia


Heh, taisipa olla juuri L2000, kun olin itsekkin siinä ovella - illan paras tarjous oli muistaakseni 1000mk, jos pääsee jonon ohi sisään =)
Avatar
#12 • • JussiS Guest
1h 50min entropyyn, mutta mua ei periaatteessa jonotus ees vituttanu missään vaiheessa, enkä ees saanu surullisenkuuluisaa "entropyflunssaa".

Oli muuten hyvä että Labyrinthissa 2001 ei ollut jonoja, veikkaan että tollanen 1½ h olis voinu olla aika kova pala siinä ilmassa. Oli meinaan varmaan -25 astetta, muistan sen elävästi siitä että päätettiin kävellä Kaapelilta Kallioon (ei järki päätä pakota, näköjään).
Avatar
#13 • • pie Guest

Heh, taisipa olla juuri L2000, kun oli itsekkin siinä ovella - illan paras tarjous oli muistaakseni 1000mk, jos pääsee jonon ohi sisään =)



Oma jonotukseni L2000 -jonossa kesti n. 45min. Kuulin itse myös tuosta 1000mk jonon ohi tarjouksesta. Oma lippunikin/jonotuspaikka olisi haluttu ostaa 300mk hinnalla.

Muita jonotusmuistoja:

E10V: jonotusennätykseni, 2h.
Dimensio @ Joensuu, 2001? Jono ei nyt ollut mikään kamalan pitkä, mutta pakkasta oli kiitettävästi ja olotila ehti muuttua aika kohmeiseksi.
Avatar
#14 • • Tapsa Guest
Tropic Edenissä !

1 1/2h
tai
2 1/2h
en muista..

Sen muistan, et oli HELVETIN KYLMÄ !
Avatar
#15 • • vaavu Guest

- Royal Cotton Clubin Unity, oiskohan ollu ekaa kertaa siellä kun jonotettiin tunnin verran kunnon pakkasessa ja takki oli ohut eikä tietenkään sen allakaan ollu riittävästi vaatetta.



Joo, lienee ollut sama keissi kun itsekin siellä jonotin. Tultiin jonoon varttia vailla ennen bileiden alkua, jonotettiin järkyttävässä pakkasessa 1,5h ja juuri aivan jonon kärkeen päästyämme ilmoitettiin että paikka oli loppuunmyyty. Se kyllä söi miestä. :sad: Taisi olla ainoa kerta sinä vuonna (1999) kun en Unityyn päässyt, muina kertoina olin sitten etukäteen viksu ja kävin ostamassa ennakot.

Toinen messevä jonotus oli tosiaan toi 2000 laby. Seuraavana vuonna hommat hoituivatkin sitten ihan eri mentaliteetilla, ilmeisesti järjestäjät päättivät korjata edellisen kerran epäkohtia.
Avatar
#16 • • Karo Guest

Saahan sitä jonottaa johonkin teinihelvettiin/juottolaankin huonolla säkällä tunteja. Ja pääsylippu voi olla käytännössä ihan samaa luokkaa.



No en nyt ihan noinkaan menisi väittämään. En kyllä ikinä ole baariin (juottolaan) jonottanut viittätoista minuuttia kauempaa.

Oma ennätys on tosiaan tuolta jo mainitusta Tropicin kylpyläbileestä. Muistaakseni reilut 2,5 tuntia jonotimme ulkona helmikuun pakkasessa.
Hirvittävä ryysis, paljon härskejä ohituksia (siis meidät ohitettiin) ja rasittavia juntteja ympärillä. Ja sisällä olleet bileet eivät edes olleet sen arvoiset. :scared:

Yleensä jonottaminen ei mua niin haittaa, kyllä n. tunnin voi vielä jonottaa ilman että se pilaa iltaa.
Avatar
#17 • • ER Guest

Saahan sitä jonottaa johonkin teinihelvettiin/juottolaankin huonolla säkällä tunteja. Ja pääsylippu voi olla käytännössä ihan samaa luokkaa.



No en nyt ihan noinkaan menisi väittämään. En kyllä ikinä ole baariin (juottolaan) jonottanut viittätoista minuuttia kauempaa.



Tervetuloa Jyväskylän Elohuviin lauantaisin. Ei nyt ehkä ihan tunteja mutta huonolla säkällä yksi ainakin. Pääsymaksutkin sen 6+1,5 joten ~10e eli vrt esim E10V.
Avatar
#18 • • LindaGP Guest

No en nyt ihan noinkaan menisi väittämään. En kyllä ikinä ole baariin (juottolaan) jonottanut viittätoista minuuttia kauempaa.



Oma ennätys tavalliseen kapakkaan oli joulupäivänä 2000. Jonotin 2,5 tuntia -20 asteen pakkasessa. Oli muuten jalat aika kohmeessa...
Avatar
#19 • • kani Guest
vuosi 2002 saapui garden of edenin jonossa.
vajaa 1,5 h jonottamista reippaassa pakkasessa ja hernesaari(tm)
tuulessa.

ei se niin tarkkaa sillon ollut. oli skumppaa.. :)
Avatar
#20 • • serotonot Guest

No en nyt ihan noinkaan menisi väittämään. En kyllä ikinä ole baariin (juottolaan) jonottanut viittätoista minuuttia kauempaa.



Oma ennätys tavalliseen kapakkaan oli joulupäivänä 2000. Jonotin 2,5 tuntia -20 asteen pakkasessa. Oli muuten jalat aika kohmeessa...



Miks? ja hyvää joulua :)