Narikka

17 posts, 1 page, 4,716 views

#1 • • pie Guest
Missä paikassa tai yksittäisessä tapahtumassa on ollut toimiva narikka?
Uskallatteko jättää takkinne taskuun mitään ylimääräistä?
Onko teillä kadonnut mitään narikasta, missä ja milloin?
Mitä epäkohtia olet kokenut narikoiden toiminnassa?

Hesperiassa ja Kermassa on ollut minun kohdallani ainakin sellaiset
narikat joiden toimintaan olen ollut tyytyväinen. Makasiineilla ollessa
saa melkein joka kerta rukoilla, että toivottavasti illan lopuksi on oma
takki yhä tallella. Myös Nosturin narikassa on ollut aina kaikki kunnossa.

Yleensä jätän narikkaan vaan takin, joiden taskussa hanskat ja pipo.
Esim. digikameraa en uskaltaisi jättää ainakaan Makasiinien narikkaan.

Ja yksi mikä narikoiden touhussa vituttaa, jos tippejä aletaan ottamaan
liian oma-aloitteisesti. Yritän mahdollisuuksien mukaan varata
tasarahan, mutta joskus joutuu maksamaan setelillä. Joissakin
paikoissa setelillä narikkansa maksavaa palvellaan ihan hyvin,
joissakin kuin olisi sinappia perseessä.

Varotoimena olen alkanut laittaa narikkalapun numeron muistiin
kännykkään, jos siellä narikassa hölmöillään.
#2 • • Homegrove Guest
Kaapelilla hävisi sateenvarjo. Siellä on muuten toiminut ainakin Screenin tapahtumissa hyvin, Koneistossa en ole käyttänyt.

Raumanlinnan narikka on atm aika hirveä (eli siis sen mestan Raumalla missä oli juhannus Screen). Se ryysis klo 3.00-4.00 ei ole tästä maailmasta.
#3 • • J Raninen Guest
En muista yhtään erityisen loistavaa narikkaa, kaikki toimii suht hyvin täälläpäin.

Narikasta mulla on kadonnu takki. Meni ihan omaa tyhmyyttä, kun en juovuksissa pitäny narikkalapusta tapeeks huolta. Onneks oli matkaa kotiin vaan puol kilsaa, muuten ois tammikuun pakkasessa saattanu ottaa päähän.
Hilpee osa tarinaa on se, että seuraavana iltana takki löytyi nakattuna rappukäytävään, kortit ym oli viety, mutta povarissa olleet hevosenharjausohjeet oli jätetty takin päälle. Tiedä sitten, paljonko se pöllijä hyötyi; rahaa ei takki sisältänyt, ja kaikki korttijutut kuoletin ja vaihdoin saman tien.

(Kaneettina mainittakoon, että en harrasta hevostelua, olipahan vaan joltain ryyppyreissulta jääny matkalta poimittu "hupaisa" lappu taskuun.)
#4 • • ville Guest
L2001

Sisälle tulossa se 3500 ihmistä ja _mikään_ narikassa tai tarkastuksessa ei tökkinyt. Ensinnäkin ovella taisi olla 4kpl rannekekojuja, joissa jokaisessa kaksi henkilöä. Lisäksi narikkahenkilökunta täytti narikkaa järjestyksessä, jolloin sait narikkalapun välittömästi kun annoit heille tavarasi. (=kun poket vie takkisi narikkaan he ottivat samalla seuraavan henkilön narikkalapun mukaan). Kumma juttu kun tätä ei käytetä kaikissa suurissa tapahtumissa. Ja tietysti L2001:n tarkastuksessa oli riittävästi porukkaa (olisko ollut 6h).

Ja sanomattakin selvää oli, että kaikki saivat takkinsa ilman turhaa ryysistä kun bileet loppuivat.

2001:ä tietysti edelsi L2000 jossa asiat eivät toimineet yhtä hyvin :rolleyes:
#5 • • Individual Guest
Kaikissa elämäni aikana käymissäni yleisö yms. tapahtumissa on narikka toiminut aina aivan kiitettävästi. Pientä jonotusta, mutta koskaan ei ole mitään hävinnyt.
Love from Above bileissä oli hauska tapa hoitaa asioita, eli Vandit:in myyntipisteestä sai ostaa levyä, paitaa yms. ja bileitten ajaksi ne sullottiin muovipussiin ja saksmannien " loistoidea" oli se, että jokainen kirjoittaa nimensä, nimimerkkinsä ja esim. maansa nimen sellaiseen tarralappuun, joka sitten liimattiin muovipussiin ja heidän ajatuksensa oli se, että bileitten jälkeen riittää vaan kun sanoo selkeästi sen nimen minkä kirjoitti lappuun, niin he etsii, mutta...miettikääpä...
Tuhansia ihmisiä, useita eri kansallisuuksia, aivan infernaalisen lujalla samassa tilassa noin muutaman kymmenen metrin päässä soiva pa. Mitenköhän siinä tilanteessa olisivat ihmiset omat ostoksensa löytäneet, kun kauppa oli kuitenkin koko illan käyny aika vilkkaasti, kunnes eräs nimeltä mainitsematon suomalaisdj keksi sanoa narikkahenkilökunnalle, että antakaa kynä ja lappu, johon jokainen sai itse kirjoittaa nimensä ja sitten oli heidän helpompi ( myyjien siis ) etsiä jokaisen omat ostokset...
Ilmeisesti piti tämänkin asia tulla Suomesta asti selvittämään... :D

T:Tero
#6 • • erkko Guest

2001:ä tietysti edelsi L2000 jossa asiat eivät toimineet yhtä hyvin :rolleyes:

afaik L2001:ssä oli myös vähemmän jengiä kuin vuoden 2000 loppuunmyydyssä tapahtumassa..

multa ei ole hävinnyt koskaan mitään mistään narikasta, pari kertaa oon meinannut saada väärän takin vahingossa.
#7 • • MikkiHiiri Guest
En oo mitään hävittäny, paitsi takkini, jonka kännipäissään unohdin
viime talvena Hesperiaan enkä jaksanu lähtee hakee ;)
#8 • • ERROR Guest
Narikka on näitä palvelualojen kirottuja ja epäkiitollisia osia. Silloin kun se toimii, sitä ei huomaa. Joten en ole yhtään varma milloin narikka olisi oikeasti ollut loistava. Useimmissa tapahtumissa tähän asti ei ainakaan itselläni ole ollut valittamista. Sitten kun se ei toimi niin sen yleensä muistaa. Eräät kaapelitehtaan UG-bileet ovat jääneet kauhukokemuksena mieleen, mutta muutoin en kyllä muista tuoltakaan saralta mitään aivan ultimate hirveätä.
#9 • • plasma Guest
Mitään ei ole _koskaan_ hävinnyt. Eri asia on narikoiden toiminta. Joskus se on pirun hidasta, joskus erittäin nopeaa. Keskiarvoisesti toimivat ihan ok.
#10 • • osm Guest

Narikka on näitä palvelualojen kirottuja ja epäkiitollisia osia. Silloin kun se toimii, sitä ei huomaa. Joten en ole yhtään varma milloin narikka olisi oikeasti ollut loistava. Useimmissa tapahtumissa tähän asti ei ainakaan itselläni ole ollut valittamista. Sitten kun se ei toimi niin sen yleensä muistaa. Eräät kaapelitehtaan UG-bileet ovat jääneet kauhukokemuksena mieleen, mutta muutoin en kyllä muista tuoltakaan saralta mitään aivan ultimate hirveätä.

Narikkatoiminta kusee niin usein että kyllä mä ainakin huomaan sen heti jos se toimii. Ja silloin kun se toimii niin heitän ihan mielellään vaikka 2e sen 1.50e sijaan. Silloin kun ei toimi niin ei tietenkään kiinnostaisi maksaa senttiäkään.
#11 • • vaavu Guest

afaik L2001:ssä oli myös vähemmän jengiä kuin vuoden 2000 loppuunmyydyssä tapahtumassa..

Oliko näin? Eikös L2001:ssä ollut isompi kapasiteetti joka tapauksessa? Ja miten mulla on sellanen mielikuva että myös L2001 myytiin sitten loppuun ovelta?

Tosin mun muistikuviin tässä asiassa ei voi luottaa.
#12 • • J.Pohjolainen Guest
Hmmm...Mulla hävis nykyisessä Baarikärpäsessä takki,Mitähän hitto mä siel ylipäätään tein :panic:
#13 • • lexicon Guest
Vanhalla pari vuotta sitten kaulaliina jäi pokeille. Kyl vähän otti päähän ku oli hiestä märkä ja ulkona -100. Muuten ei oo mitään hävinny ihme kyl.

Kerman narikka saa multa kehut, niin pieneksi ja ahtaaksi tilaksi toimii tosi hyvin aamuyöstäkin...ja poket palvelee kalastelematta tippiä.

Memphis, NYE, Bulevardi 2 puolen narikka --> :angry: Se tosin johtui lähinnä kaikennäköisitä tönijöistä ja örveltäjistä.

Noin yleisesti kuitenkin suht hyvin homma toimii.
#14 • • lexicon Guest

Kerman narikka saa multa kehut, niin pieneksi ja ahtaaksi tilaksi toimii tosi hyvin aamuyöstäkin...ja poket palvelee kalastelematta tippiä.

tai ainakin toistaiseksi. Lauantaina ei kyllä kovin vahvasti mennyt. Ilmeisesti Gigantti oli päättänyt pitää jotkut kekkerit kermassa. Niitä sitten päästettiin sisään kymmenkaupalla. Ei siinä sinänsä mitään, mutta jono meni selvästi Svenska Teaternin suuntaan, seinän vieressä. Oven toiselle puolelle kasaantui kuitenkin epämääräinen kasa jengiä, ja kun viimein tuli aika päästää maksavia asiakkaita sisään, poket otti välillä toiselta puolelta, vaikka ne oli just tullut mestoille, ja seinän vieressä pitempään odotelleet joutui venaamaan...

no, aina ei voi voittaa.
#15 • • mekaanikko Guest

kun viimein tuli aika päästää maksavia asiakkaita sisään, poket otti välillä toiselta puolelta, vaikka ne oli just tullut mestoille, ja seinän vieressä pitempään odotelleet joutui venaamaan...

Ehm, toi taitaa olla vippijono johon viittaat.. =)
#16 • • lexicon Guest

kun viimein tuli aika päästää maksavia asiakkaita sisään, poket otti välillä toiselta puolelta, vaikka ne oli just tullut mestoille, ja seinän vieressä pitempään odotelleet joutui venaamaan...

Ehm, toi taitaa olla vippijono johon viittaat.. =)

ehkäpä. tosin jengi siirtyi 'varsinaisen' jonon perältä siihen oven toiselle puolelle. ja poke sanoi 'otetaan välillä tältä puolelta' ja katsoi henkkareita ja kaikki maksoi normaalin lipun...en tiedä sitten.
#17 • • Sepistö Guest
Lauantaina hävisi paita 404:ssä. Vastaanotosta sain ravintolapäällikön puhelinnumeron, mutta hän ei vastaa puheluihin. :-(