Ookste menossa naimisiin??

20 posts, 1 page, 2,879 views

#1 • • Moraani Guest
Olen opiskelija Helian ammattikorkeakoulussa. Jotta saisin suoritettua opintoni, joudun tekemään markkinatutkimuksen. Aiheenani on tutkia naimisiin aikovien taikka naimisissa jo olevien mieltymyksiä häistä. Tietoja käytän ainoastaan tässä koulutyössä, eli don't worry.

Vastatkaa ja pitäkää mielessä että seukkaan moden kanssa :hah:

Tätä topiccia voidaan pitää myös yleisenä hää/naimiais topiccina jne.

Vielä sellanen juttu, että jos tahtoo voi vastata mulle privana tai lähettää sähköpostia osoitteeseen: [email protected]

1. Sukupuoli ja Ikä

2. Oletko

a. naimisissa
b. menossa naimisiin

3. Asuinpaikkakunta

4. Ammatti

5. Tulot/kk

a. alle 1500
b. 1500-2500
c. 2500-5000
d. 5000-

6. Kuka organisoi häät?

7. Kuka maksaa/maksoi häät?

8. Kuinka paljon häihin kului rahaa/mikä on hääbudjettinne?

9. Oletko tyytyväinen tarjolla oleviin hääpalveluihin? miksi?

10. Mitä palveluita ostit/aiot ostaa, mitä teit/teet itse?

11. Mistä löysit häiden järjestelyyn liittyvää tietoa?

a. lehdistä, mistä lehdistä?
b. internetistä, miltä sivuilta?
c. häämessuilta
d. muualta, mistä?

12. Mikä häiden järjestelyissä on/oli kaikkein vaikeinta?

13. Olisitko ollut/oletko valmis maksamaan yritykselle hääjärjestelyjen hoitamisesta? Miksi?

14. Olisiko palvelusta, joka organisoi kaiken hääkutsujen lähettämisestä, tarjoilusta aina valokuvaamiseen mielestäsi hyötyä?

15. Minkälaisesta palvelusta olisi/olisi ollut eniten hyötyä sinulle?

KIITOS AJASTASI!
#2 • • jUSSi Guest
1. Mies, 26
2. a
3. Espoo
4. ohjelmistosuunnittelija (kyllä, myös insinöörit pääsevät joskus naimisiin ;) )
5. c
6. minä ja vaimo
7. itse
8. ~1300e, käsitti vaatteet ja illallisen vanhemmille
9. ei edes kyselty
10. kukkakimppu, vaatteet, ravintolan palvelut
11. a. eukko osti muutaman hää-lehden
12. meillä oli sen verran pienimuotoiset häät, ettei vaikeata ollutoikein mikään.
13. En todellakaan. Maistraatissa vihkiminen ei ole kovin vaativaa ;)
14. Ehkä sellaiselle joka järjestää massahäät eikä jaksa itse stressata
15. Näin pienimuotoisissa tapahtumassa ulkopuolisista olisi ollut vain haittaa.

Niin, tarkennuksena voisi sanoa, että mukana olivat vain meidän molempien vanhemmat. Halusimme pitää tapahtuman mahdollisimman pienenä.
#3 • • akir0 Guest
[ot]Suosittelen tekemään tälläiset tutkimukset esim. webi-lomakkeella. Saapi tulokset suoraan taulukkoon ja säästyy copy&pastelta ja toisaalta tulkinnoilta kun on selkeät kohdat mihin rastitella[/ot]
#4 • • Moraani Guest

[ot]Suosittelen tekemään tälläiset tutkimukset esim. webi-lomakkeella. Saapi tulokset suoraan taulukkoon ja säästyy copy&pastelta ja toisaalta tulkinnoilta kun on selkeät kohdat mihin rastitella[/ot]

a. en osaa
b. haluttiin pitää osa kysymyksistä avoimina, jotta saa "tarkempaa" tietoa
c. kiitos vinkistä
#5 • • Moraani Guest
Kiitos jUSSi vastauksesta, miehiä ei oikein jaksanut innostaa vastata, mutta taidat edustaa toista niistä kahdesta, yht noin 70 vastausta. Nyt on tarpeeksi vastauksia kasassa ja pääsen aloittamaan niiden analysoinnin. :hearts:
#6 • • kani Guest

Vastatkaa ja pitäkää mielessä että seukkaan moden kanssa :hah:

tipahdin.. :laugh: :laugh:

sori offtopikista. "please mister moderator don't hit me"
#7 • • Ezzy Guest

miehiä ei oikein jaksanut innostaa vastata, mutta taidat edustaa toista niistä kahdesta, yht noin 70 vastausta. :hearts:

Eikös se näin yleensä mene? Nainen suunnittelee häitä 3kk:n seurustelun jälkeen ja mies miettii paljonko sijoittaisi uuteen autoon/tietokoneeseen/kämppään/rakastajattareen...

:hah:

ja ei, en suunnittele häitä. about ever.
#8 • • Tapi T Guest

Kannattaa suunnitella. Tässä ihqu foorumi kaikille morsiammille ja sulhasille. :D
#9 • • Ezzy Guest

Kannattaa suunnitella. Tässä ihqu foorumi kaikille morsiammille ja sulhasille. :D

new world order....

ihan periaatteesta jo koko instituutiota vastaan.
#10 • • Funkatronik Guest

Eikös se näin yleensä mene? Nainen suunnittelee häitä 3kk:n seurustelun jälkeen ja mies miettii paljonko sijoittaisi uuteen autoon/tietokoneeseen/kämppään/rakastajattareen...

Mies tekee noin, pelimies pistää morsiamen maksamaa nuo.
#11 • • Moraani Guest

Mies tekee noin, pelimies pistää morsiamen maksamaa nuo.

Siis, kolmessa 64:stä tapauksessa vaimo maksoi häät kokonaan. Helsingissä 65% sijoitti häihinsä 5 - 6 000 euroa, 24% 10 - 15 000 euroa ja loput siltä väliltä. Nämä siis tän tutkimuksen mukaan. Kelatkaa sitä!
#12 • • Funkatronik Guest

Siis, kolmessa 64:stä tapauksessa vaimo maksoi häät kokonaan. Helsingissä 65% sijoitti häihinsä 5 - 6 000 euroa, 24% 10 - 15 000 euroa ja loput siltä väliltä. Nämä siis tän tutkimuksen mukaan. Kelatkaa sitä!

Olen kyllä tietoinen siitä miten paljon ihmiset keskimäärin pistävät häihinsä, itse asiassa jonkun vanhemman tukimuksen mukaan nuo summat olisivat vieläkin suurempia. Onhan se tosin elämässä ainutkertainen (joo joo, olen romantikko) tapahtuma mutta silti, minun pitäisi säästää pari vuotta että olisi varaa, olettaen että en ostaisi levyjä sinä aikana.

Aika usein kai häät ainakin osittain taitaa maksaa sulhasen ja morsiamen vanhemmat, eli menot jakautuvat kolmen talouden kesken.
#13 • • Ana-- Guest
okei.. vertaillaanpa:

Dekit + loistava mikseri + hemmetisti levyjä

VS

Rengas eukolle sormeen juhlineen.

..

Go figure..
#14 • • jUSSi Guest

okei.. vertaillaanpa:

VS

..

Go figure..

tai sit otat musta mallia ;)
#15 • • jUSSi Guest

ihan periaatteesta jo koko instituutiota vastaan.

avioliiton perusajatus on ihan kiva vaikka en pidä sitä mitenkään pakollisena tai tarpeellisena nyky-yhteiskunnassa, mutta itsellänikin se suurin peruste löytyi lakikirjoista. Avioparia kun kohdellaan vieläkin aika erilailla asetusten ja säädösten valossa kuin esimerkiksi avoparia (ja onhan minussakin jonkin verran romantikkoa ;) )
#16 • • Taedium Guest

VS

Nii, ja kyllähän sen renkaan ylläpito maksaa kans...

Ana, tulipahan mieleen, että on tulossa uusi Barbie malli: Avioero-Barbie, mukana Avioero-Barbie ja kaikki Kenin tavarat! :D
#17 • • Funkatronik Guest

okei.. vertaillaanpa:

VS

..

Go figure..

tai sit otat musta mallia ;)

No mutta Jussi hyvä, jos mietit että ilman sitä eukkoa sulla ei olisi hemmetisti vaan aivan älyttömän paljon niitä levyjä... mmm mmm.

Eukko ja sormukset kaniin ja Lontooseen levyostoksille!
#18 • • jUSSi Guest

No mutta Jussi hyvä, jos mietit että ilman sitä eukkoa sulla ei olisi hemmetisti vaan aivan älyttömän paljon niitä levyjä... mmm mmm.

Eukko ja sormukset kaniin ja Lontooseen levyostoksille!

hmm, on tossa pointtia, mutta musiikki ei vaan ole koko elämä :)

sitäpaitsi hyvää musiikkia tulee kuitenkin vain pikkasen, joten levyjen määrä ei korvaa laatua ;)
#19 • • Tapi T Guest

No mutta Jussi hyvä, jos mietit että ilman sitä eukkoa sulla ei olisi hemmetisti vaan aivan älyttömän paljon niitä levyjä...

Mä en ymmärrä tätä. Tulevatko naiset aivan erityisen kalliiksi silloin, kun heistä tulee vaimoja tai mennään kihloihin? Mä kuvittelisin tilanteen oikeastaan päinvastaiseksi, koska tuolloin on kaksi ihmistä vastaamassa vuokrasta, autosta tms. menoista.

Vai enkö mä sittenkään ole herrasmies, kun mun taloudelliseen tilanteeseen ei ole oikeastaan ikinä pahemmin vaikuttanut se, että seurustelenko vaiko en.
#20 • • Karo Guest

Mä en ymmärrä tätä. Tulevatko naiset aivan erityisen kalliiksi silloin, kun heistä tulee vaimoja tai mennään kihloihin? Mä kuvittelisin tilanteen oikeastaan päinvastaiseksi, koska tuolloin on kaksi ihmistä vastaamassa vuokrasta, autosta tms. menoista.

En ymmärrä minäkään. Minulla on tähänastisissa parisuhteissani ollut aina paremmat tulot ja enemmän rahaa kuin ukoillani. Voi olla että vaimo elättääkin miestä ja rahoittaa tämän levyostoja. :mad: :D