läppäri + pöytäkone = musastudio?

12 posts, 1 page, 2,410 views

Avatar
#1 • • Tuppu_ Guest
Voi olla edessä läppärin ostaminen tässä jo jopa lähiaikoina ja ajattelin kysyä, että kuinka se kannattaisi kytkeä varsinaiseen päämusakoneeseen? Eli cubasen vst linkkiä, ihan midiä, verkkokaapelilla, vai mitä kannattaisi käyttää? Entä onko jotain tiettyjä läppäreitä, jotka eivät mitenkän sovi musakäyttöön, vaikka ostaisi siihen jonkun firewire- tms. äänikortin? Eli mitä pitää ottaa huomioon, kun ostaa läppäriä, jota käytetään myös musakäytössä?
Avatar
#2 • • bulk Guest
Firewire, tarpeeks muistia ja kovalevytilaa + nopee prossu.

Mulla on himassa kans 1GHz läpiskä ja pöytäkone, mut en ole jaksanut juurikaan linkkailla, voisi vähän asiaan toki perehtyä.

Jos jollakin on päteviä linkkejä, niin jakoon vaan. :)
Avatar
#3 • • OSC8 Guest
Tossa cubase-topicissa haikailinkin tollasen pöytäkone/läppäri-yhdistelmän perään. SystemLink on kuitenkin ideana todella hyvän kuuloinen systeemi (mulla oli visiona hoitaa kaikki audiokäsittely+sekvenssointi toisella koneella, ja keskittää plugarit/VSTi:t toiselle).

Harmi vaan että systemlink sit vaatii läppäriin sen ASIO-tuetun äänikortin jossa on S/PDIF tai ADAT, eli pelkällä FireWirellä koneita ei saa linkitettyä. Tulee aika paljon kustannuksia heti lisää :crybaby:
Avatar
#4 • • Fat Abbot Guest
Jotain haikuja oon kuullut että Steinberggi olisi jo aika pitkällä kehittämässä Systemlinkkiä joka toimisi Firewirellä... Tiedä sitten.

Mutta olisi aika kova juttu.
Avatar
#5 • • OSC8 Guest

Jotain haikuja oon kuullut että Steinberggi olisi jo aika pitkällä kehittämässä Systemlinkkiä joka toimisi Firewirellä...



No luulis, vois toi systemlink tulla oikeasti jollekulle käyttöönkin.. :excellent:
Avatar
#6 • • the Atonalizer Guest
Tsekkaas tämä kulostaa meinaan aika hyvältä, mikäli toimi.
Avatar
#7 • • Tuppu_ Guest
Katosvaan! Aika mielenkiintoiselta näyttää tuo fx teleport. Täytyy testailla, kunhan tilaamani kannettava minulle joskus saapuu. Lähinnä olin suunnitellut, että ajelisi läppärissä logicia ja ohjaisi niitä synia pääkoneen cubasella, kun cubaseen niitä ei muuten saa toimimaan.

Jos joku on suunnittelemassa uuden kannettavan ostoa, suosittelen tutustumaan verkkokauppa.comin myymään laajakuvakannettavaan (oli marraskuun mikrobitin testissä sivuilla 88-89), jonka osat voi itse valita. Näyttö on saman kokoinen ja resoluutioltaankin sama 17" laajakuva kuin esim. applen suurimmassa powerbook-mallissa, mutta maksaa vain puolet siitä hinnasta. Lisätietoja: http://www.thetechzone.com/display.php?i=253&p=3
Avatar
#8 • • MikkiHiiri Guest

Tsekkaas tämä kulostaa meinaan aika hyvältä, mikäli toimi.



Mut toihan on tosi kätevä. Toises konees ei tartte olla ees äänikorttia.
Pitäis saada testauksee.
Avatar
#9 • • the Atonalizer Guest
Aivan.
Avatar
#10 • • OSC8 Guest
Ai perkeles kun kuulostaa hienolta systeemiltä :)

Verkkokortitkin kun löytyy käytännössä lähes aina vakiona nykykoneista..

Katosvaan! Aika mielenkiintoiselta näyttää tuo fx teleport. Täytyy testailla, kunhan tilaamani kannettava minulle joskus saapuu.



Hienoa, muista kertoa kokemuksista sitten täällä :happyroll:
Avatar
#11 • • jouni a Guest

Tsekkaas tämä kulostaa meinaan aika hyvältä, mikäli toimi.



Mut toihan on tosi kätevä. Toises konees ei tartte olla ees äänikorttia.
Pitäis saada testauksee.





Katosvaan! Aika mielenkiintoiselta näyttää tuo fx teleport. Täytyy testailla, kunhan tilaamani kannettava minulle joskus saapuu.




Koittikos kukaan tota sitte loppujenlopuksi saada toimimaan ja mites kävi? :confused: :panic:
Avatar
#12 • • OSC8 Guest

Katosvaan! Aika mielenkiintoiselta näyttää tuo fx teleport. Täytyy testailla, kunhan tilaamani kannettava minulle joskus saapuu.



Koittikos kukaan tota sitte loppujenlopuksi saada toimimaan ja mites kävi? :confused: :panic:



029 oli ainakin jonkin verran testaillu ja ilmeisesti ei ihan täyttäny odotuksia(??, ei muista tarkemmin, 029 vois ite valottaa asiaa??)

Ainakin ne ASIO-ajurit pitää edelleen löytyy molemmista koneista..