MUMMOT

170 posts, 9 pages, 39,349 views

#141 • • Ana-- Guest

Mistäs sä oikein olet? Sanoin kotipaikkakuntani. Kesti Kaksi Minuuttia Ja taas sama kysymys. Neljästi vastasin. Viidennellä kerralla sanoin Maanatai päivänä. Yrittäpäs muistella, mä sanoin sen juuri muutamaan kertaa. No Dementiahan sillä mummolla oli. No. Tulin taas tiistaina Samaan paikkaan. Sama kysymys. Vastasin parikertaa ja Sama jatkuin perjantaihin saakka. Arvaa kuinka helpottunut olin, Kun pääsin kaveria tuuraamasta. Rahoja en ole laskenut mutta 10e varmaan tuli siitä hommasta jos oikein arvioin :) :scared:

Whoa. Siis, Wau. Täh? Kerro lisää! :) Alota alusta pliis ja kirjota kokonaisia
lauseita :) Olit siis missä, tekemässä mitä, kenen kanssa? Minä vuonna?
Kuka? Sinäkö? Joku muu? Keitä muita on kuvassa? Miksi tuo apina pitelee
saksofoniansa väärinpäin?

Et sinä ole minä etkä kukaan muukaan. Todennäköisesti.

Välistä tosin kuulemme toisia. Maanantai päivää.

:roll:
#142 • • JussiS Guest

Mistäs sä oikein olet? Sanoin kotipaikkakuntani. Kesti Kaksi Minuuttia Ja taas sama kysymys. Neljästi vastasin. Viidennellä kerralla sanoin Maanatai päivänä. Yrittäpäs muistella, mä sanoin sen juuri muutamaan kertaa. No Dementiahan sillä mummolla oli. No. Tulin taas tiistaina Samaan paikkaan. Sama kysymys. Vastasin parikertaa ja Sama jatkuin perjantaihin saakka. Arvaa kuinka helpottunut olin, Kun pääsin kaveria tuuraamasta. Rahoja en ole laskenut mutta 10e varmaan tuli siitä hommasta jos oikein arvioin :) :scared:

Mä haluisin kans tietää et miten noin helpolla saa 10e, jos ei kerran rahojakaan tarvii laskee. :happyroll:
#143 • • neito Guest
Kun niille mummoille kerran on niitä invalidi- ja vanhuspaikkoja, niin sitten ne menevät ja istuvat muualle!! olen havainnut tämän usein! Ja sitten ainoat paikat tyhjänä ovat nuo vanhuspaikat, ja sitten niihin pitää istua nuorena ihmisenä ja kytätä skarppina koko matka että koska tulee mummoja ja pitää nousta (olen kuitenkin sen verran kohtelias). ja silti sisään tulevat mummot katsovat pahasti kun istuu niitten paikalla. :mad:

mikseivät vaan istu niille paikoille sitten?
#144 • • Hexe Guest
Aargh!... Mun isoisäni 80-vuotias sisko Floridasta teki taas miltei vuosittaisen reissunsa Suomeen, ja taas aivan yllättäen... Yleensä hän viettää kuukauden suomessa tässä loppukesästä. Ekan viikon tänä vuonna Keravalla äitini serkkujen luona ja loput Raumalla...
Noh, Raumalle tultuaan tämä mummeli tuli tietenkin asumaan jälleen kerran meille... Mun huoneeseeni... :angry:
Yleensä isotätini on viipynyt meillä parista päivästä viikkoon, mutta joskus se on asunut mun huoneessa jopa 2 viikkoa... Nyt on 2 päivää jo takana pikkusiskoni huoneen sohvalla asuessa... Levyjen soitto ei onnistu... TV:tä ei voi katsoa yli klo.11 kun sisko menee nukkumaan... Paitsi jos mummeli on jossain toisaalla kuin meidän tontilla... Mut hyvin se kyllä saa päivät mun sängyllä nukkuen vietettyä... Taas näitä mumojen haittapuolia...
#145 • • Ana-- Guest

mikseivät vaan istu niille paikoille sitten?

Se on vähän samaa mentaliteettia, kun jotkut mummot tai papat suuttuu
silmittömästi, jos niille pitää esim. ovea auki. Epätoivo ja suru omasta kuole-
vaisuudesta ja rapistuvan kehon aiheuttama masennus tekee varmaankin
sen, että 'ylpeydestä' ei luovuta. Mummot mielummin seisoo niin pitkään
kuin pystyvät, koska pystyvät vielä seisomaan. Invalidi- tai vanhuspaikalle
istuminen on symbolista elämän rajallisuuden hyväksymiselle.
#146 • • louis Guest

Mä haluisin kans tietää et miten noin helpolla saa 10e, jos ei kerran rahojakaan tarvii laskee. :happyroll:

Roskia ja ruohonleikkuuta, noin tunnin saa päiväs tehdä ja viikossa voi saada n. 5 kertaa noin 2,6 euroa joskus enenemmän jos aikaa menee Tuuraaminen dementuneiden vanhusten keskellä on välillä hankalaa. Etenkin jos joku roikkuu melkein puntissa.
#147 • • Hansu Guest

Tämä lienee sitä kuuluisaa tajunnanvirtatekniikkaa.
#148 • • Ana-- Guest

Roskia ja ruohonleikkuuta, noin tunnin saa päiväs tehdä ja viikossa voi saada n. 5 kertaa noin 2,6 euroa joskus enenemmän jos aikaa menee Tuuraaminen dementuneiden vanhusten keskellä on välillä hankalaa. Etenkin jos joku roikkuu melkein puntissa.

Maksetaanko sulle siis oikeesti tunnin työstä 2.6 euroa? Oho. Huh.
#149 • • Hempp@ Guest
Joo, itse olen kesän duunissa paikallisen paskakylän turistirysän kahviossa.
Okei, se turistirysä on vesitorni.

Kuitenkin, siinä tornissa sattuu olemaan myös 26 asuntoa joista suurinta osaa kansoittavat...mummot :panic:

Vähintään kerran päivässä tulee joku marisemaan että "Sano sie niille turistiloille että pitteevät turpasa tukossa ja mölyt mahassa kun mie en Hiliman ja Himangan Nellin kanssa pysty juoruumaan kun työ möllyytte!"

Tai sitten joinakin päivinä mummeli koittaa päästä kahville ilmaiseksi sillä verukkeella että hän on talon asukas ja hän on kärsinyt niin paljon.

Noh, mikäs siinä, mutta siinä vaiheessa minulta palavat käämit kun mukana tulee vierailulle joukko sukulaisia jostain Hangosta.
Ja niillekin pitäisi kahvit ja kakut ja kaikkea ilmaiseksi antaa, ei tule kauppoja.

Siitäkös mummo suuttuu ja tekee minusta ilmoituksen ja kertoillaan taas miten helvetin rankkaa silloin joskus oli, ei ollut tietokoneita eikä kassakoneita.
Silloin leipäkin maistui vielä leivältä ja vanhuuteenkin kuoltiin nuorempina.
Silloin ennen ei ollut edes kouluakaan, mutta silti sinne mentiin että päästiin edes joskus karkuun peltotöistä.
Kirjojakaan ei ollut, tiiliskiviä kanniskeltiin repussa ettei ihan päästä veltostumaan.
Helvetti, ei silloin ollut vielä ilmaakaan! Siinä meinasi peltotyötkin jäädä monta kertaa tekemättä.

Ja kyllä hänen nuoruudessaan kunnioitettiin vanhempia ihmisiä niin maan perkeleesti, että niin.

Kerran minua syytettiin saatananpalvomisesta kun erehdyin soittelemaan Daruden Sandstormia.
*pala syntinen, pala!* :angry:

Niin, ja lisäys vielä, että suurin osa eläkeläismummoista ja -vaareista ovat ihan kivoja, mutta sitten kun osuu kohdalle lauma tuollaisia kovia kyttääjiä jotka nalkuttavat joka asiasta ja pitävät automaattisesti raggarina, niin se ei todellakaan innosta.

Niin, ja marketin kassalla on muutaman kerran koettu tuota etuilua....
#150 • • Ana-- Guest

Kerran minua syytettiin saatananpalvomisesta kun erehdyin soittelemaan Daruden Sandstormia.
*pala syntinen, pala!* :angry:

Sokeita kanoja, jyviä, etc.. Joskus osuu kohdalleen :D
#152 • • Hitchhiker Guest
Tapahtuipa eräänä päivänä Turussa eräässä hesburgerissa.....
Jonottelen omaa vuoroani, vain pari paremman sukupuolen edustajaa ovat edessäni ja he saavat ruoat nopeasti eteensä ja lähtevät hakemaan istuin paikkaa. Kun vuoroni pitäisi heidän jälkeensä koittaa niin mummeli hyppää eteeni, tilaa kalahampparin ja vissyn (takanani seisoi vielä ihmisiä siistissä jono muodostelmassa) :angry: :angry: Lopulta oli pakko avautua tuolle vanhemmalle nais henkilölle, että yleensä ollaan totuttu jonottamaan.... Ja mummo vaan sanoo että minä nyt vaan tulin tähän "väliin" ja katsoo tylysti suoraan silmiin (vielä muutaman kommentin annettuani mummo oli hiljaa ja katsoi pois päin) ... Ja saatuani oman annokseni tuo mummo jäi vielä odottelemaan omaansa :happyroll: (Ja aina sanotaan että nuoriso on hunningolla...)
#153 • • Remotion Guest

Mikäs tossa cittarissa, muttakun täällä laitakaupungin omakotitaloalueella mummot pitää palavereita koirineen teitten risteyksissä (nimenomaan keskellä, eikä missään jalkakäytävällä) niin, ettei autolla ohi mahdu. Sitten kun ryömityttää auton lähelle, niin silmäkulmasta vaan kurkitaan ja tönötetään paikallaan. Tööttöä jos käyttää, niin "jo on helvetti ettei ikäihmiset saa enää kaduilla kävellä"..

Torvi pohjaan. Pitkät päälle, polta kumia, ikkuna auki, huudat jos ei askel pitene ni elämä lyhenee!!! Mitä yhtäaikaisemmin tuon kaiken tekee ja mitä raivoisammin, sitä parempi teho! :D

Ps. Ohjeen antaja ei vastaa menettelyllä aiheutetuista sydänkohtauksista.
#154 • • Remotion Guest

Siitäkös mummo suuttuu ja tekee minusta ilmoituksen ja kertoillaan taas miten helvetin rankkaa silloin joskus oli, ei ollut tietokoneita eikä kassakoneita.
Silloin leipäkin maistui vielä leivältä ja vanhuuteenkin kuoltiin nuorempina.
Silloin ennen ei ollut edes kouluakaan, mutta silti sinne mentiin että päästiin edes joskus karkuun peltotöistä.
Kirjojakaan ei ollut, tiiliskiviä kanniskeltiin repussa ettei ihan päästä veltostumaan.
Helvetti, ei silloin ollut vielä ilmaakaan! Siinä meinasi peltotyötkin jäädä monta kertaa tekemättä.

:king: :laugh: Ihan sika hyvää settiä, meitsi repeilee taas duunissa! :hah:
#155 • • innae Guest
Onhan noita mummoja joka lähtöön.
Omani on ihan huippu, pyöräilee (polkupyörällä) huhtikuusta niin pitkälle syksyyn kun vain mahdollista ja vielä vähän pidempään. Ja hän ei voi sietää vanhuksia jotka pelaavat pelikoneilla ja etuilevat ja käyttäytyvät sopimattomasti/huutelevat nuorille(ilman syytä). Ja mummu tekee parhaat safkat.
Mutta sitten siihen toiseen ääripäähän; Äksymummot.
Ymmärrän että monella nuorella olisi käytöstavoissa petraamisen varaa, mutta olisi myös osalla vanhuksistakin. Mihin on heidän käytöstapansa unohtuneet kun kiilailevat ja nimittelevät ja pahimmassa tapauksessa hakkaavat laukulla muita. Joillekkin vanhemmille ihmisille (erityisesti mummoille) nuorten seksuaalisuus on sellainen kullttuurishokki. Heidän aikanaan on opetettu että nainen alistuu miehen kanssa seksiin miehen niin halutessa, eli tyydyttääkseen miehen halut (hyvänä esimerkinä kihlatun äiti ja isoäiti jotka olivat yhdessa 11pvän risteilyllä ja isoäiti ei jättänyt hetkeksikään tytärtään miehen kanssa kahden ettei hänän tarvitse alistua seksiin [kihlatun äiti taas ei pitänyt ideasta]).
Ja monet vanhemmat ihmiset on kasvatettu enemmän tai vähemmän isänmaallisesti.
Ja yleensä äksymummot oavt sellaisia joidenka lapset/lastenlapset eivät käy kuin jouluisin katsomassa.
He vain purkavat turhautuneisuutensa ulos, niikuin monet ovat tehneet täälläkin.
#156 • • Hitchhiker Guest
Eihän tuo ny ollukko vaan tommone sattuma, mut kyl pisti hiilet roihuumaan tosa tilanteessa. En voi ainaskaan omaa mummiini pistää samaan kastiin aikaisemman mummon kanssa, se tekee kans ihan himo hyvää safkaa. Mut meitä on moneen menoon niin nuorisossa, kuin vanhuksissa :happyroll:
#157 • • Bio Guest
perhanan mummot!

tossa viime perjantaina olin liikenteessä omalla autollani ja liikennevaloista lähtiessäni huomasin että vieressä ajaa vanha mummo ladalla. Mummo kiihdytti mun ohi (en siis ite kiihdyttäny mitenkään kovin) ja sitten kun pääsi ohi niin sit se kiilas ihan mun eteen et jouduin laittaa jarrut pohjaan ja melkein ajoin penkkaan. Se mummo ei tainnu huomata mua ja jatkoi matkaa vaan. Olin varma et se osus mun autoon ja kiihdytin sen mummon takapuskuriin ja tööttäilin ja vilkutin valoja, mut ei! tää yks seniili jatkoi vaan eikä nähny mitään.. en sit jaksanu seurata sitä vaan otin rekisterinumeron ylös ja otin selvää tekstiviestillä mummon nimen. Ajoin kotiin rauhoittumaan ja kattomaan tuliko autoon jälkeä. Mitään jälkeä ei tullut (harmi), olis saanu tehdä rikosilmoituksen sitä mummelia vastaan...

Siis mulla palaa pienemmästäkin hihat, mut tää puolikuollut mummo oli aivan liikaa. Pitäis joku ikäraja laittaa ajokorttiin! Hemmetti et ottaa päähän.. hiton mummot.
#158 • • Daniel Braun Guest

Siis mulla palaa pienemmästäkin hihat, mut tää puolikuollut mummo oli aivan liikaa. Pitäis joku ikäraja laittaa ajokorttiin! Hemmetti et ottaa päähän.. hiton mummot.

Tostahan on ollu mediassa juttua.
Siitä että voiko lääkäri ohjeistaa poliisia tapauskohtaisesti vanhuksen ajokunnosta tms.
Tai en muista.
Jotain tonnepäin.

Mutta niin, noi iäkkäämmät kuskit kyllä on ehkä pahimpia onnettomuuksien aiheuttajia teillä.
Monet "reikä päässä" nuoretkaan eivät ole niin vaarallisia.

Lääkärien & poliisivoimien olis kyl tarkemmin tsekkailtava noiden vanhuksien ajokuntoa.
Pelkkä "katsotaanpa nyt toi näkö ja kuulo" ei oikein riitä.
Jos ei viranomaiset osaa puuttua, niin toivois et edes vanhuksen omaiset ymmärtäis tilanteen vakavuuden ja puhuis tommosille käppänöille.
#159 • • Tapsa Guest
Mummot on jees !
:heart:
#160 • • holle Guest
Olin tänään junassa joensuusta Kouvolaan. Vaunussa 4 on tälläinen iso, sähköisellä ovella varustettu WC. Avasin vessan oven ja siinä vaiheessa tajusin, että pöntöllä istui päivittelevä mummo, joka pommasi päivitellen ylös. No, meikä kohteliaasti sulki oven, mutta samaan aikaan mummo painoi nappia sisältä ja ovi alkoi aueta uudestaan. Tämän jälkeen mummelo avasi ja sulki ovea vuoronperää (sitä avainnappia kun on niiiin vaikea painaa). Mulle tuli niin vaivautunut olo siinä oven ulkopuolella, että lähdin yläkerran vessaan.
PS. Niistä puolessa tangossa olevista tukisukkiksista jäi ikuset traumat...