Kuinka vastaat puhelimeen?

84 posts, 5 pages, 21,211 views

#1 • • pie Guest
Kertokaa kuinka vastaatte puhelimeen tai kännykkään. Myös mahdollisista hölmöilyistä puhelimeen vastaamisessa saa kertoa.

Tutuille vastaan "niin" tai "noo" tai "no moi". Puolivirallisesti vastaan etunimellä. Samoin jos soitetaan tuntemattomasta numerosta vastaan etunimellä.

Sattuipa kerran että veljeni soitti kännykkääni (numeroa ei näy). Hetki siinä puhuttiin. Pian hän soitti uudestaan kysyäkseen jotain. Vastasin ja asia tuli selväksi. Ja taas kohta puhelin soi. No jatkuva kännykkään vastailu alkoi jo vituttamaaan. Puhelin soi neljättä kertaa lyhyen ajan sisällä, näytössä ei näkynyt numeroa mistä soitettiin, oletin että siellä on jälleen veljeni ja ärähdin vaan äkäisenä puhelimeen "no vittuako vielä soittelet". Sieltä soittikin puhelinmyyjä ja enpä tiennyt olisiko pitänyt hävetä vai nauraa - nauroin.
#2 • • jUSSi Guest
Tuttuihin numeroihin vastaan aina etunimellä, muihin koko nimellä. Ärsyttää aivan suunnattomasti, kun joku vastaa puhelimeen "Moi!". Olen pari kertaa soittanut vahingossa väärälle kaverille ja huomannut vasta parin minuutin selityksen jälkeen, että tulipa soitettua väärälle ihmiselle. Vastatkaa nyt saatana edes etunimellä siihen puhelimeen!
#3 • • Daniel Braun Guest
halåå?
halååå?
halååååå?!
:)

Eips, kyllä mä vastaan aika useasti omalla nimelläni ja tosi tutuille vain sanomalla "kerro", "moi" tai "niin"...
Mutta, kyllä se oma etunimi on se yleisin.
#4 • • serotonot Guest

Olen pari kertaa soittanut vahingossa väärälle kaverille ja huomannut vasta parin minuutin selityksen jälkeen, että tulipa soitettua väärälle ihmiselle. Vastatkaa nyt saatana edes etunimellä siihen puhelimeen!

Soita nyt saatana edes oikeaan numeroon!
#5 • • Tapi T Guest
Jos tunnen soittajan ja soittaja tuntee mut, niin vastaan lyhyesti moi, päivää, moro tms. Jos joku tuttu rupeaa selittämään jotain käsittämätöntä, niin huomautan kyllä siitä.

Jos en tiedä numeroa, niin vastaan koko nimellä - tietenkin.
#6 • • jUSSi Guest

Olen pari kertaa soittanut vahingossa väärälle kaverille ja huomannut vasta parin minuutin selityksen jälkeen, että tulipa soitettua väärälle ihmiselle. Vastatkaa nyt saatana edes etunimellä siihen puhelimeen!

ehehe :scared:
#7 • • serotonot Guest

ehehe :scared:

heheh
#8 • • A-E Guest
Jos soittaja on frendi niin tulee vastattua "Mo tai Morjes", mutta jos soittaja on tuntematon tulee sanottu aina oma nimi.
#9 • • J Raninen Guest
Tuntemattomille tarjoon etunimeä, tutuille Moi!

Muita satunnaisesti hilpeyttä herättäviä:
-Haloo.fi (joskus aikoinaan)
-Anteeks, väärä numero (<- joskus menee jengi lankaan)
#10 • • LindaGP Guest
Omaan kapulaan vastaan "Ja, de' e' Linda" poikkeuksena a) mieheni, jolle vastaan "No moooooi", b) äiti ja isä, joille vastaan "hej mamma/ pappa". Työpuhelimeen vastaan "Hotelli Hilipimpeli, hyvää huomenta".
#11 • • zAo Guest

Työpuhelimeen vastaan "Hotelli Hilipimpeli, hyvää huomenta".

Hotelli Hilipimpeli.......en tiedä, mut musta toi kuulostaa
jotenkin epälyttävältä nimeltä :laugh:
Tai sit mun mieli on vain saastunut....

Itse vastaan puhelimeen tutuille yleensä Moi tai jollain
muulla vastaavalla tervehdyksellä. Tuntemattomille koko nimellä.
#12 • • Daniel Braun Guest

Työpuhelimeen vastaan "Hotelli Hilipimpeli, hyvää huomenta".

*reps* :laugh:
Ai noinko sinä siihen vastaat?
Toimii varmasti...
#13 • • Homegrove Guest

Tuntemattomille tarjoon etunimeä, tutuille Moi!

Näin minäkin.
#14 • • Taedium Guest
Yleensä vastaan etunimellä tai sit jos oon oudolla päällä ni jotain outoa.

On muuten varsinkin perjantai-iltaisin hauska vastata:
"Yeah hi XXX, good that I catched you. I was just wandering..."
Ja yleensä siinä kohassa ne on äimänä:
"..Bu... But I called you?"

Suomessa vastailin yleensä:
"Rytkösen reki- ja haitarinhajottamo."
"Tuonelan Urut RY"
"Maunon Mato Oy, Pääjohtaja puhelimessa"
"Kulkukissojen Tuki ja Ravintola Wo-Ping"
...ja kaikkee mitä sitä aina keksi.

Mut yleisimmin vastaan etunimellä.
#15 • • Retro Huggu Guest
Vapaa-aikana vastaan: Darude
#16 • • Hasse G Guest
Jos numbra ei oo tuttu, en yleensä kehtaa heittää läskiks vaan vastaan ihan nimellä. Kavereille tosin tulee usein heitettyä bonjour tai buongiorno! (kirjoitusasu päin **?) luonnollisesti erittäin ylikorostetulla murteella. "Joulupukin lahjavarasto?" on kans aika suosikki, sitä tosin säästelen erikoistapauksiin. :excellent:
#17 • • Ozie Guest
Tutuille Mo, Mö, Mösse, Mössepösse, Kerro, No mitäs, 'elo, Nuuhkis, jne...
Tuntemattomille omalla nimellä, paitsi viimeks ku vastasin tunnil.... luulin et se oli frendi joka vahingos aina välist soittelee tuntemattomasta numerosta, no eniveis vastasin silleen hiljaa "no kerro..." ja sit se oli joku mikrobitin myyjä joka ihmetteli et mitä kuiskailen..
#18 • • taro Guest
"Öp", "jePP"

tuntemattomille etunimellä.
#19 • • Remotion Guest
selvyyden vuoksi vastaan useimpiin tuntemattomiin puheluihin omalla nimellä (varsinkin työaikana) tuttuihin puheluihin vastaan yleensä jonkun muun nimellä tai jotenkin yltiöhärösti.
#20 • • Jone Guest
Kysymys on kohdallani paremminkin siitä kuinka en vastaa puhelimeen. Vastaan puhelimeen melko lailla harvakseltaan jos sattuu siltä tuntumaan ja jos ruudussa vilkkuva nimi ei natsaa sen hetkiseen fiilikseen niin vastaamatta jää.

Vastatessani vastaan joko etunimelläni (tai no, lempinimi toi kyllä alunperin on) tai mitä tahansa maan ja taivaan väliltä. Lähipäivinä olen vastannut puhelimeen huudahtamalla "homo!" Loppuviikon ajattelin vastata Entropy-jonon kunniaksi yskänkohtauksella.